Muusikoiden.net
16.10.2018

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mnetin Finale-forum
1 2 3 4 5 633 34 35 36 37
etnopoju
10.09.2005 17:51:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huhhuh, käykää välillä vaikka ulkona tekemässä jotain järkevämpää kuin musiikkia, ihan oikeasti.

Dr Dominant
11.09.2005 07:44:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huhhuh, käykää välillä vaikka ulkona tekemässä jotain järkevämpää kuin musiikkia, ihan oikeasti.

Tässä on "luolauduttu" jo siinä määrin että tulee myrkytys jos saa raitista ulkoilmaa ... Milloinkahan Finaleen saa raitisilma-pluginin.

"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
11.09.2005 08:41:00

Mulla on viikolla ollut kaksi ulkoilmakeikkaa!!

The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
etnopoju
11.09.2005 16:56:26

Tässä on "luolauduttu" jo siinä määrin että tulee myrkytys jos saa raitista ulkoilmaa ... Milloinkahan Finaleen saa raitisilma-pluginin.

mene sitten röökille, niin et saa ainakaan raitista ilmaa.

Dr Dominant
11.09.2005 21:29:33

mene sitten röökille, niin et saa ainakaan raitista ilmaa.

Toi rööki ei kuulu meikän repertuaariin - muuten ihan hyvä!

PoLFus
11.09.2005 23:16:45

Terve! mulla olisi Finale notepad. Se ilmanen versio. Voinko mitenkään yhdistää tekemäni nuotit? Siis kun mulla on melodia, basso ja komppi eri tiedostoissa ja mun pitäis saada kuulla ne yhdessä..

"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
baron
12.09.2005 06:56:48

Terve! mulla olisi Finale notepad. Se ilmanen versio. Voinko mitenkään yhdistää tekemäni nuotit? Siis kun mulla on melodia, basso ja komppi eri tiedostoissa ja mun pitäis saada kuulla ne yhdessä..

Eiks leikkaa liitä toimi ?

PoLFus
12.09.2005 07:07:21

Eiks leikkaa liitä toimi ?

Siis, meinaan että saako ne samaan tiedostoon, jossa ne kuulisi samanaikaisesti?

"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
baron
12.09.2005 07:31:04

Siis, meinaan että saako ne samaan tiedostoon, jossa ne kuulisi samanaikaisesti?

Mä en tiedä toimiiko ne Notepadissä mutta muuta nuotit sellaisiksi että sulla on kolme viivastoa (vai mitä se staff on suomeksi) ja ekassa sulla melodia, sitten kopiot sen bassosi ja liität sen kakkosviivastolle ja rumpusi kolmannelle.

MrShaft
16.09.2005 08:00:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt korkkasin sitten Finale version 2006. Vaihdoin samalla Macciin ja talla pitaisi nyt sitten alkaa toita tekemaan. Saa nahda mita tulee. Garritan plug-in on ihan ok. Jouset ovat erityisen hyvat.
Mitaan nuottia en ole viela kirjoittanut... saas nahda. Siirryin versiosta 2000 joten taytynee antaa takasuoran verran tasoitusta.

Piis

MrS

Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
MrShaft
16.09.2005 08:03:32

nykyään **tuttaa jo sekin kun orkesteristemmaan jää harjoitusnumero kaksi milliä liian lähelle viivastoa ja dynamiikkamerkki on vähän vinossa. - - Tieto lisää tuskaa ... jossain on se raja mikä on muusikolle riittävä ja se on ylitetty jo ikuisuus sitten!!

Jos masentaa niin selaile Fazun toivelaulu-kirjoja. Etenkin alkuppaan kirjoissa oli kylla sellaista jalkea etta hirvittaa... :)

Mrs

Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Dr Dominant
16.09.2005 08:47:55

Jos masentaa niin selaile Fazun toivelaulu-kirjoja. Etenkin alkuppaan kirjoissa oli kylla sellaista jalkea etta hirvittaa... :)

Mrs

No, Ollin (Heikkila) tuntien se teki kylla parhaansa niiden kanssa, ja laatu parani loppua kohti todella paljon. Oma osansa on sitten se fakta ettei kustantaja suostunut korjaamaan uusintapainoksiin painovirheita. No, elama on!

Onnea Finale-uralle. Toivon mukaan etenet suotuisissa oloissa.

Janus
16.09.2005 09:23:51

No, Ollin (Heikkila) tuntien

O.H. - mies joka on keksinyt musiikin:

"Ei helvetti, eihän tätä soinnuta itse Jumalakaan! TÄMÄ ON SÄVELLETTY VÄÄRIN!" ;)

...ja aiheeseen. Finale on ihan näppärä, mutta version 2000 jälkeen on kaikki uudistukset mennyt multa ohi, koska omiin notaatio- ja arraustarpeisiin Sibelius 3 (käyttänyt versiosta 1.4 lähtien) on riittävän selkeä, monipuolinen, helppokäyttöinen ja tekee hyvän näköistä jälkeä. Tosin, Sibbe 3 -> 4 päivitys tuntuu melko turhalta, eli saattaa olla, että seuraava nuotinnussoftan päivitys tulee olemaan juuri Finaleen joskus muutaman vuoden sisällä, ellei Sibelius Software kehitä jotain todella käänteentekevää. Jotenkin musta tuntuu, että Sibeliuksen "tekstinkäsittelyohjelman tapainen" käyttöliittymä on viety nyt äärimmilleen monipuolisuudessa ja helppokäyttöisyydessä.

"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
baron
16.09.2005 09:34:13

No nyt korkkasin sitten Finale version 2006.

Mulla on Finalesta versiot 2003, 2004 ja 2005.
Joteskin päivittäminen on tuntunut turhalta.
Odotan jännittyneenä sun kokemuksia, että pitäisikö siihen päivittää.

etnopoju
16.09.2005 19:50:13 (muokattu 16.09.2005 19:51:17)

No nyt korkkasin sitten Finale version 2006. Vaihdoin samalla Macciin ja talla pitaisi nyt sitten alkaa toita tekemaan. Saa nahda mita tulee. Garritan plug-in on ihan ok. Jouset ovat erityisen hyvat.
Mitaan nuottia en ole viela kirjoittanut... saas nahda. Siirryin versiosta 2000 joten taytynee antaa takasuoran verran tasoitusta.

Piis

MrS

pistäs hei tänne sitten kommenttia. olen nimittäin itse harkitsemassa sen 2006:n ostamista.

niin ja niistä garritan soundeista haluan kuulla ehdottomasti lisää.

MrShaft
17.09.2005 23:28:52

pistäs hei tänne sitten kommenttia. olen nimittäin itse harkitsemassa sen 2006:n ostamista.niin ja niistä garritan soundeista haluan kuulla ehdottomasti lisää.

Garritan soundit rules! kaytan niita myos yhtena pluginnina kuten filmisavellysjuttuja, ja hyvin toimii.
Osa soundeista on tietysti aika karun kuuloisia silti, mutta eihan sellaista sooloviulua tehty joka samplena kuulostaisi nyanssikkaalta ja aidolta. Aika hyva kuitenkin.

Flyygeli taas on heikko!! se on epavireessa! jotenkin aivan kasittamatonta...

En osaa sanoa mitka kaikki asiat kuuluvat 2006 paivitykseen ja mitka aikaisempiin. Mukana tulee hienot video-tutor patkat jotka ovat jenkkityylin tosi valaisevat.
Oli hyva ostos minulle. Tuntuu etta on taas kiinni tassa maailmassa 2000 version jalkeen. etta kylla talla hiukan nopeampi on nuottia kirjoittaa kuin edellisella.

Toisaalta jos nyt tekee vaan perusnuotinnustyota, eika mitaan isoa niin kylla silla 2000 versiollakin ihan yhta hyvin sen lead sheetin kirjoittaa...
Kysy jos haluat jotakin tarkempaa tietoa.

Peace

MrS

etnopoju
18.09.2005 13:06:07 (muokattu 18.09.2005 13:08:49)

Garritan soundit rules! kaytan niita myos yhtena pluginnina kuten filmisavellysjuttuja, ja hyvin toimii.

mitä tarkoitat filmisävellysjutuilla?

niin, en ole koskaan kuullut yhtään autenttisen kuuloista sooloviulu samplea, joka menisi millään tavalla täydestä. huilut ja puhaltimet yleensä on suhteellisen vakuuttavia.

onko niitä garritan saundeja kuinka paljon muuten? mä haluaisin kokeilla kaikkea vähän erikoisempaa orkestraatiota...celestasta aina afrikkalaisiin perkkuihin jne. onkos niitä sampleja sit vaikka mahdollista ostaa siihen lisää esim. jollain cd:llä tms.?

cubasisti
18.09.2005 13:33:58

niin, en ole koskaan kuullut yhtään autenttisen kuuloista sooloviulu samplea, joka menisi millään tavalla täydestä.

Oletkos kuullut Synful Orchestran demoja? Se ei varsinaisesti perustu sampleihin perinteisessä mielessä, mutta aidon kuuloisia viuluja sillä ainakin saa tehtyä.

http://www.synful.com/

Kuuntele "Beethoven String Quartet, Opus 132"-demo siitä etusivulta.

baron
27.09.2005 06:38:53

Posti toi Soitin Laineen Finale-mainoksen.
Mitä tarkoittaa, että päivityshinta Edellinen versio on 169€ ja aikaisemmat versiot 129€?

Mulla on versiot 2003, 2004 ja 2005.
Jos mä haluan päivittää 2005 version 2006:ksi, se on kalliimpaa kuin 2004 version päivittäminen 2006:ksi.

Vai?

Sävis
27.09.2005 09:24:50

Posti toi Soitin Laineen Finale-mainoksen.
Mitä tarkoittaa, että päivityshinta Edellinen versio on 169€ ja aikaisemmat versiot 129€?

Mulla on versiot 2003, 2004 ja 2005.
Jos mä haluan päivittää 2005 version 2006:ksi, se on kalliimpaa kuin 2004 version päivittäminen 2006:ksi.

Vai?

Oho! Finalen omilla sivuilla hinnat on kyllä juuri toisin päin. http://www.finalemusic.com/finale/pricelist.aspx

"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 633 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti