Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä pillillä soitat?
1 2 3 4 5
isojussi
23.08.2005 09:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahalla on oikeinkin hyviä torvia, mutta kyllä Bachin ammattilaismalli aina Yammun oppilasmallit pieksee.
 
Tottakai pieksee.
 
Myönnettäköön silti, että Bach myy aika paljon pelkällä nimelläänkin.
 
Jenkit kuulemma painii hirveitten laatuongelmien kanssa.
 
Nykyään on paljon muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja, ja kun itse ostan seuraavan pillin, tulee sen merkki suurella todennäköisyydellä olemaan jokin muu kuin Bach.
 
XENO?
 
Monnet?
 
Mä oon kyllä tykänny mun Yammusta, muuta ne on niin perskohtasia hommia...
 
Esim. Kingi ei pelaa mulla millään. Connit toimii bueno. Mut seuraava ostos on todennäkösesti Yammun Z
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
tarrasque
23.08.2005 19:45:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitan Thomanin tenorifonilla (ei oppilasmalli) ja kaikesta huolimatta - hyvin se soi! Hyvä peli vaikka kaikki noita Thomannin vehkeitä tuntuu parjaavan. Suukappale: Ottolink, kokoa kuusi.
 
THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING
MC JayD
24.08.2005 09:27:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitan Thomanin tenorifonilla (ei oppilasmalli) ja kaikesta huolimatta - hyvin se soi! Hyvä peli vaikka kaikki noita Thomannin vehkeitä tuntuu parjaavan. Suukappale: Ottolink, kokoa kuusi.
 
Hommasin ittelleni taskutrumpetin palkinnoksi Pelimannikirjan teosta. Se on semmonen pikkunätti, kevyt soittaa ja pehmeä saundi. Hintaa 150e. Hinta laatusuhde on ostajan kannalta varsin mainio. Olen ollut ihan tyytyväinen, sain mitä halusin: kevyen matkamallin, jolla on kiva soitella ja joka on nätin näkönen.
 
Tänään on elämäni paras päivä, itse asiassa ainoa.
El Condor
24.08.2005 10:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva jos olette olleet tyytyväisiä noihin Thomannin pilleihin. Hintaansa nähdenhän ne ovatkin kohtuullisia, mutta eipä se hinta paljon olekaan. Minulla on itselläni Thomannin taskutrumpetti, ja olen soittanut muutamilla muillakin Thomannin pilleillä, sekä tasku- että täyskokoisilla. Ne ovat olleet hirveän epätasaisia; laatu on vaihdellut välttävästä kammottavaan. Tuurilla saattaa varmaan saada tyydyttävänkin.
 
Mutta kuten sanottu, laatu vastaa hintaa. Omaa taskutrumpettiani olen käyttänyt matkapillinä, mökkireissuilla sekä pahimmilla känni- ja autonlavakeikoilla, joille ei ole ilennyt kunnon pilliä ottaa. Näissä toimissa se on palvellut mainiosti. Mutta kyllä ainakin minun pillissäni (ja muissa vastaavissa, joita olen kokeillut) on huono saundi, hirveä vire varsinkin viivastolta poistuttaessa ja luokattoman huonot venttiilit.
 
Messuan tästä vain siksi, ettei _kukaan_ tätä ketjua mahdollisesti lukeva aloittelija vain saisi sitä käsitystä, että Thomannin pillit olisivat oikeasti varteenotettavia vehkeitä, sillä sitä ne eivät ole. Samaan rovioon joutavat kaikki Pearl Riverit ja muut vastaavat Burman poikien joulutinasta väsäämät kammotukset. Myrskypilleinä OK ja miksei puolivallattomaan sivusoitinhuoraukseenkin. Ykkössoittimeksi ei missään tapauksessa kenellekään.
 
Puhun siis tässä nyt nimenomaan trumpeteista. Muista Thomannin puhaltimista minulla ei ole kokemusta, mutta vahvasti epäilen, että huonoja ovat nekin. Puhaltimissa vain yksinkertaisesti on niin, että laatu ja hinta yleensä kohtaavat. Halvalla saa huonoa ja kalliilla hyvää.
 
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
zale88
24.08.2005 11:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myönnettäköön silti, että Bach myy aika paljon pelkällä nimelläänkin.
 
Tottahan tuo on.. Ja kyllä Yammulla hyviäkin malleja on.. Koikeilin mm. sitä Yammun xeno mallia tässä vuosi sitten ja kyl seki ihan hyvältä tuntu.. Mut nää on taas näitä makuasioita.. Bach on kyllä tän hetken ykkönen meikällä.. Jotain monettea olis kyl mielenkiintosta kokeilla.. Eikä schilkekä huono oo..
 
Martso
24.08.2005 12:17:14 (muokattu 24.08.2005 12:17:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottahan tuo on.. Ja kyllä Yammulla hyviäkin malleja on.. Koikeilin mm. sitä Yammun xeno mallia tässä vuosi sitten ja kyl seki ihan hyvältä tuntu.. Mut nää on taas näitä makuasioita.. Bach on kyllä tän hetken ykkönen meikällä.. Jotain monettea olis kyl mielenkiintosta kokeilla.. Eikä schilkekä huono oo..
 
Minulla oli ennen tuota Bachia Yamahan Custom. Se oli oikein hyvä torvi, siis erityishyvä. Se vaan vei ilmaa ihan hemmetin paljon.
 
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
zale88
24.08.2005 13:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahan Custom. Se vaan vei ilmaa ihan hemmetin paljon.
 
Oliko tuo putken poraus isokin?
 
Martso
24.08.2005 13:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko tuo putken poraus isokin?
 
En millään muista. Iso se kuitenki oli. Sen lisäksi se oli aika raskas massaltaan, mikä ei myöskään vähennä sitä ilman tarvetta.
 
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
steelysam
24.08.2005 20:51:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim. Kingi ei pelaa mulla millään. Connit toimii bueno.
---------------------------------------------
 
Mikäs kingissä mättää?
 
Trumpettisyntikat rulez, ok.
isojussi
24.08.2005 22:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

---------------------------------------------
 
Mikäs kingissä mättää?

 
Ei Kingissä, vaan Jussissa. Ei vaan sovita yhteen. Ei mitään käsitystä. Jopa Juutilaisen Petri, joka on henkeen ja vereen Kingi-mies, on antanu (melkein) mulle periks siinä asiassa. On kyllä sitä mieltä, että mun ei kannattais haikailla toisten torvien perään.
 
Mutkunmutkun....Kyl sää tiät....
 
Toisaalta toi nykynen kyllä sopii mulle. Oppis ny ensin silläkin soittaan...:D
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
steelysam
24.08.2005 23:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei Kingissä, vaan Jussissa. Ei vaan sovita yhteen. Ei mitään käsitystä. Jopa Juutilaisen Petri, joka on henkeen ja vereen Kingi-mies, on antanu (melkein) mulle periks siinä asiassa. On kyllä sitä mieltä, että mun ei kannattais haikailla toisten torvien perään.
 
Mutkunmutkun....Kyl sää tiät....
 
Toisaalta toi nykynen kyllä sopii mulle. Oppis ny ensin silläkin soittaan...:D

 
Vai semmosta. Mä soitin aluksi Bachilla (Suoralla, sitten kvarttari 42:lla ja sitten taas suoralla), kunnes ostin ton kingin 15 vuotta sitten. Metalli rätäjää ja kevyt kuin mikä. On mulla noita muitakin torvia, mutta mieluiten valitten ton kasksbeen.
 
Trumpettisyntikat rulez, ok.
isojussi
25.08.2005 00:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....Metalli rätäjää ja kevyt kuin mikä. On mulla noita muitakin torvia, mutta mieluiten valitten ton kasksbeen.
 
Silläkö sä vedät bilebändissä? Oon nähny kyllä sut siinä sekä 2b:n että kvarttiventtiilillisen kans.
 
Kumpi onpi susta just siinä paree ja miks!
 
Sano jos toi lamppu sattu silmiin.....
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
steelysam
25.08.2005 00:09:07 (muokattu 25.08.2005 00:11:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silläkö sä vedät bilebändissä? Oon nähny kyllä sut siinä sekä 2b:n että kvarttiventtiilillisen kans.
 
Kumpi onpi susta just siinä paree ja miks!
 
Sano jos toi lamppu sattu silmiin.....

 
Mun noi bilebändikeikat on loppusuoralla, oon käytänössä jo lopettanut kyseisen orkan. Kaikki ne keikat oon kyllä tehnyt suoralla pillillä, kun ei kerran kvarttaria tarvitte. Noh ehkä joskus oon ottanut väärän pillin mukaan, mutta oot vissiin nähnyt sitten kuitenkin noita tuurajia.
 
Edit: Ai niin, ei mikään mun mielestä voita suoraa torvea, ku puhutaan tenoripasuunasta. Jotenkin se koneiston paino kuuluu kvarttarin saundissa.
 
Trumpettisyntikat rulez, ok.
isojussi
25.08.2005 00:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun noi bilebändikeikat on loppusuoralla, oon käytänössä jo lopettanut kyseisen orkan.
 
Kas! Tai no kaikkee aikansa.
 
Kaikki ne keikat oon kyllä tehnyt suoralla pillillä, kun ei kerran kvarttaria tarvitte. Noh ehkä joskus oon ottanut väärän pillin mukaan, mutta oot vissiin nähnyt sitten kuitenkin noita tuurajia.
 
En. Aina olit sä. Älä luule, etten muistais pasunisteja......
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
steelysam
25.08.2005 00:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas! Tai no kaikkee aikansa.
 

 
En. Aina olit sä. Älä luule, etten muistais pasunisteja......

 
En mä sitä, mutta muistatko sä aina noita torvia, heh....
 
Trumpettisyntikat rulez, ok.
isojussi
25.08.2005 00:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä sitä, mutta muistatko sä aina noita torvia, heh....
 
Mä tiän pasuunoista ja niillä soittamisesta enemmän, kun mitä osaan niillä vetää...:D
 
Friikki mikä friikki.....
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
steelysam
25.08.2005 00:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tiän pasuunoista ja niillä soittamisesta enemmän, kun mitä osaan niillä vetää...:D
 
Friikki mikä friikki.....

 
Ja mä en edes ole koskaan soittanut Selmerin pasuunalla, heh....
 
Trumpettisyntikat rulez, ok.
isojussi
25.08.2005 00:45:14 (muokattu 25.08.2005 00:45:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mä en edes ole koskaan soittanut Selmerin pasuunalla, heh....
 
Mulla oli muuten kerran huollettavana yhen kaverin vanha brittiselmeri - joku hernepyssy - toimi mainiosti meidän bilebändin treeneissä.
 
Soli muuton Sterling Super - ja kellossa oli kuparikaulus - tai renga - tai kranz whatever...:D
 
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Gamka
25.08.2005 20:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohta vuoden verran olen alttofonia soitellut. Soittimena Vertical -merkkinen kiinalaispilli ja suukappaleena se alkuperäinen. Aluksi oli lehtenä Verticalin 1,5 - 2,5 (ostin siis kaikkia kokeilumielessä) ja puolen vuoden soittamisen jälkeen vaihdoin synteettiseen (oliskohan Bari alto soft).
 
Tänään itse asiassa kokeilin soittotunnilla paria muuta suukappaletta. Tuli hiki. Mä ymmärsin, että aloittelijasuukappaleet on millaisia on sitä varten, että saisi ääntä. Voi soittaminen jäädä, jos ei edes ääntä saa. Ehkä mä olen sitten vaan niin huono tai aikuisena ei opi uusia juttuja, kun uskallan sanoa, että ainakaan noilla suukappaleilla, joita nyt kokeilin, en olisi saanut edes ääntä aluksi. Enkä olisi kauaa fonia soittanut.
 
Nyt mut varmaan passitetaan vaihtamaan ainakin soitin ja suukappale =) Lähdin liikenteeseen pienellä budjetilla, ja soitonopettajan avustuksella tuon soittimen ostin. Ihan tyytyväinen olen ollut, koska en halunnut rahaa hassata siltä varalta, että en tästä harrastuksesta innostukaan. Nyt on kyllä suukappaleen vaihtaminen harkinnassa (taisi olla joku Rico, jota tänään kokeilin, ehkä se).
 
wewwie
03.09.2005 20:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pasuunani on jupiter.
Se on ihan jees.
Heti jos päätän alkaa soittaa vakavammin (eli lähden sitä opiskelemaan tai alan yhtäkkiä vaan soittaa hyvin ja innostun)
niin ostan uuden.
 
vittuilu on taitolaji. jo yli 500 jäsentä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «