Muusikoiden.net
09.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tim Burton-asteikko
1
Goljatt
29.08.2012 00:10:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, hei!

Olin tänään kuuntelemassa loistavaa improvisaatio yhtyettä ja heillä oli harpun soittaja hauskana jäynänä soundia ajatellen. Kuitenkin, yhdessä kohdassa kun tuli harpistin soloo-osuus, hän soitti ns. Tim Burton-asteikon, vai pitäisikö enemmänkin puhua Dannyt Elfman-asteikosta. Asteikossa yhdistyy dissonanssi/kaottisuus ja eräänlaista jännityksen purkautumista.

Tämä sama asteikko esiintyy melkein jokaisessa Burton elokuvassa. Korvani veikkaisi kovasti, että kyseessä on Unkarilainen Molli, kenties? Yleensä olen kuullut sen soitettavan ääniraudalla. Toivottavasti ymmärsitte mitä melodiaa/asteikkoa haen.
Valitettavasti minulla ei ole äänitiedosto tukeakseni tätä mysteeriä.

-Eetu

Oh, suits you sir!
Burn
29.08.2012 13:09:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus ei varmaankaan ole ihan niin yksiselitteinen, koska Elfman käyttää tuon unkarilaisen möllin lisäksi mielellään myös lyydistä dominanttiasteikkoa, minkä kuulee mm. Simpsoneiden tunnarista.

Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Janus
29.08.2012 14:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: unkarilaisen möllin

http://c.asset.soup.io/asset/0712/7740_4e88.jpeg

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti