Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Judas Priest - 'Yleistä Keskustelua'
1 2 3 4 545 46 47 48 4973 74 75 76 77
MannihilatoR
21.07.2014 15:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Osoittaa melkoista asiantuntemusta bändistä jos sekottaa sen näihin tuleviin doomuniteihin.
 
joo kyllä priestillä on niin oma soundi minkä aina tunnistaa heti.
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
sellisti
21.07.2014 17:51:05 (muokattu 21.07.2014 17:52:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunnistettavuuteen liittyen, ite kun kuuntelin avausraidan ekaa kertaa niin Halford kuulosti minusta muutaman ekan sekunnin ajan ihan Blackie Lawlessilta. Mietin että Waspiakos tässä nyt tulikin laitettua... :D
 
E. Blackie kun vielä murahtaa tuon "Welcome!" ihan samalla tavalla Inside the Electric Circus -albumin nimibiisin kertsissä, siitä varmaan mielleyhtymä.
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
hevikivinen
22.07.2014 20:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä ei olekaan vielä mainittu täällä. Priest Suomen listaykköseksi!
 
http://www.ifpi.fi/tilastot/virallinen-lista/albumit/2014/29
 
Elämä on lyhyt, mutta kestää kauan. (Jukka Pakkanen)
Nick Bone
22.07.2014 20:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikivinen: Tätä ei olekaan vielä mainittu täällä. Priest Suomen listaykköseksi!
 
http://www.ifpi.fi/tilastot/virallinen-lista/albumit/2014/29

 
No näin! Hieno levy ansaitsee tämänkin kunnian.
 
Muuta hyvää tuolla listalla ei sitten näköjään ollutkaan, paitsi Zeppelinin uudelleenjulkaisut.
 
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
The Jack
23.07.2014 00:31:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.radiocity.fi/musiikki/ju … tus-ennatyksensa-amerikassa/3/23432
 
Reindeemer Of Soulsilla tullut Billboardin 6. sija on bändin paras ikinä Amerikassa. Suomessakaan ei ole taidettu Top 5:ssä ennen olla. Tuskin Judaksen suosio varsinaisesti on kasvanut, vaan bändin fanikunta on niitä viimeisiä mohikaaneja jotka vielä haluavat perinteisen levyn ostaa. Nämä listasijoitukset taatusti kuitenkin nostavat ukkojen motivaatiota kiertueelle ja antavat uskoa omaan tekemiseen. Vaikea kuvitella Suomen jäävän ilman keikkaa piikkipaikan jälkeen.
 
Decadetroll
23.07.2014 07:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Hyvä biisihän toi on.Ei toki levyn parhaimmistoa ,mutta peittoaa helposti nykyisen geneerisen paskahevin.
 
Näin ne mielipiteet eroaa toisistaan... minusta taas tuo radiossa soitettava biisi on just sitä geneeristä paskaheviä, mitä tulee joka tuutista. Laahaavaa, yhdentekeviä riffejä ja köppöstä laulua. :) aina tekee mieli laittaa volat pois, kun soittavat tuon cityllä.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
carnation
23.07.2014 09:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikivinen: Tätä ei olekaan vielä mainittu täällä. Priest Suomen listaykköseksi!
 
http://www.ifpi.fi/tilastot/virallinen-lista/albumit/2014/29

 
No, miljoona kärpästä jne.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Tympee Huttunen
23.07.2014 09:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imperiumissa luki, että Painkillerin julkaisuaikaan Billboardin sijalle 6 olisi vaadittu 320 000 myytyä levyä. Nyt samalle sijalle pääsi 32 000 myydyllä levyllä. Joo toki on digimyynnit ja muut peanuts-osaston jutut, mutta hauska kuunnella piratistien lässytystä. Ne kulta-ajat on ohi, milloin "pienetkin" bändit takoi rahaa. Päihteitä riitti, eikä tauditkaan levinnyt :) Moni potentiaalinen bändi, joka olisi joskus voinut julkaista oman Defenders of the Faithin, heivataan sivuun ekan Rocka Rollan jälkeen. Keikoilla käydään vain, jos joku jättillica soittaa ja saa itse äänestää biisit.
 
Onneksi Priest elää ja teki kovan levyn.
 
PsychedelicWarlord
23.07.2014 09:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Näin ne mielipiteet eroaa toisistaan... minusta taas tuo radiossa soitettava biisi on just sitä geneeristä paskaheviä, mitä tulee joka tuutista. Laahaavaa, yhdentekeviä riffejä ja köppöstä laulua. :) aina tekee mieli laittaa volat pois, kun soittavat tuon cityllä.
 
Geneerisellä tarkotin sitä ,että nykyään kaikilla hevibändeillä tuntuu olevan tismalleen samat soundit.Priest taas kuuluu siihen bändisukupolveen jolloin joka bändilla oli oma,tunnistettava soundinsa.
 
Sellaista näillä seitsenkielialaviremössöbändeillä ei todellakaan ole.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
EvilDead
23.07.2014 15:18:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Sellaista näillä seitsenkielialaviremössöbändeillä ei todellakaan ole.
 
Eäähm... Meshuggah.
 
Ontopic: Pidän tästä uudesta levystä _kovasti_. Hyviä biisejä, hyviä melodioita ja riffejä täynnä. Halfordin vokaalit on pitkälti väsyneet (hyviäkin hetkiä on), mutta toistan taas, että sen kyllä ymmärtää. Kyllä tämä on vähintään yhtä hyvä kuin Angel of Retribution.
PsychedelicWarlord
23.07.2014 19:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EvilDead: Eäähm... Meshuggah.
 
Melodiaköyhää junttausta.Kertakaikkisen tylsä bändi.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
EvilDead
23.07.2014 19:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Melodiaköyhää junttausta.Kertakaikkisen tylsä bändi.
 
Niin mä arvelinkin.
Perro Stupido
24.07.2014 07:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Melodiaköyhää junttausta.Kertakaikkisen tylsä bändi.
 
Tylsä? Salli mun nauraa.
 
PsychedelicWarlord
24.07.2014 09:09:36 (muokattu 24.07.2014 09:11:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perro Stupido: Tylsä? Salli mun nauraa.
 
Mun mielestä on.Eihän tossa melodiapuolella tapahdu oikein yhtään mitään.Ja mulle musiikissa juuri se on merkityksellistä.Mulle noi biisit on pelkkää tylsää karjuntaa ja rynkytystä.Varmaan hienoja rytmisiä juttuja mutten jaksa niistä innostua kun laulu on örinää ja melodiat ja hyvät riffit loistaa poissaolollaan.Ei jatkoon.
 
Mutta se off-topicista.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Stalkah
24.07.2014 14:58:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Näin ne mielipiteet eroaa toisistaan... minusta taas tuo radiossa soitettava biisi on just sitä geneeristä paskaheviä, mitä tulee joka tuutista. Laahaavaa, yhdentekeviä riffejä ja köppöstä laulua. :) aina tekee mieli laittaa volat pois, kun soittavat tuon cityllä.
 
Tähän on valitettavasti pakko yhtyä. Joskus tykkäsin Priestistä paljonkin, mutta nää pari uusinta on ollu aika tylsiä ja mitäänsanomattomia latteuksia. Nostradamuksella oli sentään jonkinnäkönen yhtenäinen visio levykokonaisuudesta, mutta uusimmalla ei tunnu enää olevan muuta sisältöä kuin bändin tunnistettava (joskin omaan makuun häiritsevän kasari/ysäri -mässäilty) perussoundi.
 
Angel of Retribution jäänee viimeiseksi oikeasti kuunneltavaksi levyksi omalla kohdallani Priestiltä. Eihän sekään ole sävellyksellisesti mikään kaikkein originaalein mestariteos, mutta siinä oli vielä menoa ja meininkiä ja sillon nuorena kun se iski aika kovin, niin sehän se riittääkin romantisoimaan tuon läpyskän aika tehokkaasti.
 
Ei sillä, etteivätkö muut saisi tuosta uusimmasta tykätä, mutta itse en siitä saa kauheasti irti.
 
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Twinkle
24.07.2014 19:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Tsääh, miksi näin paskat kitarasoundit? Muuten kyllä kovvaa kammaa.
 
Nyt kun viimein sain aikaiseksi kuunnella tätä, niin onhan tämä tyrmistyttävän kuuloista. onhan nämä soundit on kyllä melko kauheat, monet himanikkarit tekee vastaavan tasoista nauhaa ihan kotonaan. Etenkin toi alapään komotus on jotenkin halvan kuuloista.
 
Ei nää biisitkään minuu kyllä hirveesti vakuuta.
 
PsychedelicWarlord
25.07.2014 10:38:39 (muokattu 25.07.2014 10:39:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarasoundit on muuten helvetin hyvät tällä levyllä.Pitkästä aikaa ihan mainstreamheavyksi luokiteltava levy jossa kitarat on kohdillaan.Eikä soundeista muutenkaan ole valittamista.Loistavaa.
 
Myös Halfordin ääni toimii hyvin.Crossfire miellyttää eritoten tarttuvan kertsinsä ja 70-lukulaisen tatsinsa takia.Sinänsä simppelin riffin päälle lauottu kertosäe toimii mainiosti.Down In Flames on myös mainio (väliosan kitarat!)
 
Aika hupaisaa ,että Sabbath ja Priest tekevät 2000-luvun parhaat hevilevyt ainakin näin ns.mainstream-tasolla.Kertoo surullista kieltään uudempien hevibändien onnettomasta osaamisesta.Tekniikka on kyllä hallussa mutta melodiat,riffit ei ja soundeissa kopioidaan orjallisesti toisiaan.Ei ole rohkeutta tehdä omaperäisiä ratkaisuja niiden suhteen.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
PsychedelicWarlord
25.07.2014 10:42:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nick Bone:Muuta hyvää tuolla listalla ei sitten näköjään ollutkaan, paitsi Zeppelinin uudelleenjulkaisut.
 
No eipä juuri. Raskaammalta puolelta lähinnä tylsät ja geneeriset sabatonmastodonit.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Twinkle
25.07.2014 10:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: No eipä juuri. Raskaammalta puolelta lähinnä tylsät ja geneeriset sabatonmastodonit.
 
Heh, hassu homma kun minusta Sabaton ja Mastodon on sekä musikaalisesti että soundillisesti kaahannut kierroksella ohi tästä Priestin viimeisimmästä.
 
Regalis Apertura
25.07.2014 11:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Off-topikkina sanoisin että Sabatonin uusin on ihan asiaa ja sijoituksensa ansainnut. Mastodonista en pahemmin ole oikein koskaan välittänyt...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 545 46 47 48 4973 74 75 76 77

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «