Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behemoth
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
syanid
12.10.2018 17:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään vihdoin saapui viikon myöhässä. Ei mitään pahaa sanottavaa lätystä, ainakin mulle putoo siinä missä aiemmatkin.
 
santakasa
12.10.2018 19:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieltämättä monivivahteinen levy. Parhaimmillaan mahtavuutta ja paikoitellen kulmakarvat menee aika koholle. Levyn puolessa välissä tulee suoraan sanottuna sellanen epävarma olo, mitä tapahtuu. Nergal olisi voinut mun puolesta jättää ne kantrihommat soolojulkaisuihin. Sabbath Materin kertosäe on aika vaivaannuttavan muun kappaleen ollessa kovuutta. Varsinkin lopetus on ihan tykki.
 
Muuten sellainen henkilökohtaisuus tuntuu paistavan levyllä aika voimakkaasti. Havohej Pantocrator on tästä ehkä paras esimerkki. Hieno tunnelma kappaleen eläessä ja mä jopa hieman herkistyinkin. Kappaleen kertosäe taas hyvä esimerkki, kun puhtaat sopii hyvin sovitettuna tällaseen musiikkiin.
 
Behemothissa oon tykännyt aina sen kaoottisuudesta, jota on myös tälläkin levyllä tarjolla. Sellasta siistiä vaaran tunnetta. Kaoottisuutta ja tunnelmaa. Hieno yhdistelmä, kun osuu nappiin.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
TTV
13.10.2018 11:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

syanid: Tänään vihdoin saapui viikon myöhässä. Ei mitään pahaa sanottavaa lätystä, ainakin mulle putoo siinä missä aiemmatkin.
 
Sama täällä, hyvä levy kokonaisuudessaan.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Ziggy Bubba
13.10.2018 23:07:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvasti Satanistin linjoillahan tässä mennään, mutta mikäs siinä kun homma toimii. God = Dog lupasi paljon, pitkälti samaa laatua on koko matkalla. Behemoth, tai Nergal, tykkää isoista introista mahtisoinnuilla, niitä kuuluu taas rutosti. Soundit on paremmat kuin edellisellä. Yllätys on tietty pienempi kuin edellisen kohdalla, mutta aika samaa laatua nää biisit musta on.
 
Vähän voisi olla limitterit tälläkin levyllä pienemmällä, kunnon rytinöissä homma menee vähän mössöksi ja musa on yleisesti aikas naamalla (näin Spotifyn ym. volyymit tasaavana aikana).
slowdive
15.10.2018 13:37:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunnelut tuota ILYAYD:ia jonkun kerran ja hyvä levy kyllä!
 
Oma Behemoth -historia on sellainen että Gromia olen kuunnellut black metal teininä, mutta sen jälkeisiin en ole tutustunut oikeastaan millään tasolla, johtuen siitä että vuosikymmen tai enemmänkin meni välissä, ettei metalli niin kiinnostanut, ja jos kiinnostikin niin se oli sitten ihan jotain muuta kuin mikään tekninen, eeppinen tms. jylhistely.
 
Jostain syystä Nergalin Instagram -touhuja päädyin kuitenkin seurailemaan joskus vuosi sitten, ja näemmä se nyt sitten toimi kiinnostuksen herättäjänä musiikkiakin kohtaan.
 
The Satanistia kans tässä nyt kuunnellut ja hyvältähän sekin kuulostaa. Mutta mites tuo kaikki aiempi tuotanto..? Satunnasesti kun Spotifyssa klikkaili näytteitä niin levyjä oli liian monta eikä oikein mikään erottunut joukosta erityisen hyvänä tai huonona. Onko siellä joku yksi ylitse muiden millä kannattaisi lähtä kokeilemaan tuota tuotantoa ennen The Satanistia?
 
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
santakasa
15.10.2018 14:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slowdive:
 
The Satanistia kans tässä nyt kuunnellut ja hyvältähän sekin kuulostaa. Mutta mites tuo kaikki aiempi tuotanto..? Satunnasesti kun Spotifyssa klikkaili näytteitä niin levyjä oli liian monta eikä oikein mikään erottunut joukosta erityisen hyvänä tai huonona. Onko siellä joku yksi ylitse muiden millä kannattaisi lähtä kokeilemaan tuota tuotantoa ennen The Satanistia?

 
Demigod iskee itelle koviten, kun siinä tuo death metal tulee esille vahvasti ja biisimateriaali on kautta linjan kovaa. On nopeutta ja raskautta.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Herrah
15.10.2018 20:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slowdive: Mutta mites tuo kaikki aiempi tuotanto..? Satunnasesti kun Spotifyssa klikkaili näytteitä niin levyjä oli liian monta eikä oikein mikään erottunut joukosta erityisen hyvänä tai huonona. Onko siellä joku yksi ylitse muiden millä kannattaisi lähtä kokeilemaan tuota tuotantoa ennen The Satanistia?
 
Kuuntele debyytti Sventevith, se on kova. Jos on pakko olla sitä puunatumpaa osastoa niin Zos Kia Cultus on varmaan uudemmista paras.
 
santakasa
16.10.2018 07:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrah: Kuuntele debyytti Sventevith, se on kova. Jos on pakko olla sitä puunatumpaa osastoa niin Zos Kia Cultus on varmaan uudemmista paras.
 
Horns ov Babphomet on kyllä helvetin tiukka alotusbiisi. Tuosta biisistä melkein lähti meikän Behemothin kuuntelu.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
santakasa
15.11.2018 10:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=B1s9zgmI0g4 Uusimman levyn tuotannosta juttua.
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
santakasa
29.01.2019 06:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään Behemoth Circuksessa. Onko muita tulossa kattelemaan?
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Attew
29.01.2019 08:41:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: Tänään Behemoth Circuksessa. Onko muita tulossa kattelemaan?
 
Mä oon tulossa. Odotukset on kovat. Pitänee pyöräyttää uusin lätty vielä tänään, kun jäi aika pienelle kuuntelulle.
 
Onkos se eka bändi näkemisen arvonen? Ei mitään hajua tyylistä.
 
santakasa
29.01.2019 09:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: Mä oon tulossa. Odotukset on kovat. Pitänee pyöräyttää uusin lätty vielä tänään, kun jäi aika pienelle kuuntelulle.
 
Onkos se eka bändi näkemisen arvonen? Ei mitään hajua tyylistä.

 
Voisi itsekin pyöräyttää kertaalleen levyn. Ei ole mullakaan hajua, joten annetaan yllättää. ; )
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Emplate
29.01.2019 18:02:55 (muokattu 29.01.2019 18:13:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulossa myös. Itsekin just pyörittelen tässä tuota uusinta. Pakko sanoa, että on se edelleen vähän pettymys. Kun God = Dog -video tuli, tuntui kitarasoolo ja puhtaahkot laulut tuoreilta elementeiltä Behemothin musiikissa, ja täten biisi toimi oikein hyvin nostaen odotuksia korkealle. Oli vain vähän ikävä huomata, että iso osa biiseistä menee sitten tuolla ihan samalla kaavalla ja noita edellä mainittuja elementtejä onkin sitten melkein jokaisessa kappaleessa.
 
Wolves in the Throne Room kannattaa tai ei kannata tsekata varmaan siitä riippuen, mistä tykkää. Itse pidän heidän luontotunnelmointi-bm:stään, joillekin homma on liian hipster + poser. Joka tapauksessa saattaa olla melkein jopa se illan odotetuin bändi itselleni, vaikka kaikista ihan diggaankin. Muut yhtyeet vaan on tullut nähtyä kerran tai useamminkin.
 
Tästä nyt vielä mielestäni hyvä WitTR-ralli viimeisimmältä levyltä: https://www.youtube.com/watch?v=HI5XACAy0vE
 
Loputon Suo - Black/death metal https://loputonsuo.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/loputon.suo
santakasa
29.01.2019 18:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, en menekään, kun huomasin äsken, että mulla on liput Tampereen keikalle : D
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Emplate
29.01.2019 19:10:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: Jaahas, en menekään, kun huomasin äsken, että mulla on liput Tampereen keikalle : D
 
Hahah, elämä yllättää!
 
Loputon Suo - Black/death metal https://loputonsuo.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/loputon.suo
santakasa
29.01.2019 21:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Emplate: Hahah, elämä yllättää!
 
Pikkasen rupes jo kyrpii, kun otin huomisen vapaapäiväksi vähäisen unen takia, mutta nyt menee ihan hukkaan. Onneksi saan auton huomenna käyttöön niin näkee Tampereella sitten. Torstaina sitten tosin viideltä herätys ja himassa varmaan joskus yhen kahen aikaan. : D
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Emplate
30.01.2019 06:48:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: Pikkasen rupes jo kyrpii, kun otin huomisen vapaapäiväksi vähäisen unen takia, mutta nyt menee ihan hukkaan. Onneksi saan auton huomenna käyttöön niin näkee Tampereella sitten. Torstaina sitten tosin viideltä herätys ja himassa varmaan joskus yhen kahen aikaan. : D
 
No, säästyitpä ainakin Circukselta! Behemoth veti ihan ok setin, mutta kokemuksena jäi silti kyllä lähinnä ottamaan päähän. Mesta aivan totaalisen tukossa, missään ei mahu liikkumaan, ja selkeesti mitä isompi bändi, sitä enemmän vatipäitä se houkuttelee paikalle. Vituttaa olla jumissa huonolla paikalla ja sit joutua vielä paikoitellen katselemaan keikkaa oman elämänsä musavideo-ohjaajien kännykkäruutumeren läpi. Taitaa olla Circuksen keikat omalta osalta tässä, ja vahvasti pitää harkita muutenkin, tartteeko tällasille mainstream metal -keikoille enää lähteä muutenkaan.
 
Lämppäreiden keikoista jäi vähän parempi maku, kun niiden aikana porukankin määrä oli vielä jotenkin kohtuuden rajoissa. Wolves in the Throne Room oli hyvä, vaikka setti olikin liian lyhyt ja soundit kehnohkot. Melodinen death metal ei ole vuosiin kiinnostanut paskan vertaa, mutta At the Gates on kyllä edelleen helvetin tiukka. Meinasin ensin sanoa, että maailman paras melodeath-bändi, mutta sitten tajusin, että taitaa olla maailman ainoa hyvä sellainen.
 
Loputon Suo - Black/death metal https://loputonsuo.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/loputon.suo
Attew
30.01.2019 12:26:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotukset oli kovat ja Behemoth ylitti ne reippaasti. Törkeän hyvä keikka.
Circus voisi kyllä vähän kehittää yleisön poistumista. Taisi mennä reilu tunti ennen kuin pääsin ulos. En kyllä jonottanut koko aikaa, otin oluen ja toivoin jonojen vähenemistä, mutta ei toivoakaan.
 
tommium
30.01.2019 13:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: Odotukset oli kovat ja Behemoth ylitti ne reippaasti. Törkeän hyvä keikka.
Circus voisi kyllä vähän kehittää yleisön poistumista. Taisi mennä reilu tunti ennen kuin pääsin ulos. En kyllä jonottanut koko aikaa, otin oluen ja toivoin jonojen vähenemistä, mutta ei toivoakaan.

 
Circus on kyllä melkoisen paska keikkamesta niin sieltä poistumisen kuin äänentoistonkin kannalta. Röökikoppi on myös melkoinen savustamo :). Jos itse käyn siellä jotain katsomassa niin tsekkaan setlist.fm sivulta kyseisen bändin settilistat parilta viimeisimmältä keikalta ja ulos mestasta vähän ennen viimeisen encorebiisin loppumista. Näin varsinkin silloin jos keikka on viikolla ja työpäivä seuraavan päivänä ettei pysty jäämään juoman kanssa hengailemaan ja odottamaan väen vähenemistä.
 
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
santakasa
31.01.2019 07:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kannatti mennä Tampereelle. Wolves in the Throneroom oli mukava yllätys. Tommosesta blackista tykkäänkin, jossa on surumielistä maisemointia. Oli myös aika trve blackia, kun en nähnyt varsinaista basistia. Kiipparisti taisi vedellä välillä jotain bassolinjoja?`
 
At the Gates veti ookoosti, vaikka rumpalilla menikin pedaalin akseli rikki, jonka takia hieman tuli taukoa keikkaan. Behemothin susilauma sitten tuli apuun. Muuten bändin musa oli vähän meh itselle tosin vika kappale oli oikein maukasta.
 
Behemoth veti sitten aikas vakuuttavasti. On noilla hieno lavakarisma ja visuaalisestikin oli näyttävää. Basistin lavakarisma varsinkin oli mahtavaa. Kiva settilistakin, kun tuli soitettua monestakin eri albumista kappaleita.
 
Paikkana tuo Pakkahuone vaikutti oikein hyvältä. En ainakaan keksinyt mitään varsinaista valittamisen aihetta. Hyvin erotti soitonkin. Uloskin pääsi aikanaan pois, vaikka siinä tosin saattoi vaikuttaa se, kun meni ennen vikaa kappaletta pois.
 
Oli se kolmen tunnin yöunien arvoista!
 
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «