Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kipu olkapäässä
1
Timesby
03.05.2003 12:01:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sattuuko kenelläkään muulla olkapäähän ku soittaa seisallaan pitemmän aikaa? mulla iskee semmonen ikävä kipu vasempaan olkapäähän, ku on soittanu tarpeeks ja se iskee nopeemmin jos moshaa..
 
~Virtaavan nesteen sisällä paine on / Alhaisempi kuin sen pinnalla~
Metallica mies
03.05.2003 12:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin,jos soitan jollain painavalla kitaralla niin mulla vetää siitä kohalta lihas jumiin josta olkahihna painaa,siis jos soitan seisaaltaan,mutta venyttelemällä se hoituu.
 
superfly
03.05.2003 12:29:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin,jos soitan jollain painavalla kitaralla niin mulla vetää siitä kohalta lihas jumiin josta olkahihna painaa,siis jos soitan seisaaltaan,mutta venyttelemällä se hoituu.
 
Kitaran soittokorkeus vaikuttaa tosi paljon tuohon. Et kai vain soita Hetfieldin tapaan kitara polvissa roikkuen... Onhan se coolin näköstä kyllä :)
 
Metallica mies
03.05.2003 12:52:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en todellakaan,soitan sillain että on hyvä soittaa ja jos
sitä skittaa roikottaa polvissa niin soittaminen on jo aika hankalaa.
 
superfly
03.05.2003 12:56:09 (muokattu 03.05.2003 12:56:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin vaan, kun nimimerkki on Metallica mies... Leveempi hihna auttaa kans.
 
Timesby
03.05.2003 14:43:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vyötärön alapuolella roikkuvaan kitaraan kyllä tottuu. ja sitäpaitsi hetfield soittaa hullunleveessä haara-asennossa nii sillo käsiä ei tartte ujuttaa nii pitkälle alas.
mulla on jossain hiukan vyötärön alla. 6. kieltä on vähän hankala soittaa, mut luulen että totun siihen.
 
~Ei, en ole rouva Bell~
kimurantti1
04.05.2003 21:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vyötärön alapuolella roikkuvaan kitaraan kyllä tottuu. ja sitäpaitsi hetfield soittaa hullunleveessä haara-asennossa nii sillo käsiä ei tartte ujuttaa nii pitkälle alas.
mulla on jossain hiukan vyötärön alla. 6. kieltä on vähän hankala soittaa, mut luulen että totun siihen.

 
Pienenä vihjeenä, kannattaa nostaa se kitara niin korkealle, että pystyt hyvin soittamaan kaiki äänet otelaudalta. TOttakai se näyttää hassulta jos kitara on 5cm leuan alapuolella, mutta minulle ainakin riittää kun se on n. vyötärön korkeudella.
Paitsi jos soitat sellaista "tyyli ennen tarkoitusta" musaa, jossa keskitytään lavalla enemmän hyppimiseen kuin soittamiseen, niin sitten sillä ei ole mitään väliä.
 
Ei kannata kuitenkaan ottaa sellaista asennetta, että mitä alempana kitara on, sitä parempi.
 
Metal_Heart
10.05.2003 11:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SALILLE.....
 
Timesby
10.05.2003 20:09:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu mä nostin sitä vähän ton mun kirjotuksen jälkeen ku huomasin et ei siihen tottunukkaan ;) nyt se on vyötärön kohalla. ei oo liian ylhäällä ja soittaminen onnistuu joka kielellä tod. hyvin :)
 
~Ei, en ole rouva Bell~
jiionnia
16.05.2003 22:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sattuuko kenelläkään muulla olkapäähän ku soittaa seisallaan pitemmän aikaa? mulla iskee semmonen ikävä kipu vasempaan olkapäähän, ku on soittanu tarpeeks ja se iskee nopeemmin jos moshaa..
 
En enää muista kuka, enkä tiedä johtuuko vaiva tästä, mutta huomion arvoinen juttu kuitenkin.
 
Joku vanha stara painotti todella kovasti sitä, että hyvin suuren osan kitaristeista pitäisi kiinnittää enemmän huomioo hartioiden rentouteen.
 
Hän oli usein törmännyt tähän, kun oppilaat valittelivat niska ja hartia kipua kovan treenaamisen jälkeen ja alkoi kiinnittää huomiota oppilaiden rentouteen. Hän havaitsi, että jokainen heistä veti varsinkin plektrakäden hartiaa kohti korvaa. Sittemmin hän havaitsi saman ongelman monien etulinjan muusikoiden parissa...
 
Ja sen kyllä tajuaa, kun katselee, kuinka moni kepittäjä vetää hampaat irvessä ja "hartiat korvissa".
 
Itse en aikoinaan ollut kiinnittänyt tuohon huomiota, mutta tuon luettuani huomasin juurikin vetäväni "hartiat korvissa". Kesti aikansa, että siitä pääsi eroon, koska kroppa oli jo tottunut sellaseen soittotapaan, mutta pikkuhiljaa siitä pääsi irti ja soittaminen muuttui kokoajan rennommaksi ja nopeutta tuli lisää.
 
Tuo on ihan yleinen vaiva johon todella kannattaa kiinnitää huomionsa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «