Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Avenged Sevenfold
1 2 3 4 515 16 17 18 19
phiit
30.09.2013 19:13:40 (muokattu 30.09.2013 19:14:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruutukunkku: Kyllä, tuo Thunderstruck-vertaus on kyllä vitsi! Ainoa yhtymäkohta on tuollainen vapaan-kielen-rämpytys-riffi, mutta jos se tekee siitä kopion, niin samantien varmaan Maidenin Wasted Yearskin on kopio samasta biisistä.
 
Ehkä ne alun kitaraiskut on sen suuntaisia, mutta kun poljento lähtee käyntiin (ja viimeistään kertsissä), ollaan kyllä valovuoden päässä AC-salamavälissä-DC:stä

 
Ei noissa biiseissä ole yhtään mitään samaa, joku vaan keksiny typerän väitteen mitä nyt sit kaikki finninaamat toistelee suu vaahtoen :)
 
Börje
30.09.2013 23:12:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ei noissa biiseissä ole yhtään mitään samaa, joku vaan keksiny typerän väitteen mitä nyt sit kaikki finninaamat toistelee suu vaahtoen :)
 
Kyllä, joku kirjottaa youtube-kommentiksi jotain tuollaista mukanokkelasti, seuraavaksi yks lammas tykkää ja sitte tykkää miljoona lammasta ja sitte kaikki lampaat molottaa. Ja mä en nyt tässä tapauksessa oo edes vertaillu noita biisejä juurikaan. Ja se yks biisi mitä sad but true- PLAGIAATIKSSI!!! hoetaan ei oo kyllä plagiaattia nähnykkään. Kai niissä ny jotain samanmoista on, mutta ei mulle olis siitä sad but true vilahtanu mieleen jossen olis kuullu niitä höpötyksiä. Niinko ei monelle muullekkaan. Ja siis mä en nyt oo mikään puolusteleva fanipoika kunnen edes tykkää tästä bändistä.
 
phiit
01.10.2013 08:11:04 (muokattu 01.10.2013 08:12:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Börje: Kyllä, joku kirjottaa youtube-kommentiksi jotain tuollaista mukanokkelasti, seuraavaksi yks lammas tykkää ja sitte tykkää miljoona lammasta ja sitte kaikki lampaat molottaa. Ja mä en nyt tässä tapauksessa oo edes vertaillu noita biisejä juurikaan. Ja se yks biisi mitä sad but true- PLAGIAATIKSSI!!! hoetaan ei oo kyllä plagiaattia nähnykkään. Kai niissä ny jotain samanmoista on, mutta ei mulle olis siitä sad but true vilahtanu mieleen jossen olis kuullu niitä höpötyksiä. Niinko ei monelle muullekkaan. Ja siis mä en nyt oo mikään puolusteleva fanipoika kunnen edes tykkää tästä bändistä.
 
No en o itekään kyllä mikään fani per se, paitsi tää Hail to the King nyt on oikeasti eka kokonaan kuuntelua kestävä levy tältä poppoolta. Sad But True on täysin selvä This Means Warin kohdalla, se fiilis tarkotuksella tehty samanlaiseks säkeistössä mutta muuten taaskaan muuten biisillä ei ole yhtään mitään tekemistä Sad But Truen kanssa. Hieno asia tällanen hatunnosto legendoille, en ainakaan ite sitä näe tällasen bändin kohdalla mitenkään huonona asiana varsinkin kun lopputulos on silti bändiltä itseltään kuulostava.
 
UltimateGreedo
25.11.2013 20:43:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Sad But True on täysin selvä This Means Warin kohdalla, se fiilis tarkotuksella tehty samanlaiseks säkeistössä mutta muuten taaskaan muuten biisillä ei ole yhtään mitään tekemistä Sad But Truen kanssa.
 
Altistuin tänään tahtomattani Radio Rockille ja ajattelin purkin suoltavan taas vaihteeksi ulos Metallican Sad But Trueta. Ehdin kuunnella biisiä pitkälle, itseasiassa varmaan kertosäkeeseen asti, ennen kuin tajusin, ettei kyseessä ollutkaan Metallica vaan Avenged Sevenfoldin This Means War. Ehkä en ole vain kuunnellut Black Albumia tarpeeksi?
 
Basil79
26.11.2013 08:50:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UltimateGreedo: Altistuin tänään tahtomattani Radio Rockille ja ajattelin purkin suoltavan taas vaihteeksi ulos Metallican Sad But Trueta. Ehdin kuunnella biisiä pitkälle, itseasiassa varmaan kertosäkeeseen asti, ennen kuin tajusin, ettei kyseessä ollutkaan Metallica vaan Avenged Sevenfoldin This Means War. Ehkä en ole vain kuunnellut Black Albumia tarpeeksi?
 
No jos pitkäänkin kuuntelit ja ajattelit sen olevan Sad But True niin vika on sinussa. Siinä on se Sad riffi yhdessä kohtaa + laulut samassa kohtaa, mutta eihän tuo biisi muuten kuulosta siltä. Sad But True on minusta ollut muuten aina paska biisi ja Metallican tuotannosta tylsimpiä ralleja. Avengedin kappalehan on ihan kuunneltava.
 
Röntgen-Jeesus
26.11.2013 08:54:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basil79: Sad But True on minusta ollut muuten aina paska biisi ja Metallican tuotannosta tylsimpiä ralleja. Avengedin kappalehan on ihan kuunneltava.
 
Just toisinpäin.
 
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Ruutukunkku
26.11.2013 09:16:29 (muokattu 26.11.2013 09:17:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tuossa This means Warissa paljon muutakin samaa kuin yksi riffi ja säkeistön laulut. Kyllä se koko biisi hönkii sitä Sad but Trueta. Lerssimäisiä rumpufillejä, kitaraininää kertsin taustalla, yms... Tuossa on tehty niin samanalainen biisi kuin vaan kehtaa tehdä. Mielestäni semmosia harkittuja juttuja.
 
Sehän siinä jännää on, että tuo ei kuitenkaan ole yhtään plagiaatti, vaan enemmänkin Sad but True kakkonen.
 
Tekis mieli kysyä että miks vitussa tämä on tehty?! Mitä bändi tällä saavuttaa? Mun mielestä tällasia hatunnostoja voi tehdä ihan hyvin soittamalla vaikka covereita livenä.
 
Se Doing their time, vai mikä se nyt oli se GnR tribute-biisi, on kyllä jotenkin vielä härskimpi. Oikeen puistattaa.
 
I'm sorry Dave
fasces
27.11.2013 15:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän noista vaikutteet kuuluu, ainakin noista Metallican ja Gn'Rn väitteistä, vaan eipä tuota nyt plagioinniksi jaksais alkaa väittää. Paskoja ne oli kyllä molemmat minun mielestä.
 
Ainoa plagiointiin liittyvä asia tässä bändissä, joka minua häiritsee, on tuo lepakonsiipipääkallo-maskotti/logo. Sehän on suoraan Overkillin maskotti. Kaipa siihenkin joku hieno syy ja tarina on, jota en tiedä eikä kiinnosta.
 
Hail to the King -biisi on kuitenkin ainoa biisi, jonka kitarasoolo saa meidän koiranpennun ulvomaan. Joka kerta. Useita vuorokausia on pennun kanssa heviä kuunneltu, mutta ainoastaan kun tuo soolo tulee radiosta, alkaa ulvonta. Mitä lie ultraääniä ovat piilottaneet sinne, saatanat.
 
Harkitsen kaikkien paloittelemista.
UltimateGreedo
27.11.2013 16:12:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fasces: Ainoa plagiointiin liittyvä asia tässä bändissä, joka minua häiritsee, on tuo lepakonsiipipääkallo-maskotti/logo. Sehän on suoraan Overkillin maskotti. Kaipa siihenkin joku hieno syy ja tarina on, jota en tiedä eikä kiinnosta.
 
Olen muuten törmännyt ihmisiin, jotka ovat väittäneet Overkillin kopioineen. :D
 
Dropped C
27.11.2013 17:49:31 (muokattu 27.11.2013 18:04:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin ton "Sad But True":n ja Gunnari piisin. Vaikutteet on selvät ja varmasti ihan tarkoituksella. Koska ei nykyään voi oikein muuten syntyä tälläisiä areenoita kiertäviä hevibändejä. Koko kenttä on niin pirstaloitunut.
 
Omasta mielestäni tämän orkesterin musa on rehellisesti paskaa, tosin erittäin hyvin tuotettua sellaista ja kaikki on "laskelmoitu" viimeisen päälle.
 
Ja en näe tätä negatiivisena asiana, koska jos edes 10% tämän bändin faneista alkaa kuunnella muita bändejä, käy enemmän keikoilla tai esim. alkaa soittamaan, niin jotain hyvää kuitenkin on saavutettu. (Siis tälläisen änkyränkin kirjoissa).
 
MannihilatoR
27.11.2013 20:21:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvä levyhän toi kill the king on. olkoonkin jotain pieniä lainauksia. ;)
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Metall1n JuudaS
01.12.2013 17:31:43 (muokattu 01.12.2013 17:40:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikällä ei ole mitään lainailuja vastaan, on kunnioitettavaa et nykyään nuoret aloittettevat metallibändit ottavat vaikutteita suurista legendoista kuten Metallicasta.
En sano Hail to the Kingiä bändin surkeimmaksi albumiksi, mut jotain tuolta levyltä jäi uupumaan ja paljon.
 
"Long Live Rock 'N' Roll", Rainbow
Rhapa
01.12.2013 17:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metall1n JuudaS: Ei ole yllättävää et moni luuli tota Hail to the King sinkkua Metallican biisiks, itekin luulin niin, mut sitte ku kuulin et täähän on Avanged Sevenfoldin biisi, nuosi kysymys et luuleeks Avanged Sevenfold olevans uus Metallica?
 
Jotenkin mulla on sellanen fiilis, että osittain tässä on mietitty myös sitä, että voiko tällasia biisejä ylipäätään tehdä enää. Vanhat jyrät on jotenkin niin omilla raiteillaan ja pakkia ei tunnu löytyvän, vaikka sinne taakse katsellaan kyynel silmäkulmassa. Sit tulee nuori ja nälkäinen bändi ja näyttää, että kyllä nää hommat voi tehdä ihan tällee perinteiselläkin tavalla.
 
Vähän vaikea selittää mitä tarkoitan mutta en mä näe tässä mitään pahaa. Ja tää on kuitenkin vain hatunnosto vanhoille legendoille. Ehkäpä vaikka juuri se Metallica kuuntelee tän läpi ja funtsii, että kyllä mekin tähän vielä pystytään, saatana.
 
Basil79
18.10.2016 17:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole uutta biisiä tai bändiä noteerattu pitkiin aikoihin. Enkä ole kyllä itsekään. 2 edellistä albumia ovat osoittautuneet sellaisiksi, että ei niihin ole jaksanut palata ilmestymisten jälkeen. Nimikkoalbumi on siis uusin, jota edelleen toisinaan jaksaa. Kaupallinen menestys ilmeisesti on jatkunut ja Spotifystä katsottaessa kahta edellistä on kyllä maailmalla luukutettu.
 
No itse uuteen biisiin. Olen positiivisen yllättynyt. Ei tullut ainakaan mitään suuren yleisön kosiskelua. Melko eeppisen oloisen tekele on tämä The Stage. Sanon varovaisesti, että kuulostaa 10 vuoteen parhaalta Avengedilta. Aikahan sen sitten näyttää, että miten kestää.
 
Siinäpä videota:
 
https://www.youtube.com/watch?v=fBYVlFXsEME
 
Unmasked
18.10.2016 20:57:15 (muokattu 18.10.2016 20:59:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basil79: No itse uuteen biisiin. Olen positiivisen yllättynyt. Ei tullut ainakaan mitään suuren yleisön kosiskelua. Melko eeppisen oloisen tekele on tämä The Stage. Sanon varovaisesti, että kuulostaa 10 vuoteen parhaalta Avengedilta. Aikahan sen sitten näyttää, että miten kestää.
 
Siinäpä videota:
 
https://www.youtube.com/watch?v=fBYVlFXsEME

 
Onhan tämä hyvä biisi kun pari kertaa kuunteli. Itse olisin toivonut jotain radiobiisiä ekaksi sinkuksi edellisten lättyjen tavoin mutta tämäkin toimii.
Brooks Wackerman sopii mahtavasti bändiin, Arin Ilejaysta en itse ikinä kauheammin välittänyt ja taisi olla bändin sisälläkin aika ulkopuolinen.
 
Tuosta vielä livevetoa suht hyvällä laadulla:
https://www.youtube.com/watch?v=DlCU6Ia8XW4
 
Lazuux
19.10.2016 11:40:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu kyllä juu siltä että uuden rumpalin myötä jätkät on saanut uutta energiaa. Ja onhan tuo Brooksin soittotyyli paljon lähempänä sitä alkuperäistä avengedin ja Revin tyyliä mikä minutkin sai joskus kiinnostumaan bändistä. Jännityksellä odottaen uutta albumia.
 
MannihilatoR
19.10.2016 15:14:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Stage olisi voinut olla tiiviimpi paketti. Nyt ei jotenkin iske vaikka hyviä melodioita ym löytyy...
Diggasin Hail to the kingin rumpalista enemmän. Tämä on ihme naputtelua...
 
rocky0
19.10.2016 15:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eh, ei toimi. Nightmarella toimi vielä hyvinkin moni biiseistä varmaan johtuen isoksi osaksi, että siellä oli Revin aikaisia demoja joukossa. Hail to the king oli kamalaa klassikkometalli apinointia aikalailla alusta loppuun. Tää uus biisi kuulosti siltä, että jätkät yritti tehdä sen mitä Revin aikana tekivät, mutta ei riitä taidot semmoiseen. Ei pysy paketti tiivisti kasassa eikä hyvää tee noi Shadowsin väsyneeltä kuulostavat vokaalit. Kuulostaa niinku se yrittäis laulaa niinku Axl Rose, mutta ilman siihen vaadittavaa taitoa.
 
timnicebutdim
28.10.2016 10:25:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uus levy Spotifyssä. Eka pyöräytys takana, ja onhan väsynyttä kuraa. Ei jatkoon.
 
Yrittänyttä ei laiteta, eikä laitettua yritetä.
aho
01.11.2016 21:35:32 (muokattu 05.11.2016 12:55:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viiden kuuntelun jälkeen kova lätty! Iskevämpiä lyhyitä biisejä oisin voinut toivoa enemmän, mutta menee näinkin.
 
Brooks on vitin kova! Saundit kauttaaltaan on vähän jännät, mutta niihinkin tottui. Ilmeisen luomua ja raakaa, mutta oishan sen voinut tehdä sitten vähän laadukkaamminkin. Itse on ole mikään sämplerumpujen ystävä, mikä tällä pändillä on ollut varsin yleinen ratkaisu jokaisella levyllä.
 
No mitäs näistä. Jatkoon todellakin.
 
E: cd:ltä kun kuuntelee niin perun puheeni saundeista! Hyvin potkii verrattuna spotifyhyn.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 515 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «