Muusikoiden.net
04.12.2016

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Finlandia hymnin nuotteja?
1
dyydfromhell
25.09.2010 00:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan mistä saisin Finlandia hymnin nuotteja tai tabulatuuria tai jotain? Mieluiten vielä joku kuorosovitus, josta löytyisi moniääniset laulut. Jos löytyisi netistä niin loistavaa.

Roku
25.09.2010 17:41:39

dyydfromhell: Tietääkö kukaan mistä saisin Finlandia hymnin nuotteja tai tabulatuuria tai jotain? Mieluiten vielä joku kuorosovitus, josta löytyisi moniääniset laulut. Jos löytyisi netistä niin loistavaa.

http://www.mindfully.org/Reform/My-Song-Sibelius1934.htm

Tuo löyty "sheet music finlandia" haulla.

Sävis
26.09.2010 13:15:54

Kirjastosta löytyy varmasti.

LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
Gallante
07.10.2010 03:29:07

Alkuperäinen versio: http://imslp.info/files/imglnks/usi … andia__Op.26_No.7__orch._score_.pdf

Sävis
08.10.2010 15:47:34

Sibeliuksen musiikki on vielä tekijänoikeuksien alaista, joten hänen sävellyksiään ei saa jakaa netissä ilmaiseksi ilman lupaa.

LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
Konde
08.10.2010 18:36:26

Sävis: Sibeliuksen musiikki on vielä tekijänoikeuksien alaista, joten hänen sävellyksiään ei saa jakaa netissä ilmaiseksi ilman lupaa.

EU:ssa ei saa jakaa ilman lupaa toistaiseksi. Kuitenkin joissain maissa tekijänoikeuksien kesto säveltäjän kuoleman jälkeen on vain 50 vuotta, kuten Kanadassa, missä äskeisen linkin ns. "kotimaa" on, joten tässä tapauksessa saa jakaa. Mutta latauksen saa laillisesti suorittaa (muistaakseni) vain niissä maissa, jossa se on laillista. Eli pointtisi on EU:n alueella pätevä, mutta kaikkialla ei.

Juutas
19.11.2010 21:19:38

Kysynpä hieman asian vierestä kun ollaan kerran teoriapalstalla. Kaikki varmaan tietää sen Tikanmäen Sibeliussovituksen, joka soi Arvottomien (Kaurismäki) alkutekstien aikana. Olen aina pohtinut, että mikä siitä sovituksesta tekee juuri "sen" kuuloisen. Sävy on jotenkin paljon "uhkaavampi" ja synkempi kuin alkuperäisessä. Ilmeisesti soinnutusta on käpälöity jotenkin, mutta kun en ole viitsinyt alkaa selvitystyöhön, on tarkempi selitys jäänyt hämärän peittoon. Olen ollut kuulevani samoja sävyjä Wigwamin Fairyportilla kuultavassa versiossa, mutta onko kyseessä sama kikka?

Eli teoriavelhot? Enipadi?

Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti