Muusikoiden.net
03.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarkista onko melodiasi plagiaatti
1
Hargon
04.10.2011 11:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä sivusto, jossa epäluuloinen säveltäjä voi soittaa tai syöttää melodian, jonka jälkeen sivusto etsii tietokannasta vastaavaa melodiaa jo olemassa olevista teoksista.

http://www.musipedia.org/flash_piano.html

Hakutuloksia näyttää tulevan aika runsaasti, joten niitä täytyy sitten käydä läpi ihan kuuntelemalla.

Yllä esitetyt kommentit ovat fiktiivisiä, eivätkä ne edusta Walt Disney Companyä tai sen työntekijöitä. Kaikki viittaukset eläviin kuolleisiin ovat sattumanvaraisia.
JPQ
09.10.2011 23:00:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin tulee kun kokeilin yhtä satunnaista pätkää (nuotteja ilman järkevyyttä joka jokaisessa kappaleessa jonka tiedän...) niin löysi sille hirveästi soveltuvia eli sanoisin tuon ja erään toisen pätkän avulla kun katsoin että aika löysät kriteerit on tuntuma.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Hargon
10.10.2011 08:15:11

Joo...ei todellakaan paras mahdollinen toteutus. Idea on kyllä hyvä.

Yllä esitetyt kommentit ovat fiktiivisiä, eivätkä ne edusta Walt Disney Companyä tai sen työntekijöitä. Kaikki viittaukset eläviin kuolleisiin ovat sattumanvaraisia.
jp8000
10.10.2011 11:44:12

Yritin Oxygene 4 teemaa tuolla sivustolla tunnistuttaa, muttei se sitä tunnistanu ollenkaan

"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
JPQ
10.10.2011 20:46:35

jp8000: Yritin Oxygene 4 teemaa tuolla sivustolla tunnistuttaa, muttei se sitä tunnistanu ollenkaan

Jaahas johan nyt on. kun taas se satunnainen nuottisarja vastasi sanoisinko satoja nuotteja sen mielestä kuten yksi nuotti pötkö joka sekin kait jarresta blokattu noh minusta hyvin samanlainen jarrella olikohan chronologie 3 kappaleessa... mullahan ei pahemmin lahjoja soittaa toisten kappaleita korvalla tai muutenkaan.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
baron
10.10.2011 21:13:47 (muokattu 10.10.2011 21:14:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä testasin.
Soitin sille muutaman tahdin "When The Saints Go Marchin' In"
Tulos:
1. Joku Brucknerin sinfonia
2. When The Saints eli oikein
3. Joku Star Wars melodia
4. Joku Beethovenin sinfonia.

Eli ihan hyvä ohjelmahan se on:-)

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
nisumaka
14.10.2011 10:44:10 (muokattu 14.10.2011 10:44:46)

Kaikki musiikki on jo sävelletty monta kertaa ;-) Eli enpä tiedä, mitä oikeastaan merkitsee, jos tuollaisesta ohjelmasta löytyy sitten itse tekemälle melodialle jokin vastine. Jos mä sävellän vaikkapa RoggiKunggu Pah -orkesterille biisiin "Voi hitto ko krapulassa janottaapi" melodian, ja jokin ohjelmisto vastaa, että Beethovenin toinen osa 101. sinfoniassa, niin joopa joo ;-)

Mun pointti: tänään teosto ja plagiaatti on tulkittava eri tavalla. Toki hyvä on, että varmistaa asiat. Differenssi on mun mielestäni yksi vaikeimmista asioista saada aikaan, kun säveltää.

Hauler
14.10.2011 14:47:52

nisumaka: Kaikki musiikki on jo sävelletty monta kertaa ;-) Eli enpä tiedä, mitä oikeastaan merkitsee, jos tuollaisesta ohjelmasta löytyy sitten itse tekemälle melodialle jokin vastine. Jos mä sävellän vaikkapa RoggiKunggu Pah -orkesterille biisiin "Voi hitto ko krapulassa janottaapi" melodian, ja jokin ohjelmisto vastaa, että Beethovenin toinen osa 101. sinfoniassa, niin joopa joo ;-)

Beethoven ei säveltänyt sataa sinfoniaa. Olet sekoittanut hänet Haydniin.

baron
14.10.2011 17:16:15

Hauler: Beethoven ei säveltänyt sataa sinfoniaa. Olet sekoittanut hänet Haydniin.

Mä kerran tietokilpailussa kysyin sinfonioiden kappalemäärää:
1. Beethoven
2. Mozart
3. Bach

Kuka tietää?

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Sävis
14.10.2011 18:42:36 (muokattu 14.10.2011 18:44:41)

baron: Mä kerran tietokilpailussa kysyin sinfonioiden kappalemäärää:
1. Beethoven
2. Mozart
3. Bach

Kuka tietää?

1. 9
2. 41
3. 0

Edit. Äh, toi Bach olikin tietysti kompa. Olisko niitä 15?

LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
baron
14.10.2011 19:04:18 (muokattu 14.10.2011 19:07:15)

Sävis: 1. 9
2. 41
3. 0

Edit. Äh, toi Bach olikin tietysti kompa. Olisko niitä 15?

Tähän ei oo yksiselitteistä vastausta. Bachilla oli sinfonia nimisiä piisejä mutta ne ei olleet sellaisia mitä myöhemmin tarkoitettiin sinfonialla.
Mutta kun mä vedin sen tietokilpailun niin mun tulkinnan mukaan sillä ei ollut yhtään eli sun eka vastaus oli täydellinen:-)

JPQ
15.10.2011 00:49:11

baron: Tähän ei oo yksiselitteistä vastausta. Bachilla oli sinfonia nimisiä piisejä mutta ne ei olleet sellaisia mitä myöhemmin tarkoitettiin sinfonialla.
Mutta kun mä vedin sen tietokilpailun niin mun tulkinnan mukaan sillä ei ollut yhtään eli sun eka vastaus oli täydellinen:-)

0 oikein sikäli jos eivät täytä modernimpia vaatimuksia. ja sen sanon toki sävelletty mutta jos alkaa soundillisestikin olemaan kopio kuten eräs biisi että piano äänikin on samankaltainen keskenään (nyt en muista mitkä pop biisit) niin alkaa närästys. ja siis vihjeeksi kun en muista muuta tapauksesta sellainen kirkas kait yamaha tyyppinen piano ääni.

baron
15.10.2011 01:45:14

JPQ: 0 oikein sikäli jos eivät täytä modernimpia vaatimuksia.

Bachin sinfoniat oli kolmiäänisiä pianopiisejä.
Ne ei ihan 2000 luvun sinfoniakriteereitä täytä:-)

Hauler
15.10.2011 12:31:35

baron: Tähän ei oo yksiselitteistä vastausta. Bachilla oli sinfonia nimisiä piisejä mutta ne ei olleet sellaisia mitä myöhemmin tarkoitettiin sinfonialla.

Mitenkäs kun kysymyksessä ei eritelty kuka Bach tai kuka Mozart? Jos pelkästään sukunimen perusteella mentäisiin niin johan kohdan Bach ja Mozart lukemat kasvaisivat. ^_^

Rantsu
16.10.2011 04:37:27

baron: Bachin sinfoniat oli kolmiäänisiä pianopiisejä.
Ne ei ihan 2000 luvun sinfoniakriteereitä täytä:-)

Noiden lisäksi ainakin Bachin kahden kantaatin orkesterialkusoiton nimi on sinfonia, nimittäin kantaattien 12 (Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen), ja 29 (Wir danken dir, Gott, wir danken dir) eli ns. Raativaalikantaatti, jonka sinfonia on tunnettu ja paljon esitetty myös soolourkusovituksena (ja ihan alunperin se on sooloviulupartitan osa).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti