Aihe: Sturm und Drang -dokkari | |
---|
|
Tuliko katseltua "Dok: Like a Rockstar" FST:ltä torstaina? Ihan ok dokkari. Tuntui olevan enemmän juhlimista kun pojat pääsi kiertueelle ulkomaille. Vieläkös bändi on aktiivinen? |
|
Ihan viihdyttävä pätkä, eikä ne enempää tuntuneet dokaavan kuin monet muutkin tuon ikäiset. Tosin dokkarissa nyt varmastikin 'hieman' kaunisteltiin. Se laulajan faija on ihme tyyppi. Ei mitään rotia tai auktoriteettia. Varmaan kovia soittajia on nuo tyypit, mutta dokkarissa ei oikeastaan näytetty yhtään livesoitantaa joten paha sanoa. Bändin musa on kyllä ihan hirveetä, eli ei oikeastaan haitannut ettei sitä soittoa tullut. Yks pääty juoppo-narkiksi, yks teki itselleen uran, statistisoittajat tuskin tekevät mitään tuon bändin ulkopuolella ja ainoastaan tuo biisintekijä/laulaja/kitaristi saattaa tehdä jotain mainittavaa vielä tulevisuudessa. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
|
Eipä kyllä varsinaisesti nosta pisteitä tän bändin osalta tää dokkari. Kuhan saa ryypätä niin muulla ei ole väliä. Aika kuspäinen kuva tulee. ''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!'' |
|
No olihan laitettu pojille pöytä valmiiksi. Hienosti isä kyllä jelppaa poikia. Lähtökohdat on kyllä kadehdittavan hyvät. Eipä menestys silti itsestään oo tullu... Vai onko? |
|
Vainaja: Eipä kyllä varsinaisesti nosta pisteitä tän bändin osalta tää dokkari. Kuhan saa ryypätä niin muulla ei ole väliä. Aika kuspäinen kuva tulee. Tätähän ei oo yksikään muu rokkibändi maailmassa tehny, eikä varsinkaan perustanut koko uraansa käytännössä hedonismin tavoittelulle naisien, rahan ja huumeiden muodossa? Kaikki muut maailman bändit on suoraselkäisiä ja raittiita ammattilaisia! |
|
Andre tuntui olevan ainoa joka otti musiikin ja musiikinteon vakavasti. Paineita varmasti oli ja se taisi polttaa loppuun - parikymppisenä... |
|
iPadGuitarist: Andre tuntui olevan ainoa joka otti musiikin ja musiikinteon vakavasti. Kevyet propsit Andrelle siitä, että piti pakettia jotenkin kasassa ja sentään loppuvaiheessa otti homman omiin käsiinsä ja pelasti sen minkä bändissä enää pelastettavissa oli. Sen huomasi jo ihan alussa, että ei kellään muulla ollut mitään motivaatiota musiikin suhteen. Kun ovet avattiin selälleen heti alussa, niin helppo se on lähteä mukaan, kun ei tarvitse tehdä duunia minkään eteen. Manageri ja levy-yhtiö paapoo, hoitaa asiat ja maksaa viulut, ja tulee suurinpiirtein sohvan pohjalta hakemaan keikoille. Toi Alex varsinkin kiteytti, että ei kiinnosta keikkaileminen tai bändi kunhan vaan pääsee dokaamaan. Platinalevy, Euroopan kiertue, jenkkituottaja, ja kaikki ilmaiseksi nenän eteen... ihan sama, ei kiinnosta. Muutenkin kyllä niin totaalisen mulkun oloinen kaveri, että ihme jos ei ole turpiinsa joskus saanut. Rumpalit on aivan hirveitä hinaajia. -Moderaattori |
|
Olipa todella raivostuttavan oloinen kaveri tuo isä... I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
|
Entropia666: Tätähän ei oo yksikään muu rokkibändi maailmassa tehny, eikä varsinkaan perustanut koko uraansa käytännössä hedonismin tavoittelulle naisien, rahan ja huumeiden muodossa? Kaikki muut maailman bändit on suoraselkäisiä ja raittiita ammattilaisia! Vetikö tunteisiin? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
|
Tää oli kyllä erittäin mielenkiintonen keissi! Jotenkin se näky hyvin, että se perusduuni ei sais missään vaiheessa unohtua. Jätkillä homma lähti liitoon sen verran nopeeati, ettei siihen työntekoon ainakaan dokkarin mukaan keritty tottua. |
|
Seuraava vuoden isä palkinnon saaja on selvillä. Dokkarissakin isä ja tuottajakin keskustelivat Emma-gaalassa kuinka kaikki on käynyt niin nopeasti että pojat eivät ymmärrä miten opnnekkaita ovat. Basisti ja kosketinsoittaja ovat varmaan onnekkaimmat henkilöt. Täysin soittotaidottomina (joskin varmasti myöhemmin molemmat tekivät kovasti töitä instrumenttinsa kansssa) tuollainen suksee. Mä en jeesustele, kyllä mullakin olis lähtenyt täysin lapasesta. Siksi toiseksi aika iso mulkku sillä Alexilla oli housuissakin. Ja varmaan aika surullisen dokkarin voisi siitä jenkkituottajastakin tehdä. Kaipa niistä muutamasta hittilevystä tulee sen verran edelleen että voi lennellä Vaasaan vetämään peltiä kiinni mutta eipä tuo siitä kovin kaksista kuvaa maalannut. Andrella on kyllä ääni ja homma kohdillaan ja rumpalikin vaikutti ihan käyvältä bändijätkältä joten heille voi tuosta vielä ura siunaantua. Kaipa tämä on niitä yhtyeitä jotka nähdään joskus tulevaisuudessa We Want Moressa. |
|
Ron Nevison on pääsääntöisesti ottanut munan pois jokaisesta tuottamastaan albumista, basso edellä. Sai se nyt Kee Marcellon soitamaan riivatusti ja samoin kuin Paul Stanleyn laulamaan elämänsä laulusuoritukset, mutta kokonaiskuva on miltei aina hukassa. |
|
http://nalleosterman.blogspot.fi/20 … unelmat-kayvat-ensin-toteen-ja.html |
|
En tiedä oliko dokkarin tarkoitus masentaa tuhannet autotalli-nuorisobändit, jotka haaveilee menestyksestä samalla pohtien, miten olisi varaa ostaa uudet kielet kitaraan. Onneksi tälläistä ei esitetty minun nuoruudessani. Pojat ei vaikuttanu missään vaiheessa olevan kiitollisia saamastaan tuesta ja mahdollisuudesta. Se jäi kaivertamaan... |
|
Topiello: En tiedä oliko dokkarin tarkoitus masentaa tuhannet autotalli-nuorisobändit, jotka haaveilee menestyksestä samalla pohtien, miten olisi varaa ostaa uudet kielet kitaraan. Onneksi tälläistä ei esitetty minun nuoruudessani. Pojat ei vaikuttanu missään vaiheessa olevan kiitollisia saamastaan tuesta ja mahdollisuudesta. Se jäi kaivertamaan... Sanoisin, että dokumentin tarkoitus oli pikemminkin kuvastaa musiikkiTEOLLISUUDEN pimeämpää ja raadollisempaa puolta. Mitäpä sitä tuollaista osaisikaan arvostaa, kun iskä ja tuottaja laittavat biisit paraatikuntoon, nappaavat viisi lasta heilumaan lavalle ja käärivät hillot himaan LASTEN työllä. Samasta kuviosta on kyse, oli nimi sitten Jackson 5 tai Sturm Und Drang. Warnerin Asko Kallonen haistoi, että lapsiheville voi olla markkinarako, seuraavaksi ollaankin antamassa haastattelukoulutusta ja tuuppaamassa lapset maailmalle. Ei tuossa kuviossa ole mitään kadehdittavaa. |
|
Boyakasha: Sanoisin, että dokumentin tarkoitus oli pikemminkin kuvastaa musiikkiTEOLLISUUDEN pimeämpää ja raadollisempaa puolta. Juurikin näin. Dokkari käsitteli enemmänkin musateollisuutta pika-arpoineen ja äkkivoittoineen eikä niinkään sitä arkea jota 99% prosenttia bändeistä käy läpi. Sitte kun kundit löysi sitten itsensä siitä "normihommasta" eli kusisia demoja tehdään autotallissa, oltiinkin ihmeissää että mitäs nyt. Vieläköhän Asko uskoo bändiin? |
|
aivokuolio: Juurikin näin. Dokkari käsitteli enemmänkin musateollisuutta pika-arpoineen ja äkkivoittoineen eikä niinkään sitä arkea jota 99% prosenttia bändeistä käy läpi. Sitte kun kundit löysi sitten itsensä siitä "normihommasta" eli kusisia demoja tehdään autotallissa, oltiinkin ihmeissää että mitäs nyt. Vieläköhän Asko uskoo bändiin? Käyppä katsomassa Sturmiksen FB-sivut ja do the math - edellinen bändiä koskeva päivitys tehty yli vuosi sitten. Uskoisin, että Asko on heittänyt jotain kannustavaa tyyliin "katsotaan, kun olette saaneet jotain hittimatskua aikaan", mutta kun tuo manageri ja tuottaja eivät kuitenkaan saa aikaiseksi muuta kuin geneeristä huttua, voidaan pitää lähes varmana että tuon bändin ura on ns. förbi. |
Meadow 24.11.2014 01:05:41 (muokattu 24.11.2014 01:07:02) | |
|
Jännä dokkari, aika vastenmielisen kuvan jätti koko touhusta. Japani-osiossa Asko Kallonen näytti siltä että kohta se vetää kaikkia turpaan. Humalainen "huipputuottaja" ameriikasta teki myös suuren vaikutuksen. |
|
Ainakin sai nauraa, pojat on kyllä symppis tyyppejä in real life, ne vittuilee vain jos sain oikean käsityksen leffantekijälle. Näin ton Alexin porissa pari vuotta sitten, soitti silloin toton bobby kimballin kanssa hold the line! |
|
Alsan203: Näin ton Alexin porissa pari vuotta sitten, soitti silloin toton bobby kimballin kanssa hold the line! http://vimeo.com/46173627 Löytyipäs videonpätkäkin |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|