Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käsi/sormivaivat
1 2
PomppoK
28.04.2004 00:06:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus muinoin sain joka ikisen sormen pään (paitti peukalon) vasurista verille ja pari sormea oli monta viikkoa tunnottomia päistään. Varmaankin melko yleistä vasta-alkajilla, mutta karaistuupa sormet nopeaan sopiviks.
 
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
hullujudas
06.05.2004 16:12:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt viiden vuoden soittamisen jälkeen on pientä kipua alkanut oikean käden ranteessa tuntua,mutta se on oikeesti vaan pientä kipua.
 
Pakko hehkuttaa bathorya : Bathory rulettaa!!!!
Capsu
11.05.2004 09:36:56 (muokattu 11.05.2004 09:40:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä taannoin innostuin taas oikein reenailemaan ja seuraavana aamuna kun heräsin mun molemmat kädet oli todella turvoksissa ja kauhea särky molemmissa käsissä. Todellakin siis ihan tuskaisan kipeät. Kun vahdoin kitaraa huomasin uudenlaisen ongelman. Vasemman käden peukalo puutuu mitä kummallisemmalla tavalla ja se puutumus tunne ei meinaa hävitä lainkaan.
 
Tästäkin varmaan pääsis jos lämmittelis molemmat räpylät enneku alkaa tositoimiin.
 
Pääasiallisesti oireet lienee syntyvät siitä, että jännitän käsiäni musisoidessa. Joskus huomaan puristavani plektraa raivokkaasti, koska tuntuu että se putoaa kädestä. Etusormesta ja keskarista useimmiten kipeytyvät nivelet ja kämmenpohja vasurista.
 
Ja mainitsenpa tähän vielä, että kun soitan istualtaan niin selkä tulee kipeäksi lapojen välistä joka taas lienee johtu hyvinkin epäergonomisesta asennosta.
 
Elämöinti on ihmisen parasta aikaa.
fireal
11.05.2004 10:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaten mulla on tollaset patit ranteissa. Lekuri sanoi vaan että vahvista ranteita, niin ei kipeydy sitten enää niin helposti. Meikällä on kyllä heikohkot ranteet, kun tällanen kukkakeppi olen, että siitä varmaan johtuu.
 
Jonkin verran olen treenaillut ranteita sillä tavalla, että painot kädessä tehnyt ranteella sellaista nostoliikettä molemmin päin. Kyllähän se on auttanut, mutta sitä pitäisi muistaa tehdä päivittäin ja jokusenkin tovin.
 
Robert
11.05.2004 11:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phääh! Viikon haravointi hautuumaalla teki tehtävänsä ja nyt on käsi siteessä. Tämä ja huominen päivä pitäisi huilia...
 
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Hot RedX
12.05.2004 12:19:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis vas.käden rannepattini ovat peräisin soittamisesta... ei sinänsä ihme, kun käsi on niin omituisessa asennossa. oikeesti aika vammaisessa asennossa. testaa ilman kitaraa
 
wiggy
17.05.2004 01:53:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääasiallisesti oireet lienee syntyvät siitä, että jännitän käsiäni musisoidessa. Joskus huomaan puristavani plektraa raivokkaasti, koska tuntuu että se putoaa kädestä.
 
Kokeile porata muutama reikä plekuun ja/tai hioa sitä hiekkapaperilla karkeammaksi. Ja unohda kiiltäväpintaiset lätkät.
 
I'm living it, you're just hearing it!
Tony Narrows
17.05.2004 15:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo jonkinlaisia vaivoja on silloin tällöin.
Oikean käden peukalon nikama kipeytyy silloin tällöin,jos olen esimerkiksi reenannut paljon pikkausta ja vastaavaa ja toisinaan on myös vasemman käden pikkurillin nivel myös turtana,mutta onneks on kuitenkin mennyt aina kivut ohi vähintään kahdessa päivässä :D
 
tuosta oikean käden peukalovaivoista ois kiva kuulla myös jos jollain on kokemuksia????
 
Toni A Salmi
toxic
17.05.2004 15:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus sweepatessa saatta pikkurilli muljahtaa paikaltaan. Ei siis pahasti mutta se tuntuu aika vitun ärsyttävältä. Siis silleen äkkiä vaan muljahtaa.
 
tommijk
17.05.2004 17:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä on jo toista kertaa vuoden sisään jännetuppitulehdus. Ensimmäisen tulehduksen jälkeen venyttelin kädet aina ennen soittamista, mutta ei siitä näytä paljon apua olevan...? Soittoasennosta ym. en myös löydä vikaa. Oisko kellään hyviä neuvoja jännetuppitulehduksen ehkäisyyn? Kiitos
 
"Mitä huonommin menee, sitä ylimielisemmiksi muutumme." - T. Liimatta
Joees
17.05.2004 21:33:26 (muokattu 17.05.2004 21:34:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neuvosta en tiedä, mutta koeta elää sen kanssa. Mulla meni vuoden sisällä myös kaksi kertaa. No, asian valoisat puolet ovat että saan vapaasti lintsata kirjotustehtävät ja saan palauttaa hommat myöhässä lukiossa. Hehe. Nojoo.
 
Vanha, mutta kenties parhain neuvo - heti kun tunnet hieman särkyä/kipua whatever lopeta soittaminen ja hiero/venytä kättä. Koeta olla rasittamatta sitä rannetta kauheesti.
 
Edit. Miksi perhanassa menin lainauksen poistamaan? En tiedä. no kuitenkin tämä oli vastaus tuossa yläpuolella olevaan.
 
Groooove is in heart!
pihinen
19.05.2004 12:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tuli eilen ensimmäistä kertaa rakko vasempaan nimettömään. Treenasin toissapäivänä Hallowed be thy namen sooloa 1,5 tuntia ja eilein oli muutaman tunnin treenit se tuntui olevan liikaa. Ja tänäänkin ois treenit prkl. Muuten ei hirveästi ole vaivoja ollut, vaikka soittoasento ei mikään paras mahdollinen olekaan. Joskus saattaa vasemman käden ranne kipeytyä soittaessa, mutta ei vaivaa muuten.
 
Miten kuuro kuulisi sanoman? Miten sokea löytäisi sanojan? Miten mykkä vastaisi sanoilla? Miten pimeys väistyisi runolla?
Capsu
20.05.2004 22:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasinpas juuri, että vasemman käden peukalo puutuu kun soitan tiettyä kappaletta. Puutuminen tuntuu peukalon ulkoreunassa, kärjestä aina nivelen alapuolelle asti. Muiden kappaleiden kanssa tätä ei tapahdu, merkillistä. Ottaen huomioon, että vasurin peukaloa ei tule juuri käytettyä itse soittamiseen.
 
Elämöinti on ihmisen parasta aikaa.
Adelheid
20.05.2004 23:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on molemmat ranteet paskana. Muka rasitusvamma; pyh sanon minä.
 
Pitäisi nyt ensi kuussa raahautua lääkäriin. Makssa kivasti mutta on sen arvoista.
 
Minähän täällä avauduin jokunen viikko sitten noista ranteistani..
 
Snowblind
21.05.2004 00:10:17 (muokattu 21.05.2004 00:12:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla todettiin juuri pikkauskädessä tenniskyynärpää, hieman ärsyttävä tämäkin paitsi nyt kovan keppijumpan avulla on kovasti parantunut.
 
Sehän tulee siitä kun käsi on kovasti puristuksissa sellaisessa ala-asennossa ja olen huomannut että tosiaan plektraa puristan aika kovasti.
Piece Of My Mind
29.03.2010 18:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otelautakäden etusormi alkoi tossa jokunen viikko sitten vihotella, tietyt otteet aiheutti kipua sormen tyvestä nivelen alapuolelta. Muutamat treenit meni vähä arastellen ja soiton jälkeen sai suosiolla pitää taukoa. Nyt otin ihan viikon mittaisen irtioton soitosta ja samat vaivat nyttäisi silti jatkuvan. Olen koittanu teippailla sormea hiema tukeakseni, sikäli kun pieni pakkotilanne treenata keikan ollessa muutaman päivän päässä. nivelessä jonkinmoinen rasittuma, vaiko peräti ihan luussa?! onko kellään kokemuksia moisista vaivoita.. Lekuria en ole vielä ehtinyt haastatella.
 
Soittaminen on kyllä melko terapeuttista, sikäli kun huomaa että melkosen stressin saa aikaseks kun ei voi täydellä teholla soittaa.
 
Gary Enfield
29.03.2010 18:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile vaihtaa remmin pituutta, nosta suosista kitara melko korkealle.
 
Dundee
31.03.2010 18:29:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiedä tulehduksista tai mistään, mutta itellä meni yksi hilpeä baarireissu lasinsiru iloisesti puoleenväliin kämmentä ja sieltä sit joku hermo poikki. Otelautakäden etusormi vielä lähes vuodenkin jälkeen tunnoton toiselta puolelta, eikä tehtävissä oikeastaan mitään. Alkaa jo kuitenkin tottua tunteeseen tai siis tunnottomuuteen, mut välillä on kyl semmonen fiilis että täyskuntoisella sormella ois kivempi soitella. :p
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «