Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Arturo Sandoval
1 2
funkylord
24.10.2005 10:24:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh on se vaan melkonen veijari.
Katoin just The Arturo Sandoval storyn.
Hieno elokuva, ja jäi sieltä taas jotain käteenkin.
 
Miles oli kysynyt Dizzyltä antaisko se tunteja, ja dizzy oli aika hienosti vastannu.
"Osaatko soittaa pianoa? Vain pianolla pääsee kaiken sen sävellyksen, ja sovituksen sisälle. Opettele soittamaan pianoa, niin puhumme sitten samaa kieltä"
 
Tuo on kyllä totista totta. pianoa kun soittelee, niin tajuaa sellaisia karaktäärisiä ääniä tietyissä soinnuissa, ja pääsee vähän asteikoiden sisälle. Sitä kuulee paremmin sointuja, ja tietää minne niitä pystyy purkamaan.
 
Huuh. noista saa ihan mielettömän vimman reenata noista jutuista, leffoista, ja kirjoista.
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
El Condor
25.10.2005 12:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh on se vaan melkonen veijari.
Katoin just The Arturo Sandoval storyn.
Hieno elokuva, ja jäi sieltä taas jotain käteenkin.

 
Ihan OK elokuva, joskin osin hieman liian limainen minun makuuni. Pääosan esittäjä (Andy Garcia?) ei muistaakseni ole hirveän epäuskottavan näköinen trumpetinsoittokohtauksissa. Siitä plussaa.
 
Arturo on kyllä teknisesti hurja soittaja. Kuulin tässä joku päivä herran "Trumpet Evolution" -levyä, jolla Arturo soittelee eri trumpetistien tyyleillä King Oliverista Dizzyn ja Clifford Brownin kautta Maynard Fergusoniin, Randy Breckeriin ja Maurice Andreen saakka. Todella monipuolista ja tyylitajuista soittoa. Keikalla mieheltä tahtoo aina joskus karata mopo tuon tilutuksen ja siantappokiljutuksen kanssa, mutta voisipa se karata itseltäkin, jos olisi moinen tekniikka-arsenaali käytössä.
 
Näin Arturon Dizzyn bändissä v. -90. Hurjaa menoa. Bändissä oli muutenkin kovaa sakkia: kolmannessa trumpetissa Claudio Roditi, foneissa mm. James Moody ja Paquito D´Rivera ja pasuunoissa Steve Turre ja Slide Hampton. Perkoissa taisi olla Airto Moreira ja vokaaleissa Flora Purim. Rrristus että oli kova keikka! Mantecat sun muut tärähti aika vakuuttavasti.
 
Huuh. noista saa ihan mielettömän vimman reenata noista jutuista, leffoista, ja kirjoista.
 
Tämä on totta. Kirjasuosituksena voisin panna tähän Sheila Tracyn kirjoittaman "Bands, Booze and Broads" -teoksen, jossa 30- ja 40-lukujen suurien big bandien (Ellington, Basie, Goodman jne.) soittajaveteraanit muistelevat noita aikoja. Hyviä soittamiseen, jalluun ja p*lluun liittyviä anekdootteja. Innostava ja opettavainen teos.
 
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
steelysam
25.10.2005 22:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Näin Arturon Dizzyn bändissä v. -90. Hurjaa menoa. Bändissä oli muutenkin kovaa sakkia: kolmannessa trumpetissa Claudio Roditi, foneissa mm. James Moody ja Paquito D´Rivera ja pasuunoissa Steve Turre ja Slide Hampton. Perkoissa taisi olla Airto Moreira ja vokaaleissa Flora Purim. Rrristus että oli kova keikka! Mantecat sun muut tärähti aika vakuuttavasti.

 
Näin samaisen bändin sekä -89 että -90. Yhdyn sanoihisi. Oli kova. The United Nation Orchestra. Oli hieno kokoelma erillaisia soittajia.
 
Tyttöjen ystävä.
isojussi
25.10.2005 22:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin samaisen bändin sekä -89 että -90. Yhdyn sanoihisi. Oli kova. The United Nation Orchestra. Oli hieno kokoelma erillaisia soittajia.
 
Nyt oon teille kade.
 
Mulle Dizzy on aina ollu Icon #1
 
Sit viä tommonen bändi......
 
Ootteko muuten kuulu Dizzyn levytystä Long, long summer
 
More than brilliant!
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Epämuusikko
06.11.2005 20:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GRP All-Stars Big band Live: Cherokee
 
"Mikä on paloauton väri"
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
steelysam
06.11.2005 21:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GRP All-Stars Big band Live: Cherokee
 
"Mikä on paloauton väri"

 
Mun mielestä toi GRP-bändi on aika paska. Eivät soita oikein bändinä hyvin. Minzerin arri Mantecasta on kuitenkin helmi.
 
Tyttöjen ystävä.
Epämuusikko
07.11.2005 11:37:30 (muokattu 07.11.2005 11:38:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä toi GRP-bändi on aika paska. Eivät soita oikein bändinä hyvin. Minzerin arri Mantecasta on kuitenkin helmi.
 
Älä nyt. Siinä on Dave Weckl big-band-ympäristössä, ei se voi olla huono!
 
Mulla on Mintzerin big bandin kolme levyä. Mitä oot niistä mieltä?
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
funkylord
07.11.2005 12:08:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt. Siinä on Dave Weckl big-band-ympäristössä, ei se voi olla huono!
 
Mulla on Mintzerin big bandin kolme levyä. Mitä oot niistä mieltä?

 
Mie tykkään mintzeristä kyllä. On melkosia arreja.
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Blues_lad
07.11.2005 20:53:46 (muokattu 07.11.2005 20:54:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh on se vaan melkonen veijari.
Katoin just The Arturo Sandoval storyn.

 
Mistä tän leffan sais käsiinsä?
 
-Alussa luulin kuolleeni mutta huomasin vain olevan lopun alkua edeltävä onnettumuus- B_L-
steelysam
08.11.2005 17:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt. Siinä on Dave Weckl big-band-ympäristössä, ei se voi olla huono!
 
Mulla on Mintzerin big bandin kolme levyä. Mitä oot niistä mieltä?

 
Hyi saatana. Dave Weckl on kyllä kaikenlaisen musikaalisen big band-soiton irvikuva mun mielestä. Jopa Colaiuta soittaa sitä paremmin ison bändin kanssa.
Minzerin levyt on oman aikakautensa kuvauksia. Paljon hyviä äijiä soittamassa, lähinnä New York-scenestä. Ehkä levyjen saundi sais olla vähän elävämpi ja härdempi. Mun suosikki on Spectrum.
 
Tyttöjen ystävä.
El Condor
09.11.2005 13:53:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä tän leffan sais käsiinsä?
 
Ihan tavallisissa videovuokraamoissa tuota on pyörinyt. Koko nimi on For love or country: The Arturo Sandoval story
 
http://www.imdb.com/title/tt0236285/
 
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
funkylord
09.11.2005 21:01:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on totta. Kirjasuosituksena voisin panna tähän Sheila Tracyn kirjoittaman "Bands, Booze and Broads" -teoksen, jossa 30- ja 40-lukujen suurien big bandien (Ellington, Basie, Goodman jne.) soittajaveteraanit muistelevat noita aikoja. Hyviä soittamiseen, jalluun ja p*lluun liittyviä anekdootteja. Innostava ja opettavainen teos.
 
saakohan tätä suomeks, kun en lontoota haluaisi hirveästi lukea, kun siinä on vähän liikaa ymmärtämistä
 
"translaatio-lauseiden ymmärtäminen-tekstin tajuaminen-sen muistaminen kokonaisuuden hahmottamiseksi".
 
vähän liikaa asioita nautinnon saamiseksi.
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Epämuusikko
12.11.2005 23:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyi saatana. Dave Weckl on kyllä kaikenlaisen musikaalisen big band-soiton irvikuva mun mielestä. Jopa Colaiuta soittaa sitä paremmin ison bändin kanssa.
..........Ehkä levyjen saundi sais olla vähän elävämpi ja härdempi.

Näin meidän kesken:olen samaa mieltä.
 
*väistää puukkoja, luoteja ja vihaisia katseita muilta soittajilta*
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
Epämuusikko
12.11.2005 23:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saakohan tätä suomeks, kun en lontoota haluaisi hirveästi lukea, kun siinä on vähän liikaa ymmärtämistä
 
"translaatio-lauseiden ymmärtäminen-tekstin tajuaminen-sen muistaminen kokonaisuuden hahmottamiseksi".
 
vähän liikaa asioita nautinnon saamiseksi.

 
Sitten oli myös tällainen Bill Crow:n kirja kuin "Jazz Anecdotes", jazzversio ei kokolihaa:sa (ei 100% ruohoa jazzareille?) Kirjaa ei mun tietääkseni ole käännetty suomeksi.
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
isojussi
12.11.2005 23:39:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyi saatana. Dave Weckl on kyllä kaikenlaisen musikaalisen big band-soiton irvikuva mun mielestä. Jopa Colaiuta soittaa sitä paremmin ison bändin kanssa...
 
Mites sit toi Phil Collins.
 
Sehän on esiintyny big bandin kanssa oikein Porissakin.
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Epämuusikko
12.11.2005 23:52:26 (muokattu 12.11.2005 23:55:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites sit toi Phil Collins.
 
Sehän on esiintyny big bandin kanssa oikein Porissakin.

 
Älä nyt, se oli kova keikka! Välillä RUMMUISSA Luis Conte.
 
Jazzmielessä ei kannata sitä jätkää mennä mittaileen, mutta se, joka Collinsin rumputaitoja haukkuu, kuuntelee ensin Genesis-boksilta Lamb Lies Down on Broadwayn kokonaismittaisen live-vedon, sen jälkeen Genesiksen Best of 81-83:lta live-Firth of Fifthin, sen jälkeen kattoo The Way We Walk tupla-DVD:n ja sitten tulee ja vastaanottaa minulta nyrkkiä.
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
isojussi
12.11.2005 23:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Emmäämitäänhauku - kuhan tarjoilen tänne tajunnanvirtaani....
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Epämuusikko
13.11.2005 00:15:38 (muokattu 13.11.2005 00:17:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän on esiintyny big bandin kanssa oikein Porissakin.
 
Sori. Nyt vasta tajusin.
 
Niilläkin festareilla on joskus jazzia soitettu.
 
perhana, jos nyt ei ala poliisikoulun ovet aueta, niin rupeen yksityisetsiväksi.
 
BTW: Pääosan esittäjä (Andy Garcia?) soitti jollain lattarilevyllä congaa. En muista millä, mutta soitti. Sama mies.
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
steelysam
13.11.2005 01:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites sit toi Phil Collins.
 
Sehän on esiintyny big bandin kanssa oikein Porissakin.

 
Sonny Payne. Piste. Alku ja loppu. Mulle.
 
Tyttöjen ystävä.
Epämuusikko
13.11.2005 12:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonny Payne. Piste. Alku ja loppu. Mulle.
 
Eikö se soittanu Count Basien bändissä?
 
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «