Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Metallica - Master of Puppets
1 2 3 4 5 6 7 8
moottorisaha
11.12.2004 22:10:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa se jos osaa.
 
Mutta silti täysin erilaiselta kuin tuo pelkkä alaspäin jynkytys, mikä mielestäni sopii kyseisen biisin riffeihin huomattavasti paremmin.
 
Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. Thank you for your beautiful music
Krice
11.12.2004 22:41:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta silti täysin erilaiselta kuin tuo pelkkä alaspäin jynkytys
 
Omassa soitossani en kyllä paljon eroja kuule. Ehkä pitäisi kuunnella tarkemmin.
Ei oo muuten kovin economyä soittaa alaspickauksella tuota:)
 
Starlia
12.12.2004 02:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse kun puppetsia joskus levyn mukana soittelen, niin downstrokena vaan niin kauan kuin käsi jaksaa. sitten kun voimat loppuvat, jatkan alternatella ja hetken päästä kun käsi on hieman rentoutunut, niin jatkan taas "oikeaan" malliin.
 
paskat sen väliä miten sen soittaa kunhan soittaa. kyllä automaattivaihteillakin ajaa vaikka manuaaleilla on siistimpää..
 
Ben_D
12.12.2004 21:00:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mun mielestä ole noin. Eihän punttiksellakaan käydessä lopeteta kun alkaa sattua. Silloinhain vain lihakset vahvistuu.
 
Just. Se on sitten kiva kun menee ranne siihen kondikseen, että sillä ei enään kovinkaan nopeesti soiteta.
 
HPK
toxic
12.12.2004 21:39:40 (muokattu 12.12.2004 21:43:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just. Se on sitten kiva kun menee ranne siihen kondikseen, että sillä ei enään kovinkaan nopeesti soiteta.
 
Jos sillä sitten voi ollenkaan soittaa.
 
Sanon tämän tuas: Jokainen soittakoot omalla tavallaan, vaikka se kuulostaisikin jonkun muun mielestä paskalle.
 
Order
12.12.2004 22:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mun mielestä ole noin. Eihän punttiksellakaan käydessä lopeteta kun alkaa sattua. Silloinhain vain lihakset vahvistuu.
 
Siis asiaa sivuten punttiksella olisi syytä lopettaa jos alkaa sattumaan. Sarjat tehdään niin että väsyy, jossei väsy eivät lihakset kehity mutta jos sattua alkaa et kohta treenaa ollenkaan.
 
We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies. Mullon liput Maideni keikalle o/ Pastilli?
Börje
13.12.2004 01:08:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e kielen iskut downstrokeina ja a kielen iskut upstrokeina.
jos nyt edes ajattelin oikeaa riffiä...?

 
Ihme jonglöörejä. Tuo oli melko luonnottoman tuntuista mulle. Ei tullut lasta eikä paskaa tuolla tavoin multa. Downilla pistelen kaikki menemään.
 
Mikä vitun allekirjoitus?
Kakemakeväke
13.12.2004 12:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mun mielestä ole noin. Eihän punttiksellakaan käydessä lopeteta kun alkaa sattua. Silloinhain vain lihakset vahvistuu.
 
Epämukavuus ja kipu on kaksi eri asiaa.
 
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Jazzeri
13.12.2004 13:31:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emmätiiä...
 
mie
13.12.2004 15:04:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paremmalta se downsrtokella kuulostaa ja kielten demppaus on helpompaa kun käsi ei liiku niin paljoa kuin alternativella, mutta äkkiä ainakin itselläni käsi väsyy.
 
Helvetin vaikea se on, soitti sen miten tahansa.
 
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
Karipiirto
13.12.2004 16:37:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin vaikea se on, soitti sen miten tahansa.
 
Ja on poijaat käsittämätöntä miten sitä ei saa kuulostamaan millään yhtä munakkaalta ku Hetfieldin vetämänä. Nyt olen jo päässyt lähelle sitä muttei se vieläkään mee.
 
ps. Downstrokella mäki sen vejän=-)
 
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
JPower
13.12.2004 16:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Metallicalla on ainakin levyllä hyvät säröt siinä, mitenhän semmoset saa? Ite en mun vempeleillä semmosia varmaa saa.
 
Torniojaws
13.12.2004 16:47:58 (muokattu 13.12.2004 16:49:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Metallicalla on ainakin levyllä hyvät säröt siinä, mitenhän semmoset saa? Ite en mun vempeleillä semmosia varmaa saa.
 
Putkivahvistin täysillä ja aktiivimikit kitarassa. Siitähän se irtoaa.
 
Encycmetistä:
 
MASTER OF PUPPETS
 
GUITARS
Jackson KV1 (King V - Dave Mustaine signature serie) White, triangle inlays Duncan humbuckers, replaced by two EMG 81 humbuckers in 1987 With this guitar James used to play "The Thing That Should Not Be" during "Master of Puppets" gigs Neck thru body, poplar body, ebony fingerboard LSR tuning machines Last time used live: 1987 (Jaymz broke the neck down the middle)
 
Amps
Mesa-Boogie Mark C+ amp (re-wired as a pre-amp)
Marshall 100 watt power amp
Marshall 4x12 cabinets
 
Picks
Dunlop Green Tortex .88 mm

 
Kaikkien Metallica-levyjen laitteet, James:
http://www.encyclopedia-metallica.com/equipment/jayhiseq.shtml
 
Kaikkien Metallica-levyjen laitteet, Kirk:
http://www.encycmet.com/equipment/khiseq.shtml
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
ps3t
13.12.2004 18:01:45 (muokattu 13.12.2004 18:03:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämukavuus ja kipu on kaksi eri asiaa.
 
Jep. tarkoitinkin juuri sitä kun käsi menee hapoille. Mutta jos alkaa kunnolla SATTUMAAN niin silloin on toki syytä lopettaa. Tajusin vaan väärin ton alkuperäisen kommentin.
 
Life is shit and then you fucking die.
Spiralmind
13.12.2004 18:11:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhyy, oon soittanut jo 5 vuotta enkä osaa tota biisiä soittaa tarpeeks kovalla tempolla. :( Käsi vaa väsyy heti ja menee epärytmiin ja kaikkee. Kai mulla on aina ollut väärä tekniikka, mutta miten sen oikean sitten oppis...!?
 
Muutenkin toi pelkästään alaspäin mättämällä nopea komppaaminen tuottaa vaikeuksia. Ei ees Paranoid mee aina sulavasti ja käsi väsyy. Ok, totta sekin että en harjottele tarpeeksi... mutta ärsyttävää että tollanen fyysinen juttu on niin paljon esteenä.
 
Btw itseasiassa Master of Puppets oli ekoja biisejä mitä aikoinaan opettelin soittaa... ei ehkä ihan hyvä aloittelubiisi... sitten melkein kyllästyin biisiin enkä oo pitkään aikaan juuri yrittänytkään, mutta välissä oon koittanut sitä riffiä eikä mee juuri yhtään paremmin kuin vaikka 4 vuotta sittenkään.
 
Millä opin tekniikan? Oon koittanut kaikkea mutta ei vaan suju paremmin. Ihmetyttää kun toisille se tuntuu olevan melkein itsestäänselvää.
 
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
Sunrise
13.12.2004 19:36:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin miten ite oon kehittyny, niin oon vaan soittanu melkein kaiken vaan downstrokella. Siis kaikki biisit, riffit mitä soittelen. Tietenkin jossain on pakko käyttä alternatee.
 
Karipiirto
13.12.2004 20:05:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alternate on kyllä minulle hiukka hankalaa vaikka tajuan miten se menee mutta kun plekukäsi ei vaan oo kylli näppärä vielä. Ei kai auta ku harjotella.
 
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
Torniojaws
13.12.2004 20:07:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nou hätä, treenasihan Jameskin tuota biisiä varten yli 11 vuotta(ko?)
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
mie
13.12.2004 20:40:21 (muokattu 13.12.2004 20:41:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nou hätä, treenasihan Jameskin tuota biisiä varten yli 11 vuotta(ko?)
 
He was 9 years old when he first took piano lessons before taking on brother David's drums and finally picking up a guitar in his pre-teens.
 
Eli olisko ollut 12-13 vuotias kun aloitti treenaamisen eli n. vuonna 1975. Master Of Puppets ilmestyi vuonna 86 eli 11 vuotta on aika lähellä.
 
EDIT: Miksi tämäkin tieto piti etsiä...taidan mennä nukkumaan.
 
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
Ben_D
13.12.2004 21:00:56 (muokattu 13.12.2004 21:11:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhyy, oon soittanut jo 5 vuotta enkä osaa tota biisiä soittaa tarpeeks kovalla tempolla. :( Käsi vaa väsyy heti ja menee epärytmiin ja kaikkee. Kai mulla on aina ollut väärä tekniikka, mutta miten sen oikean sitten oppis...!?
 
Muutenkin toi pelkästään alaspäin mättämällä nopea komppaaminen tuottaa vaikeuksia. Ei ees Paranoid mee aina sulavasti ja käsi väsyy. Ok, totta sekin että en harjottele tarpeeksi... mutta ärsyttävää että tollanen fyysinen juttu on niin paljon esteenä.
 
Btw itseasiassa Master of Puppets oli ekoja biisejä mitä aikoinaan opettelin soittaa... ei ehkä ihan hyvä aloittelubiisi... sitten melkein kyllästyin biisiin enkä oo pitkään aikaan juuri yrittänytkään, mutta välissä oon koittanut sitä riffiä eikä mee juuri yhtään paremmin kuin vaikka 4 vuotta sittenkään.
 
Millä opin tekniikan? Oon koittanut kaikkea mutta ei vaan suju paremmin. Ihmetyttää kun toisille se tuntuu olevan melkein itsestäänselvää.

 
Soitat pikametallia ensin hitaimmilla temmoilla. Toinen hyvin yksinkertainen tapa on laittaa metronomi kiluttamaan ja soittaa alaspäiniskuilla taka-taka-taka-taka-taka-taka-taka-taka(talvi). Toistoja toiston perään. Niin ne ihakset kehittyy. Ja kuten aiemmin mainittu ranne rentona.
 
HPK
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «