Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stone!
1 2 3 4 556 57 58 59 60
deathvalley
09.03.2013 23:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Paskat saundit tuolla Sirkuksessa, mutta olihan se kova nähdä junnuaikojen suosikki. Pikalärvit tuli vedettyä. Olin siis tolla ikärajattomalla keikalla.
 
Jaa-a, mistähän kuuntelit? Ei ollut kyllä yhtään paskat ainakaan etualalla. Itse asiassa helvetin hyvät.
 
Dropped C
10.03.2013 03:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

deathvalley: Jaa-a, mistähän kuuntelit? Ei ollut kyllä yhtään paskat ainakaan etualalla. Itse asiassa helvetin hyvät.
 
Et oo yhtään keikkaa esim. Tavastialla kuullu?! Ja kritiikki ei ollu Stonea, vaan Sirkusta kohtaan....
 
TTV
10.03.2013 10:01:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Et oo yhtään keikkaa esim. Tavastialla kuullu?! Ja kritiikki ei ollu Stonea, vaan Sirkusta kohtaan....
 
Molemmissa mestoissa ja lukuisissa muissa keikkoja kolunneena täytyy todeta, että nykyisellään livesaundien laatu yleisössä riippuu myös paljon käytetyn korvatulpan ominaisuuksista. Ilman tulppia ei mitään järkeä ja tulpan kanssa onkin sitten jo helpompaa. Halpistulppia (mitä itse käytän) saa asetella korviin jonkin aikaa ennen kuin saundi on hyvä ja siedettävällä voimakkuudella. Näin sain ainakin itse korviini hyvät saundit Stonen Circuksen keikalla, jopa useassa eri kohdassa tilaa. Parempaa miksausta ja maltillisempaa volumetasoa kaipailen kyllä itsekkin keikoille.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
-Lassi-
10.03.2013 11:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Molemmissa mestoissa ja lukuisissa muissa keikkoja kolunneena täytyy todeta, että nykyisellään livesaundien laatu yleisössä riippuu myös paljon käytetyn korvatulpan ominaisuuksista. Ilman tulppia ei mitään järkeä ja tulpan kanssa onkin sitten jo helpompaa. Halpistulppia (mitä itse käytän) saa asetella korviin jonkin aikaa ennen kuin saundi on hyvä ja siedettävällä voimakkuudella. Näin sain ainakin itse korviini hyvät saundit Stonen Circuksen keikalla, jopa useassa eri kohdassa tilaa. Parempaa miksausta ja maltillisempaa volumetasoa kaipailen kyllä itsekkin keikoille.
 
Pakkahuoneella, ainakin siitä tokasta rivistä, pärjäs ilman tulppia mainiosti. Kertaakaan ei vihlassu korvissa, vaikka usein joudunkin tulppia käyttämään. Saundit oli erottelevat mutta silti alataajuudet jyräs niin että meinas tippua kivekset.
 
-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it.
jigsore
10.03.2013 21:38:36 (muokattu 10.03.2013 21:41:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa kova keikka Teatrialla. Ja varmaan parhaat saundit mitä kuullut ko. paikassa. Roopen kitara vaan tuli vähän heikosti, ainakin siihen lavan vasemmalle edustalle.
Settilista kelpasi, vaikka enemmän Emotional Playgroundin biisejä kaipailin. Mutta hyvä näinkin. White Worms oli ehkä kovin viisu itelle.
Hienoa oli myös todistaa viimein Kasarin soittoa livenä, siinäpä rumpali paikallaan! Jämäkkää ja tyylitajuista tatsia ilman ihmeellisempiä venkulointeja.
Adrift
10.03.2013 23:50:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, hemmetin kova keikka. Empty Suitien ja muiden harvinaisuuksien todistaminen oli erityisen hienoa. Uskomattoman timmisti saivat vedettyä nuo vaikeimmatkin biisit.
 
Jos jotain jäi toivomisen varaan, niin STONE COLD SOUL taisi jäädä iäksi kuulematta livenä. Kaikkea ei onneksi voi saada!
 
reaper666
11.03.2013 06:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zippo katos circuksen lattialle :( vaikka en ollu ees kännis.
 
JKH
11.03.2013 12:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jigsore: Olipa kova keikka Teatrialla. Ja varmaan parhaat saundit mitä kuullut ko. paikassa. Roopen kitara vaan tuli vähän heikosti, ainakin siihen lavan vasemmalle edustalle.
 
Juuri näin...vaikka Roopen kitaran kuuluvuus parani muutamien biisien jälkeen.
 
Olipa mahtava nähdä, ettei parinkymmenen vuoden paussi ole yhtään huonontanut meininkiä ja Joutsenniemen äänikin on vaan parantunut.
 
Basso ilman kieliä on kuin... ...basso ilman kieliä!
reaper666
11.03.2013 12:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JKH: Juuri näin...vaikka Roopen kitaran kuuluvuus parani muutamien biisien jälkeen.
 
Olipa mahtava nähdä, ettei parinkymmenen vuoden paussi ole yhtään huonontanut meininkiä ja Joutsenniemen äänikin on vaan parantunut.

 
oliko jossain biisissä nimenomaan parinkymmenen vuoden tauko vai mitä tarkoitit? circuksessa oli kans hyvät soundit!
 
JKH
11.03.2013 14:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: oliko jossain biisissä nimenomaan parinkymmenen vuoden tauko vai mitä tarkoitit? circuksessa oli kans hyvät soundit!
 
Tarkoitin bändin aktiiviaikoja ja niitä puolenkymmentä keikkaa, millä tuli silloin itse käytyä bändiä katsomassa.
 
Ja kyllähän J.J. mainitsi muutaman biisin kohdalla 25 v soittamattomuudenkin...
 
Basso ilman kieliä on kuin... ...basso ilman kieliä!
Jeszse
11.03.2013 16:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaper666: Zippo katos circuksen lattialle :( vaikka en ollu ees kännis.
 
Selvinpäinhän taskusta tai kädestä ei vaan yksinkertaisesti voi pudottaa mitään.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. | Alternaty | The Jasser Arafats
reaper666
11.03.2013 16:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Selvinpäinhän taskusta tai kädestä ei vaan yksinkertaisesti voi pudottaa mitään.
 
voi pudota!
 
bastardo
21.03.2013 17:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin nappaamassa levykaupasta tuon Complete-boxin.
Puuttuuko muiltakin siitä kirjasen levylistauksesta Emotional Playgroundin biisilistasta Dead End kokonaan? Eli siis biisit on alkuperäisen vinyylipainoksen mukaan, vaikka boxista löytyy tuo cd-versio, jossa Dead End on (ja onneksi onkin, vitun kova biisi).
 
"If I'm crazy, then you're boring." -Henry Rollins
Jii
24.03.2013 15:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bastardo: Kävin nappaamassa levykaupasta tuon Complete-boxin.
Puuttuuko muiltakin siitä kirjasen levylistauksesta Emotional Playgroundin biisilistasta Dead End kokonaan? Eli siis biisit on alkuperäisen vinyylipainoksen mukaan, vaikka boxista löytyy tuo cd-versio, jossa Dead End on (ja onneksi onkin, vitun kova biisi).

 
Hankin boksin kannatuksen vuoksi. Kyllä tuo puuttuu. Aikoinaan taisin omistaa Emotional Playgroundin c-kasettina ja siinä Dead End kyllä oli.
 
And I can't help but love the stench of loss...
jigsore
11.04.2013 14:18:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boksin vois ostaa jos joskus Anttilasta saa halvalla. Demo/Rare-levyn ja kirjasen vuoksi ei viitsi täyttä hintaa maksaa. Mutta se mitä olen kuullut niin Deeper Deep ja Words on aika kovaa kamaa. Ja aika huikea harppaus 85/86-matskusta ekan levyn demoihin, huh.
TTV
18.10.2017 18:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaas aiheesta; Stonesta julkaistaan kirja:
https://www.levykauppax.fi/book/stone/stone/#552414
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Burn
24.01.2018 12:10:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Nostetaas aiheesta; Stonesta julkaistaan kirja:
https://www.levykauppax.fi/book/stone/stone/#552414

 
Tämähän oli varsin mukavaa luettavaa. Joululahjaksi saatu teos on kymmenisen sivua vaille luettu ja arvostus on bändiä kohtaan noussut entisestään, jos mitenkään mahdollista. Stone kun ei ole itselle koskaan ollut mikään suurin suosikki, niin aika moni asia oli uutta itselle, vaikka perusjutut bändistä ovat hyvinkin tiedossa. Todella rennon oloinen ja helposti luettava, mutta siltikin yksityiskohtainen ja mielenkiintoa ylläpitävä. Jopa Jiriä oltiin saatu jututettua melko runsaasti, vaikka kuvittelin ettei hän halua olla missään tekemisissä mihinkään bändiin liittyvän kanssa. Jotenkin olin saanut päässäni väännettyä sen niin, että Tarot olisi ollut eka kansainvälisiä ovia kolkutellut porukka, mutta Stonehan se oli ja aika suvereenillakin tavalla.
 
varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset.
Welho-77
24.01.2018 13:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: Jotenkin olin saanut päässäni väännettyä sen niin, että Tarot olisi ollut eka kansainvälisiä ovia kolkutellut porukka, mutta Stonehan se oli ja aika suvereenillakin tavalla.
 
Siis olihan Ganes jo periaatteessa mutta olihan Hanoi rocks sitten jo vähän paremmin ulkomailla. Kauan ennen Stonea jo siis.
 
Aliarvostettu bändi ja paska laulaja, mutta sopii tohon. Mun mielestä Stonella on parasta kitaratyöskentelyä kuin millään. Miten voi joskus 17 vuotiaana vetää tollasia.
 
Bodomilla on muuten coveri No commandsista. Niin siinä on se kitarasoolo parempi mun mielestä. Mitä siinä oikeen tapahtuu, että onko "oikeampia" säveliä vaiko kitara paremmin vireessä?? En voi laittaa nyt missä kohtaa biisiä se tulee kun en ole musan äärellä, mutta ehkä tiiätte kohdan.
 
Long live the King of Mercy
Burn
24.01.2018 14:06:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welho-77: Siis olihan Ganes jo periaatteessa mutta olihan Hanoi rocks sitten jo vähän paremmin ulkomailla. Kauan ennen Stonea jo siis.
 
Aliarvostettu bändi ja paska laulaja, mutta sopii tohon. Mun mielestä Stonella on parasta kitaratyöskentelyä kuin millään. Miten voi joskus 17 vuotiaana vetää tollasia.
 
Bodomilla on muuten coveri No commandsista. Niin siinä on se kitarasoolo parempi mun mielestä. Mitä siinä oikeen tapahtuu, että onko "oikeampia" säveliä vaiko kitara paremmin vireessä?? En voi laittaa nyt missä kohtaa biisiä se tulee kun en ole musan äärellä, mutta ehkä tiiätte kohdan.

 
Niin siis tarkoitin ensimmäistä metallibändiä, mutta joo. Lyhyen elinikänsä takia ja rässikuvioiden nopean hiipumisen myötä jäi todella aliarvostetuksi porukaksi. Aikoinaan tutustuin Stoneen Bodomin kautta, kun jossain todella varhaisessa haastattelussa hehkuttivat ja pitivät suurena esikuvana. Vaikutteet bändin vanhemmassa tuotannossa näkyy ja kuuluu välillä turhankin selvästi, mutta sitähän hevi loppuviimeksi on:
 
https://youtu.be/_0B_dus_byY?t=109
https://youtu.be/Jeii3OzwvzE?t=114
 
varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset.
haunted
24.01.2018 14:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

96% Laihon lickeistä ja tempuista on Roopelta tsekattuja, noin karkeesti.
 
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 556 57 58 59 60

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «