Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tätä tarkoittaa sforzato ?
1 2
sellisti
20.05.2013 17:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: http://www.thefreedictionary.com/swell
 
Jaa jaa, olisko tästä johdettu substantiivi sitten "sweller". Ei tulekaan siis svenskasta.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
Janus
20.05.2013 17:22:58 (muokattu 20.05.2013 17:24:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Jaa jaa, olisko tästä johdettu substantiivi sitten "sweller". Ei tulekaan siis svenskasta.
 
Swell on jo itsessään substantiivi. Anglismi "swelli" on ilman mitään keinotekoisia päätteitä ihan yleisessä käytössä ainakin BB-kirjoituksesta (ja miksei muustakin kevyestä tai romantiikan aikakautta tuoreemmasta orkesterikirjallisuudesta) puhuessa.
 
=> swellari(svellari) = "jokin joka swellaa" (vrt. printteri = "jokin joka printtaa")
 
Nelisormimangusti
20.05.2013 23:36:46 (muokattu 20.05.2013 23:37:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Swell on jo itsessään substantiivi. Anglismi "swelli" on ilman mitään keinotekoisia päätteitä ihan yleisessä käytössä ainakin BB-kirjoituksesta (ja miksei muustakin kevyestä tai romantiikan aikakautta tuoreemmasta orkesterikirjallisuudesta) puhuessa.
 
=> swellari(svellari) = "jokin joka swellaa" (vrt. printteri = "jokin joka printtaa")

 
Paisutus siis. Aina oppii.
 
Googlekääntäjä sanoi: swell=turvota
 
baron
26.05.2013 18:04:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nelisormimangusti: Paisutus siis. Aina oppii.
 
Googlekääntäjä sanoi: swell=turvota

 
Mä opin sanan joskus 50-luvulla Elviksen "Hard Headed Woman" piisin lyriikasta:
"I heard about a king
who was doin' swell
till he started playing
with that evil Jezebel."
 
Ilmeisesti myös adjektiivi.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «