Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sotajumala
1 2 3 4 5 6
Påskägg
23.01.2015 12:03:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Taloudellisessa mielessä diili on toki kiva homma, oletettaen, että se on mistään kotoisin. Vaikka et tässä suoraan Sotajumalasta puhunutkaan, itsellä herää lähinnä ajatus tätä keskustelua seuratessa, että jos ihmisillä ei ole halua tukea bändiä edes suoran, omasta lompakosta maksetun omakustanteen hankinnalla, paljon ihmisillä on halua ostaa bändin kolmannen osapuolen julkaisemaa levyä josta menee murto-osa bändille?
 
Ihan hyvin mielestäni liikkuu levyt. Ehkäpä sitä tulee henk.koht. pyörittyä porukoissa, joissa musiikki ostetaan aina. Spotifyt jne. ei älyttömästi kiinnosta ihmisiä. Vissiin koko musabisneksen suurin ongelma on, ettei ns. iso yleisö halua maksaa musiikistaan? Tape dubbing is killing music.
 
ps. Ylläpito, voisiko tämän sinänsä mielenkiintoisen, mutta pahasti ot-keskustelun siirtää vaikka omaan ketjuun?
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Errata
23.01.2015 20:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaista, varsin oiva ulostulo bändiltä, pitääpä ottaa ihan mielenkiinnosta kuunteluun jahka kerkiää. Olen varma että bändi saa nykyisellä kuuntelijakunnallaan levyn kulut katettua ja enemmänkin nimenomaan tämän kampanjan vuoksi.
 
timohakkinen
25.01.2015 13:27:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Påskägg: ps. Ylläpito, voisiko tämän sinänsä mielenkiintoisen, mutta pahasti ot-keskustelun siirtää vaikka omaan ketjuun?
Tai mitä jos yritettäis palauttaa se raiteilleen? Tää on toki yleisellä tasolla tärkeä keskustelu musabisneksen, bändien ja kuuntelijoiden kannalta, mut me nyt tehtiin bändinä tällainen päätös (mä olen siis Sotajumalan rumpali) ja selvästikin se herättää mielenkiintoa ja keskustelua. Eli sinällään kun ihmisiä selvästi tuntuu kiinnostavan tämä asia meidän levyn kannalta, kysymyksiä, kommentteja ja kokemuksia on jaettu, niin onko jotain mitä haluatte tietää?
 
Tarkoitus on tulla kertomaan sivuilla ja sitä kautta sosiaalisessa mediassa tarkemmin syistä ja talouspuolesta, eli ei tässä mitään ole tarkoitus salailla. Vaan täällä kun on paljon bändi-ihmisiä ja kaikenlaista viestiä on jo kirjoitettu, niin voin ihan suoraan vastailla kysymyksiinkin jos jotakin joku asia askarruttaa.
 
Entropia666
25.01.2015 15:13:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timohakkinen: Tai mitä jos yritettäis palauttaa se raiteilleen? Tää on toki yleisellä tasolla tärkeä keskustelu musabisneksen, bändien ja kuuntelijoiden kannalta, mut me nyt tehtiin bändinä tällainen päätös (mä olen siis Sotajumalan rumpali) ja selvästikin se herättää mielenkiintoa ja keskustelua. Eli sinällään kun ihmisiä selvästi tuntuu kiinnostavan tämä asia meidän levyn kannalta, kysymyksiä, kommentteja ja kokemuksia on jaettu, niin onko jotain mitä haluatte tietää?
 
Tarkoitus on tulla kertomaan sivuilla ja sitä kautta sosiaalisessa mediassa tarkemmin syistä ja talouspuolesta, eli ei tässä mitään ole tarkoitus salailla. Vaan täällä kun on paljon bändi-ihmisiä ja kaikenlaista viestiä on jo kirjoitettu, niin voin ihan suoraan vastailla kysymyksiinkin jos jotakin joku asia askarruttaa.

 
Sen verta ainakin että onko vinyylihommia tulossa? Jostain luin että kuvio ilmeisesti auki?
 
Thrash Metal Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Jeszse
25.01.2015 18:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timohakkinen: voin ihan suoraan vastailla kysymyksiinkin jos jotakin joku asia askarruttaa.
 
Mikä on sun parran salaisuus?
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Mandarax
25.01.2015 18:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestäni on ihan asiallista kertoa suoraan miten homma menee (kuten Sotajumalan porukka siis tekikin), tuntuu että nykypäivänä joutuu muistuttamaan ainakin osaa porukkaa ja ihan rautalangasta vääntämään että niiden suosikkiartistiensa levyjen ilmestyminen saattaa loppua jos siitä musasta ei ole valmis maksamaan. Itsestäänselvyys varmastikin suurimmalle osalle, mutta ei ole tainnut valjeta ihan kaikille kuitenkaan...
 
Joka tapauksessa - tiukan kuuloista ryminää tämä uutukainen, meikäläinen menee ainakin tarkastamaan poppoon livekunnon tuonne On The Rocksiin maaliskuussa kun osuu omat synttäritkin sopivasti siihen kohdilleen - ja tietenkin sitten Steelfestiin...! ;)
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Fantasmic
25.01.2015 19:49:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkuisen haiskahtaa Mäenpään Jarskalle... Sotahumalaa on tullut kyllä seurailtua vuosien varrella vaihtelevasti muttei ikinä mitenkään erityisen fanitettua. Hyviä biisejä on siellä täällä mutta sen verran hajuttomiksi ja mauttomiksi nuo lopulta jää etten osaa nimetä kovin montaa.
 
Mutta mutta... Missä vaiheessa tämä nyt fanien syyksi on kääntynyt? Joo kaikki ei ole valmiita maksamaan vaan warettaa muttei tällä poppoolla taida olla levy-yhtiötäkään ja kun tuota keikkakalenteria katsoo niin ei sielläkään ruuhkaa ole. Olisiko aika katsoa peiliin ja kysyä onko siinä omassa hommassa nyt jotain osaltaan vikana?
 
Ei siinä, mulle aivan sama. Lopettakaa jos siltä tuntuu. Maailma pyörii silti. Ei nyt kukaan jaksa sitä rahaa heitellä jokaiselle artistille vaan siksi että on tiukkaa...
 
Errata
25.01.2015 20:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timohakkinen: Millaisilla myynneillä pääsee nykyisin listaneloseksi? noin 1000 maybe?
 
Perro Stupido
25.01.2015 20:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Pikkuisen haiskahtaa Mäenpään Jarskalle... Sotahumalaa on tullut kyllä seurailtua vuosien varrella vaihtelevasti muttei ikinä mitenkään erityisen fanitettua. Hyviä biisejä on siellä täällä mutta sen verran hajuttomiksi ja mauttomiksi nuo lopulta jää etten osaa nimetä kovin montaa.
 
Mutta mutta... Missä vaiheessa tämä nyt fanien syyksi on kääntynyt? Joo kaikki ei ole valmiita maksamaan vaan warettaa muttei tällä poppoolla taida olla levy-yhtiötäkään ja kun tuota keikkakalenteria katsoo niin ei sielläkään ruuhkaa ole. Olisiko aika katsoa peiliin ja kysyä onko siinä omassa hommassa nyt jotain osaltaan vikana?
 
Ei siinä, mulle aivan sama. Lopettakaa jos siltä tuntuu. Maailma pyörii silti. Ei nyt kukaan jaksa sitä rahaa heitellä jokaiselle artistille vaan siksi että on tiukkaa...

 
Missä on sanottu että joku asia olisi fanien syy?
 
janezki_
25.01.2015 21:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perro Stupido: Missä on sanottu että joku asia olisi fanien syy?
 
Rivien välissä. Tai sellainen maku jäi minullekin (kun tästä asiasta aloin jauhaa pari sivua sitten).
 
Ja levyn olen ostanut, jos se lohduttaa.
 
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Mandarax
25.01.2015 22:15:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Ei siinä, mulle aivan sama. Lopettakaa jos siltä tuntuu. Maailma pyörii silti. Ei nyt kukaan jaksa sitä rahaa heitellä jokaiselle artistille vaan siksi että on tiukkaa...
 
No mutta tässähän ollaan sitten ihan samoilla linjoilla, eikö? En minäkään levyjä osta tukeakseni jotain random bändiä, ostan vain sellaisten bändien levyjä joilta toivon tulevan sen seuraavankin levyn - bändejä joista minä pidän. Jos sinua ei kiinnosta tuleeko vaikkapa Sotajumalalta enää yhtään uutta levyä niin on aivan oikea päätös olla ostamatta sitä ;)
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
timohakkinen
26.01.2015 11:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Sen verta ainakin että onko vinyylihommia tulossa? Jostain luin että kuvio ilmeisesti auki?
Tavoitteena ja toiveena on tehdä vinyyli, mutta satavarmaksi en pysty vielä lupaamaan johtuen ihan yksinkertaisesti rahasta. Jahka klubikeikat on soiteltu, niin tarkastellaan tilannetta uudestaan (CD- ja paitamyynti, keikoilla käyneen jengin määrä ja palaute, kyselyt vinyylistä jne.). Jos kiinnostuneita tuntuisi olevan tarpeeksi, niin päätetään millainen vinyyli tehtäisiin ja selvitetään mitä se maksaisi. Jos jengiä yhä kiinnostaa kun hinta ja julkaisuaikataulu on tiedossa, niin aletaan ottamaan ennakkotilauksia vastaan ja laitetaan levy tehtaalle tuotantojonoon.
 
Jeszse: Mikä on sun parran salaisuus?
Laiskuus.
 
Errata: Millaisilla myynneillä pääsee nykyisin listaneloseksi? noin 1000 maybe?
Tämä riippuu täysin viikosta. Mulla ei ole tarkempaa tietoa paljonko keskimäärin pitää myydä tietylle sijalle, mutta ymmärtääkseni vaihtelua on aivan älyttömästi. Pienemmät lafkat varsinkin pyrkii mahdollisuuksien rajoissa ajoittamaan julkaisunsa hiljaisemmille viikoille, mutta se "hiljainen viikko" on kuitenkin vain arvailua ja julkistetun julkaisukalenterin tarkistelua. Meidän tarkkaa myyntiä en tiedä, mutta hieman yli 400 riitti. Ja tuosta yli puolet tuli ennakkotilauksista. Faktahan on, että Marduk, Raised First, Marilyn Manson ja Björk - jotka olivat uusilla levyillään meitä huonommilla sijoilla - tulevat myymään reilusti enemmän levyjä kuin me, mutta ennakkomyynti toimi taas meidän eduksi, kuten pienillä bändeillä yleensä on tapana.
 
timohakkinen
26.01.2015 12:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: Missä vaiheessa tämä nyt fanien syyksi on kääntynyt? Joo kaikki ei ole valmiita maksamaan vaan warettaa muttei tällä poppoolla taida olla levy-yhtiötäkään ja kun tuota keikkakalenteria katsoo niin ei sielläkään ruuhkaa ole. Olisiko aika katsoa peiliin ja kysyä onko siinä omassa hommassa nyt jotain osaltaan vikana?
 
Vastaan nyt tähän, mutta kattaa samalla nuo muutkin "vittu mitä itkua, yhyy" -kommentit. Ei ole tarkoitus väitellä tai vittuilla, mutta oikaisenpa pari väärinkäsitystä jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Ei tarvitse olla samaa mieltä, eikä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
 
Me ei olla missään syytetty tai uhkailtu faneja, saati itketty musabisneksen nykytilasta. Mehän nimenomaan katsotaan tässä peiliin - ja sen jälkeen faneihin. Me kokeillaan kepillä jäätä: kiinnostaako jengiä enää sen vertaa, että tätä hommaa kannattaa yhä tehdä? Soittaminen on kivaa, mutta levyjen tekeminen maksaa meille, koska ei osata tehdä niitä itse. Ei nosteta bändistä palkkaa, mutta päätettiin, että omat pitää saada pois. Mielestäni ihan yritystoiminnan 101 ja vielä aika kevystä päästä nää meidän tavoitteet.
 
Levydiili ei sinällään merkitse mulle meidän tapauksessa mitään. Kysyttiin kahdelta lafkalta, mutta niitä ei kiinnostanut. Tiesin myös, että voidaan tehdä kaikki itse, joten mitä muuta lafka olisi enää voinut tarjota kuin rahoituksen? Ajateltiin niin, että jos me ei bändinä uskota biiseihin, niin miksi kukaan muukaan uskoisi? Päätettiin tehdä levy omalla rahalla laadusta tinkimättä. Riski oli suuri, mutta täysin tiedostettu, joten ei myöskään itketä siitä yhtään. Tämän kaiken lisäksi laitettiin levy ilmaiseksi jakoon. Musabisneksen nykytilasta on helppo huudella (ei kukaan osta enää levyjä, piratismi hyödyttää indie-bändejä, keikoilta ne rahat lähtee) mutta me ajateltiin siirtyä sanoista tekoihin. Me nimenomaan testataan kiinnostaako ketään ja miten tää homma voisi jatkossa toimia, vai voisiko.
 
Mä olen myös varsin tyytyväinen keikkakalenteriin. Päätettiin jo vuosia sitten, ettei lähdetä lippuriskillä nuorisotalokeikoille. Ottaen huomioon tämän maan koon, musiikkityylimme ja nykytilanteen keikkapaikkojen osalta, niin en valita yhtään. Näytä mulle kotimainen death metal -bändi, jolla on Suomessa seuraavan puolen vuoden aikana vaikka 20 keikkaa ja keskustellaan sit mitä voitais oppia niiltä ja onko tilanteet verrattavissa.
 
Jätän loppuun kysymyksen: Eikö suurempaa kiristystä olisi ollut tehdä levy ja sanoa, että jos joukkorahoitus ei etukäteen kata kaikkia kuluja, niin jätämme levyn tekemättä/julkaisematta?
 
Vihapiirakka
26.01.2015 15:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Mikä on sun parran salaisuus?
 
Oli iskettävä plussaa tästä
 
"Hieno juttu, ettet juuri sinä ole raiskannut ketään. Se ei silti lohduta niitä, jotka joku muu on raiskannut."
Jeszse
26.01.2015 15:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timohakkinen: Laiskuus.
 
En usko, oon itekki laiska eikä mulle tommosta kasva. Saatana.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
janezki_
26.01.2015 16:27:08 (muokattu 26.01.2015 16:27:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saat Häkkinen plussan, oli niin hyviä vastauksia.
 
http://persephonemagazine.com/wp-co … ads/2013/01/jon-stewart-popcorn.gif
 
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Berzerkowitz
26.01.2015 22:01:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häkkiselle sellainen kyssäri että meinaatteko kasi viittätoista tykitellä livenä tulevilla keikoilla?
 
Super-Jari
26.01.2015 22:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Berzerkowitz: Häkkiselle sellainen kyssäri että meinaatteko kasi viittätoista tykitellä livenä tulevilla keikoilla?
 
Toivottavasti. On kyllä bändin parraita biisejä.
 
damn u
27.01.2015 04:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timohakkinen: Vastaan nyt tähän, mutta kattaa samalla nuo muutkin "vittu mitä itkua, yhyy" -kommentit. Ei ole tarkoitus väitellä tai vittuilla, mutta oikaisenpa pari väärinkäsitystä jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Ei tarvitse olla samaa mieltä, eikä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
 
Me ei olla missään syytetty tai uhkailtu faneja, saati itketty musabisneksen nykytilasta. Mehän nimenomaan katsotaan tässä peiliin - ja sen jälkeen faneihin. Me kokeillaan kepillä jäätä: kiinnostaako jengiä enää sen vertaa, että tätä hommaa kannattaa yhä tehdä? Soittaminen on kivaa, mutta levyjen tekeminen maksaa meille, koska ei osata tehdä niitä itse. Ei nosteta bändistä palkkaa, mutta päätettiin, että omat pitää saada pois. Mielestäni ihan yritystoiminnan 101 ja vielä aika kevystä päästä nää meidän tavoitteet.
 
Jätän loppuun kysymyksen: Eikö suurempaa kiristystä olisi ollut tehdä levy ja sanoa, että jos joukkorahoitus ei etukäteen kata kaikkia kuluja, niin jätämme levyn tekemättä/julkaisematta?

Tämä oli hyvä ja asiallinen vastaus, kiitos!
 
Fantasmic
28.01.2015 20:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

timohakkinen: Vastaan nyt tähän, mutta kattaa samalla nuo muutkin "vittu mitä itkua, yhyy" -kommentit. Ei ole tarkoitus väitellä tai vittuilla, mutta oikaisenpa pari väärinkäsitystä jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. Ei tarvitse olla samaa mieltä, eikä kannata ottaa henkilökohtaisesti.
 
Samma på här. Vaikka vähän kuohahtikin.
 
timohakkinen:Me ei olla missään syytetty tai uhkailtu faneja, saati itketty musabisneksen nykytilasta. Mehän nimenomaan katsotaan tässä peiliin - ja sen jälkeen faneihin. Me kokeillaan kepillä jäätä: kiinnostaako jengiä enää sen vertaa, että tätä hommaa kannattaa yhä tehdä? Soittaminen on kivaa, mutta levyjen tekeminen maksaa meille, koska ei osata tehdä niitä itse. Ei nosteta bändistä palkkaa, mutta päätettiin, että omat pitää saada pois. Mielestäni ihan yritystoiminnan 101 ja vielä aika kevystä päästä nää meidän tavoitteet.
 
Ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin mitä ajat takaa. Jokainenhan meistä haluaa tehdä levyjä, soittaa keikkoja, ja jos vaan mahdollista, tienata miljuunia siinä samalla.
Eikös sitä kepillä kuitenkin ole jo kokeiltu jos toiminta on jo todettu kannattamattomaksi? Omat varmasti haluaa tuosta pois mutta yritystoimintaan tuota noilla panostuksilla on aika heikkoa verrata.
 
timohakkinen:Levydiili ei sinällään merkitse mulle meidän tapauksessa mitään. Kysyttiin kahdelta lafkalta, mutta niitä ei kiinnostanut. Tiesin myös, että voidaan tehdä kaikki itse, joten mitä muuta lafka olisi enää voinut tarjota kuin rahoituksen? Ajateltiin niin, että jos me ei bändinä uskota biiseihin, niin miksi kukaan muukaan uskoisi? Päätettiin tehdä levy omalla rahalla laadusta tinkimättä. Riski oli suuri, mutta täysin tiedostettu, joten ei myöskään itketä siitä yhtään. Tämän kaiken lisäksi laitettiin levy ilmaiseksi jakoon. Musabisneksen nykytilasta on helppo huudella (ei kukaan osta enää levyjä, piratismi hyödyttää indie-bändejä, keikoilta ne rahat lähtee) mutta me ajateltiin siirtyä sanoista tekoihin. Me nimenomaan testataan kiinnostaako ketään ja miten tää homma voisi jatkossa toimia, vai voisiko.
 
Ja sitten päätettiin ilmoittaa se asia näin: "jos jengi ei ole valmis maksamaan".
Levy-yhtiötkään ei olleet ilmeisesti joten miksi enää roikkumaan löysässä hirressä ja "testaamaan" jos se homma ei ole kertakaikkisen toiminut ennenkään?
 
timohakkinen:Mä olen myös varsin tyytyväinen keikkakalenteriin. Päätettiin jo vuosia sitten, ettei lähdetä lippuriskillä nuorisotalokeikoille. Ottaen huomioon tämän maan koon, musiikkityylimme ja nykytilanteen keikkapaikkojen osalta, niin en valita yhtään. Näytä mulle kotimainen death metal -bändi, jolla on Suomessa seuraavan puolen vuoden aikana vaikka 20 keikkaa ja keskustellaan sit mitä voitais oppia niiltä ja onko tilanteet verrattavissa.
 
No näinpä päätitte: Mitä mun pitäisi vielä teille osoittaa? Tie pankkiin?
 
timohakkinen:Jätän loppuun kysymyksen: Eikö suurempaa kiristystä olisi ollut tehdä levy ja sanoa, että jos joukkorahoitus ei etukäteen kata kaikkia kuluja, niin jätämme levyn tekemättä/julkaisematta?
 
Tämä on vain mun mielipide ja todellakin mie siis edelleen toivon että kyseinen orkesteri jatkaisi matkaansa mutta ketäänhän ei voi pakottaa... Rehellisintähän se olisi vain laittaa pillit pussiin jos homma on noin vaikeaa?
Jos ei levy-yhtiöitä nappaa, bändiläisiä ei nappaa, eikä niitä vähäisiä faneja nappaa niin summasummarum? Lopettaa tyylillä ja jatkaa jossain toisessa pumpussa eri menestyksellä. Tuota joukkorahoitus-kiristystähän pääsetkin nyt seuraamaan eturivistä, eikös? ;)
 
Tosissaan: onnea tuosta Wintersun-pesistä. Ehkä tuo aiemman kirjoitukseni Jarska-heitto oli etiäinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «