Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sturm und Drang -dokkari
1 2 3
Alsan203
25.11.2014 11:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=gvxTgE4gSu0
aika hyvin vetää
 
professori
25.11.2014 13:17:56 (muokattu 25.11.2014 13:20:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jätti kyllä monella tavalla paskan fiiliksen. En oo kommentoinu ikinä mihinkään että "miettikää nyt lapsia" mutta kyllä tässä tuli vähän semmonen fiilis, että aikuiset ei oikein miettiny poikien hyvinvointia, vaan lähinnä rahamassit kiilu silmissä. Alusta alkaen bändistä yritettiin rakentaa tuotetta niin nopeasti ja tehokkaasti kuin pystyttiin. Lopputulos oli sen näköinen. Erityismaininnan saa tuon isäpapan suoritus, en arvosta.
 
e. Pakko lisätä että hyvä dokkari, mitään ei sinänsä alleviivattu joten katsojalle jää tulkittavaa aika paljon. Vaikuttaa siltä että tässäkin ketjussa jengi on nähny eri lailla kyseisen pätkän.
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | Grunge, stoner, alternative, whatever https://soundcloud.com/fubear
Lovefactory
25.11.2014 16:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa kyllä monella tapaa varsin hämmentävä dokkari, ja samalla myös varsin katsomisen arvoinen. Hyvä summaus siitä, miten asioiden eteen oikeasti pitäisi tehdä töitä ja helppoa rahaa ei ole olemassakaan. En tiennytkään, että Kallosella oli sormensa pelissä, mutta näin jälkikäteen ei yllätä kyllä yhtään. Ajoitushan pojilla aivan täydellinen, kun hevibuumi oli kovimmillaan ja Idols-uloste kuuminta shittiä.
 
Aivan käsittämätöntä asennoitumista vanhemmuuteen tuolta isältä. Dokailee teinien kanssa, koulunkäyntiä laiminlyödään ja mitään kuria ei tunnu olevan. Kunhan vaan pääsee elämään "rokkitähden" elämää hinnalla millä hyvänsä siinä siivellä. Taisipa jossain välissä heittää jotain tyylin, että: "Onneksi ei sentään poika opiskelemaan lähtenyt, hehheh..." (kun bändi oli pahimmissa pohjamudissa). Ja päälle vielä se Bonn Scott -viittaus, kun juniori kertoili kännitukehtumisestaan. Siitä nyt sentään voi pisteet antaa, että oli lapsensa touhussa täysillä mukana, mutta jotain tolkkua...
 
Tuo kaikenmaailman rokkitähtipelleilykin on niin naurettavaa touhua. Joku 16-wee sälli vetää kännit hotellissa ja pistää paikat paskaksi. Todella kehittävää touhua. Noh, mutta pakko kai se on, jos isin idolit teki niin 30 vuotta sitten. *Facepalm*.
 
Joka tapauksessa mielenkiintoinen dokkari.
 
Dirtyh
25.11.2014 16:31:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tajusin tänään töissä että ei rantaruotsaiset nyt noin hölmöjä ole. Ensin pistetään ulos dokumentti jonka sisältö ei tosiaan jätä kylmäksi mutta missä totuudesta esitellään vain toinen puoli. Ensi viikolla radioista pamahtaa soimaan timanttisen kertosäkeen omaava hard Strumis biisi.
 
Eihän tuossa dokumentin julkaisuajankohdassa ole muuten mitään tolkkua.
 
Vessajono
25.11.2014 16:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Tajusin tänään töissä että ei rantaruotsaiset nyt noin hölmöjä ole. Ensin pistetään ulos dokumentti jonka sisältö ei tosiaan jätä kylmäksi mutta missä totuudesta esitellään vain toinen puoli. Ensi viikolla radioista pamahtaa soimaan timanttisen kertosäkeen omaava hard Strumis biisi.
 
Eihän tuossa dokumentin julkaisuajankohdassa ole muuten mitään tolkkua.

 
No eikö tää nyt oo ollu alusta asti ihan selvä homma?
 
Lähetetty Windows Phonesta
Rhapa
25.11.2014 17:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Tajusin tänään töissä että ei rantaruotsaiset nyt noin hölmöjä ole. Ensin pistetään ulos dokumentti jonka sisältö ei tosiaan jätä kylmäksi mutta missä totuudesta esitellään vain toinen puoli. Ensi viikolla radioista pamahtaa soimaan timanttisen kertosäkeen omaava hard Strumis biisi.
 
Eihän tuossa dokumentin julkaisuajankohdassa ole muuten mitään tolkkua.

 
Tämä on selviö. Esiintyminenkin oli noissa uudemmissa klipeissä sen oloista, että jotain tässä on nyt tuloillaan.
 
Jotenkin bändi haiskahti heti alkuun (ekat kuuntelut, kun soi aikoinaan radiossa) juuri niin tuotetulta ja "kasatulta", että lähinnä bändiin suhtautui huumorilla. Asko kallosen ryönäthän ne siellä näköjään haiskahtikin.
 
Jännä, miten tää dokkari sai osittain mielen muuttumaan ja jotenkin sitä vain vain alkoi sympatisoida andrea. Bändihän tuo ei tuntuisi olevan, vaan andren oma megadeth. Toivottavasti jatkaa musahommiaan, vaikka isänsä vuoksi toivoisi käyvän juurikin päinvastoin. Oksettava äijä kaiken kaikkiaan se isukki. Se typerä virnistys ja pilkallinen naurahdus, kun muutamaan otteeseen puhui poikien koulunkäynnistä ja tulevaisuuden opinnoista, oli lapsellisuudessaan vertaansa vailla. Rumpali oli tosiaan myös asiamies.
 
Errata
25.11.2014 17:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ei dokkarin katsottua ainakaan tullut ollenkaan sellainen kuva että bändistä tullaisiin kuulemaan lähiaikoina - kenties koskaan enää mitään. Mutta tiedättekin kenties jotain enemmän?
 
Joka tapauksessa 4/5 nakkia dokkarista vaikka bändin edesottamukset ei ole koskaan kiinnostaneetkaan.
 
Boyakasha
25.11.2014 19:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Errata: Mulle ei dokkarin katsottua ainakaan tullut ollenkaan sellainen kuva että bändistä tullaisiin kuulemaan lähiaikoina - kenties koskaan enää mitään. Mutta tiedättekin kenties jotain enemmän?
 
Joo, ei kyllä mullekaan.
 
Dirtyh
25.11.2014 21:06:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: No eikö tää nyt oo ollu alusta asti ihan selvä homma?
 
Noh, mulla on vähän saliviivettä korvien välissä :)
 
Cadaver
26.11.2014 01:44:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä dokkari, homman raadollisuus tulee esiin liikaa alleviivaamatta. Voisi suositella pakkokatsottavaksi levy-yhtiöhenkilöstölle, jotka ovat kiinnittämässä alaikäisiä lahjakkuuksia. Itse olisi toivonut Sturmille tasaisemmin jakautunutta lahjakkuutta kokoonpanossa ja hitaampaa kypsyttelyaikaa. Lähinnähän tuossa vain Andrea (josta lopulta jää hyvinkin sympaattinen kuva) näkee säveltämässä / jammailemassa mitään.
 
Drive a Ka, travel far or find out who you really are
Exhausted
26.11.2014 13:23:57 (muokattu 26.11.2014 13:32:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puoliväliin katsottu ja sen perusteella mielestäni vähän ylihehkutettu dokumentti. En tiedä tuleeko tuossa lopussa sitten enemmän jotain todellista Spinal Tap -osastoa.
 
Kyllähän nyt teinikollit tekee kolttosia ja vähän maistelee viinaa muutenkin (toki eri juttu kun sitä tehdään kuukausi putkeen Saksan-rundilla ja on varaa paskoa hotellihuoneet) mutta silti, ei tuo käytös lähtökohtaisesti niin erikoista ole, voitte käydä vertaamassa vaikka abiristeilyillä.
 
Lisäksi nuo jutut siitä että "jätkät oli bändissä vaikkei osanneet soittaa" on varmaan aika yleistä pop-puolella. Tai no, soittihan System of a Downinkin Mesmerizellä kitaristi bassoa kun basistilta ei lähtenyt. Vaikka toisaalta kuten Andre itse kertoi niin homman piti olla aluksi hänen soolojuttu, ja hänellä selvästi oli eniten lahjakkuutta, mutta rokkimaailmassa bändit myy paremmin.
 
Kuten joku mainitsi, olisi ollut hauska kuulla vähän livesoundia tuotettujen ja hiottujen levyversioiden sijasta.
 
Itselläni on muuten hauska muisto kesältä 2007 kun oma bändi soitti ennen Sturm und Drangia festarilavalla: pojilta katkesi bassosta kieli, eikä varasointinta ollut. Lainasivat sitten meiltä varabassoa. Olin itse yleisön puolella anniskelualueella kun katsoin että "kylläpä kaveri soittaa samannäköistä Jazz Bassoa kuin mulla...ei hele, sehän on mun Jazz Basso". Iskä-manageri oli hädissään pyydellyt bäkkärillä varabassoa toisilta bändeiltä ja meidän porukka oli sen sitten lainannut. Koittivat tarjota rahaa keikan jälkeen kiitoksena mutten kehdannut ottaa. Tuolloin heidän settilistaansa kuuluivat omien biisien lisäksi sellaisia ikivihreitä kuten Breaking the Law, Fear of the Dark ja Paranoid.
Funkånaut
26.11.2014 13:38:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: tselläni on muuten hauska muisto kesältä 2007 kun oma bändi soitti ennen Sturm und Drangia festarilavalla: pojilta katkesi bassosta kieli, eikä varasointinta ollut. Lainasivat sitten meiltä varabassoa. Olin itse yleisön puolella anniskelualueella kun katsoin että "kylläpä kaveri soittaa samannäköistä Jazz Bassoa kuin mulla...ei hele, sehän on mun Jazz Basso". Iskä-manageri oli hädissään pyydellyt bäkkärillä varabassoa toisilta bändeiltä ja meidän porukka oli sen sitten lainannut. Koittivat tarjota rahaa keikan jälkeen kiitoksena mutten kehdannut ottaa. Tuolloin heidän settilistaansa kuuluivat omien biisien lisäksi sellaisia ikivihreitä kuten Breaking the Law, Fear of the Dark ja Paranoid.
 
Jäi hämmentämään, että miten bassosta edes saa kielen poikki? Meikä on soitellut sitenkin bassoa, että rumpukapula kielten alla ja toisella kolisutellen eikä poikki ole mennyt ikuna.
 
Joko todellakin osaan tai sitten en todellakaan osaa.
 
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
Exhausted
26.11.2014 13:40:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Jäi hämmentämään, että miten bassosta edes saa kielen poikki? Meikä on soitellut sitenkin bassoa, että rumpukapula kielten alla ja toisella kolisutellen eikä poikki ole mennyt ikuna.
 
Joko todellakin osaan tai sitten en todellakaan osaa.

 
Ehkä siten että tallassa tai satulassa on terävä reuna?
iPadGuitarist
27.11.2014 18:42:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rhapa:
Jännä, miten tää dokkari sai osittain mielen muuttumaan ja jotenkin sitä vain vain alkoi sympatisoida andrea.

 
Sama täällä, toivotaan että ura lähtee vielä nousuun, on kuitenkin edelleen tosi nuori kaveri.
 
Fantasmic
27.11.2014 22:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten on herättänyt ihmetystä jutut "hittihakuisista levy-yhtiön sedistä".
Kallonenhan käyttäytyy tuossa helvetin fiksusti.. Ohjaa levy-yhtiön haluamaan suuntaan( kyllä, musabisneskin on bisnestä) ja vetää rajoja kun jannut kännäillessään melkein vetävät itsensä hengiltä ja myöhästelevät checkeistä (kyllä, keikkailukin on oikeaa työtä).
 
Tuo Andren isukki oli kyllä ihan uskomattoman kuvottava jätkä. Äijä elää lapsensa kautta, ja kun muut vanhemmat ovat huolissaan koulunkäynnistä, dille vaan naureskelee alaikäisten känniseikkailuille vieraissa kaupungeissa mentaliteetilla "olisin kyllä itsekin tuossa iässä".
 
En nyt sillä ala jeesustelemaan. Kovasti se rööki ja kalja houkutti itseäkin tuossa iässä mutta tuo Patrick on kyllä niin isän irvikuva kuin ihmisperse voi enää olla.
 
jonsku1
27.11.2014 22:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Tuo Andren isukki oli kyllä ihan uskomattoman kuvottava jätkä. Äijä elää lapsensa kautta, ja kun muut vanhemmat ovat huolissaan koulunkäynnistä, dille vaan naureskelee alaikäisten känniseikkailuille vieraissa kaupungeissa mentaliteetilla "olisin kyllä itsekin tuossa iässä".
 
En nyt sillä ala jeesustelemaan. Kovasti se rööki ja kalja houkutti itseäkin tuossa iässä mutta tuo Patrick on kyllä niin isän irvikuva kuin ihmisperse voi enää olla.

 
No kyllä... voi jumalauta. Oma poika meinaa kuolla tukehtumalla omaan oksennukseensa ja isukki vaan kommentoi tyyliin: "Hän kai ajatteli, että on rock kuolla niin." Tiedä sitten miten tuota oli leikkauspöydän ääressä kärjistetty, mutta kuitenkin.
 
Sääliksi käy noita jätkiä... Olis ollut paljon fiksumpaa antaa niiden silloin nuorena jatkaa omillaan sitä juttua ja kehittyä omaan tahtiin ilman "isukin" ja muiden apuja. Varsinkin kun tuo Andre noista vaikuttaa olevan ainoa, jota musiikki pitkällä tähtäimellä enemmänkin kiinnostaa.
 
Tuo Alex tosin oli vähän ihme tapaus...
Artturi
28.11.2014 02:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla uus levy heiltä tulossa jouluks! Toivoopi Kyyninen paska! Tai joku tv - ohjelma...
 
Herrasmiekkoinen
28.11.2014 07:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonsku1: Sääliksi käy noita jätkiä... Olis ollut paljon fiksumpaa antaa niiden silloin nuorena jatkaa omillaan sitä juttua ja kehittyä omaan tahtiin ilman "isukin" ja muiden apuja. Varsinkin kun tuo Andre noista vaikuttaa olevan ainoa, jota musiikki pitkällä tähtäimellä enemmänkin kiinnostaa.
 
Nojoo, itsestäkin tuntuu että tuossa vaiheessa olisi juuri pitänyt itse kokeilla bänditouhun pystyssä pitämistä ja tehdä sitä omasta vapaasta tahdosta. Ei niin että oma tai jonkun muun isä on "valmentajana" treeneissä. Tuollaisesta olisi itsellä ainakin mielenkiinto loppunut täysin, mutta tuskin olisi annettu noin vain lopettaakaan.
 
Osa porukasta olisi kyllästynyt joka tapauksessa, kun ei suosiota heti tulekaan mutta niin kai sen kuuluukin mennä että ajan kanssa löytyy se oikea porukka.
 
Tuo Alex tosin oli vähän ihme tapaus...
 
Oli ihan niinkuin jostain elokuvassa äärimmilleen karrikoitu rikkaasta perheestä oleva kusipää.
 
Olisi joutanut minun puolestani käymään huilu - koulua, saaden luokkatovereiltaan muutaman kerran pataan.
 
PsychedelicWarlord
28.11.2014 08:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseni yllätti miten pitkälti kyse oli nimenomaan tuotteesta - ei mistään "spontaanista" bändikoulukyvystä kuten itse aluksi -ehkä naivisti- luulin.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
UltimateGreedo
29.11.2014 11:53:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Itseni yllätti miten pitkälti kyse oli nimenomaan tuotteesta - ei mistään "spontaanista" bändikoulukyvystä kuten itse aluksi -ehkä naivisti- luulin.
 
Sama. Bändipaidat oli päällä lavalla, mutta katosivat nopeasti sitten keikan jälkeen. Ennen tämän dokkarin katsomista uskoin oikeasti, että bändi perustettiin "Judas Priestin keikan jälkeen", mutta markkinointitempuksi sekin sitten osoittautui.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «