Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Agentsia ja rautalankaa
1 2
redondo
26.04.2003 17:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten saa Agentsmaisen soundin? Säädöt?

Härski
26.04.2003 17:58:50

Ostaa levyn ja soittaa play backinä. Hoho!

AoA
26.04.2003 18:19:00

kertokaas joku.

Full Volume or Double Volume
Vilhelmus
26.04.2003 19:43:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strato, paksut kielet, kompuraa, nauhakaikua, Vox AC30

HELVETILLINEN TATSI

Helposti siis.

Äh. Näen Maheja kaikkialla.
KMT
26.04.2003 20:55:31 (muokattu 26.04.2003 20:56:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tele sopii komppikitaraksi siihen...
niin ja vibrakampi toki stratoon,
jotkin biisit E.Pulliainen on soittanut myös telellä tai LP:llä...

Bassoksi P-bass...
tai J-bass

Mä olen vain tyhmä...
d-e
29.04.2003 15:43:08

Se soundi on jo Agentseilla käytössä!!Miksi ihmeessä pitää
apinoida jotain tiettyä juttua...se soundi on TYYLITAJUA joka
mitä ilmeisemmin puuttuu kaikilta matkijoilta...sori...sitä ei
muuten voi kaupasta ostaa....

redondo
29.04.2003 18:10:20

1. Se Agentsien soundi kuulostaa mun mielestä hyvälle.

2. Tykkään soitella niiden biisejä ja covereita.

3. Oletko koskaan ite soittanut toisten biisejä?

4. Soitan paljon muunkinlaista musaa kuin Agentsapinointia.

d-e
30.04.2003 08:13:22

Yritän vaan tarkottaa että ei siihen saundiin tarvita just ac-30:stä,Echo orbittia,kompuraa ja vaalensinistä stratoa punotulla G:llä - väitän että Pulliainen kuullostaa Pulliaiselta
vaikka 10W transistoricombon läpi soitettuna.Ns. vanha rautalanka soundi "vaatii" kitaran (miel.) ykskelasilla mikeillä,putkivahvistimen ja oikean nauhakaiun (ei 9v. pedaalia).
Kyllä,soitan coverbiisejä - omalla tavallani,välittämättä siitä
mitä muut sanoo.Näitä Agents "sound-alike-look-alike" -klooneja,toiset huonoja ja toiset vielä..., kun tulee aina vaan lisää ja lisää.Kun Suomea kesällä kiertää x määrä akentteja niin varmasti myös esikuva jossain vaiheessa kärsii inflaatiota....

AoA
30.04.2003 09:21:46

Yritän vaan tarkottaa että ei siihen saundiin tarvita just ac-30:stä,Echo orbittia,kompuraa ja vaalensinistä stratoa punotulla G:llä - väitän että Pulliainen kuullostaa Pulliaiselta
vaikka 10W transistoricombon läpi soitettuna.Ns. vanha rautalanka soundi "vaatii" kitaran (miel.) ykskelasilla mikeillä,putkivahvistimen ja oikean nauhakaiun (ei 9v. pedaalia).
Kyllä,soitan coverbiisejä - omalla tavallani,välittämättä siitä
mitä muut sanoo.Näitä Agents "sound-alike-look-alike" -klooneja,toiset huonoja ja toiset vielä..., kun tulee aina vaan lisää ja lisää.Kun Suomea kesällä kiertää x määrä akentteja niin varmasti myös esikuva jossain vaiheessa kärsii inflaatiota....

yksi tuommonen aika selvä Pulliaisen jäljittelijä on se Yölinnun kitaristi jonka nimeä nyt en muista. Se jos joku jäljittelee ihan todella. Kaikki käden liikkeet harjoitellu ym. haha.

Full Volume or Double Volume
Keppi
30.04.2003 09:27:03

Ei siinä oo musta mitään pahaa, ett haetaan jotain vaikka jotain Agents-soundii. Kuitenkaan siihen ei päästä. Varmasti kysyjällä on ollu mielessä, ett mikä yleensäkkin on hyvän r.lanka soundin salaisuus. Itsekkin sitä nuorempana utelin näiltä guruilta ja sain mitä ihmeellisimpiä ja ympäripyöreipiä vastauksia. Kyllähän Pulliainenkin on varmasti aikoinaan tutkinu samalla tavalla idolliensa tekemisiä. Näin se homma vaa menee.
Itse en oo hakenu mitään täydellistä rautalankasoundii. Vahvari jossa on hyvä puhdas ääni(vox, fender), toimii jo itsestää mainiosti tollasessa musassa. Kaikuu ja tremoloo vaan kehiin, ni kuulostaa jo ihan hyvälle. Toimii hyvin kyseisessä soitannossa straton kanssa, vaikka ei nyt ihan täydellinen oiskaan. Sitt tommonen echo-pedaali riittää mulle ainakin. Ei oo varmasti yhtä hyvä ku oikee echo, mutt ajaa asiansa. Sitt vaan joku overdrive vielä antamaan vähän boostia.
Kyllähän sitä voi tietysti lähtee hakemaan ihan täydellisiä vehkeitäkin, mutt on vaan aikas tyyristä, eikä silti oo takeita, ett kuullostas joltain Pulliaiselta. Todennäköisesti ei kuullosta...

Juuup!
Kakemakeväke
30.04.2003 09:30:49

Näitä Agents "sound-alike-look-alike" -klooneja,toiset huonoja ja toiset vielä..., kun tulee aina vaan lisää ja lisää.Kun Suomea kesällä kiertää x määrä akentteja niin varmasti myös esikuva jossain vaiheessa kärsii inflaatiota....

En tiedä siitä inflaatiosta, mutta itse olen bändissä (ei pääprokkis, koska sellaista ei vielä ole), joka ei nyt kuitenkaan vedä covereita, johon omin itselleni "agentsmaisen" tyylin.
Tyylilajina on iskelmä. Vappuna on parin viikon tauon jälkeen toinen keikka. Inflaatio? Ei minun mielestäni.

"Hello, I love you, won't you tell me you name..." tai vaihtoehtoisesti: "Piss off, I'm drinking. Piss off, or Die..."
Huikki
30.04.2003 09:42:54

Itse olen soittanut näitä hommia tällaisella kokoonpanolla: Strato(012-kielillä), Boss kompressori, Ibanez tube screamer TS10, Danelectro danecho, Bossin digital delay, Fender HotRod Deluxe. Digital delay on tarkoitettu tupladelay juttuihin, joissa pidän digital delaytä huomattavasti hiljemmalla. Deluxen asetukset ovat yleensä meiningillä kaikki nappulat puoleen väliin. Jos soundi tuntuu liian kirkkaalta, kannattaa kokeilla Straton tonepotikoita. Yleensä olen soittanut melkein pelkästään keskimikillä josta on pudotettu hieman tonea pois. Ja hyvin toimii. Tatsista sen verran että E.Pulliainen ja muutkin genren kitaristit soittavat kitaraa aika pehmeästi ja pikkaavat hiljaa, mikä myös saa soundin kuulostamaan pehmeämmältä.

www.stellankoti.tk
Keppi
30.04.2003 16:52:59 (muokattu 30.04.2003 16:54:40)

Itse olen soittanut näitä hommia tällaisella kokoonpanolla: Strato(012-kielillä), Boss kompressori, Ibanez tube screamer TS10, Danelectro danecho, Bossin digital delay, Fender HotRod Deluxe. Digital delay on tarkoitettu tupladelay juttuihin, joissa pidän digital delaytä huomattavasti hiljemmalla. Deluxen asetukset ovat yleensä meiningillä kaikki nappulat puoleen väliin. Jos soundi tuntuu liian kirkkaalta, kannattaa kokeilla Straton tonepotikoita. Yleensä olen soittanut melkein pelkästään keskimikillä josta on pudotettu hieman tonea pois. Ja hyvin toimii. Tatsista sen verran että E.Pulliainen ja muutkin genren kitaristit soittavat kitaraa aika pehmeästi ja pikkaavat hiljaa, mikä myös saa soundin kuulostamaan pehmeämmältä.

Meillä on aikalailla samanlaiset laitteet ja säädötkin on aika samoilla linjoilla.=) Mites toi sun tupla deley homma toimii? Mulla on kans danecho.
Musta Pulliaisspundissa puhutaan turhan paljon laitteista, sillä kyllähän tuo soundi muodstuu nimenomaan miehen soittotavasta. Ei laitteiden merkitys tässä tapauksessan ole niin hirveän merkittävä, vaikka onhan se varmasti aika määrätietoisesti ettiny laitteitaan.

Juuup!
Kossu
02.05.2003 14:41:54 (muokattu 02.05.2003 14:42:58)

Musta Pulliaisspundissa puhutaan turhan paljon laitteista, sillä kyllähän tuo soundi muodstuu nimenomaan miehen soittotavasta. Ei laitteiden merkitys tässä tapauksessan ole niin hirveän merkittävä, vaikka onhan se varmasti aika määrätietoisesti ettiny laitteitaan.

Pulliainen on itse aika (lue erittäin) tarkka siitä millä vehkeillä ja säädöillä soittaa, mutta minulla ja parilla kaverilla oli takavuosina mahdollisuus kokeilla sitä alkuperäistä taivaansinistä ja Pulliaisen Vox:sia miehen omilla säädöillä. Ei kuulostanut Pulliaiselta ei.... itseasiassa ei sitten pätkääkää vaikka kaverinikin on aika hyvä pelimanni myös näkkileipä saralla.

Sanoisin että se mies ja vehkeet 50 / 50.

ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Huikki
03.05.2003 12:53:54

Meillä on aikalailla samanlaiset laitteet ja säädötkin on aika samoilla linjoilla.=) Mites toi sun tupla deley homma toimii? Mulla on kans danecho.

Mie oon säätänyt sen tupladelayn silleen että toinen on suht nopea ja toinen vähän hitaampi. Sillä lailla että se viive menee vähän niinkuin trioliksi. Kertoisin delayn numeroitakin jos vain muistaisin miten ne oli viimeksi. Joihinkin juttuihin se toimii hyvin. Kannattaa varoa ettein delaytä tule liikaa.. varsinkin jos on reverbiä käytössä. Menee helposti puuroksi. Agentsilla on tuota tupladelayta esim. Leningrad -biisin alussa. Pulliainen ei tietenkään tehnyt sitä kahdella delay pedaalilla vaan nauhakaiulla jossa on kaksi nauhoituspäätä.

www.stellankoti.tk
Zed
03.05.2003 15:42:00

Ääniväriinhän laitteistollakin on paljon vaikutusta, mutta Esan pikkaustekniikka on ainutlaatuinen. Hän käyttää pikkauksessa suhteellisen laajaa kädenliikettä ja tavallaan lyö kielen soimaan. Voin sanoa itsekin kokeilleeni Esan kamoja. Oudon nasaalin soinnin vain sain aikaan, ja eipä siinä huvittanutkaan paljon ruveta leikkimään kitarasankaria kun mies katsoo virnuillen vierestä.

Ylinouseva tarkoittaa että sama ääni soi samaan aikaan kahdelta eri korkeudelta, yleensä toinen soi oktaavin korkeammalta. -Mahe
Keppi
03.05.2003 16:49:43

Mie oon säätänyt sen tupladelayn silleen että toinen on suht nopea ja toinen vähän hitaampi. Sillä lailla että se viive menee vähän niinkuin trioliksi. Kertoisin delayn numeroitakin jos vain muistaisin miten ne oli viimeksi. Joihinkin juttuihin se toimii hyvin. Kannattaa varoa ettein delaytä tule liikaa.. varsinkin jos on reverbiä käytössä. Menee helposti puuroksi. Agentsilla on tuota tupladelayta esim. Leningrad -biisin alussa. Pulliainen ei tietenkään tehnyt sitä kahdella delay pedaalilla vaan nauhakaiulla jossa on kaksi nauhoituspäätä.

Mä oon kuunnellu noita ja tosissaan siellä on sellanen makee juttu, niinku ois tosissaan kaks deleytä päälläkkäin. Oon myös kuullu, ett noissa nauhakaiuissa ois tollanen mahdollisuus.
Täytyy lainata kaverilta toista deleytä joskus.

Juuup!
Antti*
05.05.2003 20:57:25

Kyllähän se soundi lähtee kamojen lisäksi myös Pulliaisen sormista.

" Tiede ei ole jumalainen dokumentti "
absqua
06.05.2003 13:26:21

Kyllähän se soundi lähtee kamojen lisäksi myös Pulliaisen sormista.

Nyt puhut täyttä asiaa! Se on jo vanha ja kulunut läppä että "soundi lähtee sormista", mutta yhä se vain on niin totta kuin mikään voi olla.

Toki kitarat/kamat antavat soundiin suuntaa, mutta loppupeleissä tatsi se on mikä erottaa jyvät akanoista.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Keppi
06.05.2003 15:02:57

Toki kitarat/kamat antavat soundiin suuntaa, mutta loppupeleissä tatsi se on mikä erottaa jyvät akanoista.

Olen aivan samaa mieltä! Pulliaisen kaltaisissa soittajissa soittotavan merkitys korostuu. Kyllä Esan höyhenen kevyt tatsi on nimenomaan...se tekijä. Pulliainen voi kytkee kitaransa ihan mihin vaan styrkkariin ja kuulostaa taatusti hyvältä.

Kun kuuntelee esim. vaikka Contry-taituri Albert Leen soittamista. Äijän soundi on kyllä NIIN kuivan oloinen. Ei efektejä, ei säröä ja soittaa vielä Telecasterilla(ainakin soitti), joka ei kyllä ole niitä kaikkein helpoimpia kitaroita...soitettaessa tollasta musaa. Ei tuollaisilla vehkeillä itse saisi varmasti yhtään mitään aikaiseks, mutta Albertti ku vetää, niin kyllä on lennokasta...ja mikä draivi ja tatsi! Se on sitä todellista osaamista. Itse ainakin arvostan just tollasta kitarointia.

Juuup!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti