Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tätä kuuluu itseopiskellen sävelletylle sinfonialleni
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Sharkman
13.04.2007 19:40:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhe Stravinskista ja Englundista tässä yhteydessä kun on vähän sama, kuin puhuisi Beatlesista ikäänkuin se olisi uusinta pop-musiikkia.
 
Ontuva vertaus, koska beatlesista ei ole edes kovinkaan kauaa.. alle 40 vuotta. Kevätuhri on jo kuitenkin 100 vuotta vanha gubbe.
 
Mietihän vielä kerran kiinnostaako minua edes lukea saivartelujasi.
Jumina5/6
13.04.2007 21:20:23 (muokattu 13.04.2007 21:22:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisi kuunnella sieltä Ylen ykköseltä uuden musiikin erikoisohjelmia. Niitä tulee yleensä tiistaisin ja torstaisin. Sitten ehkä osattaisiin puhua samasta asiasta. Einar Englundkin kun on jo kuollut ja kuopattu, eikä hänen musiikkinsa kerro mitään uusimmasta musiikista.
 
Puhe Stravinskista ja Englundista tässä yhteydessä kun on vähän sama, kuin puhuisi Beatlesista ikäänkuin se olisi uusinta pop-musiikkia.

 
No mainitsin vain muutaman mitä on tullut viime aikoina käytyä katsomassa. Missäs noita uusimpia uutuuksia sitten esitetään? Niinkuin sanoin, minusta ei tunnu kovinkaan kiinnostavalta kuunnella klassista radiosta/äänitteiltä, koska mielestäni tuollainen musiikki vaatii jo live-tilanteen (niinkuin moni muukin musiikki kyllä). Ja kyllähän klassiseen musiikkiin vieläkin kuuluu olennaisena osana 1800-luvulta peräisin olevien teosten esittäminen, eli hankala löytää yhtäkkiä suurta määrää esim 2000-luvulla tehtyjä teoksia.
 
Deep Blue Sheep.
John Titor
13.04.2007 22:53:11 (muokattu 14.04.2007 12:42:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ontuva vertaus, koska beatlesista ei ole edes kovinkaan kauaa.. alle 40 vuotta. Kevätuhri on jo kuitenkin 100 vuotta vanha gubbe.
 
???
 
Miksi sä taas puutut epäolennaisuuksiin? Ihan sama kuin sanoisi ettei Ladaa ja Ferraria voi vertailla koska toinen on italialainen.
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Sipilä
04.05.2008 13:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitäpä kuuluu Erkki Lindenin sinfonialle? Viimeisin viesti tähän ketjuun on näköjään reilun vuoden takaa.
 
Oletko tehnyt korjauksia teokseen, tai mahdollisesti aloittanut uutta puhtaalta pöydältä? Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka tämä projekti jaksaa.
 
AS
 
Erkki Linden
05.05.2008 08:49:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitäpä kuuluu Erkki Lindenin sinfonialle? Viimeisin viesti tähän ketjuun on näköjään reilun vuoden takaa.
 
Oletko tehnyt korjauksia teokseen, tai mahdollisesti aloittanut uutta puhtaalta pöydältä? Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka tämä projekti jaksaa.
 
AS

 
Yritin korjata, mutta huomasin sen toivottomaksi. Kun sävellystä oli työstänyt jo kahden vuoden ajan, sitä oli liian vaikea muuksi enää muuttaa.
 
Olen aloittanut uuden sifonian säveltämisen keväällä 2008.
Tällä kerralla yritän säveltää kaksiosaisen 20 minuuttia pitkän biisin täydelle orkesterille.
 
Nyt en aseta mitään tavoitteita sävellyksen esittämisen suhteen, en aio esitellä sitä myöskään tällä palstalla.
Arvosteluvaiheissa yritän kuitenkin saada suoran kontaktin joihinkin palstan keskustelijoihin,
kuten esim. John Titoriin, joka mielestäni havaitsi hyvin osuvasti sävellykseni ongelmat.
 
Mutta sävellys on vasta alussa ja parhaillaan yritän sisäistää suuren säveltäjän, Brahmsin oppeja, joista otteita seuraavaksi:
 
1. Kun opiskelet musiikkia, tärkein asia on oppia tarkka kontrapunkti- vastakohta,
moniääni -säveltäminen
 
2. Kirjoittaa ensin varioita, on joskus hyvä aloituksille.
 
3. Tavallisesti parhaat ideat liikkuvat mielessä, älä ponnistele liikaa, niin ideat tulevat kantamaan sävellystyössäsi.
 
4. Älä sävellä ennen kuin koko ajatus on varma. Kun saat idean, mene ja kävele ulkona hetken aikaa, kun jatkat niin huomaat, että ajatus oli vasta alussa.
 
5. Kirjoita melodia ja basso yksinään, niin kuulet onko melodia ankea ja basso tylsä.
 
6. Sinun täytyy oppia kuinka työskennellä. Sinun täytyy kirjoittaa päivät toisensa jälkeen ja olla ajattelematta onko se merkittävää. Mitä tulee melodioihin, joudut kirjoittamaan monta melodiaa, ennen kuin käyttökelpoinen ilmaantuu.
 
7. Ei pitäisi aina luottaa ideaansa. Kynä ei ole vain kirjoittamista varten, vaan myös korjaamista varten. Muttaa hyvin varovaisesti. Kerran kirjoitetusta on vaikea päästä eroon. Mutta jos on tulossa johtopäätös jota et ole toteuttanut, vaikka hyväkin sinänsä, mieti sitä pitkään, tässä vaiheessa se on helppo jättää toteuttamatta.
Kuinka usein yrität säästää sellaista kohtaa ja näin tuhota koko asia, saamatta mitään mainittavaa aikaan, raataa idean kanssa sen sijaan että aloittaa asian herrana.
Toisinaan hyväksynnät, kuten tässä, tarjoavat peitellyn ongelmaelementin, joiden läsnäolo saattaa olla sinulle vaistonvarainen, mutta et voisi lukita sitä sinne kaikkia.
Korjaukset pitäisi saada tehtyä tarkasti, erityisesti sävellyksen yksityiskohtiin.
 
8. Epäilemättä imitaatio-jäljittely on paras tapa ymmärtää kuinka musiikki on kirjoitettu ja rakennettu. Alussa säveltäjä saattaa seurata suurten mestareiden, Beethoven, Mozart, Brahms, Haydn jne. sävellysten koostumuksen tekotapaa. Tällä tavoin voi ymmärtää rakennetta ja käyttää sitä omassa työssä.
Kaikki säveltäjät ottavat ideoita toisten sävellyksistä, mutta näitä ideoita ei voi käyttää nuotti nuotilta omassa kappaleessa.
Vastakkaisuus, se on se tapa käyttää tai muuttaa ideaa ja kehittää sitä, mikä ilmaisee nerouden säveltäjässä ja hänen kirjoitelmassa.
Kun aloitat säveltämään, on hyvä aloittaa kopioida tai seurata tiettyä kappaleen rakennetta tai sävellystyyliä; näin voi huomata kuinka kokoonpano on muodostettu ja lisätä se omaan ideaan.
 
moscowian
05.05.2008 09:44:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos olet Erkki hommannut pätevämmän paketin soundeja, kuin ne taannoiset soundfontit, jotka eivät oikein päästäneet dynamiikkaa oikeuksiinsa, eivät ole tuota laajusluokkaa olevaan hommaan sopivia.
 
Hyvät keväät!
 
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php
levesinet
05.05.2008 10:16:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastakkaisuus, se on se tapa käyttää tai muuttaa ideaa ja kehittää sitä, mikä ilmaisee nerouden säveltäjässä ja hänen kirjoitelmassa.
Mitä kaikkea tarkoitat vastakkaisuudella? Jos tarkoitat kontrastin maksimointia mahdollisimman monissa eri ulottuvuuksissa, niin se on pirun hyvä idea.
- vuorotellen nopeaa ja hidasta tempoa
- vuorotellen pehmeää ja kovaa dynamiikkaa
- vuorotellen kevyttä ja massiivista orkestrointia
- vuorotellen surullista ja iloista tunnelmaa
- vuorotellen koristeellista ja korutonta tekstuuria
- vuorotellen uutta ja kertausta jne.
Vastakohdat korostavat toisiaan, ja parhaimmillaan teoksen osaset kasvattavat toistensa arvoa.
 
Erkki Linden
05.05.2008 16:26:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos olet Erkki hommannut pätevämmän paketin soundeja, kuin ne taannoiset soundfontit, jotka eivät oikein päästäneet dynamiikkaa oikeuksiinsa, eivät ole tuota laajusluokkaa olevaan hommaan sopivia.
 
Hyvät keväät!

 
Joo nyt on 76 megainen äänipankki, missä on vain sinfoniaorkesterin soittimet.
Kutakin soitinta tai ryhmää löytyy vähintään 5 erilaista, joista voin sitten valita sopivan kulloiseenkin kohtaan sävellyksessä.
Siis voin vaihtaa kesken kappaleen eri soundilla soivia soittimia.
 
levesinet
05.05.2008 16:38:02 (muokattu 05.05.2008 18:17:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo nyt on 76 megainen äänipankki, missä on vain sinfoniaorkesterin soittimet.
76 gigaa se on, arvaan ma.
 
moscowian
05.05.2008 17:13:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

76 gigaa se on, arvaan ma.
 
Minkä valmistajan paketti?
 
"It´s going to be legen.. wait for it... dary!!" Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php
musamies
06.05.2008 00:39:01 (muokattu 06.05.2008 00:58:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäpäs luulet, pitävätkö bluesasiantuntijat tätä kappaletta bluesina?
 
Bluesissa on kuitenkin se hyvä puoli, että sitä voi soittaa yksinkin ilman, että tarvii kuunnella "asiantuntijoita".
 
Sinfonian kanssa kurjempaa on kun siinä tarvii aika monta soittajaa samaan aikaan ellei tee koko juttua tietokoneella. Joutuu mielistelemään auktoriteetteja ja ei voi tehdä minkälaista sinfoniaa huvittaa.
 
Miten voi säveltää sinfonian, jos sinfonian käsite ei ole selkärangassa ahkeran kuuntelun ja partituurien analysoimisen kautta?
 
Minun mielestä todellinen taide vai syntyä pitkälti fiilispohjalta.
 
En tiedä miten moni yrittäjyyttä tieteellisesti tutkiva tai vaikka elinkeinoasiamiehenä työskentelevä on itse aktiivinen uusien yritysten perustaja tai todelliseksi yrittäjäksi omin varoin ryhtyvä.
 
Näinköhän taiteilijana olemistakaan voi kovin paljoa lähestyä analyysien kautta, vaan pitää olla valmis itse ryvettymään jos meinaa taiteilijana toimia.
 
Periaatteessa meistä jokainen joka pystyy tännekin kirjoittamaan pystyisi kirjoittamaan runokirjan jos on riittävästi motivaatiota. Puuttuu vain innostus toteuttaa itseään sillä saralla ja ei ole halua asettaa itseään alttiiksi ryvettymiselle.
 
Sinfoniassa ihmetyttää miksei jokainen saisi säveltää sellaista sinfoniaa kuin haluaa? Laulaminen on vapautunut karaoken myötä ja patsaitakin voi veistää vaikka moottorisahalla. Mikä tekee sinfoniasta sellaisen, ettei se olisi jokaisen kiinnostuneen ulottuvilla?
 
Tuli heti mieleen George Gershwin ja erittäin tunnettu kappale Summertime, joka on pätkä kokonaisesta neekerioopperasta. En ole mikään klassisen musiikin asiantuntija, tai bluesasiantuntija, mutta mitäpä luulette?
 
Kiva biisi, sen voi esittää jokainen kiinnostunut tyylillään.
 
Erkki Linden
06.05.2008 08:12:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

76 gigaa se on, arvaan ma.
 
Ei, vaan tiedoston koko on todellakin 74.7 Mt eli 78336004 tavua.
 
Äänipankki perustuu Emun 8MBGMSFX:n, jota olen itse muuttanut Vienna SounFont studio 2:lla.
Valmiita soittimia löytyy netistä runsaasti ja näitä keräämällä sekä osittain itse muokkaamalla olen saanut rakennettua mainitsemani sinfoniaorkesterin.
 
Erkki Linden
06.05.2008 08:30:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä kaikkea tarkoitat vastakkaisuudella? Jos tarkoitat kontrastin maksimointia mahdollisimman monissa eri ulottuvuuksissa, niin se on pirun hyvä idea.
 
Nämä ohjeet olivat osa suuren säveltäjän Brahmsin ohjeista säveltäjille, ei minun.
 
levesinet
22.06.2009 22:41:38 (muokattu 25.06.2009 15:22:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia Lindenin Erkille kannustavasta esimerkistä!
 
Apricot: Saa säveltää sinfonian, jos siihen on motivaatiota.
Lienen jo joutunut moisen mielisairauden uhriksi, koskapa olen ruvennut hahmottelemaan ikiomaa projektiani.
 
John Titor: ...ja kaikkea siltä väliltä, pelkillä korvilla/vaistolla, teknisesti, tietokoneen kanssa ja ilman koneen apua. Kappaleen päätyminen esitykseen asti on silti valtava sattumien summa.
Tyydyn runttaamaan sen ulos sekvensserin, saundikirjaston ja audioeditorin kautta, jos se ikinä valmistuu. Melko todennäköisesti pelkästään jo pitkän partituurin kehittäminen osoittautuu liian työlääksi ja haastavaksi urakaksi.
 
Tommi S.: ...koko teoksen ydinajatusta. Missä tahansa teoksessä on hyvä olla vain yksi ajatus jota se viestittää, oli teos sitten sinfonia, näytelmä, elokuva, romaani, runo tai tanssiesitys.
Mä oon funtsinu et se vois olla evoluutio tai muuten vaan suunnilleen seuraavat elementit kattava kokonaisuus:
1. osa: merielämä? elämän synty ... molukkiravut, kaloja, pääjalkaisia, koralleja, merilevää... (pääosin ambientti, aaltoileva tyyli, paljon värejä)
2. osa: maaelämä? dinosauruksia? (pääosin rytmikäs, mekaaninen tyyli)
3. osa: ilmaelämä? linnut? (pääosin lennokas, eloisa tyyli)
 
Nimittäin lapsesta asti minua ovat kiehtoneet tällaiset kuvat:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Geological_time_spiral.png
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Ordovician_Sea.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:A … osaurus_in_Baltow_20060916_1500.jpg
 
John Titor: Lada 1200 ei ole urheiluauto niille jotka ovat ajaneet Ferrarilla
Hahaa
 
John Titor: Paskanmarjat, jos on riittävän hyvä teos niin väitän että jengi soittaa sen vaikka ilmaiseksi, muusikot kun sattuvat tykkäämään hyvän musiikin soittamisesta.
Kirjoitan tuon ylös keltaiselle memolapulle ja liimaan sen näkyvälle paikalle lisäämään luomisen tuskaa. Hiukan kyllä pelottaa mahdollisuus, että toisen Lada saattaa olla toisen Ferrari. Mistä tulikin mieleeni, että Lada 1200 on melkein sama hyrysysy kuin Fiat 124 ja että Ferrari taitaa kuulua Fiatin alaisuuteen.
 
Mutta asiaan. Voi olla, että jossain vaiheessa erehdyn kyselemään täällä porukan mielipidettä, jotta välttyisin täydelliseltä EVOtussinfonialta... :D Äkkiseltään tulee mieleeni, että kun noiden vetistely-, maalailu- ja ilmailuosien välille tulee luonnostaan rytmillistä ja orkestraalista kontrastia, niin tarvitsen jonkin jutun, joka toisaalta sitoo ne yhteen, jotta laaja kokonaisuus pysyy kasassa. Se jokin on varmasti teema, jolle kehittyy ensimmäisen osan alussa muutamia kantamuotoja...
"Solujen rakenteesta päätellen elämä näyttää syntyneen vain kerran, kaikilla soluilla on yhteinen esi-isä eikä elämää synny jatkuvasti luonnossa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/El%C3%A4m%C3%A4n_alkuper%C3%A4
...joista kehittyy edelleen joukko toisilleen etäisemmin sukua olevia teemoja...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Geeni
http://fi.wikipedia.org/wiki/Organismi
...jotka alkavat kilpailla keskenään...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ravintoketju
 
Taidankin valita tällaisen kuvan
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Geological_time_spiral.png
eräänlaiseksi visuaaliseksi hakemistoksi massiiviseen evoluutiosinfoniaprojektiini, niin että voin kynällä värittää tai ympyröidä siitä aikakausia tai yksityskohtia ja yhdistellä niitä nuolin niin, että tiedän, mitä kaikkea tulee sinfonian ekaan osaan, mitä tokaan osaan ja mitä kolmanteen osaan. Ja sitten yksityiskohtia voisi lisäillä tuohon kuvaan, kunnes on jo tarpeen piirtää oma, paranneltu versio kustakin episodista. Esim. brachiosaurusten ja allosauruksen välinen kamppailu voisi olla dramaturgisesti luontevaa sijoittaa lähelle dinosaurusosuuden loppua, kun siitä saa niin dramaattisen kuvauksen. Ja siten sitten pääsen ikään kuin hallitusti porautumaan pitkän teoksen pitkiin osiin top-down. Kyse on siis projektinhallinnasta. Tavallaan aluksi voisin valmistaa koherentin kuvakertomuksen ja sitten muuntaa sen kuvataiteesta säveltaiteeksi.
 
Jees, tuumasta toimeen.
 
Tämä oli visio. Lopputuloksesta en voi luvata mitään. :D
 
ralliolli
23.06.2009 10:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Jees, tuumasta toimeen.
 
Parasta onnea suureen ja jaloon projektiisi. Jo suunnitelmasi ovat mieltä kiihottavia ja ennen kaikkea lupaavia!
 
Sillä mikä sopisi luontevammin ajassa tapahtuvan muodonnan esikuvaksi kuin biologinen evoluutio?
 
"Vain tärkeitä kysymyksiä kannattaa pohtia 2500 vuotta - myös silloin kun lopullinen totuus ja täsmällinen tieto on saavuttamattomissa." (Tomi Mäkelä, Musiikin filosofia ja estetiikka, s. 450)
Topi Nambur
23.06.2009 10:43:15 (muokattu 23.06.2009 10:54:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ralliolli:Sillä mikä sopisi luontevammin ajassa tapahtuvan muodonnan esikuvaksi kuin biologinen evoluutio?
 
Toki evoluutio on mainio teema, mutta Darwinin juhlavuoden kunniaksi sävelletty, viisi vuotta kestänyttä tutkimusmatkaa HMS Beaglella kuvaava sinfonia olisi vieläkin ajankohtaisempi. Sinfonian finaali voisi kuvata Lajien synnyn kirjoittamista, painamista ja julkaisemista.
 
Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen.
ESPER
20.08.2009 00:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkki Hei!
 
Missä vaiheessa uusi sinfoniasi on tällä hetkellä?
 
levesinet
05.03.2011 18:04:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Tyydyn runttaamaan sen ulos sekvensserin, saundikirjaston ja audioeditorin kautta, jos se ikinä valmistuu
 
Sinfonia...
http://maihinnousu.net/levesinet
 
...jos nyt elektroakustinen ohjelmallinen impressionismi voi olla sinfoniaa. Impressionisti ei tunne kehittelyä vaan syklisyyden.
 
Avainideaksi jalostui käydä läpi 5 klassista alkuainetta: eetteri, tuli, vesi, maa ja ilma. Elementtien sinfonia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Klassiset_alkuaineet
 
- - -
 
Ohjelma
 
Eetteri viittaa avaruuteen. Alussa kosminen värähtely saavuttaa aurinkokunnan ja maapallon.
 
Havaitsemme maapallon olevan vielä marto, vailla elämää. Voimakas vulkaaninen toiminta ja planeettaan iskeytyvät suuret meteoriitit tietävät tukalia olosuhteita. Kaasukehä himmentää aurinkoa kummasti. Ahdistavaa.
 
Sitten onkin hyvä pulahtaa laavavirtojen mukana veteen. Siellä se sitten alkaa, elämä. Meressä kehittyy mitä värikkäimpiä elämänmuotoja.
 
Sinfonian puolivälissä noustaan pinnalle. On uljas näky, kun hetulavalaat käyvät pinnalla ja suihkuttavat vettä sieraimistaan.
 
Maaelementti jakautuu nokturnaalisiin ja diurnaalisiin vaiheisiin.
 
Päivä kallistuu iltaan, merenranta jää taakse siirryttäessä jokivartta kohti sydänmaata tähtikirkkaassa yössä.
 
Hitaasti valkenee aamu. On utuista ja hiljaista.
 
Ollaan Tapiolan valtakunnassa. Hirvieläimet laukkaavat.
 
Maasto muuttuu yhä mäkisemmäksi. Jyrkkien kallioiden yllä liitää kotka.
 
JPQ
06.03.2011 19:03:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Sinfonia...
http://maihinnousu.net/levesinet
 
...jos nyt elektroakustinen ohjelmallinen impressionismi voi olla sinfoniaa. Impressionisti ei tunne kehittelyä vaan syklisyyden.
 
Avainideaksi jalostui käydä läpi 5 klassista alkuainetta: eetteri, tuli, vesi, maa ja ilma. Elementtien sinfonia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Klassiset_alkuaineet
 
- - -
 
Ohjelma
 
Eetteri viittaa avaruuteen. Alussa kosminen värähtely saavuttaa aurinkokunnan ja maapallon.
 
Havaitsemme maapallon olevan vielä marto, vailla elämää. Voimakas vulkaaninen toiminta ja planeettaan iskeytyvät suuret meteoriitit tietävät tukalia olosuhteita. Kaasukehä himmentää aurinkoa kummasti. Ahdistavaa.
 
Sitten onkin hyvä pulahtaa laavavirtojen mukana veteen. Siellä se sitten alkaa, elämä. Meressä kehittyy mitä värikkäimpiä elämänmuotoja.
 
Sinfonian puolivälissä noustaan pinnalle. On uljas näky, kun hetulavalaat käyvät pinnalla ja suihkuttavat vettä sieraimistaan.
 
Maaelementti jakautuu nokturnaalisiin ja diurnaalisiin vaiheisiin.
 
Päivä kallistuu iltaan, merenranta jää taakse siirryttäessä jokivartta kohti sydänmaata tähtikirkkaassa yössä.
 
Hitaasti valkenee aamu. On utuista ja hiljaista.
 
Ollaan Tapiolan valtakunnassa. Hirvieläimet laukkaavat.
 
Maasto muuttuu yhä mäkisemmäksi. Jyrkkien kallioiden yllä liitää kotka.

 
Mitä soundeja käytit ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
levesinet
06.03.2011 19:38:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg O5R/W ja EWQLSO Gold Pro XP.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «