Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytetty klarinetti musiikkiliikkeestä?
1
warhol82
03.02.2006 20:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin musiikkiliikkeessä katselemassa puhaltimia ja minulle esiteltiin käytettyä (myyjän mukaan lähes antiikkista) Amati klarinettia, jolla ei oltu kai vuosiin soitettu. En ole aiemmin ikinä edes koskenut moisiin vehkeisiin, enkä todellakaan tiedä onko se hyvä ja voiko sillä harjoitella näin aluksi.
Mitä mieltä olette, uskallanko ostaa sen, vai olisiko uusi aloittelijalle parempi. Sitä lähinnä ajattelin, kun en niistä mitään siis tiedä, että jos ne on nykyään jotenkin kehittyneempiä ja helpompia soittaa tai jotain. Myyjä vakuutti, etten pettyisi ja kertoi soittimen menevän huoltoon ennen myyntiä. Hintaakin oli vain 150e
 
chipie
05.02.2006 20:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en lähtisi ostamaan 150 euron klarinettia. Klarinetin kokohuolto jo maksaa enemmän, joten myyjän ilmoittama huolto luultavimmin sisältää pölyjen pyyhkimisen ja lämpimän kädenpuristuksen. Toki tuo klarinetti voi olla ihan hyvä soitin ja hieno alku menestyksekkäälle muusikonuralle. Kannattaa tosin miettiä uudelleen, että haluaako todellakin ostaa "antiikkiklarinetin"..
 
Uudet soittimet (ja varsinkin tietyt mallit) ovat yleensä helpompisoittoisempi aloittelijoille, tyynyt ja ruuvit ovat kohdillaan jne.
 
I blow.
johanness
13.02.2006 07:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riippuu aikalailla tiesti siitäkin, että kuinka vanha se todellisuudessa on.
onko se hei puinen vai muovinen?
 
en kyllä usko että noin halvalla sais mitenkää kovin hyvää soitinta, tiesti siitä huollosta laskutetaan erikseen?? oma klarinettini maksoi lähes 1200 euroa, nii en kyllä menis 150 euron klaraa ostamaan. tai sitte se myyjä on latvapee ja se on joku superhalpa tarjous.
 
no, jos se ei oo hyvä, nii ainahan sen voi myyä seuraavalle tontulle. :D
 
Sympatiat menee siivoojalle, MaoL on herramme, osta poika leipä. (oo,ppoopparappiskiippadei, näilllä minä leikin kokopäinvän! minä olen pelle!) tatsun 100a ja buick riviera forever.
Olga
13.02.2006 15:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosia seisseestä klarinetista ei saa kunnollista edes huoltamalla. Aloittelijalle riittää hyvin vaikka yamahan muovinen pilli, joka todennäköisesti on jopa parempi kun vanha amati.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «