Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reverend Bizarre
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mega
10.08.2007 19:00:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverend Bizarre spesiaali Pommiradiossa tänään klo 12.
Tämä nyt kyllä tulee vähän myöhässä, kun ei toi mega muistanu tästäkin mainita. Mutta ne jotka tämän nyt näkevät, radio päälle.

 
Soittolista 10.8. MegaShow ja in Memory of Reverend Bizarre
 
Reverend Bizarre "Cirith Ungol"
"Tällä biisillä oli sävellysvaiheessa monia työnimiä...joita en enää muista...olisko yksi ollut Maggots of the Moon tai jotain yhtä älytöntä. Sanoitusvaiheessa oli jo kuitenkin selvää, että nimeksi tulee Cirith Ungol ja sanat sitten sen mukaisiksi. Peterin kanssa yhdessä tein sanat. Tämä onkin yhteistyönä ainoa laatuaan. Muistan sanoitustalkoot yhä. Vähähämeenkadun kämpässä istuttiin sohvalla. Lopun örkkirunous on kunnianosoitus Burzumille, muuten koko biisi on tavallan omistettu samannimiselle bändille. Sanoituksissa seurataan vapaasti Tolkienin kynäilyjä. Yksi onnistuneimpia levytyksiämme ikinä. Kun tällä biisillä lopetimme viimeisen keikkamme oli kyllä kyynel silmässä."
 
Reverend Bizarre "The Hour of Death"
"Tämä oli alunperin KLV:n biisi ja löytyy kasetilta Katso mihin kätesi pystyvät, joka on muistaakseni vuodelta -97. Sävellys on kuitenkin huomattavasti vanhempi. Jo ehkä vuodelta -94. Suomalaiset sanat olivat hyvin surrealistiset...."silakan kieli sininen" ja muuta vastaavaa. Yksi suosikkibiisejäni omasta tuotannosta. Moni on kysynyt mikä innoitti minut tähän sanoitukseen, siis Reverendin versioon. Olen jättänyt vastaamatta. Ymmärrän, että monelle tämä biisi luo vahvoja näkyjä ja tunnetiloja. En halua rikkoa niitä omilla käsityksilläni.
 
Olisin halunnut soittaa jotain muutakin ekalta albumiltamme, mutta vain näissä kahdessa itse esitykset ovat tasolla jotka voin kelpuuttaa tällä listalle. "
 
Reverend Bizarre "Dunkelheit"
"Burzum on yksi suosikkiyhtyeitäni tai sanotaanko artisteja. Vikernes ei mielestäni tehnyt vain black metallia, tai metallia ylipäänsä, vaan täysin originellia taidetta. Löydän hänen musiikistaan sama vapautta ja mahtavaa luovuutta kuin esimerkiksi Arvo Pärtin musiikista. Minun on mahdotonta nimetä yhtä suosikkiteosta Burzumin tuotannosta, mutta tämä on varmasti sieltä kärkipäästä ja halusin ehdottomasti itse esittää tämän. Biisi löytyy Filosofem levyltä alkuperäisessä muodossaan. Juuri tämä levy oli ensimmäinen Burzum-hankintani. Vursti Vuoristolta ostin Russarön linnakkeella sen paljon himotun kirjaversion vuonna -96 tai -97. Yksi syy miksi juuri tämä biisi piti covereida on toki myös siinä, että tämä on tavallaan Burzumin nimikkokappale. Lyyrisesti ehkä hienointa mitä Varg on tehnyt. Nämä sanat pystyin laulamaan ominani. Kykenen siis eläytymään niihin, tai ei, kykenen elämään ne, täydellisesti. Tämäkin menee toteutukseltaan meidän tuotantomme kärkikastiin."
 
Reverend Bizarre "The Wandering Jew"
"Onnistuneet sanat ja sävellys...ja lähestulkoon onnistunut esitys. Pari lausuntamokaa pilaa tämän. Monien suosikki ja keikoilla paljon toivottu biisi. Itsekin pidän tästä erittäin paljon. Tässä on yhteenkasattuna joitakin parhaimpia rokkiriffejäni ikinä. Biisissä on tietty Maryland-tatsi. Letkeää riffittelyä yhdistettynä suorasukaisiin sanoituksiin, joissa tulee hyvin esiin sen aikaiset käsitykseni ihmiskunnasta ja maailmasta yleensäkin. Kyllä ne vieläkin aika pitkälle allekirjoitan. Tiettyinä päivinä kokonaan. Keskiosasta löytyy Witchfinder General -tribuutti. Sävellyksen keskeisimmät osat ovat syntyneet Tuohustiellä, Lohjalla. Äitini asuu siellä. Tiesin heti, että biisin nimen pitää olla Wandering Jew, mutta jossain vaiheessa emmin sitä sitten. Tarinaahan on hyväksykäytetty anti-semitistisessä propagandassa. "
 
Reverend Bizarre "Demons Annoying Me"
"Tämä on hyvin kivulias ja henkilökohtainen biisi, enkä halua kertoa siitä kovin paljoa. Jos unohdetaan vuosi 2006, oli 2002 elämäni raskaimpia. Silloin tein tämän. Keikoilla tätä esittäessäni menin joskus todella syvälle itseeni. Kolme mikrofonia hakkasin lyttyyn otsaani viimeisellä kiertueella. Kyseessä ei ollut mikään teatteriesitys vaan aito tarve satuttaa itseään. Löytyy Orodruin splitiltä leikattuna mittaan 15.03 ja tulevalta kokoelmalta kokonaisuudessaan. You Shall Suffer cd-r:llä oli kokopitkä versio myös, mutta demolauluilla. Niitä tehtiin 33 eli luultavasti sinä joka kuuntelet tätä et omista sitä. Mutta etpä kyllä tarvitsekaan."
 
Reverend Bizarre "The Goddess of Doom"
"Minun on vaikea selittää tyhjentävästi suhdettani Christina Ricciin. Huumorin ja hyvin vakavan omistautumisen raja on tässä asiassa veteen piirretty viiva. Tämä biisi on tehty täysin vakavissaan, mutta silti siihen liittyy täysin ilmeistä ironiaa. Voisin yrittää tätä selittää tuntikausia eikä se silti avautuisi, edes itselleni. Sanotaan nyt ainakin se, että julkisesti osoittamani obsessiivinen ihailu ja miltei psykoseksuaalinen palvonta on vahvasti liioiteltua ja yksi lukuisista pyrkimyksistäni hämmentää. Ja siltikin arvostan kyseistä näyttelijätärtä suuresti. Samallahan tämä biisi on kunnianosoitus kaikille bändeille joilta olemme saaneet suunnattomasti inspiraatiota ja innoitusta. Tässäkin tasossa on outoa hämäännystä mukana. Sävellyksellisesti olen ylpeä monista yksityiskohdita tässä biisissä. Myös laulullisesti se on varsin onnistunut. En sano tätä usein."
 
Reverend Bizarre "Council of Ten"
"Peterin biisi. Tässä oli sanoituksissa yksi hyvin pieni yksityiskohta josta en pitänyt. Jotenkin lopulta sitten marisin asiasta niin ponnekkaasti, että hän suostui sen muuttamaan. Minun kaltaiselle laulajalle, jolle eläytyminen ja tulkinta on kaikki kaikessa, tällaiset seikat ovat hyvin tärkeitä. Tämä on aivan helvetin hyvä biisi. Aikoja sitten soitin bassoa yksikseni ja yhtäkkiä aloin jumittaa yhtä riffiä ja mietin siinä, että "Mikä tämä on? Mikä tää biisi on? Miksei me olla tehty tätä?". Vaan kun oltiin, mutta ei tosin silloin vielä nauhalle! Peter oli mulle tätä soitellut ja jonnekin se alkoi heti juurtua. Ikävä kyllä tätä ei koskan soitettu livenä. Tässä on juttuja jotka ovat aika hankalia mulle soittaa ja laulaa samaan aikaan. Crushilla on monta bisiä jotka olisin halunnut vetää livenä! No siis kaikki mitä ei vedetty."
 
Reverend Bizarre "Eternal Forest"
"Todella tärkeä biisi mulle. Ei tästä voi sanoa muuta kuin, että tapa jolla tämä mulle annettiin josta tuolta, tai oikeastaan se tilanne ja tila missä se tapahtui, ei todellakaan vastaa niitä korkeuksia, mitä tässä käsitellään. Elämä on täynnä iloja ja suruja ja asioiden monimutkaisuus ylittää joskus ihmisten rajat ja ulottuvuudet, mutta laulut jäävät elämään ja kertovat meille asioista jotka ovat tärkeitä. Tähän ei meinattu saada sooloa nauhalle millään. Mulla oli joitain ajatuksia muten osannut niitä selittää Peterille. Lopulta hänen piti lähteä ja vedin soolon itse. Onneksi kävi näin, koska en olisi loppujen lopuksi halunnut kenenkään muun soittavan sitä. Se kertoo enemmän kuin sanat."
 
Reverend Bizarre "The Tree of Suffering"
"Tässä biisissään Peter on koskettanut totaalisesti sitä mitä itse olen vain yrittänyt hapuilla. Tämä voisi olla Saint Vitusia. Laulunikin voisi miltei olla Reagersia. Tuo yksi murinaraita pilaa minusta muuten eheän ja loisteliaan kokonaisuuden, mutta muut halusivat sen jättää sinne. Alussa mun pitäisi kuulosta ristiinnaulitulta, mutta taidan enemmän kuulosta siltä, että olisin ummessa. Älkää antako sen häiritä. Tämä on Thulsa Doom seiskalta. Myös toisen puolen olisi ehkä voinut soittaa, mutta kyllä tämä paremmin istuu tälle listalle. Olen tyytyväisempi tähän. "
 
Reverend Bizarre "Funeral Summer"
"Tämä on ihan alkupään Reverend-biisejä...siis niitä mitkä tein nimenomaan tälle bändille. Taisi olla heti Slicen biisien ja Doomsowerin jälkeen...tai siinä siis samaan aikaan. Tämä kertoo isäni kuolemasta. Joskus oli henkisesti hyvin vaikeaa laulaa tätä tai Demonsia keikalla....tällaiset biisit vievät multa paljon energiaa. Tätä soitettiin ihan alkuaikoina ja sitten tuli tauko. Onneksi se palautettiin ohjelmistoon Ateenassa. Tässä on paljon voimaa ja eräitä parhaimmista riffeistä mitä olen tehnyt. Jotkuthan vääntävät tällaisia tosta vaan, mutta mulla on joskus lähetykset väärällä asemalla. "
 
Reverend Bizarre "Anywhere Out of This World"
"Tämä menee vähän samaan sektoriin Demonsin ja Eternal Forestin kanssa. En tahdo kertoa liikoja...jokainen tulkitkoon miten haluaa, mutta näissä biiseissä ON olemassa yksi niin sanotusti oikea tulkinta koska ne kertovat oikeasta elämästä. Tämä on tapahtunut ja voisi tapahtua ja ehkä tapahtuu. Alunperin tätä alettiin nauhoittaa splittiä varten. Piti tehdä sellainen The Gates of Slumberin kanssa. Rummut saatiin purkkiin Crushin sessioissa. Mutta siihen se jäi. Nyt viimeiselle albumille kaivoin biisin takaisin elävien kirjoihin ja kun kuunneltiin tätä rumpuottoa parin vuoden takaa päätettiinkin käyttää sitä. Onneksi! Aloitusriffi oli ollut mulla jo pitkään, mutten aluksi tiennyt mitä tehdä sillä. Se oli jotenkin liian riemullinen. Jotenkin sitten palaset loksahtivat paikoilleen. Sanat tein juuri ennen kuin piti laulaa ja en tahtonut edes näyttää niitä muille. Tämä on mielestäni arvokas tapa meille lähteä pois. Henkilökohtaisesti tärkeä biisi ja sanoisin jopa, että kaunis. Kaksi Reverendin biisiä saavat mut kyyneliin. Forest ja tämä. Silloin tietää onnistuneensa lauluntekiijänä. Tunne on siellä puhtaana. "
 
Kommentit Albert Witchfinderin
 
"I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor"
Vasenniplaaja
10.08.2007 20:15:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä herrantähen on levy. Jotenkin se vaan syntyi uudestaan aitona kuunnellessa. Tuo lopetusbiisi on sanalla sanoen pelottavan hyvä.
 
Kuule, kuole ja osta. | Ne Jotka Alasti Kulkevat
Akiman
15.08.2007 20:31:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverend Bizarre sijalle 6. virallisella albumilistalla: http://www.yle.fi/lista/listat/albumit.php
 
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: Katatonia, Dragonland ja Annihilator ::
mongoloidi
15.08.2007 23:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverend Bizarre sijalle 6. virallisella albumilistalla: http://www.yle.fi/lista/listat/albumit.php
 
Miten tästäki bändistä tuli tällästä joka pojan radiopoppia....nyt taitaa lähteä levyt divariin :(
reos
16.08.2007 08:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reverend Bizarre sijalle 6. virallisella albumilistalla: http://www.yle.fi/lista/listat/albumit.php
 
Hieno maa tää Suomi. Eilen yöllä sain ekan levyn maisteltua vasta, ei kehannut aloittaa toista vielä. Sitä se teettä ku on liian vähän aikaa intesiiviselle kuuntelulle. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa. Sijoituskaan ei paha :)
 
reos
16.08.2007 12:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komee haastattelu Albertista Get in the pitissä:
http://www.getinthepit.fi/content.p … on=showarticle&id=431&refpage=front
 
Vasenniplaaja
21.08.2007 20:14:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Doom metal näemmä elää. On uuvuttava levy siinä mielessä, että on ollut jonkin aikaa taukoa tuon kuuntelemisesta. Uskoisin että elää silti vielä pitkään, tai juuri siksi.
 
Kuule, kuole ja osta.
Rakastaa Humalassa Majavia
"Sun ajattelutavalla ei vaan voi tulla onnelliseksi." -CMB
Sarko
29.11.2007 16:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turhaanpa minä itsestäänselvyyksiä laukomaan, kuhan vaan aattelin ilmoittaa että "III: So Long Suckers" on upea, upea levy. Upea.
 
Tsäpätitsäijjää
Dropped C
29.11.2007 22:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläisen poimin tuolta Imperiumin laudalta kuin Lord Vicar:
 
http://myspace.com/lordvicar
 
Peter Vicarin uusi bändi. Kovaa settiä. On Lord Chritukset laulussa, yms. On muuten kunnon vaikerointia tuo laulu tässä. Innolla odottelen kokopitkää, toivottavasti tulee myös cd-materiaa, kun en vinyylisoitinta omista.
 
empty
31.12.2007 19:10:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on Reverend Bizarre virallisesti kuopattu:
http://www.hellridemusic.com/forum/showthread.php?t=16419
 
Ja tuolta muuten löytyy erään fanin tekemä hautapaikka:
http://rip-reverend-bizarre.ytmnd.com/
 
Krister
27.01.2008 22:22:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on Reverend Bizarre virallisesti kuopattu:
http://www.hellridemusic.com/forum/showthread.php?t=16419
 
Ja tuolta muuten löytyy erään fanin tekemä hautapaikka:
http://rip-reverend-bizarre.ytmnd.com/

 
Mikähän tässä on, kun useammankin bändin kohdalla on tapahtunut hajoaminen melkein heti kun allekirjoittanut on siitä kiinnostunut.......
 
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
jussiohman
28.01.2008 13:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

So Long on niin loistava ettei mitään järkeä. Tuntuu ettei ne tuosta enää parempaa olis voinu tehdäkkään. Kuukaus takaperin vasta kuuntelin eka kerran tuon kannettavasta ja tein samalla parin tunnin yölenkin. Oli kyllä aivan trippi. Eka kerrasta lähtien osu suoraan ytimeen.
 
älä turhaan ressaa, sie oot mikä oot!
thaav
28.01.2008 13:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee luukutettua lähes päivittäin ainakin joku levyistä läpi. I ja Harbinger ovat jumalaisia, III on jotain parempaa, II on ehkä heikoin, siinä kun ei ole kuin pari varsinaista Doom Metal -biisiä. Kyllä ne Sabbath -rallitkin menee, mutteivät ole mitenkään Reverend Bizarren parasta antia.
 
Harmittaa kun en kerennyt livenä nähdä.
 
Doom what thou wilt shall be the whole of the law
lapio
28.01.2008 19:20:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän tässä on, kun useammankin bändin kohdalla on tapahtunut hajoaminen melkein heti kun allekirjoittanut on siitä kiinnostunut.......
 
Lopeta hyvistä bändeistä kiinnostuminen heti!
 
Niin ja kommentoidakseni itse aihetta. III on kaikessa jyhkeydessään mainio ja löytyipä vielä Anttilan levyalesta kohtuulliseen hintaan.
 
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
foetor ex ore
28.01.2008 21:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks tää joku saatananpalvojabändi
 
DethBanger
28.01.2008 22:18:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks tää joku saatananpalvojabändi
 
eipä oikeastaan
 
1972
luopio
28.01.2008 22:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks tää joku saatananpalvojabändi
 
Ehkä. Oot sä?
 
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
thaav
28.01.2008 23:23:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks tää joku saatananpalvojabändi
 
Saatanan orjia.
 
Doom what thou wilt shall be the whole of the law
jussiohman
28.02.2008 17:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Council of ten on taas tällä hetkellä maailman paras biisi. Meikä lähtee kyllä tuomihtemaan rumpuja vähäse ->
 
älä turhaan ressaa, sie oot mikä oot!
DethBanger
29.02.2008 09:27:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Hour of Death on mahdottoman kaunis kappale. Tässä bändissä ja erityisesti tässä kappaleessa on "jotain", enkä vieläkään kykene selittämään mitä se jotain on. Taiteellista kamaa.
 
Hi-hat heilumaan
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «