Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ratkaisu H vai B taisteluun
1 2 3 4 5 6
Nelisormimangusti
22.01.2011 23:46:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ratkaisu Sibelius vai Finale taisteluun...
 
Mesa/Boogie
23.01.2011 01:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin Finalen joku aika sitten, kun sillä kuulemma saa parempaa jälkeä... No jaa. Lapun tekoon menee vitusti enemmän aikaa ja se näyttää kuitenkin hölmöltä Sibeliukseen tottuneena. Finalesta on kuitenkin se hyöty, että kun mä tossa keväämmällä aion pitkästä aikaa päivittää Siben, niin voin lähettää Avidille Finalen manuaalin sisällysluettelon ja saan Siben reilusti halvemmalla.
 
Ja ainakin tossa Finalen 2008 versiossa oli komppilappujen tekeminen hankalaa, kun se ei suostu laittamaan sointuja tyhjään tahtiin.
 
baron
23.01.2011 12:27:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Mä ostin Finalen joku aika sitten, kun sillä kuulemma saa parempaa jälkeä... No jaa. Lapun tekoon menee vitusti enemmän aikaa ja se näyttää kuitenkin hölmöltä Sibeliukseen tottuneena. Finalesta on kuitenkin se hyöty, että kun mä tossa keväämmällä aion pitkästä aikaa päivittää Siben, niin voin lähettää Avidille Finalen manuaalin sisällysluettelon ja saan Siben reilusti halvemmalla.
 
Ja ainakin tossa Finalen 2008 versiossa oli komppilappujen tekeminen hankalaa, kun se ei suostu laittamaan sointuja tyhjään tahtiin.

 
Jos tyhjään tahtiin pistää kokotauon niin huolii.
Jos haluaa monta sointua niin pistetään "dummy" nuotteja jotka sitten häivytetään näkyvistä.
 
Eli kyllä onnistuu, eri asia onko se yksinkertaista ja helppoa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Dr Dominant
23.01.2011 13:37:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä nyt ei enää ole mitään tekemistä H/B-taistelun kanssa, mutta otetaanko Mesa/Boogie skabat kumpi tekee asiallisen lapun nopeammin? Teikä Sibbellä, meikä Finalella. Lyön vetoa että ajassa häviän sulle enintään 5%, jos sitäkään, ja laadussa ollaan taatusti samalla viivalla!! :D :D :D Ja terviisiä vaan, mitenkäs Turuus, vai missäs päin sää nykyään vaikutat?
 
"Dr. Dominant, I presume?"
Mesa/Boogie
23.01.2011 14:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Tällä nyt ei enää ole mitään tekemistä H/B-taistelun kanssa, mutta otetaanko Mesa/Boogie skabat kumpi tekee asiallisen lapun nopeammin? Teikä Sibbellä, meikä Finalella. Lyön vetoa että ajassa häviän sulle enintään 5%, jos sitäkään, ja laadussa ollaan taatusti samalla viivalla!! :D :D :D Ja terviisiä vaan, mitenkäs Turuus, vai missäs päin sää nykyään vaikutat?
 
Se olis sit niinku sellainen mestari kisälli skaba... Teikäläisen ja Rofan opeilla mennään etenkin layoutpuolella. Silloin tosin kirjoitettiin vielä käsin. Turussa mennään edelleen. Viidettä vuotta turkulaisuuden lähettiläänä Matin ja Tepon mukana.
 
rkellu
10.02.2011 13:53:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musta tuntuu tätä nykyä, että kaiken saa tehtyä nopeammin käsin kun tietokoneella.
 
tietokoneet on ihan jees niin kauan kun ne toimii...
 
Sax-pappa
10.02.2011 15:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rkellu: musta tuntuu tätä nykyä, että kaiken saa tehtyä nopeammin käsin kun tietokoneella.
 
tietokoneet on ihan jees niin kauan kun ne toimii...

 
Niinhän se sanonta on: Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
 
Kuitenkin jos vaikka pitää koko partituuri transponoida eri sävellajiin, niin olenpa tyytyväinen että tuli tehtyä alunperin tietokoneella.
 
rkellu
10.02.2011 15:36:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Niinhän se sanonta on: Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
 
Kuitenkin jos vaikka pitää koko partituuri transponoida eri sävellajiin, niin olenpa tyytyväinen että tuli tehtyä alunperin tietokoneella.

 
haluaisin mieluiten eroon tietokoneesta kokonaan; elämä on liian arvokasta koneen edessä istumiseen.
 
EP
11.02.2011 11:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rkellu: haluaisin mieluiten eroon tietokoneesta kokonaan; elämä on liian arvokasta koneen edessä istumiseen.
 
Tietokone on hyvä renki, mutta huono isäntä!
käyttö on nykyään täysin hallitsematonta ja se ängetään joka paikkaan.
Kiireessä tulee vaan virheitä, esimerkkinä, kuulema oikolukuakaan ei enää juurikaan tehdä ja senhän huomaa.
 
Mitä tulee H ja B kysymykseen..
Toivottavasti toi eri merkitsemistapa säilyy aina, eläköön erilaisuus! ..ja tasapaistämistä vastaan! : )
 
Aalimupina
13.02.2011 13:33:23 (muokattu 13.02.2011 13:37:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Mä tosin käytän yleensä B/Bb yhdistelmää kirjoittamissani nuoteissa, ettei käy vahinkoja Sibeliuksella transponoidessa. Mut mä toisaalta tiedän kelle niitä lappuja kirjoitan ja tiedän, että lappuja lukevat ihmiset tajuavat asiayhteyden ja osaavat tulkita B:n oikein.
 
Uusimmassa Sibbessä on Engraving rules -valikossa, Chord symbols -alavalikko Language-palkki, josta saa valittua English, German, Scandinavian ja jotain muutakin siellä oli. Scandinavian-asetus muuttaa kirjoitetut B:t suoraan H:ksi. Ja Bb:t säilyy Bb:nä.
 
Mesa/Boogie
13.02.2011 15:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: Uusimmassa Sibbessä on Engraving rules -valikossa, Chord symbols -alavalikko Language-palkki, josta saa valittua English, German, Scandinavian ja jotain muutakin siellä oli. Scandinavian-asetus muuttaa kirjoitetut B:t suoraan H:ksi. Ja Bb:t säilyy Bb:nä.
 
Mulla on toistaiseksi vielä vanha nelkku sibbe. Siinä ei oo tota valintaa. Ajattelinkin kyllä, että se varmaan löytyy uudemmista versioista.. Kuutonen menee ostoslistalle, kunhan kevään keikkaputki alkaa.
 
shuffle
20.02.2011 15:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vain tällainen perusrokkari, joten B on minulle itsestäänselvyys, eihän aakkosistakaan puutu yhtä kirjainta välistä. B on ainoa looginen tapa mielestäni. Toki saa käyttää myös Hoota, ei siinä mitään.
 
baron
20.02.2011 15:51:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Olen vain tällainen perusrokkari, joten B on minulle itsestäänselvyys, eihän aakkosistakaan puutu yhtä kirjainta välistä. B on ainoa looginen tapa mielestäni. Toki saa käyttää myös Hoota, ei siinä mitään.
 
Mut nää musamerkit ei oo aakkosista paitsi primitiivisille ihmisille niin kuin esim jenkeille tai rokkareille.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Murgo
22.02.2011 07:03:02 (muokattu 22.02.2011 07:04:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Niinhän se sanonta on: Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
 
Kuitenkin jos vaikka pitää koko partituuri transponoida eri sävellajiin, niin olenpa tyytyväinen että tuli tehtyä alunperin tietokoneella.

 
Itse asiaan sen enempää puuttumatta (vaikken sitä H:n logiikkaa itsekään ymmärrä, loogisestihan A:n jälkeen tulee B), tietokonehan on tietojenkäsittelylaite eli parhaimmillaan juuri silloin kun suurelle informaatiomassalle pitää tehdä joku "mekaaninen" toimenpide kuten nuottien tapauksessa transponointi.
 
Tavaran TUOTTAMINEN tietokoneella on käsinkirjoittamiseen verrattuna usein hankalaa ja hidasta mutta sen käsittely ja muuttaminen onkin sen jälkeen erittäin helppoa ja nopeaa juuri siksi ettei sitä tarvitse kirjoittaa uudestaan käsin jos sille tehdään joku operaatio.
 
Onko muuten olemassa nuottikirjoituskoneita?
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
baron
22.02.2011 09:32:36 (muokattu 22.02.2011 09:34:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Itse asiaan sen enempää puuttumatta (vaikken sitä H:n logiikkaa itsekään ymmärrä, loogisestihan A:n jälkeen tulee B)tietokonehan on tietojenkäsittelylaite eli parhaimmillaan juuri silloin kun suurelle informaatiomassalle pitää tehdä joku "mekaaninen" toimenpide kuten nuottien tapauksessa transponointi.

 
Tietokoneet on vielä fiksumpia: Jos on nuotinkirjoitusohjelma, se osaa että A:n jälkeen tulee H!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Joees
19.03.2011 11:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Tietokoneet on vielä fiksumpia: Jos on nuotinkirjoitusohjelma, se osaa että A:n jälkeen tulee H!
 
Mistä ihmeestä tuo H on alunperin tuohon väliin tullut? Näin niinkun asiaa tutkimattomana se tuntuu vaan äärimmäisen dorkalta.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Hauler
19.03.2011 12:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Mistä ihmeestä tuo H on alunperin tuohon väliin tullut? Näin niinkun asiaa tutkimattomana se tuntuu vaan äärimmäisen dorkalta.
 
Onko sinun mielestäsi H sama kuin B?
 
baron
19.03.2011 14:32:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Mistä ihmeestä tuo H on alunperin tuohon väliin tullut? Näin niinkun asiaa tutkimattomana se tuntuu vaan äärimmäisen dorkalta.
 
Kyllä siihen ihan looginen syy on joka lukuisia kertoja on selitetty tälläkin palstalla.
Etsi haulla tältä palstalta tai netistä, en viitsi selittää kymmenettä kertaa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Zeeboo
19.03.2011 16:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Mistä ihmeestä tuo H on alunperin tuohon väliin tullut? Näin niinkun asiaa tutkimattomana se tuntuu vaan äärimmäisen dorkalta.
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4vel#Kirjainnimet_ja_B
 
White men can't Monk
nisumaka
20.03.2011 07:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa ketjun aloittajan alkuperäinen ehdotus on muutoin poikkeuksellisen hyvä. Mietin asiaa yön yli ja tämmöisen halusin tuoda ilmi. Ton voisi laittaa samalla lailla "vakioksi", kuin esimerkiksi tempo on, ja fiksusti tehtynä, myös tietokoneohjelmistot pystyisivät tulkkaaman ton (ja mikä tärkeintä, tekee muutokset nuotteihin, jos tota menisi muuttamaan). Tää on oikeesti tämän palstan vahvuus: työteliään kansan syvistä riveistä nousee viisaus.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «