Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Xysma
1 2 3
KTR
12.12.2004 18:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodii, ketkäs tietää tän bändin?

Itselläni on nyt ensimmäisenä ostoslistalla tuo "Yeah/First & Magical". Ennestään hyllystä löytyy "Lotto", joka on loistavaa stoner/alternative/rock n roll/heavy/funk/psykedelia-menoa. First & Magicalia olen myös kuullut ja pitänyt kuulemastani erinttäin paljon.

Bändihän on vissiin näitä suomalaisia grind/death-pioneereja? Lotto-levyn perusteella olisi vaikea uskoa tosin, melko kauas ollaan grind-tunnelmista jo siinä vaiheessa päästy.

Noniin...noniin...no-nii-in.
Ben_D
12.12.2004 18:52:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tiedän. Mulla on Yeah vinyylinä hyllyssä. En ole ko. levyn jälkeen enään bändistä tykännyt.

HPK
bedlam
12.12.2004 18:57:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se rock/örinäyhdistelmä toimi mielestäni, puhtaan laulun kaudelta olen pari biisiä kuullut ja tylsäksi oli touhu mennyt.

http://www.mikseri.net/kiasma
Ben_D
12.12.2004 19:01:41

Se rock/örinäyhdistelmä toimi mielestäni, puhtaan laulun kaudelta olen pari biisiä kuullut ja tylsäksi oli touhu mennyt.

Jep, samaa mieltä. Groovavaa menoa. Taidankin laittaa Yeahin soimaan.

HPK
Phobophile
12.12.2004 19:26:21

Noista vanhoista demoista ja muista olisin kiinnostunut, pitää joku kerta tutustua ja katsoa menisikö ostoon. Uudemmista taasen epäilen pitäväni mutta voisihan nekin tarkastaa.

I've been so bored since the string on my yo-yo broke.
Ben_D
12.12.2004 19:34:45

Noista vanhoista demoista ja muista olisin kiinnostunut, pitää joku kerta tutustua ja katsoa menisikö ostoon. Uudemmista taasen epäilen pitäväni mutta voisihan nekin tarkastaa.

Avataristasi päätellen et pidä Yeahin jälkeisistä levyistä.

HPK
Phobophile
12.12.2004 19:36:20

Avataristasi päätellen et pidä Yeahin jälkeisistä levyistä.

Niin olen vähän arvellut itsekin.

I've been so bored since the string on my yo-yo broke.
Ben_D
12.12.2004 19:37:50

Niin olen vähän arvellut itsekin.

Xysma teki mun mielestä Death Metallia sellasella otteella jota Suomessa ei ollut kukaan tai mikään aikaisemmin tehnyt.

HPK
cfe
13.12.2004 14:15:23

Yeah oli ja on edelleen parasta mitä Suomessa on koskaan tehty. Bändin ainutlaatuinen konsepti yhdistää rokkiriffejä death/grindiin oli aikanaan vallankumouksellinen ja idea jatkui loistavasti myös First & Magical levyllä. Yeahin omistan vinyylinä ja alkuperäisen julkaisijan Comeback recordsin CD versiona missä mukana Above The Mind Of Morbidity EP. Luultavasti tämä uudelleenjulkaisunkin hankin.

Ihan parasta...

Cause For Effect http://listen.to/cfe basso/rummut fuusiogrind-duo, uusi MCD ulkona!
KTR
13.12.2004 14:26:04

Ihan parasta...

On. Juuri ostin tuon Yeah/First & Magicalin. Ykköslevy on kertaalleen nyt kuunneltuna. Ihme että näinkin loistava bändi on suhteellisen tuntematon nykyään. Juuri tuo rokkaavuus tommosessa death/grind-menossa tekee tuosta niin loistavaa. Aivan loistavaa, omaperäistä ja inspiroivaa. Ehkä tuo First & Magical ainakin näin aluksi tuntuu hiukan mieluisammalta, mutta onhan se vähän helpompaa ja suorempaa kuin "Yeah".
Ihanaa, vielä kakkos-cd kuuntelemati. :)

Moratoria
13.12.2004 19:10:19

Olen joskus biisin Millionare kuullut, vai oliko se tuon niminen. Aika mitäänsanomatonta mielestäni, vaikka ei bändiä nyt tietenkää yhden biisn perusteella voikkaan arvioida.

KTR
13.12.2004 20:05:10

Olen joskus biisin Millionare kuullut, vai oliko se tuon niminen. Aika mitäänsanomatonta mielestäni, vaikka ei bändiä nyt tietenkää yhden biisn perusteella voikkaan arvioida.

No se on tuolta Lotto-levyltä, mikä on kyllä aivan erityylistä noihin vanhoihin juttuihin verrattuna.

PomppoK
14.12.2004 02:48:04

Kannattaako Joanitorin vokalisoinneista Mannhain kautta vakuuttuneen vaivautua?

En siis ole vielä(kään) kuullut sekuntiakaan Xysmaa.

Eh Heh Him.
cfe
14.12.2004 09:03:46

Kannattaako Joanitorin vokalisoinneista Mannhain kautta vakuuttuneen vaivautua?

En siis ole vielä(kään) kuullut sekuntiakaan Xysmaa.

Yeah, First & Magical ja De Luxe on öristy, Lotosta eteenpäin Janitor alkoi laulamaan oikeasti.

Yeahilla on parhaat ala-örinät mutta ei ne huonot ole muillakaan.

Täytyy muistaa että Xysma läpikävi täydellisen musiikillisen metamorfoosin suoligoregrind orkesterista pop-bändiksi...

Cause For Effect http://listen.to/cfe basso/rummut fuusiogrind-duo, uusi MCD ulkona!
patonki
14.12.2004 16:31:18

Mulle tärkein Xysma-levy on Deluxe. Levyn ilmestymisen aikoihin parikymppiselle allekirjoittaneelle oli suhteellisen kova juttu, kun omiin suursuosikkeihini lukeutuva orkesteri käytti levynkansien sisäsivuilla meikäläisen ottamia kuvia.

First & Magicalista ja Lotosta pidän kovasti myöskin. Yeahia en ole kuullut vuosikymmeneen, eli kaipa tuo uusiojulkaisu pitäisi pummia jostakin. Viimeiseksi jääneestä levystä olen aika lailla samaa mieltä kuin ainakin osa Xysma-miehistäkin: olisi saanut jäädä tekemättä.

salmivaara
15.12.2004 14:45:41

Täytyy muistaa että Xysma läpikävi täydellisen musiikillisen metamorfoosin suoligoregrind orkesterista pop-bändiksi...

Ja parhaimmillaan oli molemmissa genreissä Suomen ehdotonta parhaimmistoa.

Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Nelikielipiru
21.03.2006 22:35:57

Nostampa tän ketjun koska nyt tarttisin nopeasti ja kovasti tietoa että missäs vireessä poijjaat soittelevat kun mun pitäs blokata tuo Turning biisi ja "hiukkasen" helpottas kun tietäs vireen.

Tais sitten jos jollain sattuu olemaan jonkun asteisia tabuja/nuotteja tai sitten osaat biisin niin autappas meikäläistä alamäessä.

Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Bobana
22.03.2006 08:03:34

Löytyy myös mulla vinyylinä yksi tuotos ko. ryhmältä, sellanen sininen kansi, mutta juuri nyt en muista mikä koska on unohtunut hyllyyn kun ei ole ehjää levariakaan enää... Dammit!!!

Sex, choppers and rock´n roll!!!
jigsore
22.03.2006 12:24:38

Mistä saisi De Luxen?

arse shnider IHKK #8
firecane
23.03.2006 11:26:00

Mistä saisi De Luxen?

De luxe ja Lotto löytyy ja molemmat löytyivät Fireboxilta

Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti