Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Iron Maiden 1995 - 1998
1 2 3 4 5 6
PsychedelicWarlord
30.04.2008 11:19:50 (muokattu 30.04.2008 11:20:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä hämmästele, paljoa persoonattomampaa ja geneerisempää kasari-kiekujaa ei voi löytää kuin tuo White. Tuommoisille on paikka jossakin muualla ja se on saksassa, vaikka Axel Rudi Pellin levyillä tai jossakin.
 
Suhtaudut nyt asiaan ehkä hieman liian tunteenomaisesti?
 
En nyt halua ketään käännyttää tai väkisin tuputtaa mielipidettäni ,mutta Dickinsonhan laulaa korkealta ja lauloi jo 80 -luvulla - Air Raid Siren? ;-)
 
Ja sitähän en sanonut etteikö Bayleyllä olisi paikkaansa jossain muussa bändissä ,mutta Maidenissa miehen suoritus oli kauheaa kuultavaa ja kuulemani perusteella White olisi ollut selkeästi parempi vaihtoehto taitojensa puolesta Maidenin materiaaliin.
 
X-factor ja Virtual XI mokaavat pahiten laulusuoritustensa takia.BNW on kuin toiselta planeetalta.
 
That's it - but not shit :-)
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Twinkle
30.04.2008 11:54:24 (muokattu 30.04.2008 11:55:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suhtaudut nyt asiaan ehkä hieman liian tunteenomaisesti?
 
En.
 
En nyt halua ketään käännyttää tai väkisin tuputtaa mielipidettäni ,mutta Dickinsonhan laulaa korkealta ja lauloi jo 80 -luvulla - Air Raid Siren? ;-)
 
Joo, mutta jos verrataan oikeasti mieleen jääviä solisteja ja niitä jotka maailma ensisijaisesti muistaa, mm. Dickinson, Halford, Dio, Coverdale, Ozzy, Hetfield, Mustaine, vaikka Iced Earthin Matt Barlow... uudemmista Tankian, Tim Owens, Bailey ja mitä näitä nyt on. Vaikka tuo White laulaisi kovaa, korkealta ja teknisesti hyvin niin siinä ei ole mitään semmoita persoonaa mitä monessa muussa hyvässä ja monessa muussa jätkässä on. Hyvä ehkä mutta ei se erilainen ole, siinä missä monella muulla on selkeästi tunnistettava, persoonallinen ääni niin tuo oli yksinkertaisesti geneerinen.
 
Tai siis minun korvaan se kuulostaa samalta kuin niin monet muut turhakkeet, joita en mielelläni kuuntele.
 
Ja sitähän en sanonut etteikö Bayleyllä olisi paikkaansa jossain muussa bändissä ,mutta Maidenissa miehen suoritus oli kauheaa kuultavaa ja kuulemani perusteella White olisi ollut selkeästi parempi vaihtoehto taitojensa puolesta Maidenin materiaaliin.
 
Siitä en tiedä, juurikin sen takia että se olisi ollut paperilla samanlainen, köyhän miehen kopioversio. Iron Maidenin leirissä tiedettiin, että ei samanlaista ukkoa tule löytymään ja miksi yrittää emuloida vanhaa kuitenkin kun kyseessä on 20 vuotta vanha, äärimmäisen henkilökohtainen projekti? Jos siihen olisi väkisin haettu joku hiilipaperikopio mistään muista tekijöiden henkilökohtaisista aspekteista välittämättä, oltaisiin sorruttu siihen Oy Iron Maiden Ab:hen mistä oli jo aikaisemmin puhetta. Ei se vaan toimi niin.
 
Jos suhtaudutaan tosiaan tähänkin bändiin biisitehtaana joka tuottaa tietyin väliajoin kamaa kansalle ostettavaksi, kyllä se White olisi ollut sopiva jatke edelliselle solistille.
 
PsychedelicWarlord
30.04.2008 12:06:46 (muokattu 30.04.2008 12:07:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mutta jos verrataan oikeasti mieleen jääviä solisteja ja niitä jotka maailma ensisijaisesti muistaa, mm. Dickinson, Halford, Dio, Coverdale, Ozzy, Hetfield, Mustaine, vaikka Iced Earthin Matt Barlow... uudemmista Tankian, Tim Owens, Bailey ja mitä näitä nyt on.
 
Minä puhun nyt siitä kumpi noista solisteista kykenisi vetämään esim.The Trooperin eli siis toimimaan Maidenin solistina.Bayley ei siihen kyennyt,White ehkä olisi kyennyt.Bayleyn ääniala oli yksinkertaisesti liian kapea ja vire ehkä tästä johtuen ihan mitä sattuu.Tämän lisäksi mies lauloi Maidenissa puisevasti aivan kuin olisi lukenut Hesaria...
 
Siitä en tiedä, juurikin sen takia että se olisi ollut paperilla samanlainen, köyhän miehen kopioversio. Iron Maidenin leirissä tiedettiin, että ei samanlaista ukkoa tule löytymään ja miksi yrittää emuloida vanhaa kuitenkin kun kyseessä on 20 vuotta vanha, äärimmäisen henkilökohtainen projekti? Jos siihen olisi väkisin haettu joku hiilipaperikopio mistään muista tekijöiden henkilökohtaisista aspekteista välittämättä, oltaisiin sorruttu siihen Oy Iron Maiden Ab:hen mistä oli jo aikaisemmin puhetta. Ei se vaan toimi niin.
 
Kyse ei olisi ollut hiilipaperikopiosta vaan yksinkertaisesti solistista joka olisi pystynyt laulamaan Maidenin laulumelodiat.Ei sen kummemmasta.
 
Ja olisihan Sepi Kumpulainen ollut omaperäinen valinta vaikkapa Adrian Smithin paikkaajaksi ,mutta tuskin olisin sitä Trooperia halunnut aina kuulla :-)
 
Jos suhtaudutaan tosiaan tähänkin bändiin biisitehtaana joka tuottaa tietyin väliajoin kamaa kansalle ostettavaksi, kyllä se White olisi ollut sopiva jatke edelliselle solistille.
 
Minä suhtaudun siihen bändinä jossa on muusikot jotka suoriutuvat bändin musiikin soittamisesta - noin niinkuin peruslähtökohtana.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Twinkle
30.04.2008 12:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyse ei olisi ollut hiilipaperikopiosta vaan yksinkertaisesti solistista joka olisi pystynyt laulamaan Maidenin laulumelodiat.Ei sen kummemmasta.
 
Henkilökohtainen kantani on se, että vanhoilla biiseillä ei enää kamalasti merkitystä ole enää tuossa vaiheessa miten ne menee. Sitä paitsi, jos kuuntelee dickinsonin omia livevetoja niin ei ne nyt lähellekään nappisuoritusta ole. Esim. joku Raising Hell -live on kyllä aika kammottavaa niin laulun kuin kaiken muunkin puolesta.
 
Ja olisihan Sepi Kumpulainen ollut valinta vaikkapa Adrian Smithin paikkaajaksi ,mutta tuskin olisin sitä Trooperia halunnut aina kuulla :-)
 
Minä haluaisin kyllä kuulla, joskin Trooper muuten ottaa pataan noin niinkuin miljoonannen kerran kuultuna.
 
Minä suhtaudun siihen bändinä jossa on muusikot jotka suoriutuvat bändin musiikin soittamisesta - noin niinkuin peruslähtökohtana.
 
Niinpä, minulle se on bändi eikä jukeboksi. Jos haluan kuunnella virheettömiä suorituksia niin laitan levyn soimaan.
 
PsychedelicWarlord
30.04.2008 12:59:35 (muokattu 30.04.2008 13:04:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkilökohtainen kantani on se, että vanhoilla biiseillä ei enää kamalasti merkitystä ole enää tuossa vaiheessa miten ne menee. Sitä paitsi, jos kuuntelee dickinsonin omia livevetoja niin ei ne nyt lähellekään nappisuoritusta ole. Esim. joku Raising Hell -live on kyllä aika kammottavaa niin laulun kuin kaiken muunkin puolesta.
 
Virheitä tulee jokaiselle laulajalle.Vaan kun ääniala ei missään vaiheessa riitä esitettävään materiaaliin niin kyse ei enää mielestäni ole siitä tuleeko virheitä vaan ,että riittääkö taidot.Toki tässäkin on kyse suhteellisesta asiasta: Toisille riittää ,että joku korkea ääni alkuperäisestä jää laulamatta.Mulle meni vielä sekin läpi kun Ozzy muutti koko laulumelodian osasta biisiä Reunion-albumilla (muistaakseni Sabbath Bloody Sabbath) tai kun lauletaan keikoilla sopivasti alempaa korkeita kohtia ,mutta nuo Bayleyn suoritukset ei kyllä toimi ja minä olen kyllä kuulevinani ,että miehen ääniala ei riitä läheskään.
 
Minä haluaisin kyllä kuulla, joskin Trooper muuten ottaa pataan noin niinkuin miljoonannen kerran kuultuna.
 
Ok.
 
Niinpä, minulle se on bändi eikä jukeboksi. Jos haluan kuunnella virheettömiä suorituksia niin laitan levyn soimaan.
 
En minäkään.Vaan jos mennään siihen pisteeseen ettei muusikko yksinkertaisesti suoriudu materiaalistaan niin mulla tulee raja vastaan.Virheille yleensä mulla riittää toleranssia ja ymmärtämystä - olen tehnyt niitä jopa itse :-)
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
maggot
30.04.2008 13:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä paitsi, jos kuuntelee dickinsonin omia livevetoja niin ei ne nyt lähellekään nappisuoritusta ole. Esim. joku Raising Hell -live on kyllä aika kammottavaa niin laulun kuin kaiken muunkin puolesta.
 
Tuossa vaiheessa oli kaiketi bändissä muutenkin kriisin poikasta, Bruce lähdössä, suosio laskussa etc. Ei tietenkään mikään selitys huonolle suoritukselle mutta kuitenkin. Eikös Brucella ollut ongelmia äänensä kanssa siinä -90 luvun alussa enemmänkin.
 
Live on aina live, ei voi pyytää uutta ottoa. = )
 
maggot
30.04.2008 13:05:42 (muokattu 30.04.2008 13:07:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virheitä tulee jokaiselle laulajalle.Vaan kun ääniala ei missään vaiheessa riitä esitettävään materiaaliin niin kyse ei enää ole siitä.
 
Samaa mieltä. Kyllähän sen kuulee että Blazella on vaikeuksia vetää näitä "kulta-ajan" kappaleita, esimerkkinä vaikkapa The evil that men do.
 
EDIT: Mutta onneksi nyt on asiat toisin ja Bruce on takaisin bändissä, kovat on odotukset ainakin täällä päin kesän keikan suhteen. MOONCHILD!!!!
 
Trendkeel
30.04.2008 15:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohdatte BB:tä haukkuessa yhtyeen suurimman virheen urallaan: Janick Gersin palkkaaminen bändiin. Sohloa raahataan nytkin mukana väkisin kun kukaan ei uskalla sanoa, että mene pois kun Adrian tuli takaisin. Soitto hirveää sotkua eikä pärjää bändin kahdelle upealla kitaristille vertailussa millään asteikolla. Tästä alkoi Maidenin alamäki. 1990 - ?
 
Adrian ei ainakaan omien sanojensa mukaan potkaista Gersiä. Lisäksi hyvä säveltäjä, soolot vähän sinne päin (haastattelussa sanoi vetävänsä ne "tunteella"). Kyllä Adrian on silti paljon parempi kitaristi Gersiin verrattuna. Ja toi sama look 90-luvulta asti.
 
En ole kuunnellut kumpaakaan levyä kertaa enempää enkä haluakaan. Blaze veti hyvin omat biisit, mutta aikaisempi tuotanto ei toimi. Ehkä jos Maiden olisi kokeillut vetää alavireellä, niin olisi ollut helpompaa Blazelle. Enemmän toimii toi 80-luvun tuotanto.
 
Gibson Les Paul Studio Alpine White
Loijaa
30.04.2008 18:41:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The X Factor on suoranainen mestariteos ja minun 4. suosikkilevyni bändiltä rikkumattoman kolmen kärjen (1. 7th Son 2. AMOLAD 3. Somewhere in Time) jälkeen. Factor on erittäin tumma, synkkä ja henkilökohtainen levy. Levyn depressiivinen tunnelma onkin minulle johtava elementti, joka tekee albumista niin loistavan kuin se on. Bändi on levyllä pahaenteisen rauhallinen hillittyine soundeineen, ja vain välillä, (kertosäkeissä) bändi vyöryttää täydellä voimalla. Mahtava levy jonka parhaita kappaleita ovat Lord of the Flies, Judgement of Heaven ja Look For the Truth minun mielestäni.
 
Virtual XI on positiivisempi levy kuin edeltäjänsä. Virtual XI ei ole kovinkaan syvällinen edeltäjäänsä nähden, vaan levy aukeaa oikeastaan heti. Sisältää perkeleen laadukasta kamaa kuten Futureal, The Educated Fool ja When Two Worlds Collide. Kokonaisuus ei kuitenkaan pääse Factorin tasolle.
 
Ei sovi unohtaa myöskään VIRUS-biisiä, joka julkaistiin Best of the Beast kokoelmalla 1996. Kenties koko tuon aikakauden hienoin kappale ja Iron Maidenin kärkibiisejä.

 
Aika pitkälle tiivistit tässä minunkin ajatukseni Maidenin Bayley-aikakaudesta. Tosin tuo top3-levyjärjestys vaihtelee runsaasti. Ja Virtual XIn sekä samalla koko Maidenin tuotannon suurimpia helmiä on mahtava CLANSMAAAAN.
 
Heavy Metal Thunder
DaKiller
30.04.2008 20:55:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos puhutaan Dick in sonin livekunnosta, niin kyllähän jäppisellä kiistatta on sellainen lavakarisma, että ei toista ihan heti löydy vastaavaa. Ja hyvin vetää. Tunteella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=689OuBJEzGA&feature=related
 
Cadaver
30.04.2008 21:17:44 (muokattu 30.04.2008 21:45:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmestymisensä aikoihin molemmat Blazen levyt kolahtivat kovaa, sittemmin jääneet vähemmälle kuuntelulle. Kummassakin on puutteensa (X Factorissa liikaa junnausta/toistoa, Virtual XI:ssä Nickon alisoittaminen, muutamat ei-niin loistavat lyriikat ja liian suorat humppakompit) mutta myös erittäin kovat biisinsä: Sign Of The Cross, The Edge Of Darkness, Futureal, Clansman..
 
Blazen live-esitykset harmittivat, koska mulla jäi kuva, ettei olisi tarvinnut mahdottoman paljon lisää panostusta pystyäkseen vetämään tärkeimmät Brucen biisit ns. riittävän hyvin. Liikaa puristusta/paksuutta äänessä, jolloin korkeat H:t (esim. Trooper) eivät oikein lähteneet, eikä biiseihin oltu myöskään kunnolla mietitty kykyjen sisällä pysyviä vaihtoehtomelodioita, joten pahimmillaan laulu oli totaalisen epämääräistä.
 
Joka tapauksessa, jokaisella Maidenin laulajalla on ollut omanlaisensa persoonallisuus, särmä ja pimeä puoli äänessään/lyriikoissaan. White on epäilemättä taidokas laulaja ja loistava esim. juuri neoklassiseen heviin, mutta tietty väkivaltainen pohjavire, joka Paul/Bruce/Blaze-kolmikolla on hallussa, puuttuu.
 
Metelin eri muotoja: Agent Metal Revenant Riivaaja Sodomia
DooMaster
02.05.2008 16:21:55 (muokattu 02.05.2008 16:23:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kyllä aina tykännyt näistä Bayleyn aikakaudenkin levyistä. The X-Factorilla ei minun mielestä ole kuin kaksi vähän kehnompaa biisiä (2a.m ja The Unbeliever). Virtual XI on myös aivan loistava levy, jonka ainoaksi heikoksi biisiksi jää The Angel and the gambler, ja sekin vain pituutensa takia. Bayleyn live laulanta onkin sitten eri asia. X-Factorin ja Virtualin biisit Blaze vetää kyllä livenäkin hyvin, mutta Dickinsonin biisit eivät oikein onnistu. Ja kuten jo edellä mainittiin, niin minuakin ihmetyttää millaisia biisejä Blazelle valittiin laulettavaksi live kiertueelle. Kuunnelkaa youtubesta vaikka Blazen vetämä The Clairvoyant biisi...hirveää. Ei taida yksikään nuotti osua kohdilleen tuossa vedossa.
 
E: Ja tuossa linkkiä kyseiseen vetoon, jos kiinnostaa http://www.youtube.com/watch?v=5VOvY46XCr4
 
Seven Churches
PsychedelicWarlord
03.05.2008 07:51:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kuten jo edellä mainittiin, niin minuakin ihmetyttää millaisia biisejä Blazelle valittiin laulettavaksi live kiertueelle. Kuunnelkaa youtubesta vaikka Blazen vetämä The Clairvoyant biisi...hirveää. Ei taida yksikään nuotti osua kohdilleen tuossa vedossa.
 
E: Ja tuossa linkkiä kyseiseen vetoon, jos kiinnostaa http://www.youtube.com/watch?v=5VOvY46XCr4

 
Voi hyvänen aika...No onneksi Dickinson tuli takaisin. Tossa biisissähän on tarttuva hyvä kertsimelodia josta tuossa vedossa ei ole jäljellä mitään.Huonoimpia laulusuorituksia mitä olen ammattibändiltä livenä ikinä todistanut.Aivan Idols-tasoa :-)
 
Eihän biisejä pidä valita sillä perusteella minkälainen ääni uudella solistilla on vaan uuden solistin pitää pystyä vetämään ne valitut biisit.Bayley ei klaarannut ilmeisesti kunnolla montaakaan vanhempaa Maiden -biisiä.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Basil79
06.05.2008 11:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidin tuosta aikakaudesta. Olin alkanut kuunnella Maidenia ehkä 93, jolloin Dickinson sitte häippäs. Toki vanhemmat levyt ehti kulua puhki ennen X Factorin ilmestymistä. Tykkäsin ja tykkään levystä edelleen todella paljon. Kauniita melodioita yhdistettynä synkkyyteen toimii aina minulle. Pari heikkoa biisiä kaataa kokonaisuutta aavistuksen eli päätösveisut 2.a.m ja Unbeliever. Man On The Edgen b-puolella olisi ollut kaksi timanttia paikoiksi. Silti edelleen heittämällä minun top5:ssa mitä tulee Maiden albumeihin.
 
Virtual XI oli liian helppo levy. Aukesi heti ja kuulosti alkuu ihan hyvältä niinkuin kuulostaa joku kiva melodinen poppibiisikin ensi kuulemalta. Mutta toistoa se ei kestänyt sitten juurikaan. Aluksi se melodiasade tuntui mahtavalta, mutta hyvin pian biiseistä katosi terä ja ajan hammas puri ne heti alkuun. En vieläkään ole löytänyt uudelleen, vaikka silloin tällöin olen testannut toimisiko se nyt.
 
Helsingin keikka 98 oli erittäin hyvä ja mielestäni Blazen ääni oli tuolloin rautaisen hyvä.
 
Blazen pois potkiminen oli vähän kaksipiippuinen juttu, koska itse ainakin totuin häneen ja samaan aikaan Dickinson nakutti mahtavaa soolomateriaalia kokeilukauden jälkeen. Toisaalta Blaze aloitti sitten oman hienon soolouransa ja jokainen sooloalbumi on täyttä rautaa alusta loppuun. Blazen osalta selvästi parempaa kuin Maidenissa ja Virtual XI jää täysin noiden soololevyjen varjoon. Harmi, että kunnon suosiota ei ole Blaze onnistunut saamaan ja se alkuperäinen kokoonpano on enään muisto vain. Saa nähdä miltä uusi levy kuulostaa.
 
DaKiller
06.05.2008 12:09:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Ja tuossa linkkiä kyseiseen vetoon, jos kiinnostaa http://www.youtube.com/watch?v=5VOvY46XCr4
 
Huh, ei sääh...Tämä oli vähän kuin jokin huumoridubausvideo.
 
StJerky
07.05.2008 15:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Ja tuossa linkkiä kyseiseen vetoon, jos kiinnostaa http://www.youtube.com/watch?v=5VOvY46XCr4
 
Joo huono on, mutta ei Brucekaan aina niin hyvin vedä: http://www.youtube.com/watch?v=AxZ_cinHPJQ
 
Pluto
07.05.2008 15:42:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo huono on, mutta ei Brucekaan aina niin hyvin vedä: http://www.youtube.com/watch?v=AxZ_cinHPJQ
 
Tosta kyllä huomasi, että motivaatio oli hukassa. Nuotilleenhan se veti, ei siinä mitään. Mutta esiintymisen ja laulamisen ilo oli kateissa. Pahasti.
 
Dillon, you son of a bitch!
MegaMan
15.02.2010 05:58:30 (muokattu 15.02.2010 06:28:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko nostaa tätä aihetta taas esiin:
 
Mun mielestä X-Factor on aivan loistava levy, eritäin hyviä biisejä oikeestaan jokainen. Pidän erittäin paljon. Mutta se mikä harmittaa todella paljon että laulut on vedetty suoraan sanottuna päin vittua. Epävireistä laulua todella paljon jätetty levylle, ei minkään laisia stemmoja, ei edes tuplauksia. Täysin demokamaa! Mä en ymmärrä.
 
Virtual XI on sitten aivan onneton tekele. Laulut vähintään yhtä huonot, edes biisit ei ole kovin onnistuneita Clansmania, Como esta amigosia ja Futurealia lukuun ottamatta. Levy kuulostaa halvalta Iron Maiden-kopiolta. Sellasia 2 markan Maiden-riffejä...
 
Ja mitä siihen Marco Hietalaan tulee, niin onneksi sitä ei Maideniin aikanaan valittu. Täysin yliarvostettu jätkä! Se Rainbow-hemmo ois ollu hyvä. Maidenin pitäs tehä sikaratkaisu ja äänittää X-Factor uudestaan Clansmanin, Como esta amigosin ja Futurealin kera Brucen lauluilla.
 
Minä juon kossua!!!
Invader666
16.02.2010 04:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mitä siihen Marco Hietalaan tulee, niin onneksi sitä ei Maideniin aikanaan valittu. Täysin yliarvostettu jätkä! Se Rainbow-hemmo ois ollu hyvä. Maidenin pitäs tehä sikaratkaisu ja äänittää X-Factor uudestaan Clansmanin, Como esta amigosin ja Futurealin kera Brucen lauluilla.
 
Minulle sopii erittäin hyvin että Hietala pysyy suomijunttien sankarina eikä miehellä ole mitään osuutta maailman parhaan bändin historiassa. Tarotkin on minun mielestäni maailman yliarvostetuin bändi eikä ne Hietalan rakastetut vokaalit ole oikein mistään kotoisin. Tehkööt hassunhauskaa koko perheelle suunnattua heviä Northern Kingsinsä kanssa vaikka!
 
Blaze on maailman kovin jätkä ja X & XI levyt ovat yhtiä kaikkien aikojen suosikkialbumeistani. Kuitenkin vain täysi idiootti tuomitsee miehen taidot Maiden-levyjen perusteella. Todelliseen loistoonsa Bayley pääsi soololevyillänsä vasta. Jokainen viidestä täyspitkästä löytyy kokoelmista ja ne ovat 2000-luvun parhaisiin kuuluvia heavy metal-levytyksiä. Juuri julkaistiin uusi täyspitkä, tsekatkaa. Watching the Night Sky!!
 
Twinkle
16.02.2010 05:17:46 (muokattu 16.02.2010 05:18:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MegaMan: Mä en ymmärrä.
 
Todennäköisesti siitä juuri on kyse.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «