Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Emperor
1 2 3 4 512 13 14 15 16
leather rebel
08.04.2005 08:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla kyseisen pumpun tuotoksista lähinnä mustaa sydäntä on bändin itsensä mukaan nimetty mini.
 
Mäkin diggaan. Emperor-Enslaved-splitti (jolla tuo alunperin oli) oli ensikosketukseni Emperoriin.
 
On muuten siitä hauska bändi että uralle ei mahtunut oikeastaan yhtään huonoa levyä.
 
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Halla
08.04.2005 17:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mulla on se alkuperäinen joka tässä tapauksessa tuli CD:nä ennen vinyyli julkaisua... I think. Aika kallis lätty luulisin. Enslavedin melko parasta tuotantoa tuo muuten.
 
" Jumla on kuolut "
mikko1
08.04.2005 19:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa black metal-bändi, joka minun korvissani kuulostaa miltään.
 
Billsner
08.04.2005 19:37:08 (muokattu 08.04.2005 19:37:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enslavedin melko parasta tuotantoa tuo muuten.
 
Taitaa olla.
 
Itsellekkin iskee kaikki Emperorin levyt, paitsi IX Equillibrium (kirjoitinko edes oikein?). Tuohon levyyn en ole oikein päässyt sisälle. Anthems ja In the Nightside-levyt ovat parhautta.
 
Lisäys: Ja Trymmin paukutus livellä on aivan uskomatonta!
 
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
unorthodox
09.04.2005 19:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En levyjä omista, mutta olen kuullut paljonkin kappaleita ja tänään kun kaupassa näin, en voinut vastustaa kiusausta ostaa T-paitaa. Prometheus-levyn paita, bändin kuva edessä.
 
Loistobändi, ja todella taidokkaita muusikoita.
 
Kaake
09.04.2005 19:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

In the nightside eclipse on ylitse muiden. Johtuu varmaan nostalgiasta? Loistava levy, ilmestymisaikakautensa standardi.
 
Pitäisiköhän metallistakin tehdä omat realbookit, stankkuja kehiin!

 
Komppaan.
 
mikseri.net/deadblue
Abgrund
09.04.2005 22:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestäni paras levy Emperorilta on IX Equilibrium. ITNE ja Emperor/Enslaved ovat myös hyviä, mutta Anthems ja Prometheus eivät oikein ikinä ole avautuneet minulle hyvin.
 
SininenIII
11.04.2005 21:13:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Lisäksi videon puutteena on ehdottomasti Trymin puutteellinen kameravalvonta. Olisi ollut erittäin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu hänen kioskissaan Ye Entrancemperiumin hypernopeassa lopussa.
.

 
Tämä minuakin vaivaa joka kerta kun dvd soittimessa pyörii.
Tuollaisen tykityksen haluaa ehdottomasti nähdä omin silmin, komppi vieläpä tuntuu kiihtyvän aavistuksen yhessä vaiheessa.
 
Psy Coman oikea käsi
12.04.2005 23:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma suosikkikaksikkoni on juuri Emperor & Darkthrone. Eipä Zyklon-B:tä ole kukaan tässä otsikossa vielä tainnut mainita niin mainitaan sekin sitten liittyen miesten aiempiin tuotantoihin. Unelmakokoonpanossahan olivat Samoth, Ihsahn, Frost ja vähäisimpänä Draug Aldrahn, jonka vokaalisuorituksista en kyllä pitänyt alkuunsakaan. Vähän samaa tasoa kuin Daemonin rääkyminen Zyklonin World ov Wormsilla.
 
Suosikkialbumi ehdottomasti Anthems. Siinä on sitä keisarillista mahtia vaikka muille jakaa. Siltä albumilta varsinkin The Lost and Curse of Reverence nousee silti yli muiden. Prometheuksella meno oli jo turhan latistunutta Samothin jäädessä taka-alalle kitarointipuolella, enkä hirveämmin biiseistä enää pitänyt. Liekö osasyynä bändin hajoamisellekin ollut Samothin halu siirtyä deathin puolelle Zyklonin muodossa.
 
Emperial Live Ceremonylle pitää vielä lopuksi nostaa tuoppi. Loistavat soundit livenä ja Trymin kylmänviileätä rumpalointia ilo seurata ja kuunnella. Ainoa häiritsevä tekijä nyt tosiaan tuo Ihsahnin valkoinen paita. Trendikkääksi muodostuneesta corpsepaintista luopuminen oli kyllä Emperorin kohdalla hyvä asia.
 
Time is running out for the planet earth!
Heissi
13.04.2005 01:17:13 (muokattu 13.04.2005 01:17:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa häiritsevä tekijä nyt tosiaan tuo Ihsahnin valkoinen paita.
 
On muuten hiano paita se. Oon ettinyt moista kauan. Ei löydy.
 
Sanguis bibimus / corpus edimus / tolle corpus satani / ave versus cristus / ave satani
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
la m quina
13.04.2005 01:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten hiano paita se. Oon ettinyt moista kauan. Ei löydy.
 
Vintersorg-boardi aikoina kyselin näistä paidoista Tyriltä (siis siltä sessio ukolta). Paidat (iconE/IX) on teetetty kiertuetta varten, eikä niitä ole erikseen myynnissä.
 
MUTTA
 
plastichead.com myy nykyään mustaa iconE-paitaa.
 
riimu
13.04.2005 03:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vintersorg-boardi aikoina kyselin näistä paidoista Tyriltä (siis siltä sessio ukolta). Paidat (iconE/IX) on teetetty kiertuetta varten, eikä niitä ole erikseen myynnissä.
 
MUTTA
 
plastichead.com myy nykyään mustaa iconE-paitaa.

 
Itse ostin joskus 3-4 vuotta sitten Icon E paidan jostain nettikaupasta. Siinä takana on vanha promokuva Anthems ajoilta.
 
Let us go in; The fog is rising.
toba
13.04.2005 15:34:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen ekaa pitkäsoittoa In The Nightside Eclipseä edeltävät julkaisut on kyllä parasta antia, ITNE hyvänä kakkosena. Loppua kohti bändi meni paskempaan suuntaan. Mutta kyllä vanhempi Emperor on black metallin Emperor vieläkin.
 
Billsner
13.04.2005 18:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma suosikkikaksikkoni on juuri Emperor & Darkthrone. Eipä Zyklon-B:tä ole kukaan tässä otsikossa vielä tainnut mainita niin mainitaan sekin sitten liittyen miesten aiempiin tuotantoihin. Unelmakokoonpanossahan olivat Samoth, Ihsahn, Frost ja vähäisimpänä Draug Aldrahn, jonka vokaalisuorituksista en kyllä pitänyt alkuunsakaan. Vähän samaa tasoa kuin Daemonin rääkyminen Zyklonin World ov Wormsilla.
 
Zyklon-B olisi kyllä saanut jatkaa omalla nimellään ja samanlaisella musiikilla. Eipä siinä Zyklonissakaan mitään vikaa ole. Molempi parempi. Aldrahnin "laulusta" olen kyllä täysin eri mieltä. Miehellä on omalla tavallaan erittäin kiero ja hyvä tyyli laulaa/huutaa. DHG:ssä/Dödheimsgardissa varsinkin.
 
Nej till livet.
Psy Coman oikea käsi
14.04.2005 19:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aldrahnin "laulusta" olen kyllä täysin eri mieltä. Miehellä on omalla tavallaan erittäin kiero ja hyvä tyyli laulaa/huutaa. DHG:ssä/Dödheimsgardissa varsinkin.
 
Hyvä, että avasit käsitystäni miehestä. Hyvinhän se Dödheimsgardissa tuntuu vetävän. Annettakoon anteeksi vähän ponnettomammat lurittelut yhdellä EP:llä.
 
Time is running out for the planet earth!
elbowski
21.10.2005 03:58:57 (muokattu 21.10.2005 03:59:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetääs nostaen.
 
Homman nimi on siis se, että tsekkasin jonkun Emperorin videon tuossa joskus, ja unohdin sen kauaksi aikaa. Nytten äsken kattelin uudestaan, ja tajusin että biisihän on mitä mahtavin. Normaalisti Black Metal-bändit eivät onnistu herättämään kiinnostustani, mutta Emperor kolahti kyllä, ja suhteellisen kovaa kolahtikin.
 
Nyt sitten halutaan lisää tätä mainiota bändiä. Aiemmalla sivulla oli suht monipuolisia mielipiteitä parhaasta levystä, joten en osaa oikein kuulematta sanoa, mikä kannattaisi ostaa. Suositelkaa työ. Luotan teihin.
 
E. Plussaa siitä että corpsepaintingit on jätetty pois.
 
Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45
Akiman
21.10.2005 04:34:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaa työ. Luotan teihin.
 
Kaikki. Kronologisesti etenemällä voit samalla seurata yhtyeen kehityskaarta jo pelkkien studioalbumienkin voimalla, mutta jos toisaalta haluat edetä parhaasta alkaen, niin oma listaukseni on seuraavanlainen. Kaikki albumit ovat hyviä, mutta Anthems To The Welking At Dusk vie voiton kaikista, In the Nightside Eclipse seuraa tiiviisti perässä ja nämä kaksi muodostavat Emperorin kaikkein tiukimman kärjen. Hieman näiden jäljessä seuraavat ehdottoman hyvällä tasolla IX Equilibrium ja Prometheus, joten sen mukaan on hyvä edetä. Suosittelen kuitenkin kaikkien levyjen hankkimista aikajärjestyksessä, jos vain varaa ja kiinnostusta on.
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: REQUIEM, CATHEDRAL, AMORAL ::
drum-monkey
21.10.2005 10:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole tämän tyypin metallia pahemmin kuunnellut, mutta kun aäitini (!) osti mulle Anthems to the welking at duskin, kolahti, ja pitäis kyllä tutustua lisääkin. On sen verran asenteellista, ja monipuolista, että mielellään kuuntelee!
 
Munletti on mulletti
lxi
21.10.2005 11:30:33 (muokattu 21.10.2005 11:35:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Welkin, eli taivas.
 
Anthems on minunkin suosikkilevyni. En voi väittää että ihan joka biisi osuisi maaliinsa, mutta varsinkin alkupuoli levystä tykittää niin valtavalla voimalla, että taju lähtee. Sanapari "hallittu kaaos" tulee mieleen useaan otteeseen. Intro ja sen vaihto Ye Entrancemperiumin alkumättöön on sikamaisen tehokas.
 
EDIT: Huomionarvoista levyllä on myös se, että siellä tapahtuu (ainakin minun mielestäni) paljon mielenkiintoisia asioita ihan musiikillisteoreettiselta kannalta katsoen. Onko Ihsahnilla ja/tai Samothilla taustallaan jonkinlaista musiikillista koulutusta?
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Deino
21.10.2005 12:20:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras Black Metal -bändi Immortalin ohella.
 
Perkele!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «