Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Arcturus-uutisia
1 2 3 4 5 6
Cut out
02.10.2012 01:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"New Arcturus album in the Fall of 2013 anyone?"
- I.C.S. Vortex
 
https://www.facebook.com/icsvortexofficial/posts/10151093204377945
 
Maxwell von Karma
02.10.2012 14:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, Sideshow Symphonies oli mahtavaa leijailua unen seinämän takana. Sanomattakin selvää, että tulen odottamaan. Oi Diablo että tulen. Infernon haastiksessa luvattiin, että "Kannattaa varautua kuin kotiinpaluuseen pitkältä matkalta, jonka aikana vanha majapaikkanne on pistetty uusiksi mahdollisimman huonolla maulla!"
 
No ei noin Sergei, nyt mä soitan teille.
A.l
03.10.2012 14:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cut out: "New Arcturus album in the Fall of 2013 anyone?"
- I.C.S. Vortex
 
https://www.facebook.com/icsvortexofficial/posts/10151093204377945

 
Joo mulle passaa! Sideshow symphoniesia en muuten ole ehkä edes kuunnellut. Sham Mirrors on se levy, joka pitää soittaa kun haluaa avaruusaluksen kyytiin.
 
Maxwell von Karma
03.10.2012 14:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.l: Sham Mirrors on se levy, joka pitää soittaa kun haluaa avaruusaluksen kyytiin.
 
Mutta jos Yuggothiin asti haluaa matkata, La Masquerade Infernale on se levy.
 
No ei noin Sergei, nyt mä soitan teille.
Torniojaws
03.10.2012 19:28:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nais, mutta olihan se odotettavissa. Toivottavasti linja pysyy mallikkaana, mutta arvelen Sideshowsin tyylin jatkuvan. Tuskin ottavat mitään irtiottoja.
 
Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
Nuages
12.10.2012 16:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.l: Joo mulle passaa! Sideshow symphoniesia en muuten ole ehkä edes kuunnellut. Sham Mirrors on se levy, joka pitää soittaa kun haluaa avaruusaluksen kyytiin.
 
Et ole kyllä hirveän paljon menettänytkään. Symphonies viimeistään osoitti, kuka on tai oli tärkein ja korvaamattomin yksilö Arcturuksen takana. Paitsi tuotantovelhona niin myös laulajana mies paikallaan. Hestnaesin ohkaista ja vivahteetonta ulinaa ei oikein kokonaisen pitkäsoiton verran jaksaisi kuunnella ja Arcturuksen uusimmalla mies on onnistuttu saamaan kuulostamaan vielä tavallista vaisummalta.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Herrah
12.10.2012 20:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Hestnaesin ohkaista ja vivahteetonta ulinaa ei oikein kokonaisen pitkäsoiton verran jaksaisi kuunnella ja Arcturuksen uusimmalla mies on onnistuttu saamaan kuulostamaan vielä tavallista vaisummalta.
 
En Sideshowta lähde kommentoimaan mutta on kyllä sen sortin blasphemya tämä etten tiedä miten päin olis.
Ootko kuunnellu jannun soololevyä, Storm Seeker? Mun miälestä aika kaukana vivahteettomasta ulinasta.
 
Tietty, jotkut tykkää seksipommeista ja toiset taas yksikätisistä hermafrodiittivalaista.
 
Maxwell von Karma
13.10.2012 02:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän se korvaamattomin henkilö Arcturuksen takana ole aina ollut Sverd...?
 
No ei noin Sergei, nyt mä soitan teille.
thaapala
13.10.2012 05:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllähän se nyt niin on, ettei siitä määkijästä ole Garmin korvaajaksi mitenkään.
 
Olen miettinyt
Jorte Kariko
13.10.2012 10:13:46 (muokattu 13.10.2012 10:28:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thaapala: No kyllähän se nyt niin on, ettei siitä määkijästä ole Garmin korvaajaksi mitenkään.
 
Mitä, mitä, mitä!! ne nappulat vinkuu täällä? viitsi, vitsi, vitsi. Mä taas kuulun siihen porukkaan jolle putoaa molemmat laulajat ja hyvin putoaakin. Mä nautin taas ihan mielettömästi Simenin laulusta. Esim. kuunnelkaapas vaikkapa miehen omaa ICS Vortex proggista tai sitten hieman vanhempaa, Lamented Soulsia. Toki täällähän puhuttiin kyl Arcturuksesta joten pysytään siinä, mutta kyllä munsta Vortex sopii tosi hyvin Arcturukseen mites "chaos path"?
 
Toki toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, joten ei kaikkia aina voi miellyttää, eihän?
 
Räyh!
Milkop
13.10.2012 11:41:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: Mä taas kuulun siihen porukkaan jolle putoaa molemmat laulajat ja hyvin putoaakin.
 
Sama juttu täällä. Ei La Masqueradea voisi kuvitella ilman Simenin joikausta, kun taas Sham Mirrorsiin sopii Garmin tyyli hienosti.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Nuages
13.10.2012 11:48:50 (muokattu 13.10.2012 12:08:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrah: En Sideshowta lähde kommentoimaan mutta on kyllä sen sortin blasphemya tämä etten tiedä miten päin olis.
Ootko kuunnellu jannun soololevyä, Storm Seeker? Mun miälestä aika kaukana vivahteettomasta ulinasta.
 
Tietty, jotkut tykkää seksipommeista ja toiset taas yksikätisistä hermafrodiittivalaista.

 
Kyllä Hestnaesin ääni toimii oikein käytettynä, mutta ei se kyllä mikään kummoinen vokalisti ole teknisesti tai muutenkaan. Persoonallinen kyllä, mutta pelkällä persoonallisuudella nyt ei pitkälle pötkitä. Siitäkään ei päästä mihinkään, että Arcturuksen uusimmalla Hestnaes ei loista millään mittarilla.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Nuages
13.10.2012 11:53:55 (muokattu 13.10.2012 12:09:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maxwell von Karma: Eiköhän se korvaamattomin henkilö Arcturuksen takana ole aina ollut Sverd...?
 
Jos näin on, miksi taiteellinen taso ja innovatiivisuus romahti juuri Garmin lähdettyä? Uusin Arcturus on melko keskinkertaista tekotaiteellista heviräpellystä.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Jorte Kariko
13.10.2012 13:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Kyllä Hestnaesin ääni toimii oikein käytettynä, mutta ei se kyllä mikään kummoinen vokalisti ole teknisesti tai muutenkaan. Persoonallinen kyllä, mutta pelkällä persoonallisuudella nyt ei pitkälle pötkitä. Siitäkään ei päästä mihinkään, että Arcturuksen uusimmalla Hestnaes ei loista millään mittarilla.
 
no kerrotko sitten miten sitä Simenin laulua käytetään oikein, äläkä ny mene sieltä mistä aita on matalin eli " toimii kyllä sillain mausteena" vähän niinkö Dimmussa ja Borknagarissa mistä ihmiset sen parhaiten muistaa ja tunnistaa. Okei juu uusimmalla Arcturuksen lätyllä se ei toimi niin hyvin kuin voisi, mutta silti ihan hjyvin toimii. Uusimmalla Borknagarin lätyllä on ihan muikeita Simenin joikuja. Ja kyllä se nyt ihan teknisestikin pärjää jos nyt ei ihan verrata vaikka johonkin Russell Alleniin, Dioon etc...
 
Räyh!
Nuages
13.10.2012 13:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: no kerrotko sitten miten sitä Simenin laulua käytetään oikein, äläkä ny mene sieltä mistä aita on matalin eli " toimii kyllä sillain mausteena" vähän niinkö Dimmussa ja Borknagarissa mistä ihmiset sen parhaiten muistaa ja tunnistaa. Okei juu uusimmalla Arcturuksen lätyllä se ei toimi niin hyvin kuin voisi, mutta silti ihan hjyvin toimii. Uusimmalla Borknagarin lätyllä on ihan muikeita Simenin joikuja. Ja kyllä se nyt ihan teknisestikin pärjää jos nyt ei ihan verrata vaikka johonkin Russell Alleniin, Dioon etc...
 
Toimii kyllä sillain mausteena.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Maxwell von Karma
13.10.2012 14:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Jos näin on, miksi taiteellinen taso ja innovatiivisuus romahti juuri Garmin lähdettyä?
 
Levyjen välissä oli kivasti kolme vuotta, joten siinä vaiheessa ehtii kummasti halut muuttua. Ei haluttu sellaista räväkkyyttä, mitä Sham Mirrors kuvasti, vaan haluttiin keskittyä utuiseen ja hämärään unimaailmaan. Toisin sanoen, keskityttiin yhä enemmän tunnelmaan. Kaikille tämä uusi suuntaus ei toiminut; toiset haukkuu soundeja plassuiksi, toiset olisi halunnut lisää Nightmare Heavenia... toiset ihmettelee vieläkin, miksei debyytin linjaa voitaisi jatkaa. Kyllä se Arcturus on tasonsa säilyttänyt meikäläisen kirjoissa, olkoonkin sitten niin, että La Masqueraden jälkeen on tultu vain alaspäin. Inan vaan.
 
Tietääkseni Garmin rooli oli muutenkin lähinnä vokaalilinjojen ja sanojen väkerrys. Ainakin kappaleiden sävellyskrediitit ovat aina menneet Sverdille.
 
No ei noin Sergei, nyt mä soitan teille.
Jorte Kariko
13.10.2012 14:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maxwell von Karma: Levyjen välissä oli kivasti kolme vuotta, joten siinä vaiheessa ehtii kummasti halut muuttua. Ei haluttu sellaista räväkkyyttä, mitä Sham Mirrors kuvasti, vaan haluttiin keskittyä utuiseen ja hämärään unimaailmaan. Toisin sanoen, keskityttiin yhä enemmän tunnelmaan. Kaikille tämä uusi suuntaus ei toiminut; toiset haukkuu soundeja plassuiksi, toiset olisi halunnut lisää Nightmare Heavenia... toiset ihmettelee vieläkin, miksei debyytin linjaa voitaisi jatkaa. Kyllä se Arcturus on tasonsa säilyttänyt meikäläisen kirjoissa, olkoonkin sitten niin, että La Masqueraden jälkeen on tultu vain alaspäin. Inan vaan.
 
Tietääkseni Garmin rooli oli muutenkin lähinnä vokaalilinjojen ja sanojen väkerrys. Ainakin kappaleiden sävellyskrediitit ovat aina menneet Sverdille.

 
Sverd on ja tulee aina olemaan Arcturuksen tärkein henkilö mitä sävellyksiin tulee, näin olen ainakin ymmärtänyt ja lukenut myös.
 
Kumma kun kuuntelee kuulokkeilla tuota uutta lättyä, niin ensimmäinen mikä tulee mieleen on juurikin simmoinen utuinen, sumuinen, uni maailma. Ensimmäisillä kerroilla kun kuuntelin lättyä fiilikset olivat just, että voiko Simen enään väsyneemmältä kuulostaa? siis hyvällä tavalla, koska siltä se juurikin kuulostaa.
 
Räyh!
Jorte Kariko
13.10.2012 14:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Toimii kyllä sillain mausteena.
 
Mausteena, voi jumalauta :D. Simenin laulu on parasta varsinkin hidas ja keski tempoisissa kappaleissa. musiikkityylistä, missä Simenin lauluääni nimenomaan ääni tulisi parhaiten esiin ja toimisi kappaleen viejänä eteenpäin olisi varmaan Folk ja sen tyylinen musa. Esim Simenin soolo levyltä kappale Storm seeker on hyvä kuvaamaan miltä se kuulostaa vähän erilaisessa kappaleesa.
 
Räyh!
thaapala
13.10.2012 14:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu eihän kyseessä mikään paska mies sinänsä ole, mistä hyvänä osoituksena esim. Borknagarin Archaic Course (tosin en voi olla kuvittelematta tätäkin lättyä Garmin vetämänä). The Sham Mirrors nyt vaan yksinkertaisesti jätti Hestnaesille liian suuret saappaat täytettäväksi.
 
Olen miettinyt
Jorte Kariko
13.10.2012 15:01:02 (muokattu 13.10.2012 15:02:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thaapala: Juu eihän kyseessä mikään paska mies sinänsä ole, mistä hyvänä osoituksena esim. Borknagarin Archaic Course (tosin en voi olla kuvittelematta tätäkin lättyä Garmin vetämänä). The Sham Mirrors nyt vaan yksinkertaisesti jätti Hestnaesille liian suuret saappaat täytettäväksi.
 
Archaic course on todella hyvä lätty joka osoitta kyllä kuinka pätevä laulaja Simen on. Winter millenium tuolta levyltä on ihan ehdoton suosikki oli jo silloin kun ilmestyi, muistin kuinka hajalla olin silloin kun siinä levyllä ei juurikaan ollut rääkymis lauluja voi ei
... nyyh ;) tosin varmaan saan anteeksi sen koska olin tuolloin 16 vuotias amis... :)
 
ja rehellisesti, mä en todellakaan voisi kuvitella Garmin laulavan The Archaic coursilla, en helevetissä...yäk, yäk, yäk... Sama kuin laittaisi Simenin laulamaan Borknagarissa The Olden Domain levyn, ei sitten toimisi ei metriäkään...
 
mää tuohon ota mitenkään kantaa, ettei voinut Garmin saappaita täyttää, koska nää on niin mielipiteitä.
 
Räyh!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «