Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neurosis
1 2 3 4 5 6
J-Mo
05.10.2016 00:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä on tää uus kyllä! On muuten Neurosiksen mittapuulla lyhyt levy, lyhin levy sitten vuoden 90 Word as Lawin jälkeen. Mutta sepä ei haittaa kyllä yhtään, paljon helpommin levy eksyy soittimeen ja jaksaa samalta istumalta kuunnella kokonaan.
 
Exhausted
11.10.2016 16:25:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä tämä uusi levy. Jotenkin vaan rouheaa ja toimivaa, hyvä balanssi rankkuutta ja tunnelmointia. The Eye of Every Stormista ja Given to the Risingista tykkäsin mutta Honor Found in Decay ei oikein lähtenyt.
Exhausted
29.03.2017 15:03:10 (muokattu 29.03.2017 15:03:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua lippu keikalle. Innostuin Neurosiksesta 10 vuotta sitten Given to the Risingin ja The Eye of Every Stormin muodossa. Honor Found in Decay oli pettymys, pliisua kamaa, mutta uusi levy jotenkin säväytti, tiukka paketti kunnon rymistelyä, hyviä riffejä ja hyviä tunnelmaosioita.
 
Vanhempiin levyihin en oikein vieläkään ole päässyt sisään, vaikka olen vuosien mittaan yrittänyt monesti. Souls at Zero kuulostaa hassulta ysärisaundeineen ja Kellyn/Von Tillin äänetkin on vähän nykyistä kirkkaammat vielä. Through Silver in Blood on liian industrialia ja meluista kamaa, samoin kuin Times of Gracekin vielä osittain, vaikka molemmilla on kyllä hyviä juttuja. A Sun That Never Sets on kevyempi, mutta sillä ei ole läheskään yhtä hyviä biisejä ja saundeja kuin Eye of Every Stormilla.
 
No, yritän nyt vähän päästä noihin levyihin sisään jos keikalla kuitenkin soitetaan vanhojakin biisejä. Vuoden 2009 keikka koostui lähes pelkästään Given to the Risingin materiaalista, näköjään tuli yksi biisi Stormilta, Gracelta ja Silverilta kultakin.
Milkop
29.03.2017 15:08:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Times Of Grace on oma suosikki bändiltä. Ekan kerran kun kuulin Doorwayn, se oli menoa.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Exhausted
29.03.2017 17:02:02 (muokattu 29.03.2017 17:02:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tämäkin bändi sellainen että kun jostain levystä on aloittanut niin bändin on määritellyt sen mukaan ja erilaiset levyt on sitten jollain tavalla vääriä? Näin siis kun itse olen aloittanut uudemmasta päästä enkä oikein saa irti vanhoista mitään ja toisaalta monet tuntuvat olevan sillä kannalla että vanha materiaali best ja bändi olisi saanut lopettaa viimeistään Eye of Every Stormiin kokonaan.
Eos
29.03.2017 21:00:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Onkohan tämäkin bändi sellainen että kun jostain levystä on aloittanut niin bändin on määritellyt sen mukaan ja erilaiset levyt on sitten jollain tavalla vääriä?
 
Tuohan se taitaa olla asian laita usean pitkän linjan orkesterin kanssa. Milkopin tapaan oli The Doorway ensimmäinen kappale jonka kuulin. Souls at Zeroa aiempaa tuotantoa ei ole juurikaan tullut kuunneltua, kuten ei Given to the Risingia myöhempää. Kokopitkät tuolla välillä miellyttää itseä kovastikkin. Syystä tai toisesta muut EP jne. julkaisut olen sivuuttanut tyystin.
 
Täytyykin ottaa kuunteluun nuo kaksi viimeisintä, jäänyt tällainen musiikki aika vähälle kuuntelulle viime vuosina.
 
Henri Henri Olavi
30.03.2017 21:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Onkohan tämäkin bändi sellainen että kun jostain levystä on aloittanut niin bändin on määritellyt sen mukaan ja erilaiset levyt on sitten jollain tavalla vääriä? Näin siis kun itse olen aloittanut uudemmasta päästä enkä oikein saa irti vanhoista mitään ja toisaalta monet tuntuvat olevan sillä kannalla että vanha materiaali best ja bändi olisi saanut lopettaa viimeistään Eye of Every Stormiin kokonaan.
 
Vaikka alusta saakka bändiä olin enemmän tai vähemmän seurannut, niin mulle kolahti kunnolla vasta Sun That Never Sets. Se oli menoa. Olen itsekin sitä mieltä, että Eye Of Every Storm on vika oikeasti hyvä levykokonaisuus. Se on vitun hyvä. Sit meni maku tyystin. Uusimman ostin, kun joku vakuutteli, että nyt taas toimii. Ei ole vielä kunnolla toiminut, joskin vasta muutama pyöräytys takana. Keikalle toki ehdottomasti, vaikka lipun hinta on älytön.
 
K.F.S. is the Only Law
H/E
31.03.2017 20:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakkohan tonnekkin on liput ostaa. Hyvä kuitenkin kun soittavat klubilla eikä missään kesäfestareilla helteessä/sateessa klo 15:00.
Tutustuin bändiin jälkijunassa Eye of every stormin myötä ja se onkin hieno levy. Times of Grace ja Swans-laulaja Jarboen kanssa tehty taiteilulevy tuli myös hommattua mutta muu tuotanto onkin tähän asti jäänyt tsekkaamatta.
 
Useful Idiot
02.04.2017 08:11:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H/E: Pakkohan tonnekkin on liput ostaa. Hyvä kuitenkin kun soittavat klubilla eikä missään kesäfestareilla helteessä/sateessa klo 15:00.
Tutustuin bändiin jälkijunassa Eye of every stormin myötä ja se onkin hieno levy. Times of Grace ja Swans-laulaja Jarboen kanssa tehty taiteilulevy tuli myös hommattua mutta muu tuotanto onkin tähän asti jäänyt tsekkaamatta.

 
Vahva suositus " A sun that never set"sille. Mielestäni kokonaisuutena ehkä paras Neurosiksen albumi.
 
Hello Oslo my name is Koslo
Exhausted
03.04.2017 12:49:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useful Idiot: Vahva suositus " A sun that never set"sille. Mielestäni kokonaisuutena ehkä paras Neurosiksen albumi.
 
Mä en oikein saa tästä mitään irti. Tylsää läpsyttelyä, ei rankkaa eikä mitenkään erityisen kaunista tai tunnelmallista. Falling Unknown on ihan hyvä biisi, mutta siihen se jää. The Eye of Every Storm on minusta paljon parempi fiilistelylevy Neurosikselta.
Lisäksi, Times of Gracen hienous alkaa vähitellen aueta, etenkin levyn loppupuoli on jylhää matskua.
Henri Henri Olavi
03.04.2017 13:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Mä en oikein saa tästä mitään irti. Tylsää läpsyttelyä, ei rankkaa eikä mitenkään erityisen kaunista tai tunnelmallista. Falling Unknown on ihan hyvä biisi, mutta siihen se jää. The Eye of Every Storm on minusta paljon parempi fiilistelylevy Neurosikselta.
Lisäksi, Times of Gracen hienous alkaa vähitellen aueta, etenkin levyn loppupuoli on jylhää matskua.

 
Odotas kun Through Silver alkaa aukemaan, ellei ole jo auennut. Mitä tulee Suniin, niin olen 100% eri mieltä, joskin Eye on lähes yhtä upea levy.
 
K.F.S. is the Only Law
Exhausted
03.04.2017 13:20:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Odotas kun Through Silver alkaa aukemaan, ellei ole jo auennut.
 
Tässä kohtaa vaikuttaa astetta haastavammalta, mutta aion kyllä yrittää. Tosin nyt nautiskelen Gracesta.
Henri Henri Olavi
03.04.2017 13:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Tässä kohtaa vaikuttaa astetta haastavammalta, mutta aion kyllä yrittää. Tosin nyt nautiskelen Gracesta.
 
Sitä pitää luukuttaa hieman kovempaa kuin Timesiä ;)
 
K.F.S. is the Only Law
Exhausted
04.04.2017 09:38:44 (muokattu 04.04.2017 09:58:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainakin nimibiisi, Locust Star, Strength of Fates ja Aeon on kyllä törkeen kovia biisejä. Ehkä tää tästä aukee vielä. Vähän tuntuu vielä jotenkin turhan painostavalta, mutta kai se on tarkoituskin...
Henri Henri Olavi
04.04.2017 13:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Vähän tuntuu vielä jotenkin turhan painostavalta, mutta kai se on tarkoituskin...
 
Sen kuuluisi tuntua tosi painostavalta, ei vaan jotenkin turhan.
 
K.F.S. is the Only Law
H/E
07.04.2017 16:06:22 (muokattu 07.04.2017 16:10:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useful Idiot: Vahva suositus " A sun that never set"sille. Mielestäni kokonaisuutena ehkä paras Neurosiksen albumi.
 
Kuuntelin Sunin kerran läpi. Kyllähän näitä kuuntelee jo ppelkästään soundien takia mutta ei tästä muuten mitään kovin spesiaalia irronnut. Uuden levyn pistin tilaukseen joten tutkitaanpa se seuraavaksi.
 
Neurosis on muuten nimenomaan soundeiltaan yksi parhaita rokkibändejä mitä olen kuullut. Kiinnostaa paljon kuulla miten livenä toimii.
 
Exhausted
07.04.2017 19:06:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H/E: Kiinnostaa paljon kuulla miten livenä toimii.
 
Levythän on aika livenä vedetty, joten tuskin eroaa hirveästi levystä :)
Exhausted
10.04.2017 14:36:00 (muokattu 10.04.2017 14:36:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti vaan tulla sanomaan, että Origin on ehkä paras koskaan tehty post-metal-biisi
Exhausted
09.05.2017 11:41:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt Through Silver in Blood alkaa myös aueta, vaikka jotkin meluisat kohdat ärsyttävät, mutta toisaalta ne tuovat sitten vastapainoa pienillekin melodioille. Tällä levyllä on tosiaan ihan oma tunnelmansa ja lauluissa on vielä enemmän punk-tyylistä huudahtelua, vaikka sovituksissa on enemmän industrialia.
 
Samalla tajusin että eräskin iowalainen 9-henkinen metallibändi on varmaan kuunnellut aika tarkkaan tämän nimibiisin samplejen ja lisätomien käyttöä...
Henri Henri Olavi
10.05.2017 20:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: No nyt Through Silver in Blood alkaa myös aueta
 
Erittäin asiallista, että annoit aikaa ja mahiksia tälle upealle levylle!
 
K.F.S. is the Only Law
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «