Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Albert Järvinen
1 2 3 4 5 6
rheinone
21.11.2005 16:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä lätty (Got to know ollut oma suosikkini siltä) kuten myös on Pen Lee & Co:n Closer to the Drum:kin.
 
Sieltähän ne molemmat sekä Nouveau että Closer To The Drum löyty kirjastosta. Ihan mukavaa rhythm&blues- ja rockabilly-pikkausta on toi Nouveau. Taidan hankkia omaksi kun tulee vastaan.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Ekku01
21.11.2005 17:33:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sieltähän ne molemmat sekä Nouveau että Closer To The Drum löyty kirjastosta. Ihan mukavaa rhythm&blues- ja rockabilly-pikkausta on toi Nouveau. Taidan hankkia omaksi kun tulee vastaan.
 
Jeh. Tossa välissähän Pen Leeltä tuli sitten vielä Catlook Gypsies, mutta se ei ole oikeen koskaan innostanut meikäläistä.
 
Bad Company...till the day I die..."
BigPapa
31.12.2005 16:46:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spring 76 taas kuuntelussa ,on se vaan hyvä.
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Hassel
31.12.2005 18:05:06 (muokattu 01.01.2006 20:01:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua Ride On ja hyvä kiekko se kieltämättä on. Let's have a ball vaan
 
Tietysti Pauligin
14.01.2006 01:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Let it roll kokoelma putkahti eilen postiluukusta. Juu jep jees, vallan mainioita mukana.
 
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Jake.e
14.01.2006 10:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"niin aikasin", Eikös pekkakin kerrennyt 40 täyttää kun kuoli.
Jostakin oon lukenu että dr.feelgoodiin kyselivät järvistä.
 
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
Härski
14.01.2006 13:28:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"niin aikasin", Eikös pekkakin kerrennyt 40 täyttää kun kuoli.
 
Aivan, eli liian aikaisin.
 
Jostakin oon lukenu että dr.feelgoodiin kyselivät järvistä.
 
Joo, ja Motörheadinkin huhuttiin olleen kiinnostunut miehestä.
 
Ja mitä soololevyihin tulee, pidän ylivoimaisesti eniten Mirror Towerista.
 
Montte
15.01.2006 10:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida Ride On-levyä enään nykyään kauppojen hyllyissä näkyä, mutta nettikaupasta tuo varmaan vielä löytyy? Ja muitakin Pekan ensimmäisiä soololevyjä?
 
Signature: Montte
Rodger
12.09.2014 00:21:29 (muokattu 12.09.2014 00:24:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tämä meni ihan väärään ryhmään netittihaun ja vajaan keskittymiskyvyn kautta. Sori.
 
Huom! Olet kirjoittamassa yli 3161 päivää vanhaan aiheeseen!
And loving it!
 
Onko kukaan koskaan miettinyt Alpun pukeutumista? Hänhän itse oli vaatetuksesta hyvinkin kiinnostunut. Minulla herää ristiriitaisia tunteita kun katselen Alpun 70-luvun alun tyypillistä lahtelaislähtöistä roku-lookkia. Matalalantioiset teryleenihousut, jotka ihonmyötäisen osuuden jälkeen leviää polven alapuolelta avaruuteen. Ilmentävätkö hyvää makua tai muotituntemusta silloisessa kontekstissa?
 
Olisko Remu sittenkin ollut enemmän muodin aallon harjalla tuolloin?
 
Jos Alpulla oli vaatetuksen suhteen lahjakkuutta, niin miten se tyylin suhteen ilmeni?
 
karik
13.09.2014 23:20:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rodger:
 
Onko kukaan koskaan miettinyt Alpun pukeutumista? Hänhän itse oli vaatetuksesta hyvinkin kiinnostunut. Minulla herää ristiriitaisia tunteita kun katselen Alpun 70-luvun alun tyypillistä lahtelaislähtöistä roku-lookkia. Matalalantioiset teryleenihousut, jotka ihonmyötäisen osuuden jälkeen leviää polven alapuolelta avaruuteen. Ilmentävätkö hyvää makua tai muotituntemusta silloisessa kontekstissa?
 
Olisko Remu sittenkin ollut enemmän muodin aallon harjalla tuolloin?
 
Jos Alpulla oli vaatetuksen suhteen lahjakkuutta, niin miten se tyylin suhteen ilmeni?

 
Itse tuona aikana nuoruutta eläneenä sanoisin, että se oli muotituntemusta silloisessa kontekstissa. Hyvä maku on suhteellista ja sen voi tulkita eri aikoina eri tavalla. Kukin mennyt vuosikymmen tai ajanjakso pitää sisällään omat tyylinsä, joita nuorempi sukupolvi voi halutessaan ihmetellä kunnes vuosien saatossa joutuu itse ihmetyksen kohteeksi.
 
Yallup
14.09.2014 11:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karik: Itse tuona aikana nuoruutta eläneenä sanoisin, että se oli muotituntemusta silloisessa kontekstissa. Hyvä maku on suhteellista ja sen voi tulkita eri aikoina eri tavalla. Kukin mennyt vuosikymmen tai ajanjakso pitää sisällään omat tyylinsä, joita nuorempi sukupolvi voi halutessaan ihmetellä kunnes vuosien saatossa joutuu itse ihmetyksen kohteeksi.
 
Itse ajattelisin niin, että Albert pukeutui ja piti tukkaa kuten sen aikaiset nuoret yleensä. Farkkutakissa tarroja ja merkkejä jne. Siis pukeutui aika "konservatiivisesti" siihen aikaan. Cisse oli tuunattu fiftarityyliin ja oli siis mennyttä aikaa tai jotakin retroa. Remu ei ollut mitenkään muodikas eikä edes nuorekas kaljuineen. Tosin farkkulinja oli tulossa ja hän ehkä edusti sitä tulevaisuutta.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
hallu
14.09.2014 11:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Itse ajattelisin niin, että Albert pukeutui ja piti tukkaa kuten sen aikaiset nuoret yleensä. Farkkutakissa tarroja ja merkkejä jne. Siis pukeutui aika "konservatiivisesti" siihen aikaan. Cisse oli tuunattu fiftarityyliin ja oli siis mennyttä aikaa tai jotakin retroa. Remu ei ollut mitenkään muodikas eikä edes nuorekas kaljuineen. Tosin farkkulinja oli tulossa ja hän ehkä edusti sitä tulevaisuutta.
 
Pikemminkin taisi olla niin, että sen aikaiset nuoret pukeutuivat kuten Alppu;-). Tämän päivän viitekehyksestä käsin on vähän vaikea tulkita sen ajan normeja. Itse olin seitkytluvulla vasta lapsi eli en omaa kovin syvällistä näkemystä itsekään tuosta ajasta, mutta vanhaa luokkakuvaani katselin, niin ei nuoret kovin yleisesti pukeutuneet kuten alppu, vaan sillä tavalla pukeutui ne kaikkein cooleimmat tyypit. Pääsääntöisesti jengi kulki äitinsä tekemissä vaatteissa, jotka olivat mitä sattuivat olemaan (kaikki kunnia äideille, mutta mutta kyllä me kaikki olimme aikamoisia resupekkoja).
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
karik
15.09.2014 00:04:28 (muokattu 15.09.2014 00:19:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Pikemminkin taisi olla niin, että sen aikaiset nuoret pukeutuivat kuten Alppu;-). Tämän päivän viitekehyksestä käsin on vähän vaikea tulkita sen ajan normeja. Itse olin seitkytluvulla vasta lapsi eli en omaa kovin syvällistä näkemystä itsekään tuosta ajasta, mutta vanhaa luokkakuvaani katselin, niin ei nuoret kovin yleisesti pukeutuneet kuten alppu, vaan sillä tavalla pukeutui ne kaikkein cooleimmat tyypit. Pääsääntöisesti jengi kulki äitinsä tekemissä vaatteissa, jotka olivat mitä sattuivat olemaan (kaikki kunnia äideille, mutta mutta kyllä me kaikki olimme aikamoisia resupekkoja).
 
Näin tuon itsekin näkisin. Hurriganes oli Suosikissa ja siinä toisessa silloisessa julkaisussa (taisi olla Help tai jotain) silloisia suunnannäyttäjiä niille, jotka näitä lehtiä seurasivat. Ne Alpun "prässihousut"olivat muistaakseni vain uran alkuvaiheen kuvissa ja myöhemmin ne korvautuivat farkuilla. Hurriganesilla oli jokin sopimus silloisen Beavers-farkkufirman kanssa.
 
Edit: ja vielä tähän lisäyksenä:
http://www.ts.fi/teemat/sunnuntai/1 … 056627/Mr+Beaver+ei+luovu+farkuista
http://www.studio55.fi/vapaalla/art … es-ja-beavers-oli-kuin-perhe/136668
 
Kefiiri
15.09.2014 11:31:48 (muokattu 15.09.2014 11:34:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä harmaat prässihousut + nahkarotsi -yhdistelmiä julmilla pulisonki-rasvatukka rokuilla nähtiin tuohon aikaan, vaikka farkut olivat vanha keksintö jo Suomessakin.
 
Ei Remu olisi antanut Alpun sillä lailla pukeutua, jos moinen ratkaisu olisi ollut ihan out :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
15.09.2014 12:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Kyllä niitä harmaat prässihousut + nahkarotsi -yhdistelmiä julmilla pulisonki-rasvatukka rokuilla nähtiin tuohon aikaan, vaikka farkut olivat vanha keksintö jo Suomessakin.
 
Ei Remu olisi antanut Alpun sillä lailla pukeutua, jos moinen ratkaisu olisi ollut ihan out :)

 
Niinpä ja sitä paitsi mä vähän luulen, että muodikas pukeutuminen vaikuttaa jälkikäteen katsottuna paljon "epämuodikkaammalta" siksi, että se ilmentää voimakkaammin omaa aikaansa kuin epämuodikas pukeutuminen, joka ajattomampaa sikäli, että se on epämuodikasta aina. Vai muistatteko aikaa jolloin verkkarit tai kollarit olisi ollut varsinaisesti muodissa?
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
freakingenius
15.09.2014 12:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Vai muistatteko aikaa jolloin verkkarit tai kollarit olisi ollut varsinaisesti muodissa?
 
Just nyt. Ainakin lukiolaisten ulkonäön perusteella.
 
antnis
15.09.2014 18:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Just nyt. Ainakin lukiolaisten ulkonäön perusteella.
 
Mistä tulikin mieleen, että minun ollessani oppikoulussa/yläasteella Alpun ja Cissen tyylisesti pukeutuivat lähinnä ne, keillä ei ihan hirveästi asiaa lukioon ollut.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «