Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lizzy Borden
1
*kespa*
13.02.2005 18:42:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko kukaan vielä Lizzy Bordenia? Itse ainakin tykkään paljon lissun 80-luvun tuotannosta, ja mielestäni tuorein Deal With the Devil on yksi hienoimmista paluulevyistä aikoihin.
Onko kenelläkään tietoa uuden levyn suhteen? Sehän on ollu jo pari vuotta tulossa., mutta nyt Nelsonin kuoleman jälkeen ei ole kuulunut taas mitään.
 
www.lecturecomics.com
Paradigma
13.02.2005 19:00:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lizzy Borden?
 
KTR
13.02.2005 21:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaista kamaa tää bändi on? Nimen oon pari kertaa vaan jossain nähnyt.
 
Deeku
14.02.2005 18:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lizzy Borden toimii! Helmilevyjä kautta aikain!
 
Menace To Society (Bloody Mary paras biisi) ja Visual Lies ovat parhaat levyt mielestäni, joskin vanhemmillakin on loistavia biisejä. Pitkästä aikaa kuuntelin myös ...Disguise - levyn ja sekin oli paljon parempi kuin muistin. Deal With The Devil - levyä en ole valitettavasti vielä kuullut, mutta harvapa tuota on haukkunut.
 
LB:n videota olen etsiskellyt. Samaa Murderess... pakettia kuin levykin.
 
Ei tosiaan ole tieto uudesta Lizzyn materiaalista. Toivottavasti tulee ja Lizzy saisi bändin kasaan ja Eurooppaan muuallekin keikalle kuin Saksaan.
 
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
*kespa*
14.02.2005 23:26:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lizzy Borden toimii! Helmilevyjä kautta aikain!
 
Menace To Society (Bloody Mary paras biisi) ja Visual Lies ovat parhaat levyt mielestäni, joskin vanhemmillakin on loistavia biisejä. Pitkästä aikaa kuuntelin myös ...Disguise - levyn ja sekin oli paljon parempi kuin muistin. Deal With The Devil - levyä en ole valitettavasti vielä kuullut, mutta harvapa tuota on haukkunut.
 
LB:n videota olen etsiskellyt. Samaa Murderess... pakettia kuin levykin.
 
Ei tosiaan ole tieto uudesta Lizzyn materiaalista. Toivottavasti tulee ja Lizzy saisi bändin kasaan ja Eurooppaan muuallekin keikalle kuin Saksaan.

Mulla on toi Disguise levy ainoo mitä ei oo vielä löytynyt. Toivottavasti tekisivät siitäkin re-masterin.
 
Samaa DVD:tä olen itekkin yrittänyt kattella kaupoissa, mutta ei ole tullut vastaan. Jonkun näytteen oon netissä nähny, tais olla just joku naisen uhraus menossa.
 
Harmi, kun Metal Bladen sivuilla ei ole enää There Will be Blood Tonight biisiä ladattavissa. Siinä olisi tuoreimman levyn ehdottomasti paras biisi. Upeat kitara- ja bassoriffit alussa.
 
www.lecturecomics.com
Deeku
15.02.2005 17:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi Disguise levy ainoo mitä ei oo vielä löytynyt. Toivottavasti tekisivät siitäkin re-masterin.
 
En ole koskaan cd:nä törmännyt. Itselläni on LB:n levyt vinyylinä. Luulisi, että jossain vaiheessa niin levyjä kuin dvd:kin lähtisi liikenteeseen.
 
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
sellisti
17.05.2020 01:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjulla on ikää melkoisesti, mutta kun se on niin lyhyt niin jatkan mieluummin tänne kuin aloitan uuden.
 
Itse löysin tämän bändin vasta nyt! Muistan kyllä kun nuorempana poikana kävin useasti paikallisessa divarissa penkomassa levyhyllyjä, siellä sattui kerran vastaan Lizzy Bordenin Murderess Metal Road Show -tuplalivevinyyli. Monesti sitä katselin, mutta ehkäpä bändin aika rajunnäköinen imago oli sitten syynä etten sitä lopulta ostanut. Oletin kai musan olevan liian rankkaa omaan makuuni. Enkä bändiin sitten myöhemminkään tullut tutustuneeksi, kun ei se juuri tainnut soida missään radiossa tms.
 
Kunnes tuossa muutama viikko sitten jostain syystä muistui mieleen että tämänniminen bändikin oli olemassa, ja on näemmä edelleen - viimeisin albumi on ilmestynyt toissavuonna. Niihin 2000-luvun albumeihin en ole vielä juurikaan tutustunut mutta ekaa neljää on tullut Spotifysta kuunneltua viime aikoina, ja olen kyllä tykästynyt bändiin! Visual Lies ja Master of Disguise kolahtivat aluksi eniten, mutta juuri nyt kolisee kyllä kovasti kahden ekan levyn rankempi meno. Toimiva sekoitus Iron Maidenia, Judas Priestia, Queensr˙chea ja jotain vanhempaa Helloweenia. Ja laulajan äänikin on omalaatuinen yhdistelmä em. bändien vokalisteja.
 
Hauskaa löytää vielä tässä iässä "uutta" vanhaa kuunneltavaa tässä genressä. :) Kuunteleekos tätä kukaan muu enää vuonna 2020?
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Paluun Poika
17.05.2020 01:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sykkii levyn Love you to pieces kannelle. Varsin kelpo speedmetallia.
 
caution2
08.06.2020 17:51:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lizzy Bordenin Visual Lies -levystä pohdintaa. Miksei bändi aikoinaan breikannut isosti? Kaikki pelimerkit oli kuitenkin kohdillaan.
 
https://levyhyllyntakaa.blogspot.co … /lizzy-borden-visual-lies-1987.html
 
sellisti
16.06.2020 16:42:07 (muokattu 16.06.2020 16:47:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

caution2: Lizzy Bordenin Visual Lies -levystä pohdintaa. Miksei bändi aikoinaan breikannut isosti? Kaikki pelimerkit oli kuitenkin kohdillaan.
 
https://levyhyllyntakaa.blogspot.co … /lizzy-borden-visual-lies-1987.html

 
Hyvää pohdiskelua! Kyllähän tuossa albumissa kaikki on periaatteessa ihan kohdallaan - isoja kertsejä, tarttuvia melodioita, maukkaita riffejä ja soundimaailmakin varsin mehukas. Jossain arviossa albumia kehuttiin jopa parhaiten tuotetuksi kaikista vuoden -87 albumeista, mikä on tietysti aika paljon sanottu sikäli että samana vuonna ilmestyi kuitenkin noita kirjoituksessasikin mainittuja klassikoita. Mutta kyllähän se hyvältä soundaa.
 
Ehkä se bändin imago kuitenkin sitten oli vähän liian raju kolahtaakseen mainstream-yleisölle, vaikka toki kaikki waspit ja alice cooperitkin olivat jo kuvioissa. Levyn kansi ei ehkä ole omiaan houkuttelemaan perus melodisen heavyn tai hard rockin kuuntelijaa, ja onhan se Me Against The Worldin video lopulta aika hupaisa; Lizzy näyttää överiksi vedetyssä tukassaan ja maskeissaan lähinnä sirkuksesta karanneelta, mikä on voinut olla aika iso kontrasti tuolloin MTV:ssä pyörineille pehmorock-kuvastoille, vaikka itse biisi on ihan hittiainesta. Livevideoissa taas heilui kirveet ja purskuteltiin verta. Ei taas mitään mitä Wasp ei olisi jo tehnyt, mutta sen musakin oli astetta rankempaa tähän albumiin verrattuna.
 
Ja tosiaan muuttuihan se bändin tyylikin tuolla albumilla aika lailla edellisistä, kuten totesit. Kahden ekan albumin faneille tällainen astetta huolitellumpi, tuotetumpi ja kevyempi tyyli varmasti oli pettymys, kun taas monella jäi varmaan albumiin tutustumatta juuri siksi jos ei bändin aiempi tuotanto kolahtanut. Kohderyhmiä ajatellen vähän sellainen väliinputoaja siis. Toisin sanoen moni elementti yhdistettynä vähän huonoon tuuriin ajoituksen ym. kanssa varmasti vaikutti siihen ettei bändi sitten kuitenkaan breikannut isosti, vaikka sitä monissa nykyarvioissa pidetään yhtenä genren aliarvostetuimmista ja nimenomaan tää albumi on se jonka olis odottanut nostavan bändin suurempaan tietoisuuteen. Toisaalta seuraavalla albumilla bändi lähti taas vähän eri suuntaan konseptialbumi-ideoineen ym. joten sekin saattoi sitten vähän hämätä pertti peruskuuntelijaa...
 
Itelle tää albumi on yks harvoja joista voi sanoa että yhtään biisiä ei tee mieli skipata useammankaan kuuntelun jälkeen. Todella toimiva paketti siis, ja itehän löysin tän vasta kuluneena keväänä. Jos se olis tullut bongattua sillon koulupoikana kun maidenit ja twisted sisterit edellämainittujen lisäksi kolahtivat isosti, niin se olisi varmaan ollut suurin piirtein maailman kovin juttu siinä vaiheessa..!
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «