Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkaa tarjolla!
1 2 3
beatra
21.12.2008 22:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ouluun avattuun yökerhoon haetaan liveiltoihin rockbändejä. Bändi voi olla aloitteleva lupaus tai jo kokeneempi kehäkettujoukkio. Ole yhteydessä allekirjoittaneeseen sähköpostilla, niin katsotaan asiaa lisää.
 
T: Anu
apennala@gmail.com
 
beatra
22.12.2008 18:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan sen verran, että alkuvaiheessa emme pysty palkkaa maksamaan, mutta tarjoamme kultaakin kalliimman esiintymiskokemuksen :)
 
-Anu
 
Kukkis 77
23.12.2008 08:08:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko mahdollista saada tänne vähän infoa että mikä mesta mahtaa olla kyseessä?
 
"Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise
Groovelover
23.12.2008 10:46:16 (muokattu 23.12.2008 10:52:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan varmasti kokeneempi kehäkettujoukkio lähtee palkatta Ouluun sen "kultaakin kalliimman esiintymiskokemuksen" takia. Ja aivan varmasti lehmätkin lentää. Ja tossa mestassa baaritiskin takana se baarimikko on varmaankin ilmaiseksi duunissa sen kultaakin kalliimman viinanmyyntikokemuksen takia, vai kuinka? Ihme vedätystä.
 
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Diablero
23.12.2008 11:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan sen verran, että alkuvaiheessa emme pysty palkkaa maksamaan, mutta tarjoamme kultaakin kalliimman esiintymiskokemuksen :)
 
-Anu

 
Taitaa jäädä alkuvaiheessa vähän hiljaiseksi...
Se on aina sijoituksen paikka kun haluaa sellaisen bändin joka sitä viinanmyyntiäkin edistää, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
 
Kannattaisi ehkä tarjota edes lippuriskillä?
 
T.Nick
08.01.2009 13:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kullanarvoista on myös kokemus arvailla, että mikä ton paikan nimi on ja missä päin Oulua se sijaitsee.. Vai onko ne vasta suunnitteluasteella?
 
WinterMad
10.01.2009 22:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kullanarvoista on myös kokemus arvailla, että mikä ton paikan nimi on ja missä päin Oulua se sijaitsee.. Vai onko ne vasta suunnitteluasteella?
 
Yökerho Lupi on paikka nimeltään. Sijaitsee muistaakseni Uusikatu 22:ssa.
oulukyllosa
15.01.2009 04:12:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua säälittää aina ku joku noviisi, varsinkin naispuolinen tulee tänne foorumille jotain asiaa toimittamaan ja sitten kun siinä sattuu olemaan just tuo tekijä x joka saa porukat raivoihinsa.....tuonkin kysymyksenkin kun näki niin arvelin että kohta saattaa hieman kakkaa alkaa satamaan :)
 
snow is cold,rain is wet
beatra
15.01.2009 23:28:54 (muokattu 15.01.2009 23:29:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jaa...en mä nyt näin herkästi rikki mene, ettenkö kritiikkiä kestäisi ;) Ja nämä keikat ko yökerholle menee mun käsien kautta, joten on loogista, että minä myös asiasta viestejä heittelen. Kaipa olisi pitänyt muokata viesti ihan toisenlaiseksi ja sitten lopuksi paljastaa kun poijjaat tahi tyttäret ovat jo paikalla, että "hei, muistinko mainita, että emme palkkaa maksa, mutta ottakaa tästä pizzaa ja coca-colaa." Melko reilua ;) Mutta tulevat esiintyjät löydätte www.lupi.fi. Ja otan edelleen ilmottautumisia vastaan. Ja myös sivun kautta voi ilmoittautua...
 
kimurantti1
16.01.2009 00:17:55 (muokattu 16.01.2009 00:19:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjaah, en mä ihan ymmärrä, että miksi porukka näin närkästyi. Niinhän se melkein kaikissa paikoissa menee, ettei demobändeille mitään kuluja kummempaa useinkaan makseta, ellei sitten ole oikeasti takeita siitä, että bändi vetää edes vähän porukkaa. Vaikka kyllähän avausviestissä särähtää termi "kokenut kehäkettujoukkio". Ilmaiseksi ei yksikään oikeasti kokenut kehäkettujoukkio tule soittamaan. Mutta mutta, tuo maksupolitiikka kyllä häätää heti kaikki coverbändit pois, sitä hommaa kun ei ilmaiseksi oikein kukaan tee.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
beatra
16.01.2009 00:24:30 (muokattu 16.01.2009 00:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjaah, en mä ihan ymmärrä, että miksi porukka näin närkästyi. Niinhän se melkein kaikissa paikoissa menee, ettei demobändeille mitään kuluja kummempaa useinkaan makseta, ellei sitten ole oikeasti takeita siitä, että bändi vetää edes vähän porukkaa. Vaikka kyllähän avausviestissä särähtää termi "kokenut kehäkettujoukkio". Ilmaiseksi ei yksikään oikeasti kokenut kehäkettujoukkio tule soittamaan. Mutta mutta, tuo maksupolitiikka kyllä häätää heti kaikki coverbändit pois, sitä hommaa kun ei ilmaiseksi oikein kukaan tee.
 
Luulenpa, että ymmärrätte kehäketun hiukan eri tavoin kuin minä. Tässä tapauksessa kehäkettu on soittaja, joka on saattanut soittaa varsin pitkään, mutta soittaa esim harrastuspohjalta. Tällaisia kun lyödään yhteen kasaan 4 kappaletta, niin niistä tulee kokenut kehäkettujoukkio. Edelleenkin, jos haluan yökerhoon nimekkään bändin, niin huutelen jossakin muulla foorumilla. Vaikka minä olen lavalla viihtynyt jo vuosia eri proggiksissa, niin olen ne aina tehnyt harrastajapohjalta, mutta koen silti olevani kohtuullisen kokenut. Mutta en ammattilainen.
 
Timi
16.01.2009 17:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tuota tiedä,kun Oulu kaukana kotokujilta.Mutta tuskin montaakaan paikkaa,minne tuntematon tai lähes sellainen bändi pääsee keikalle.Ja näyttää siltä että muutenkin monet nuoret rokkibändit lähtevät esiintymään pitsapalkalla.Että sinne vaan keikkaa sopimaan.Eihän sitä koskaan tiedä....!
 
Kylmän viileesti!
HotWheels
19.01.2009 13:00:21 (muokattu 19.01.2009 13:00:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan sen verran, että alkuvaiheessa emme pysty palkkaa maksamaan, mutta tarjoamme kultaakin kalliimman esiintymiskokemuksen :)
 
-Anu

 
Voi helv...
Jos muusikko lähtee keikalle (töihin), niin korvaustahan siitä on saatava samalla tavalla kuin baarinpitäjälläkin, kun aukaisee baarin ovet. Tämä on minun näkemys asiasta ja kehotan kaikkia, jotka vähänkään arvostavat omaa musiikillista taitoaan, olemaan menemättä ilmaiseksi esiintymään RAVINTOLOIHIN tai TANSSIPAIKOILLE !! Kavereiden synttärit ja häät yms. hyväntekeväisyydet on asia erikseen. Ravintoloitsija kuitenkin kuittaa tilin sillä kun paikassa soittaa oikea orkesteri.
 
kimurantti1
19.01.2009 13:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi helv...
Jos muusikko lähtee keikalle (töihin), niin korvaustahan siitä on saatava samalla tavalla kuin baarinpitäjälläkin, kun aukaisee baarin ovet. Tämä on minun näkemys asiasta ja kehotan kaikkia, jotka vähänkään arvostavat omaa musiikillista taitoaan, olemaan menemättä ilmaiseksi esiintymään RAVINTOLOIHIN tai TANSSIPAIKOILLE !! Kavereiden synttärit ja häät yms. hyväntekeväisyydet on asia erikseen. Ravintoloitsija kuitenkin kuittaa tilin sillä kun paikassa soittaa oikea orkesteri.

 
Riippuu vedetäänkö omaa musaa vai huttua. Mä en v edä yhtäkään huttukeikkaa ilmaiseksi, oli se sitten viisi biisiä tai viisi settiä. Sen sijaan omaa musaa soittavasta bändistä ei ole mitään takeita, että heidän vetonsa hyödyttäisi baarinpitäjää (ts. bändi vetää porukkaa sisään), jolloin ei palkanmaksukaan ole mikään itsestäänselvyys.
 
Täytyy siis tehdä vissi ero tanssimusiikin, eli ihmisten viihdyttämisen ja ns. taiteen tekemisen välille, jos sen oman musan soittamisen nyt näin hienosti haluaa ilmaista. Ensin mainittu on ilman muuta korvausta vastaan tehtävää työtä, jälkimmäinen ei välttämättä.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
HotWheels
19.01.2009 16:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottaakohan se ravintoloitsija tuntemattomia bändejä keikalle sitten hyvää hyvyyttään tarjotakseen mahdollisuuksia päästä esiintymään? Hoh hoh, ei takuulla. Tarkoituksena on esiintymään janoavien muusikoiden hyväksikäyttö näin hienovaraisesti ilmaistuna. Jos bändillä ei ole tarkoitus houkutella porukkaa sisälle, niin silloin ei oteta bändiä, näin se vaan menee. Joku sopimus pitää olla aina, kun mennään soittamaan ravintolaan, vaikka sitten huonokin (takuuliksa + pääsyliput tms.), mutta että ilmaiseksi...
 
kimurantti1
19.01.2009 17:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottaakohan se ravintoloitsija tuntemattomia bändejä keikalle sitten hyvää hyvyyttään tarjotakseen mahdollisuuksia päästä esiintymään? Hoh hoh, ei takuulla. Tarkoituksena on esiintymään janoavien muusikoiden hyväksikäyttö näin hienovaraisesti ilmaistuna. Jos bändillä ei ole tarkoitus houkutella porukkaa sisälle, niin silloin ei oteta bändiä, näin se vaan menee. Joku sopimus pitää olla aina, kun mennään soittamaan ravintolaan, vaikka sitten huonokin (takuuliksa + pääsyliput tms.), mutta että ilmaiseksi...
 
Ei tietenkään ota, mutta jos ei ole yhtään mitään takeita siitä, että bändi vetää yhtäkään ihmistä paikalle, niin on todella huonoa bisnestä raflan pitäjältä lupailla yhtään kulukorvauksia enempää liksaa. Sitten jos bändillä on vähän nimeä ja voidaan odottaa sen oikeasti vetävän enemmän kuin sormilla laskettava määrä ihmisiä paikalle, niin lähtöasetelma on tietysti jo aivan erilainen. Joidenkin paikkojen meininkiin vain kuuluu livemusiikin tarjoaminen, ja sitä omaa musiikkia soittamaan on kyllä tarjolla bändejä vaikka kuinka paljon.
 
Suurimmalla osalla demobändeistä ei ole sen vertaa nimeä, että he vetäisivät välttämättä yhtä ainutta ihmistä sisään. Tää on hyvin todennäköinen tapaus esimerkiksi tilanteessa, jossa tuntematon bändi menee vieraaseen kaupunkiin viikolla keikalle. Tottakai bändi tekee ison duunin siinä, mutta so what? Jos se sen bändin duuni ei hyödytä raflan pitäjää, niin raflan pitäjä ottaa aivan tarpeettoman riskin maksaessaan bändille. Tämä siis nimenomaan tapauksessa, että bändi soittaa sitä omaa musaa.
 
Samaan syssyyn pitää todeta, että mähän olen nimenomaan bändien puolella tässä asiassa, mutta kyllä sitä hommaa kantsii raflankin näkövinkkelistä ajatella, kun ei tää asia vaan ole ihan noin mustavalkoinen.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Simo78
19.01.2009 20:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaan syssyyn pitää todeta, että mähän olen nimenomaan bändien puolella tässä asiassa, mutta kyllä sitä hommaa kantsii raflankin näkövinkkelistä ajatella, kun ei tää asia vaan ole ihan noin mustavalkoinen.
 
Näinpä! Kuka maksaa raksajätkälle, joka ei osaa nauloja hakata? Tai siivoojalle, jonka jälkeen joutuu itse siivoamaan?
 
beatra
19.01.2009 22:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinpä! Kuka maksaa raksajätkälle, joka ei osaa nauloja hakata? Tai siivoojalle, jonka jälkeen joutuu itse siivoamaan?
 
On ollut tilanteita, että porukka katoaa paikalta kun bändi alkaa soittamaan. Kuka silloin korvaa? Bändikö? Eiköhän se ole meidän riski oli sitten bändille maksettu eli ei. Samoin kuin se, että otan illaksi jonkun nimekkään bändin, joka ei sitten vedäkään väkeä, mutta baari köyhtyy 1000 euroa.
 
snackeboo
20.01.2009 02:03:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaikki jotka tekee ilmaiseksi huttukeikkaa on rikkureita. kaikki paikat jotka antaa mahdollisuuden esiintyä ei halua yhtyeitä muuta kuin lisäaukiolon takia jolloin mikä tahansa paskaporukka jotka suunnilleen maksaa siitä et saa soittaa kelpaa. suomi, taiteen suomi.
 
kimurantti1
20.01.2009 06:17:17 (muokattu 20.01.2009 06:47:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ollut tilanteita, että porukka katoaa paikalta kun bändi alkaa soittamaan. Kuka silloin korvaa? Bändikö? Eiköhän se ole meidän riski oli sitten bändille maksettu eli ei. Samoin kuin se, että otan illaksi jonkun nimekkään bändin, joka ei sitten vedäkään väkeä, mutta baari köyhtyy 1000 euroa.
 
Hehe, tähän on pakko todeta, että jos bändi onnistuu karkottamaan paikalla olevat ihmiset, niin tasan ensimmäisenä vastuussa on kyllä raflan ohjelmavastaava. Bändejä on kuitenkin aivan hemmetisti ja taso tietty vaihtelee laidasta laitaan. Jos meinaa alkaa buukkaamaan bändejä keikalle, niin silloin ohjelmavastaavalla (eli ilmeisesti teikäläisellä?) pitäisi olla vähän silmää ja tuntemusta ylipäätään koko skenestä.
 
Toi on tietysti ongelmana, kun otetaan omaa musaa soittavia bändejä keikalle. Riippumatta siitä millä motiiveilla te keikkoja järjestättekään, aukioloajathan aika yleinen syy taitaa olla, niin tuon takia juuri ei niitä bändejäkään voi ihan perstuntumalta valita. Jos ottaisitte jonkun ohjelmatoimiston listoilta lauantai-illaksi vaikka bilebändin soittamaan, niin tuota ihmisten karkoitusriskiä tuskin olisi. Tietenkin se bilebändi taas maksaa, ja siinä on taas omat riskinsä, ihan niinkun sanoit. Mutta niinhän se menee, harva bisnes riskitöntä onkaan.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «