Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VUUR, Anneken uusi bändi
1
vt1100
03.06.2017 09:26:47 (muokattu 03.06.2017 09:28:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entinen The Gathering -vokalisti Anneke Van Giersbergen on pistänyt uuden poppoon pystyyn nimeltä VUUR. Bändin jäsenet:
 
Anneke Van Giersbergen - Laulu
Ed Warby - Rummut
Jord Otto - Kitara
Ferry Duijsens - kitara
Johan Van Stratum - Basso
 
Marcela Bovio oli myös alkuun mukana mutta on nyt pudonnut kelkasta, ilmeisesti jotain erimielisyyksiä mihin suuntaan tätä taidetta ollaan viemässä. Bändi nähdään näillä kulmilla ainakin Tuskassa, ja ensimmäistä biisiä pääsee makustelemaan tästä:
 
https://www.youtube.com/watch?v=Y3rT-X_zgOg
 
Progressive metal on varmaan sitten se lokero mihin tämä putoaa, levy tulee ulos lokakuussa.
 
sustain65
03.06.2017 10:18:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika yllätys itselleni millaista musaa nyt ulos Annekelta, ajatellen edellisiä soolouran vaiheita. Mutta toki sopii yhteen aiempien The Gathering ja Devin -kuvioiden kanssa.
 
Hyvältä kuulostaa tuo eka biisi, aiheutti Tuskan lipun oston.
 
(Ja sitten on kai perinteisen "ihan paskaa" mnet-kommentin vuoro.)
 
pehko
03.06.2017 16:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Aika yllätys itselleni millaista musaa nyt ulos Annekelta, ajatellen edellisiä soolouran vaiheita. Mutta toki sopii yhteen aiempien The Gathering ja Devin -kuvioiden kanssa.
 
Hyvältä kuulostaa tuo eka biisi, aiheutti Tuskan lipun oston.
 
(Ja sitten on kai perinteisen "ihan paskaa" mnet-kommentin vuoro.)

 
Ei oo paskaa, mut ei myöskään mitenkään kovinkaan erikoista. Musa aika geneeristä. Anneken ääni ei oikeen istu tähän. Sen kovaa lauletut jutut on muutenki vähän....en mä tiä, vaivaannuttavaa. Siis hyvin laulettua ja muuta, mut silti. Mut noi rauhallisemmat kohat on kyl jees. Huomannu joskus myös Gatheringiä kuunnellessa ja tässäkin parissa kohtaa että ei jotenki laulun sovitukset ole kovin hyviä.
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
sustain65
03.06.2017 16:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: Ei oo paskaa, mut ei myöskään mitenkään kovinkaan erikoista. Musa aika geneeristä. Anneken ääni ei oikeen istu tähän. Sen kovaa lauletut jutut on muutenki vähän....en mä tiä, vaivaannuttavaa. Siis hyvin laulettua ja muuta, mut silti. Mut noi rauhallisemmat kohat on kyl jees. Huomannu joskus myös Gatheringiä kuunnellessa ja tässäkin parissa kohtaa että ei jotenki laulun sovitukset ole kovin hyviä.
 
Meillä on sitten Anneken laulamisen ja laulusovitusten suhteen täysin vastakkainen maku. Minä tykkään. Mutta olen kyllä erittäin paatunut The Gathering yhtyeen fani (ihan ensimmäisiä levyjä lukuunottamatta).
 
vt1100
04.06.2017 08:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en lähtis yhden biisin perusteella vielä kauheasti syväruoppaamaan, monastihan on niinkin että se eka julkaistu osoittautuu sieltä heikommasta päästä materiaaliksi.
 
sustain65
04.06.2017 09:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vt1100: Mä en lähtis yhden biisin perusteella vielä kauheasti syväruoppaamaan, monastihan on niinkin että se eka julkaistu osoittautuu sieltä heikommasta päästä materiaaliksi.
 
No eipä tässä kukaan vielä tainnut mihinkään syväruoppaamiseen syyllistyä.
 
vt1100
04.06.2017 19:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunhan noin yleisesti totesin.
 
Osteri
08.06.2017 20:57:54 (muokattu 12.06.2017 22:07:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoinen uutuus. Joo, Vuur oli kyllä kalenteriin merkattuna, mutta muuta menoa sitten tuli ja tilanne menee ohi. Annekeen "rakastuin" jo vuosia sitten ja muutamilla keikoilla nähty. Kiehtovan poikkeuksellinen oma ääni jota kuuntelen mielellään. Devinin kanssa tehdyt jutut on tosi hyviä. Kattellaan mitä Vuur saa aikaiseksi.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
vt1100
10.06.2017 13:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Devinin kanssa tehdyt jutut on tosi hyviä.
 
Itselle tässä meinasi käydä niin että makeaa mahan täydeltä, just noissa Devin jutuissa alkoi olla jo liikaa Annekea vaikka kuinka ihanainen onkin. Viimeisimmällä levyllä on onneksi jo älytty rajoittaa. Onneksi Lucassen ei tuota ollut tunkemassa jokaiselle Ayreonin levylle vaikka pitääkin Annekea yhtenä suosikkiartisteistaan, tosin onhan noilla levyillä muutenkin selkeä marssijärjestys. Itseä tulevalla levyllä kiinnostaa miten vertautuu The Gathering ajan suosikkiini, Mandylioniin.
 
sustain65
01.07.2017 09:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikka Tuskassa nähty ja kuultu. Hyvä oli, tykkäsin kovasti!
 
Eipä se syväruoppaaminen vieläkään onnistu, ainakaan minulta, kun biisejä kuuli nyt vasta ensimmäisen kerran.
 
Lyhykäisesti todeten vaikutelmani on, että kappaleissa on sitä aika geneeristä metallia, mutta myös aivan omintakeisia ja muista erottuvia melodiakulkuja. Sellainen aika jännä sekoitus. Kokonaisen albumin kuuleminen sitten paljastaa, että jääkö homma henkilökohtaisena kokemuksena tasolle "ihan kiva" vai yltääkö jonnekin pidemmälle.
 
Hyvä on ettei ole The Gatheringia yritetty toisintaa, miltään aikakaudelta. Toki ne pari tavallaan "bonuksena" esitettyä The Gathering -biisiä olivat sykähdyttävä kokemus.
 
Ensimmäisen biisin aikana olin parissa kohtaa hieman että "Onpas Annekella vire pielessä pahasti", mutta seuraaviin vetoihin tilanne onneksi korjaantui.
 
Osteri
01.07.2017 23:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näytti olevan tuubissakin joku lataus Tuskasta. Devinin kanssa myös.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
ramionparas
08.09.2017 12:18:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/embed/gAwDw5zXtLI onpas tylsää
 
"Jees. Hyvä muistaa... En oo käynyt täällä niin pitkään aikaan ettei oikein muista miten homma toimii..."
vt1100
31.10.2017 18:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imperiumin arviota tarjolla: http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=18400
 
pehko
31.10.2017 18:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ramionparas: https://www.youtube.com/embed/gAwDw5zXtLI onpas tylsää
 
kenen mielestä toi laulu oikeasti sopii tuohon musiikkiin päälle?
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
sustain65
31.10.2017 19:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: kenen mielestä toi laulu oikeasti sopii tuohon musiikkiin päälle?
 
Minun mielestäni.
 
VUUR on onnistunut tekemään albumillisen hyvää musiikkia jonka kaltaista ainakaan minä en ole vielä kuullut. Tosin se voi johtua tietysti vain tähänastisten musiikkikokemuksieni rajallisuudesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «