Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dimmu Borgir
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Veco
30.07.2011 11:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompressori: Viimeksi kuuntelin dimmua kun ilmestyi se levy missä on mourning palace, sen jälkeen en ole kuunnellut dimmua. mitä olette mieltä kannattaisiko mun tehdä comeback näiden vuosien jälkeen? osaako joku kertoa lyhyehkön tiivistelmän mitä on tapahtunut mourning palacen jälkeen?
 
No tekivät yhden ok levyn, Spiritual Black Dimensionin, ja yhden hyvän, Puritanical Euphoric Misanthropian.
 
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Metal Jewel
30.07.2011 14:11:18 (muokattu 30.07.2011 14:13:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiritual Black Dimensions on oma suosikki sekä Enthrone Darkness Triumphant ja Puritanical Euphoric Misanthropia ovat myös ok. Noilla levyillä on ihan näpsäköitäkin ralleja, vaikkakin päähuomio keskittyy kauniiseen kosketintyöskentelyyn. Ero minusta näiden kolmen levyn ja kaiken muun Dimmun välillä on se, että niihin pystyy jopa tempautumaan mukaan siinä missä esim. In Sorte Diaboliin ei oikein pääse sisälle millään. Tyyli on muuttunut tuollaisesta fantasioinnista hieman karheampaan suuntaan ja kaiketi sen takia ei nappaa enää ollenkaan tuo uudempi tuotanto.
 
nypdjaz
31.07.2011 04:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompressori: Viimeksi kuuntelin dimmua kun ilmestyi se levy missä on mourning palace, sen jälkeen en ole kuunnellut dimmua. mitä olette mieltä kannattaisiko mun tehdä comeback näiden vuosien jälkeen? osaako joku kertoa lyhyehkön tiivistelmän mitä on tapahtunut mourning palacen jälkeen?
 
Ei kannata. Mourning Palace on edelleen kaikkien vuosien jälkeen bändin paras biisi. Sen jälkeen ovat julkaisseet tyhjänpäiväistä orkesteripaisuttelua monta levyä. Isolla rahalla, vähillä ideoillta.
Jossain vaiheessa oli kova laulaja vetämässä puhtaitalla vokaaleilla kohokohtia tylsiin biiseihin, mutta sekään ei ole enää bändissä.
 
Morphia
31.07.2011 15:18:49 (muokattu 31.07.2011 15:20:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal Jewel: ..ja kaiketi sen takia ei nappaa enää ollenkaan tuo uudempi tuotanto.
 
Alkuperäinen Stormblåst on paras Dimmu Borgir - levy, siitä huolimatta että yksi raita on todellinen rip-off.
 
Hey man, is this a dream?
Stoalainen
31.07.2011 15:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nypdjaz: Jossain vaiheessa oli kova laulaja vetämässä puhtaitalla vokaaleilla kohokohtia tylsiin biiseihin, mutta sekään ei ole enää bändissä.
 
Mut löytyyhän Vortex äänitetyiltä levyiltä kuitenkin, vaikkei enää bändissä vaikuta. Omaa kyllä yhden raskaan musiikin komeimmista äänistä. On muutenkin julkasemassa omaa matskua, youtubessa klippiä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=nH7kx9QUPkI
 
Too weird to live, too rare to die
nypdjaz
31.07.2011 21:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morphia: Alkuperäinen Stormblåst on paras Dimmu Borgir - levy, siitä huolimatta että yksi raita on todellinen rip-off.
 
http://www.youtube.com/watch?v=P7SRlCkVtzg
 
helvetin hyvä biisi
 
Germaniac
31.07.2011 22:20:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morphia: Alkuperäinen Stormblåst on paras Dimmu Borgir - levy, siitä huolimatta että yksi raita on todellinen rip-off.
 
Niin on myös ekan raidan pianointro jostakin Magnumin biisistä. Mutta eipä haittaa mua ainakaan, yks parhaita Norja-levyjä ja ainoa Dimmu levy mistä tykkään läpeensä. Ekalla on toisaalta helvetin hyviä biisejä mutta toisaalta aika käppästäkin. Enthronelta taas en pysty vakavissani kuuntelemaan kuin In Death's Embracea ja ehkä vähän Mourning Palaceakin.
 
tender.insanity
01.08.2011 07:33:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Germaniac: Enthronelta taas en pysty vakavissani kuuntelemaan kuin In Death's Embracea ja ehkä vähän Mourning Palaceakin.
 
Pystyykö bläkkistä ylipäätänsä kuuntelemaan vakavissaan?
 
The Clansman
24.08.2011 21:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=8AFT2o-lJIU&feature=related
 
En tiedä onko jo huomattu mutta ihan asiallisen näköistä ja kuuloista. Tulenee myöhemmin myöskin lerpukalle kaiketikin.
 
arppah8
24.08.2011 21:35:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Clansman: http://www.youtube.com/watch?v=8AFT2o-lJIU&feature=related
 
En tiedä onko jo huomattu mutta ihan asiallisen näköistä ja kuuloista. Tulenee myöhemmin myöskin lerpukalle kaiketikin.

 
Kovasti ootan tota DVD-julkaisua. Bläkkiksestähän mä en mitn ymmärrä mutta kyllä Dimmut tekee tän sinfonisen metallin aika taidokkaasti. Orkkasovituksetkin toimivat hieman eri tavalla kuin monella muulla vastaavaa yrittäneellä. Vortexin laulusoundia on kyllä nykyisellään vähän ikävä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Metal Jewel
25.08.2011 13:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ylivoimaisesti paras klassisesta oikein kunnolla vaikutteita ottava black metal bändi, jonka tiedän on Daemonicium. Uusi Dimmu ei nappaile lähellekään niin hyvin kuin tämä.
 
Tässä loistava taideteos:
 
http://www.youtube.com/watch?v=BZfXOR_Ai5k
 
Veska
08.05.2013 18:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, onkos Death Cult Armageddonista tehty täysmetallinen kirjaversio kuinka arvokas? Nimittäin näin kyseisen mötkäleen divarissa hintaan 20e, en ostanut. Teinkö virheen? :D
 
www.mikseri.net/xeronamistress Metallin ja punkin sekaista grungerokkia rovaniemeltä.
Gabroth
08.05.2013 18:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veska: Elikkäs, onkos Death Cult Armageddonista tehty täysmetallinen kirjaversio kuinka arvokas? Nimittäin näin kyseisen mötkäleen divarissa hintaan 20e, en ostanut. Teinkö virheen? :D
 
Jos se tuo on, niin kannattaa käydä hakemassa:
http://www.discogs.com/sell/list?release_id=1096494&ev=rb
 
Jorte Kariko
08.05.2013 19:52:58 (muokattu 08.05.2013 19:55:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veska: Elikkäs, onkos Death Cult Armageddonista tehty täysmetallinen kirjaversio kuinka arvokas? Nimittäin näin kyseisen mötkäleen divarissa hintaan 20e, en ostanut. Teinkö virheen? :D
 
Kyllähän tuo keräilijöiden silmissa on arvokas. Death Cult Armageddonista on kaksi "metal" versiota Metal box ja Metal Book, tai näin mä olen käsittänyt. Itse olen hamunnut tuota metal bookkia levyn julkaisusta alkaen ja se sitten jotenkin vain jäi tai unohtui ostamatta kun oli jo perus versio siitä, kunnes viime viikolla oli aikaa katsella Tampereen Swamp Musicissa levyjä ja tuo Metal Book osui silmään ja keräilijän vainu heräsi heti! ja ostin sen pois. Hintaa oli muistaakseni 59,90, kyllä aika suolainen hinta, mutta ei haittaa! Tätä metal bookkia on tehty 450 kappaletta... tuo metal box versio taitaa olla vain semmoinen, että se Metalikirja on vain siellä Metallisen boxin sisuksissa, en ole varma.
 
... löysin vielä Swampista In Sorte Diaboli nahkaversion :) ja ostin senkin...
 
Räyh!
Burn
23.02.2018 09:07:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1751 päivää vanhaan aiheeseen!
 
https://open.spotify.com/embed/album/0NPGJ4fDaBHwBgiFrT8FSJ
 
Paha sanoa mikä tässä kappaleessa antoi odotuttaa itseään niin kauan. Ihan helvetin tylsä veto.
 
varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset.
Welho-77
23.02.2018 09:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: Kyllähän tuo keräilijöiden silmissa on arvokas. Death Cult Armageddonista on kaksi "metal" versiota Metal box ja Metal Book, tai näin mä olen käsittänyt. Itse olen hamunnut tuota metal bookkia levyn julkaisusta alkaen ja se sitten jotenkin vain jäi tai unohtui ostamatta kun oli jo perus versio siitä, kunnes viime viikolla oli aikaa katsella Tampereen Swamp Musicissa levyjä ja tuo Metal Book osui silmään ja keräilijän vainu heräsi heti! ja ostin sen pois. Hintaa oli muistaakseni 59,90, kyllä aika suolainen hinta, mutta ei haittaa! Tätä metal bookkia on tehty 450 kappaletta... tuo metal box versio taitaa olla vain semmoinen, että se Metalikirja on vain siellä Metallisen boxin sisuksissa, en ole varma.
 
... löysin vielä Swampista In Sorte Diaboli nahkaversion :) ja ostin senkin...

 
In Sorte Diabolista on se "normi"versiokin hieno. Siis kun ne lyricsit peilikuvana ja se peili siinä messissä.
 
Long live the King of Mercy
ÄrGee
23.02.2018 17:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietiskelin tuota uutta kappaletta, ja on mielestäni hyvä asia ettei se kuulosta liian 90-lukulaiselta. Joten odotan uutta levyä mielenkiinnolla.
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
Berzerkowitz
23.02.2018 17:38:27 (muokattu 23.02.2018 17:47:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Germaniac: Niin on myös ekan raidan pianointro jostakin Magnumin biisistä. Mutta eipä haittaa mua ainakaan, yks parhaita Norja-levyjä ja ainoa Dimmu levy mistä tykkään läpeensä. Ekalla on toisaalta helvetin hyviä biisejä mutta toisaalta aika käppästäkin. Enthronelta taas en pysty vakavissani kuuntelemaan kuin In Death's Embracea ja ehkä vähän Mourning Palaceakin.
 
Jaksaako joku enää 2010-luvulla kuunnella Mourning Palacea? Mä väsyin siihenjo ysärillä. Tormentor of christian souls sen sijaan kovaa rässiä prkl.
 
Spiritualkin meni silloin 99 hujakoilla.
 
Sit löysin Celtic Frostin ni jäi dimmuilut vähemmälle. Vain morbid tales on todellista.
 
Welho-77
24.02.2018 00:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Berzerkowitz: Jaksaako joku enää 2010-luvulla kuunnella Mourning Palacea? Mä väsyin siihenjo ysärillä. Tormentor of christian souls sen sijaan kovaa rässiä prkl.
 
Spiritualkin meni silloin 99 hujakoilla.
 
Sit löysin Celtic Frostin ni jäi dimmuilut vähemmälle. Vain morbid tales on todellista.

 
Koska se on paska biisi(lue: hyvä biisi, mutta huono koska "kuluu") joku Master of disharmony ja devils path on vieläkin hyviä.
 
Long live the King of Mercy
Super-Jari
24.02.2018 13:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Mietiskelin tuota uutta kappaletta, ja on mielestäni hyvä asia ettei se kuulosta liian 90-lukulaiselta. Joten odotan uutta levyä mielenkiinnolla.
 
Oishan se kuitenki ollu ok jos ois ollu edes hyvän kuulosta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 533 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «