Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: legato slide?
1
Satu
26.04.2003 10:23:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli jos joku osais kertoo mitä toi nyt taas tarkoittikaan.. :)
 
Tarttuuko jalkasilsa miten herkästi kieleen?
TheEvilOne
26.04.2003 20:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli pikkaat ekan nuotin ja liu'utat toiseen nuottiin toista nuottia pikkaamatta.
 
Stone
26.04.2003 21:01:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Legato sliden" ollessa kysymyksessä, niin eikös se eka pikkaamaton nuotti ole myös sellainen ns. määrittelemätön nuotti (nauhaväli), josta aletaan liuttamaan (toisinaan jopa tallan takaa). Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen kuitenkin kuullut.
 
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
Stone
26.04.2003 21:05:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Legato sliden" ollessa kysymyksessä, niin eikös se eka pikkaamaton nuotti ole myös sellainen ns. määrittelemätön nuotti (nauhaväli), josta aletaan liuttamaan (toisinaan jopa tallan takaa). Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen kuitenkin kuullut.Korjaus edelliseen kommenttiini: Siis se eka nuottihan tietysti pikataan (josta aletaan se "slide").
 
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
ForSakeN
28.04.2003 09:19:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Legato sliden" ollessa kysymyksessä, niin eikös se eka pikkaamaton nuotti ole myös sellainen ns. määrittelemätön nuotti (nauhaväli), josta aletaan liuttamaan (toisinaan jopa tallan takaa). Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen kuitenkin kuullut.
 
legato slidellä tarkoitetaan ainoastaan sitä, että liu'utettavaa kieltä ei pikata kuin liu'uttamisen alkaessa eli ensimmäinen pikattava nuotti voi hyvin olla merkitty. Kuten esim tässä tapauksessa pikataan F# ja liu'utetaan G#:hen, jonka jälkeen pikataan C ja liu'utetaan Bb:hen.:
 
l---------------
l---------sl----
l---sl---6-/-4-
l--4-/-6-------
l---------------
l---------------
 
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «