Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yliarvostetuin kitaristi
1 2 3 4 5 6 7 8
Goran
06.11.2003 16:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... pelkkä Henkan komppi lyö laudalta monien muiden päällekkäinäänitetyt kompit ja soolot.
 
Vähän Henkkakin on lainaillut esim. Curtis Mayfieldiä, mutta yhtäkaikki Henkka teki omana aikanaan synteesin kuulemastaan. Vertailu sinänsä on aina hankalaa, koska soittokin on aina aikaan sidottua (ja sosiaalisesti rakentunutta).
 
Brian May jr.
06.11.2003 18:17:11 (muokattu 06.11.2003 18:23:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Itse sanoisin Jimi Hendrix... olihan se varmasti aikanaan kovakin sana, mutta nykyään monet vetää paaaalljon paljon paremmin...
Kaikkien aikojen paras kitaristi... ja pah!

 
Live at Woodstock DVD:stä näkee kuitenkin kuinka poskettomia juttuja äijä vetää....kattokaapas esim. Woodstock Improvisationii, ihan improvisointuna tekee noin hyvän ja vaikeen biisin paikan päällä tuhansien katsellessa. Ei, kyllä juttu on niin että niin lahjakasta rock kitaristia tuskin tulee syntymään. IMO! Ei mielestäni ollenkaan yliarvostettu kitaristi.
 
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
saha
06.11.2003 19:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei nyt ole mitään vittuilua, mutta miten tuo "asenne" mielestäsi konkreettisesti näkyi/kuului/muuten välittyi J. Hendrixistä ja hänen soitostaan?
 
eipä se muutenkuin ilmeissä, ja kuolihan se kitaristin lailla.
 
jos soittaa lujaa käy korviin
Pande
06.11.2003 19:01:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tähän uskalla rehellisesti vastata, vaarana saada puukkoa silmään joltain vannoutuneelta fanilta..
 
Keppi
07.11.2003 09:02:12 (muokattu 07.11.2003 09:03:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tähän uskalla rehellisesti vastata, vaarana saada puukkoa silmään joltain vannoutuneelta fanilta..
 
Ei no tottakai saa sanoo rehellisesti...jos pystyy hyvin perustelemaan. Esim. tuolla nim. Shaftilla oli mun mielestä ihan hyvät perustelut.
 
Hiveestihän sitä ajatusta onkin liikenteessä, ett sinun kuuluu digata Hendrixiä voidaksesi kutsua itseäsi kitaristiksi.
 
Mä oon itse aina tykänny henkasta. Vaikka en hirveesti harrasta juuri tuota soolojen ym. suoraa kopiointia, ni henrixin jutut on kyllä eniten vaikuttanut omaan soittotapaani...ja kun kuuntelen muita kitaristeja, ni oon huomannut saman myös heissä. Hendrixin vahvuus nimenomaan kitaristina oli just se, ett sen kappaleet on täynnä kaikenlaisia hienoja juttuja..enkä puhu vain sooloista. Hendrixin kappaleet on kuin aarreaittoja. Ne on täynnä kaikkea kivaa ja nerokasta...näin kitaristin näkökannalta;)
 
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
Pande
07.11.2003 09:35:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, jospa minäkin sitten muutaman mainitsen löyhästi perustellen:
 
Legendaarista Hendrixiä arvostan pioneerina, mutta muuten en ole jaksanut kovasta yrityksestä huolimatta paljoakaan kuunnella hänen musiikkiaan. Yrittää on pitänyt, koska tottahan joka kitaristin pitää Jimiä palvoa.
 
Santanan "fiilistelysoolot" joissa erityisesti 3 sävelen (esim. G, F#, E pull-offeilla) väsymätön kömpelönkuuloinen toisto nostaa niskavillat pystyyn ja ei vakuuta, vaikka herralla muutamia hienoja melodioita onkin. Jos häntä siis arvostaisin niin muusikkona, mutta en kitaristina.
 
Kirk Hammetin ansiona taas pidän lähes pelkästään sitä että hän on sattunut onnekkaasti ajautumaan oikeaan bändiin.
 
Kurt Cobain taas ei edes ole varsinaisesti kitaristi, ja silti myös kitaristina häntä jostain syystä arvostetaan. Toisaalta jos hän olisi vaikkapa kyntänyt peltoa tai luonut lantaa niin kaippa häntä siitäkin arvostettaisiin, niin suurta on ko. henkilöön kohdistuva ihailu.
 
No, lopulta toisaalta jokainen kitaristi jota yleisesti & laajalti arvostetaan on mielestäni jossainmäärin yliarvostettu, jopa Steve Vai.
 
KanZuu
07.11.2003 16:39:56 (muokattu 07.11.2003 16:40:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Hendrixistä sanon, että oon hänen musiikkinsa ja soittonsa fani ja arvostan hänen "tyyliä" kun olen lukenut 2 elämänkertaa. Eikä mielestäni se taito vaan tunne tai vapauden tunne. Mutta onko totta että hendrix otti lopussa teoria tunteja jossain vaiheessa varmaan aika lopussa? (aluksihan ei kuulemma osannut melkein mitään teoriaa nimetä).
Ja pidän myös Steve Vaista ja Curt Cobainista ja ties mistä muista, mutta miksi näitä pitää arvostella? Jos joku tekee jonkun mielestä hienoa musiikkia niin ansaitsee jo arvostukseni.
 
Mikä tekee tyypistä yliarvostetun? En kyllä keksi miten voi yliarvostella? Soittotaidon? Teoriatiedon avulla?
 
Ja musiikin pitäisi olla hyvä asia, mutta kai joittenkin mielestä arvostelu tai tälläinen on hauskaa.
 
Pande
07.11.2003 16:58:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmisten mielestä arvostelu on viihdyttävää, kuka muuten katsois esim. Idolsia? Kai se on perisuomalaista kateutta että menestyneitä on vaan arvosteltava?
 
Mutta kyllä nyt silti vähän tuli tuhma olo kun noin osasit nuhdella. Myönnän myös että tällanen muusikoiden arvostelu on vain tyhmää viihdettä parhaimmillaan.
 
Härski
08.11.2003 01:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Live at Woodstock DVD:stä näkee kuitenkin kuinka poskettomia juttuja äijä vetää....kattokaapas esim. Woodstock Improvisationii, ihan improvisointuna tekee noin hyvän ja vaikeen biisin paikan päällä tuhansien katsellessa. Ei, kyllä juttu on niin että niin lahjakasta rock kitaristia tuskin tulee syntymään. IMO! Ei mielestäni ollenkaan yliarvostettu kitaristi.
 
Jos kyse on siitä Purple Hazen jälkeisestä pätkästä, niin allekirjoitan tämän ylläolevan jutun.
 
BenGlenton
08.11.2003 03:46:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun mielestä kaikki kitaristit on vitun hyviä, esim. meikäläinen ;)
 
http://www.supremecourtband.fi
Brian May jr.
08.11.2003 10:17:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kyse on siitä Purple Hazen jälkeisestä pätkästä, niin allekirjoitan tämän ylläolevan jutun.
 
Siitäpä juuri.
 
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Fadead
08.11.2003 10:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alexi Laiho
 
"No ei HELEvetti mitkä soundit" !!!
Härski
08.11.2003 10:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitäpä juuri.
 
Ok, eli missäs se sopimus oli, jonka lupasin allekirjoittaa..?
 
Brian May jr.
08.11.2003 11:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, eli missäs se sopimus oli, jonka lupasin allekirjoittaa..?
 
*Ojentaa sopimusta* Eli sopimus kuuluu näin: "Live at Woodstock DVD:n ja Woodstock Improvisation-kappaleen perusteella en voisi ikinä edes ajatella Jimi Hendrixin olevan teknisesti tai millään lailla yliarvostettu kitaristi."Nimi alle.
 
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Pluto
08.11.2003 17:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yliarvostetuin kitaristi olen minä! No ei, ei mua kukaan arvosta... Sitten asiaan.
 
Nimittäin Hendrix -asiaan. Joku sanoi aiemmin erittäin hyvin, että sellainen "pakko diggailla Henkkaa jos haluat olla kitaristi" -asenne on valitettavan yleistä. Nimittäin yhtä varmasti kuin 15-vuotias kitaristi haluaa soittaa tilua, 18-vuotias skebamies tietää jo miten olla uskottava muusikko ja diggailee sen tähden Hendrixiä. Itsekin olen tuon vaiheen käynyt läpi. Ja arvostan Henkkaa kitaransoiton uudistajana, soittajana, muusikkona ja säveltäjänä todella paljon. Mutta kylmä totuus on, että...
 
Minussa ei tapahdu yhtään mitään kun kuuntelen Hendrixin musiikkia.
 
Anteeksi. En vain voi sille mitään. Tiedän että monilla kulkee kylmät väreet selkää pitkin ja tulee tippa linssiin kun Jimi vetää soolon, mutta minulle ei vaan käy niin. Voin tutkiskella Hendrixin musiikkia teknisenä suorituksena tai kulttuuri-ilmiönä, mutta mitään tunnepitoista liikehdintää minussa ei esiinny sen johdosta. Ilmeisesti en ole aito kitaristi. Mutta ei Hendrix silti mielestäni todellakaan ole yliarvostettu.
 
Hey silly, I got a fork.
Keppi
08.11.2003 17:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti en ole aito kitaristi. Mutta ei Hendrix silti mielestäni todellakaan ole yliarvostettu.
 
Ett ilmeisesti ole sitt niin...mutt sinä olit mies, kun pystyit julkisesti myöntämään tämän "vammasi"!;)
 
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
lxi
08.11.2003 17:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minussa ei tapahdu yhtään mitään kun kuuntelen Hendrixin musiikkia.
 
Anteeksi. En vain voi sille mitään. Tiedän että monilla kulkee kylmät väreet selkää pitkin ja tulee tippa linssiin kun Jimi vetää soolon, mutta minulle ei vaan käy niin. Voin tutkiskella Hendrixin musiikkia teknisenä suorituksena tai kulttuuri-ilmiönä, mutta mitään tunnepitoista liikehdintää minussa ei esiinny sen johdosta. Ilmeisesti en ole aito kitaristi. Mutta ei Hendrix silti mielestäni todellakaan ole yliarvostettu.

 
Hyvä kun toit tämän puolen esiin. Eihän henkilökohtaisella mieltymyksellä pitäisi olla mitään väliä kun pohditaan jonkun henkilön yleistä merkitystä. Ja sehän on jo pirun hyvä juttu, että pystyy erottamaan objektiivisen ja subjektiivisen näkemyksen toisistaan.
 
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Pluto
08.11.2003 18:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ett ilmeisesti ole sitt niin...mutt sinä olit mies, kun pystyit julkisesti myöntämään tämän "vammasi"!;)
 
OLIN mies? Mikä mää nykyään sit oon? =)
 
Hey silly, I got a fork.
Härski
08.11.2003 19:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Ojentaa sopimusta* Eli sopimus kuuluu näin: "Live at Woodstock DVD:n ja Woodstock Improvisation-kappaleen perusteella en voisi ikinä edes ajatella Jimi Hendrixin olevan teknisesti tai millään lailla yliarvostettu kitaristi."Nimi alle.
 
"Härski Hartikainen" Kas näin! Nyt on nimi alla ja voin mennä paskalle.
 
kalkkuna
09.11.2003 13:56:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hendrix on toki helkkarin hyvä kitaristi, mutta liian leveäksi sitä juttua ollaan vedetty.
 
(leffa, patsas, "no. 1 guitarist"..)
 
Muutenkin tosta hendrixistä kuulee vähän liikaakin juttua.
 
Taitaa olla selvästi kuuluisin kitaristi maailmassa.
 
Mun mielipide.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «