Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gamma Ray - Majestic
1 2 3 4 5
Nieby
31.07.2007 15:26:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse valitsisin joko Land Of The Freen tai Somewhere Out In Spacen.
LoTF edustaa hieman enemmän tuota vanhempaa kikkelihevipuolta ja levy sisältää aika monta Gamma Ray -klassikoksi lueteltavaa biisiä. SOIS on taas käännös ehkä hieman rankempaan suuntaan mitä myös seurannut Powerplant jatkaa.

 
Ja esimerkkejä klassikoista? :)
 
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
Starlia
31.07.2007 15:35:59 (muokattu 31.07.2007 15:37:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kääntyisin ensimmäiseksi vanhempien levyjen puoleen, koska Ralf Scheepersin ääni on jotain aivan uskomatonta. Heading For Tomorrowilta löytyy vain kovia biisejä. Suosittelen myös Heading For The East -live DVD:tä.
 
Uudemmista Powerplant ja Somewhere Out In Space ovat todella kovia. Silti kaipaisi Scheepersiä niihin laulamaan. Mutta onneksi on Primal Fear.
 
Primal Fear - Living For Metal
http://youtube.com/watch?v=YGQqChO8MSU
 
Gamma Ray - I Want Out
http://youtube.com/watch?v=pnaiDRb9tx0
 
Nieby
31.07.2007 15:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin sitten uutta ja vanhaa tulemaan.. Heading For Tomorrow ja SOIS
 
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
Jormaz
31.07.2007 20:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Somewhere out in Space on niin kovaa kikulia että alta pois. Sitä olisin suositellut.
 
Summer is coming, fat boys are happy
-Aleksi-
31.07.2007 23:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloinpa kuuntelemaan majestic levyä, täähän olikin parempi mitä muistin!
 
ibanezman
01.08.2007 17:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on myös Majestic. Mielettömän hyvä!
 
Moratoria
02.08.2007 02:02:38 (muokattu 02.08.2007 02:03:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Majestic on totaalista keskinkertaista paskaa, in my humble opinion.
 
Oan
02.08.2007 09:33:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kääntyisin ensimmäiseksi vanhempien levyjen puoleen, koska Ralf Scheepersin ääni on jotain aivan uskomatonta. Heading For Tomorrowilta löytyy vain kovia biisejä.
 
Nimibiisi on käsittämättömän kova. Debyytillä on muutenkin vielä sitä wanhaa kunnon letkeää Helloween-fiilistä, hyvää musaa rennolla otteella ja virne suupielessä soitettuna!
 
Huutakaa mustaa valoa!
Wozcu
02.08.2007 09:53:58 (muokattu 02.08.2007 09:56:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, iteltä sattuu löytymään nämä kaikki studiolätyt kun jonkin aikaa olin hyvin kova fani ja voisinpa sanoa että Majestic on aikamoinen pettymys lukuunottamatta paria piisiä (jo mainitut Condemned to Hell ja Spiritual Dictator)
 
Itse voisin suositella kanssa Land of the Freetä tai Insanity & Geniusta joista tykkäsin biiseiltään todella paljon. I&G:llä on mielestäni ainakin paras versio Last Before the Stormista ja No Returnista verrattuna muihin levyihin, Land of the Free taas on mun mielestä hyvin toimiva kokonaisuus että jomman kumman noista vois kyllä ostaa. Itse ostin I&G:n ekana. =)
 
Edit: Mulle ei ikävä kyllä tuo Somewhere Out in Space kyllä iskenyt yhtään :/ mutta makuja on niin monia että tässä on varmaan jo jotain suntaa antavia mielipiteitä. :)
 
zombywoof
02.08.2007 10:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kolmen kovan suora (Land Of The Free - Somewhere Out In Space - Powerplant) on ehkäpä bändin parhaat.
 
Starlia
02.08.2007 11:21:38 (muokattu 02.08.2007 11:22:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata myöskään unohtaa tokaa levyä, 'Sigh No More'. 'Countdown' on oikeastaan ainoa biisi mitä en tykkää. Kuten I&G:llä 'Yout Turn Is Over'.
 
Kerrotaas nyt vielä, kun joskus kauan sitten olin yhteydessä Gamma Rayn faniklubiin. Pistelin sinne cd kansia nimmareita varten ja kyselin videoista. Jonkun ajan kuluttua postia tuli. Kaikki kannet oli nimmareilla. Hansenin nimi ainoastaan vanhemmissa, tosin. Mm. "Heaven Can Wait" EP löytyy nimmarilla. Jee. Powerplanttiin Henjo Richter oli kirjoittanut "Cheers, Matias" ja liimannut plekunsa myös kiinni.
 
Tämä faniklubin pitäjä lupasi mulle livet (Heading For The East + Lust For Live) samalle VHS:lle. Taisi hintaa olla 90 Suomen markkaa. Lähetin rahat ja parin viikon päästä kolahti postiluukusta videokasetti. Siinä em. livet ja lisäksi eri haastatteluja ja musavideoita tunnin reilun tunnin verran. Reilua hommaa sieltä!
 
Laitetaas vielä Send Me A Sign akustisena:
 
http://youtube.com/watch?v=VhtVXKX5JBs
 
Jkob
02.08.2007 20:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaas vielä Send Me A Sign akustisena:
 
http://youtube.com/watch?v=VhtVXKX5JBs

 
Rebellion in Dreamland on parempi:
 
http://youtube.com/watch?v=ce1UnivI5g0
 
Muutenkin biisi kuuluu kaikkien aikojen suosikkeihini. Uskomaton biisi.
 
Levyjä ei pysty oikeen suosikkijärjestykseen laittamaan, parhautta likimain kaikki. Land of the Free ja Somewhere out in space ehkä alkuun toimivat parhaiten. Tosin Heading for tomorrowilla on kaikkien aikojen kaljoittelubiisi; Heaven can Wait.
 
Sigh no Moreakin on turhaan moitittu monissa paikoissa. Eihän se nyt heti itselle auennut mutta on mainio teos
 
Wanking is timeless
Jkob
02.08.2007 20:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vain kertoakseni, että Korroosio.fi tarjoaa nyt kaikkien Gamma Ray studioalbumien arviot.
 
Heading For Tomorrow (1990)
Sigh No More (1991)
Insanity & Genius (1993)
Land Of The Free (1995)
Somewhere Out In Space (1997)
Powerplant (1999)
No World Order (2001)
Majestic (2005)

 
Kukas tuon Heading for tomorrowin arvion on kirjoittanut? Siitä saa sellaisen käsityksen että Hansen lähti Helloweenista Walls of Jerichon jälkeen eikä ollut Keepereillä missään tekemisissä..
 
Wanking is timeless
-Cale
23.09.2007 20:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen tuli itsellekkin hankittua tuo Majestic -lätty aiempien LOTF, SOIS, Powerplantin ja NWO -levyjen jatkeeksi. Täytyy todeta että Gamma Ray ei petä koskaan! Todella kova levy, joskin hyvin perinteistä Gamma Ray materiaalia. Saundit toimii ainakin itselle aivan kympillä. Luin kansilehtisistä että siellä olisi käytetty mallintavia laatikoita, mm. Podia, pitääkö tuo muka paikkansa, vai ymmärsinkö aivan väärin?
 
Jormaz
24.09.2007 01:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Livenä Henjo on ainakin käyttänyt - tättärää tum tum tum - rumpufilli - tsätsing - V-ampia!
 
Summer is coming, fat boys are happy
-Cale
24.09.2007 14:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Livenä Henjo on ainakin käyttänyt - tättärää tum tum tum - rumpufilli - tsätsing - V-ampia!
 
Hmm... Onko tietoa mitä päätteitä/kaappeja mies on käyttänyt? Engl ainakin mainitaan myös joten olisiko jotain Englin putkipäätettä kaverina? Livekuvissa on ainakin näkynyt englin nuppeja ja kaappeja, olisko Powerball...?
 
saastara
24.09.2007 18:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Kestääkös tuo Majestic vertailussa kaikin puolin oivallisen ja totaalista parhautta olevan No world orderin kanssa..?
 
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
-Cale
24.09.2007 19:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Kestääkös tuo Majestic vertailussa kaikin puolin oivallisen ja totaalista parhautta olevan No world orderin kanssa..?
 
Kyllä minusta ainakin. Mielipiteitähän nämä toki, mutta uskoisin että pidät myös Majesticista jos NWO kolahtaa. Gamma Ray ei kuitenkaan niin radikaaleja muutoksia levyjen välillä ole tehnyt.
 
kid ego
24.09.2007 19:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Kestääkös tuo Majestic vertailussa kaikin puolin oivallisen ja totaalista parhautta olevan No world orderin kanssa..?
 
Mä olin Majesticin julkaisemisesta asti sitä mieltä että levy on muutamaa huippuhetkeä lukuunottamatta pettymys. Mutta kyllä se rupesi heti muutamien kuuntelukertojen jälkeen kuulostamaan paremmalta.
 
Heh, tänään aamulla (vai eilen illalla) pistin kiekon soimaan ja diggailin ihan täysiä. Levy oli vain kypsynyt hyllyssä uuteen kukoistukseen. Ilmeisesti tässä oli jotain alitajuntaista, koska kun avasin raskaan musiikin palstan, oli tämä ketju päällimmäisenä.
 
En osaa sanoa kolahtaako Majestic sulle vai ei, mutta Gamma Ray -fanille kyllä pakko-ostos.
 
"Uijui, ja Princen Purple Rain-levy! Parasta mitä vuosi 1984 on tuottanut, paitsi tietysti Niko." -Linda
The Dude
25.09.2007 14:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin Majesticin julkaisemisesta asti sitä mieltä että levy on muutamaa huippuhetkeä lukuunottamatta pettymys. Mutta kyllä se rupesi heti muutamien kuuntelukertojen jälkeen kuulostamaan paremmalta.
 
Heh, tänään aamulla (vai eilen illalla) pistin kiekon soimaan ja diggailin ihan täysiä. Levy oli vain kypsynyt hyllyssä uuteen kukoistukseen. Ilmeisesti tässä oli jotain alitajuntaista, koska kun avasin raskaan musiikin palstan, oli tämä ketju päällimmäisenä.
 
En osaa sanoa kolahtaako Majestic sulle vai ei, mutta Gamma Ray -fanille kyllä pakko-ostos.

 
Minullekin Majestic oli loistavan NWO:n jälkeen aluksi aika kova pettymys, mutta useampi kuuntelukerta osoitti sen olevankin oikein mainio levy.
 
fuck today it's tomorrow
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «