Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: alavire
1
aenima
17.04.2003 14:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitä vireitä suosittelisitte seiskalla soitettaessa?on tullu vähän onkelmia ku on ollu kitara drop-A ,ääni menee liian puuroksi..
 
Lennu
17.04.2003 14:34:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosta b:hen. Jos haluat soittaa a:sta, niin osta baritoniseiska. Kyllä normaaliskaalalla oleva kieli alkaa jo pöristä tuossa vaiheessa.
 
www.lennu.tk
"Ahneus on yksi luonteenpiirteistäni, mutta laiskuus on se hallitseva.", Lennu, Fortum seisakki 2001.
Dumb
17.04.2003 16:43:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä käytän bändin kanssa normaalia H-virettä (=E-vire 6-kielisissä) 7-kielisissä. Kotona soittelen joskus puoli sävelaskelta alavireessä ja toimii ihan hyvin niinkin. KoRnia sitten soittelen A-vireessä ja silloin aletaan olla jo vähän toimivuuden rajoilla, mutta ihan hyvin on tuo A-virekin toiminut.
 
Kitaroina mulla on siis kaksi Ibanez RG7-421:stä ja kielisettinä molemmissa D'addario 10-52+59.
 
Mutilator
18.04.2003 13:07:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Normaali H tai Hb.
 
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
KMT
18.04.2003 20:16:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Normaali H tai Hb.
 
Hb ei ole edes olemassa se on sitten B (siis perinteinen suomalainen merkintä)
(Amerikasssa B, Bb)
 
Mä olen vain tyhmä...
aenima
19.04.2003 13:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitte yks vaihtoehehto on kans drop-B..mutta taas jos esimerkiksi tiputtais puoli sävelaskelta Bb:hen niin onko siitä äänen selkeytymisen kannalta suurtakaan etua? ..no pitää koittaa..
 
Skeletor_
28.02.2017 19:38:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 5064 päivää vanhaan aiheeseen! Dodii.
 
Ongelma on että kitara kuulostaa paskalta vaikka intonaatio on riittävä. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon alavireessä?
 
Drop-A ja kuusi kielinen ruma kitara..
 
ÄrGee
01.03.2017 02:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeletor_: Huom! Olet kirjoittamassa yli 5064 päivää vanhaan aiheeseen! Dodii.
 
Ongelma on että kitara kuulostaa paskalta vaikka intonaatio on riittävä. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon alavireessä?
 
Drop-A ja kuusi kielinen ruma kitara..

 
Riippuu skaalan pituudesta, pitemmällä saadaan isompi jännitys kielille. Minkä pituinen nykyisessä kitarassasi on? Vähintään 25,5" tuohon ja joku paksumpi baritonikielisetti. 0.064 A-kieleksi, E-kieleksi 0.042 tai 0.046 ja niin edespäin.
 
Itse suosisin tuohon vireeseen 26,5 tuumaista, mutta joku toinen sattaisi ottaa vielä pitemmänkin.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Skeletor_
01.03.2017 17:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Riippuu skaalan pituudesta, pitemmällä saadaan isompi jännitys kielille. Minkä pituinen nykyisessä kitarassasi on? Vähintään 25,5" tuohon ja joku paksumpi baritonikielisetti. 0.064 A-kieleksi, E-kieleksi 0.042 tai 0.046 ja niin edespäin.
 
Itse suosisin tuohon vireeseen 26,5 tuumaista, mutta joku toinen sattaisi ottaa vielä pitemmänkin.

 
Kitara on B.C.R Warlock platinum. Skaalasta en tiedä mut intonaatio säätövara droppi a-kielelle riittää kun kaulaa siirretty puolisenttiä kauemmaksi. Vanhat ruuvit reiät täytetty kitarasta. Onhan tämä aika viritys..
 
Decadetroll
16.03.2017 11:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeletor_: Kitara on B.C.R Warlock platinum. Skaalasta en tiedä mut intonaatio säätövara droppi a-kielelle riittää kun kaulaa siirretty puolisenttiä kauemmaksi. Vanhat ruuvit reiät täytetty kitarasta. Onhan tämä aika viritys..
 
25,5" lienee siis skaala. Onpa kyllä aika luova ratkaisu pidentää mensuuria puolella sentillä, ilman nauhojen paikkojen muuttamista... :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «