Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Turhat tilut
1
Meisseli
06.05.2003 17:50:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on liikaa kitaristeja jotka soittaa turhia tiluja. jos täytyy tiluttaa niin tiluttaa sit hyviä ääniä (eric johnson tiluttaa hyviä ääniä) parempi yks hyvä ääni kuin kymmenen huonoa. minut on soitettu suohon parilla äänellä kun ite muka tilutin.
 
superfly
06.05.2003 17:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on liikaa kitaristeja jotka soittaa turhia tiluja. jos täytyy tiluttaa niin tiluttaa sit hyviä ääniä (eric johnson tiluttaa hyviä ääniä) parempi yks hyvä ääni kuin kymmenen huonoa. minut on soitettu suohon parilla äänellä kun ite muka tilutin.
 
Heh, tämähän kuulostaa ihan Crossroads-elokuvalta...
 
lxi
06.05.2003 17:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=11&t=28234&o=0&x=c5a7d26b78&co=0
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Enffi
06.05.2003 23:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=11&t=28234&o=0&x=c5a7d26b78&co=0
 
Kiitos Nahkis. Plussa tulee =)
 
Meisseli
08.05.2003 20:46:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarkoitin siis sitä että en ole ole mikään tilukitaristi vaan blues/rock/jazz kitaristi ja niinpä tilut eivät minua erityisemmin kiihota toi sun viittaus superfly, oli kyllä hyvä, mutta en hakenut tuollaista vaan meinasin lähinnä kysellä että yrittääkö kukaan muu kuin minä soittaa joskus tilujen sijasta ns. "hyviä ääniä"
 
superfly
08.05.2003 20:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarkoitin siis sitä että en ole ole mikään tilukitaristi vaan blues/rock/jazz kitaristi ja niinpä tilut eivät minua erityisemmin kiihota toi sun viittaus superfly, oli kyllä hyvä, mutta en hakenut tuollaista vaan meinasin lähinnä kysellä että yrittääkö kukaan muu kuin minä soittaa joskus tilujen sijasta ns. "hyviä ääniä"
 
Kyllä, mä pyrin soittamaan "hyviä ääniä". Toi on kyllä vaikea laji... Mainitsemasi Eric Johnson on hyvä esimerkki. Mä diggaan myös sen miehen saundista melkoisesti.
 
Harppu on alaston piano
Meisseli
08.05.2003 20:56:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on se hyvä että joku muukin yrittää.tiluilla ei pitkälle pääse
Johnson on kyllä loistava varsinkin se saundi
 
can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin
superfly
08.05.2003 20:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en tiedä huomasitko jo, mutta tuolla on juttua Ericin saundin salaisuudesta:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=15&t=28393&o=0&x=7cef7c1a9c&co=0
 
Harppu on alaston piano
Jormaz
09.05.2003 00:07:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on liikaa
 
Niin onkin, nimittäin näitä tilutuskädenvääntöjä.
 
Back to the 80's
Äksmän
09.05.2003 07:49:23 (muokattu 09.05.2003 07:50:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minut on soitettu suohon parilla äänellä kun ite muka tilutin.
 
Kädenväännöstä aivan samaa mieltä edellisen kanssa, ja suohonsoittamismentaliteetti kannattaa ylipäänsä jättää kalevalaiseen kansanperinteeseen. Aivan sama yrittääkö toista upottaa "parilla äänellä" vai tiluttelemalla.
 
Breezer
09.05.2003 15:54:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eric Johnson on todella loistava. Minä tykkään, vaimo ja lapset tykkää. Meidän koirakin tykkää... tai jotain. Mielestäni häntä ei voikkaan sanoa "tiluttelijaksi". Hän vain värittää soittoaan nopeilla juoksutuksilla. Kuitenkaan ne eivät ole hänen soitossaan se "juttu". Paremminkin hänet tunnetään uskomattomasta soundista ja hienoista melodioista.
 
kimurantti1
09.05.2003 23:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve Morsekin on aivan loistava, ei yhtään turhaa ääntä leadeissa. No okei kyllä siltäkin pari tilua löytyy, mutta nekin vain sellaisista kohdista joihin ne oikeasti sopii...
 
Aegis
12.05.2003 18:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Jukka Tolosen soolo biisissä Jimi pesee kaikki tilutukset. Soolo on tunnetta eikä tekniikka.
 
You are the all-singing, all-dancing crap of the world -Tyler Durden-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «