Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sentenced
1 2 3 4 531 32 33 34 35
carnation
02.10.2006 12:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tykkää, Ville Laihiala on mielestäni huono laulaja.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
bedlam
02.10.2006 13:27:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

North from Here ja Amok kolahtivat todella kovaa ilmestyessään. Amokilla Jarvan ääni on niin kerrassaan mahtipontinen ja miehekäs, että karvat nousevat yhäkin pystyyn. Hienoa myös se, että orkesteri teki täydellisen linjanmuutoksen noiden levyjen välillä teknisestä deathmetallista rokkaavaan heavyyn ja silti kumpikin levy toimii ihan täysillä.
 
Down-levy olikin sitten sellainen pettymys, että bändin seuraaminen jäi tältä siihen.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
Late-89
02.10.2006 13:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno yhtye oli, ikävä kyllä, en nähnyt heitä livenä. TCWL, Crimson, Frozen ja The Funeral Album löytyvät, tuleva DVD on hankinnassa aivan varmasti, samoin Down -pitkäsoitto, ja kenties myös vanhimmat levyt. Lyyrinen osaaminen miellytti erityisesti itseäni.
 
Räbbänä
02.10.2006 14:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin iteltähän löytyypi nuo kaikki Senttulevyt, ainoastaan SotP:stä puuttuu kotelo mutta onneksi CD on tallessa. No osaksi tuon kotelon puuttumisen selittää että sai tuon siskolta....
 
"Hattu pois päästä!"
sunder
02.10.2006 15:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tais olla ensimmäinen hevibändi, jota aloin kuuntelemaan, eli melko suuri vaikuttaja ollut. Tutuimmat levyt on Amok, Love&Death, Down ja Frozen. Uudempiin en ole tarkkaan tutustunut, mutta ne mitä oon kuullu niin ei ole iskenyt samalla tavalla kuin vanhemmat.
 
Hakki
02.10.2006 16:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse löysin Sentencedin juurikin Down-albumin julkaisun tienoilla. Töllöstä tuli Noosen musiikkivideo ja jäin sitä sitten tuijottamaan. Iski aivan täysillä. Sen jälkeen pitikin käydä hakemassa Down kaupasta ja fanitus alkoi. Ehkä yksi teinivuosien kovimmista bändeistä. Keikoillekin onnistuin itseni luimistelemaan vaikka ikää ei ollut lähellekkään tarpeeksi. Oli hienoa käydä Turussa Kårenilla katsomassa bändin keikkaa ja tulihan sitä Nummirockiinkin lähdettyä 97 osin Sentencedin vuoksi. Oli mahtava kokemus.
 
Frozen iski myös todella kovaa, introraita nosti karvat pystyyn ja koko levy oli sitä taattua materiaalia. Crimson ei enää ollut yhtä vahva mutta kyllä nämä myöhäisemmätkin putoaa ihan hyvin, loppuun asti.
 
Jarvan aikainen Sentenced ei kolahda ihan yhtä lujaa, mutta kyllä Amok on helvetin loistava levy. Aikaisemmat ovat sitten ihan kiva-osastolla mun kirjoissa. Hyvä bändi, hyviä levyjä ja hyviä muistoja.
 
while(true) {play(metal);}
cadabra
02.10.2006 16:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneks ehin pojat näkeen livenä ennenku lopettivat. Bändistä oon pitänyt aina ja paljon, ehkä vähän silläkin vaikutusta että samalta kylältä ollaan. Sentencedin musiikista tulee niin monta muistoa aina mieleen että sitä on senkin puolesta mukava kuunnella. Suuren ketutuksen alla mahtavaa.
 
Terppa.
aslave
02.10.2006 19:19:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Sentenced on minulle aina ollu tosi tärkeä bändi. Noose iski sillon joskus ihan järkyttävän kovaa ja sen jälkeen seurasin bändin menoa loppuun asti.
Kolme keikkaa kerkesin nähdä. Yhden loistavan, yhden keskinkertaisen ja yhden surkean (Ilosaari 2004?). Lähiaikoina on Amok pyörähdellyt soittimessa enemmän kuin muut Sentencedin tuotokset.
 
Tämä sielu on liian pieni meille kahdelle.
Metallica mies
03.10.2006 20:58:47 (muokattu 03.10.2006 21:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Down on parhautta, todellakin.
 
joo, Downilla ei kyllä ole yhtään huonoa biisiä, kaikki toimii.
Ja kyllä on melko tärkeä bändi minullekin, erittäin paljon kuuntelen, etenkin nyt crimsonia, cold white lightia, down on suosikkilevyni, frozen on myös hyvä.
enemmän tykkään laihialan aikaisesta, mahtava bändi.
 
So fun, light entertainment!
bedlam
04.10.2006 22:24:42 (muokattu 04.10.2006 22:26:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noose iski sillon joskus ihan järkyttävän kovaa
 
Noose oli juurikin syy siihen, että mielenkiintoni lopahti. Se kertosäe on vain niin kertakaikkisen huono. Itse asiassa nyt kun tarkemmin muistelee, niin tykkäsin ainakin parista levyn biisistä kovastikin, mutta tuo aloitusviisu lässäytti jotenkin fiilikset heti alkuunsa.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
Kaikkoslainen
05.10.2006 20:25:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti yks suomalaisen metallin kovimmista nimistä ikinä. loistavaa kamaa aina north from here:stä aina cold white lightiin yms. asti Funeral album on kyllä yks hgeikoimmista ja hieman liian ''popahtava'' levy mun makuun. Muuten loisto bändi, hyvä livenä ja levyillä. Yhden keikan kerkesin nähdä ja se oli tämä ruumiinvalvojais kiertueen lutakon keikka.
 
Tervehdys vaan!
strophe
05.10.2006 23:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli nähtyä jäähyväiskiertueella Nosturissa ja kyllä kannatti. Bändi oli kuitenkin se, joka herätti kiinnostukseni raskaampaan musiikkiin Frozen-levyllä. Onko mitään tietoa DVD:n julkaisusta, onko siitä annettu mitään edes alustavia päivämääriä? Vuosi sen kuvaamisesta kuitenkin taitaa olla...
 
Helppoa kuin lapsen lyöminen!
-Spade-
06.10.2006 07:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mitään tietoa DVD:n julkaisusta, onko siitä annettu mitään edes alustavia päivämääriä?
 
Bändin nettisivuilla lupaillaan DVD:n ilmestyvän marraskuussa. Menee kyllä hankintaan välittömästi.
 
Mulle Sentenced on yksi tärkeimmistä suomalaisbändeistä ikinä. Keikkoja olisi mieluusti todistanut enemmänkin, mutta oli silti hienoa, että osasivat lopettaa ajoissa. Ainakin The Funeral Albumista jäi sellainen kuva, että ideat olisivat loppumaan päin, vaikka levystä kovasti diggaankin.
 
Rannan valokuvia on muuten nähtävissä sivulla www.vesaranta.com . Hienoa matskua.
 
Ohan se varma.
blessed
06.10.2006 13:59:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomin synkän lämpimät soundit ja sopivan kieroutuneesti tarttuvat melodiat ovat itselleni kyllä parasta sentencediä. Tosin kaikki tuotanto Amokista lähtien on loistavaa. Surullinen oli se päivä, kun kuulin bändin lopettavan...
 
Räbbänä
06.10.2006 14:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomin synkän lämpimät soundit ja sopivan kieroutuneesti tarttuvat melodiat ovat itselleni kyllä parasta sentencediä. Tosin kaikki tuotanto Amokista lähtien on loistavaa.
 
Samaa mieltä.
 
"Hattu pois päästä!"
masterhat
07.10.2006 03:47:17 (muokattu 07.10.2006 03:50:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amok on näistä Senareitten levystä se paras, sitä jaksaa vieläkin kuunnella silloin tällöin. Muita taas sitten oikein enää jaksakkaan, no ehkä Down:ia. 2005 Tuskassa Sentenced:in keikka ei enää aiheuttanut minkäänlaisia tuntemuksia. Mielestäni nämä hautajaiset olisi pitänyt suorittaa jo aiemmin tason ollessa koko ajan kovassa laskussa.
 
näin on. jarvan ajat olivat niin hienoa. love and death meni jo selvästi huonompaan suuntaan, tosin onhan siinä obsessioin vai mikähän se biisi oli. kuitenkin, olin hieman nuorempana amok ja north from here fani, ja tietysti Jarva. Sitten kun tuli laihiala niin vihasin ukkoa yli kaiken. nyt down on ihan kelpo albumi mutta muuten uudempi tuotanto on sangen munatonta pihinää. ennemmin kuuntelen vaikka the crashia ja Teemu Brunilan hienoa aksenttia..
 
Noose oli juurikin syy siihen, että mielenkiintoni lopahti. Se kertosäe on vain niin kertakaikkisen huono. Itse asiassa nyt kun tarkemmin muistelee, niin tykkäsin ainakin parista levyn biisistä kovastikin, mutta tuo aloitusviisu lässäytti jotenkin fiilikset heti alkuunsa.
 
näin on!
 
Tehotyttö95
ShadowWalker
08.10.2006 10:35:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tämä bändi on mullekin ollut varmasti yks merkittävimmistä. Monesta muusta bändistä pitää ja niitä on mukava kuunnella, mutta Senarit sai kuitenkin aina jotenkin ajattelemaan enemmän. Sanoitukset on sen verran koskettavia, eikä mitään ihan kevyttä huttua (tai Miljonääri-Jussin Diipa-Daapaa) ja sävellykset ovat aivan omaa luokkaansa; aivan uskomattoman haikeita kitaramelodioita ja rouhean uhmakkaita riffejä. Itse en oikein osaa ajatella Jarvan aikaista Sentencediä ees samana bändinä kuin tätä Laihialan aikaista, ja mielestäni ainoaa oikeaa kokonpanoa. Tyyli muuttui kyllä niin radikaalisti Amokin jälkeen ja mielestäni reilusti parempaan suuntaan.
 
Itse näin bändin kolmesti livenä ja kolmesti nimenomaan hautajaiskiertueella (Sauna Open Airissa, Kuopiossa ja itse Hautajaisissa) ja koko ajan on Hautajaisten jälkeen harmittanut, ettei tullut aiemmin lähdettyä keikkoja katsomaan. Ne livevedot kyllä runttasivat ilmat pihalle meikäläisestä!
 
Eniten tuntoja herättänyt levy kaikista Senari-levyistä on ollut ehdottomasti TCWL. Se ilmestyi juuri sopivasti intissä ollessa ja nykyisin aina levyä kuunnellessa tulee mieleen ne tunnelmat, jotka olivat junassa takaisin lomilta mennessä. Junamatka kesti seitsemän tuntia ja siinä kyllä kerkesi kuunnella levyn aika monesti vaihtuvia loppusyksyn maisemia tuijotellessa. Mikään ei ole ikinä tuntunut yhtä haikealta...
The Funeral Album oli ehdottoman onnistunut uran lopetus, viimeinen naula arkkuun, jota bändi oli rakentanut jo 16 vuotta. Kuollahan voi monella lailla, mutta Sentenced teki sen tyylikkäästi.
 
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29
DieGr
08.10.2006 10:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frozenista ja downista kaikki aikoinaan lähti. Hieno orkesteri.
pasia
12.10.2006 18:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Cold White Light paras levy jonka oon koskaan keltään kuullu.
 
DVD tuloo viimesen tiedon mukaan 29.11
 
http://www.myspace.com/sentencedband
Century Median ylläpitämä myspace, josta tuo tieto onkin.
 
masterhat
17.10.2006 00:41:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frozenista ja downista kaikki aikoinaan lähti. Hieno orkesteri.
 
niistä lähti lopunajan odotus. No maku asioita, mutta olisivat edes vaihtaneet nimen, kun Jarva lähti 1996. eikös logokin ole tanelin kynästä..
 
Head like a hole
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 531 32 33 34 35

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «