Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keneltä kitaristilta pöllitte kikkoja?
1 2 3 4
zorro
27.03.2003 13:16:04 (muokattu 27.03.2003 13:55:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis lähinnä tarkoitan sitä, että ku olette oman historianne eläneet jonku lempi muusikkonne innoittamana, niin kuka se teillä mahtaa olla? Itselleni suuren muokkauksen on tehny tämä Radiopään kitaristi Jonny Greenwood.. Siltä olen tekniikan ihmeet ja mielikkuvitukselliset melodia soolojen työstämiset opetellu.
niin siis että onko joku kitaristi vaikuttanu siihen ett miten soitat nykyään ja että minkälaisia melodioita lähtee päästä
 
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
kusve
27.03.2003 13:44:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuota... kyllä tää on tainnu mennä vähä kaikkille (!) tasapuolisesti... yleensä ku on bändin kans jonku biisin opetellu nii siinä on sitte vähä tullu katottua miten alkup. on taiteiltu... tosin yleensä tulee vedettyä omaan tyyliin vähä kaikki vaikka osaiski jonku hienon kikan...
 
...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...!
Keppi
27.03.2003 14:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kanssa melko kaikkiruokainen. En ole muutenkaan niin hirveen tarkka, ett jutut menis ihan yks yhteen. Mieluummin "keikkaan" vaikka pelkän idean, kun että lähtisin nuotilleen opettelemaan. Jokaisesta tyylilajista löytyy omat jipponsa ja mielestäni ihan kaikenlaisesta musiikista voi löytyä hyvältä kuulostavia ja käytännöllisiä juttuja.
Jos nyt joku pitää nimetä, niin kai sen on...yllätys, yllätys J.Hendrix.
 
Juuup!
KMT
27.03.2003 16:52:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öö, minä ehkä pöllin E.Pulliaiselta ja Hank Marvinilta...
 
Mä olen vain tyhmä...
PJS
27.03.2003 17:09:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä varastan rikkailta köyhille.
 
kivi ja vierähdys!!!!
Keppi
27.03.2003 17:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä varastan rikkailta köyhille.
 
No ala sitt antaa mulle niitä!=)
 
Juuup!
Cletus Awreetus
27.03.2003 18:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikutteita on mm. Steve Vailta ja Vinnie Moorelta. En varasta mitään kuvioita, mutta välillä tulee vaan sellanen fiilis, että tommosen kuvion Vaikin saattais soittaa...
 
Kirahvi sanoo öri öri öri
leevi
27.03.2003 18:59:55 (muokattu 27.03.2003 19:02:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä oon ihan uniikki! tosin oon sen verran surkea että kaikki osaa ne temput mitä mä käytän :~( paitsi joo, wes montgomerylt omaksunu jotain tuplaoktaavi heppejä, ainakin tyylillisesti, äänellisesti en o vielä ihan samalla tasolla..
 
tutti pois suusta perkele!
Puavali
27.03.2003 21:18:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä plektroja? Ette kai vaan multa?
 
TheEvilOne
28.03.2003 09:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon viime aikoina tutkinut mm. Randy Rhoadsin, Steve Vain,
Roope Latvalan ja Kristian Rannan soittotyyliä. Es suoraan kopioi riffejä tai sellaisia, mutta soitan samalla tyylillä.
Täytyy tosin tunnustaa etten ihan saavuta samaa nopeutta kuten Vailla tai Latvalalla (vielä). Mutta täytyy toki muistaa että harjoitus tekee mestarin.
 
lxi
28.03.2003 11:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert Frippiltä, Jukka Ormalta, Pentti Dassumilta.
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Dumb
28.03.2003 12:45:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusrytyytys on aika pitkälle omaksuttu Toni Wirtaselta ja Kurt Cobainilta. Viimeaikoina on sitten tullut mukaan Headin ja Munkyn vaikutteet myös (Headin vaikutteet näkee ihan fyysisestikin, katsokaa omaa kuvaa, heh).
 
fridgebuzz
28.03.2003 12:53:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on (vähenevässä määrin kuitenkin) tuo Greenwood, sekä nykyisin yhä enemmän Coldplayn kitaristi Buckland. Gomezin kitaristit myös, sekä David Gilmour. Graham Coxon myös on antanut soitannollisia vaikutteita melko runsaalla kädellä.
 
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
Fortune
28.03.2003 18:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a, hyvä kysymys!
 
Huomaamattahan nuo varmaan tarttuvat, mutta toisinaan kai soitossa on kuultavissa Nuno Bettencourtin melodisorientoituneisuutta, Randy Rhoadsin tanakkan rouheaa riffienlähestymistapaa, Alex Lifesonin maalailua ja Hetfieldin otetta tavoittelevaa rytmisoittoa.
 
Tosin ei noita kukaan muu kuule kuin minä itse :)
 
Onneksi ei osaa kopioida yksi yhteen ketään, olen oma vajavainen itseni.
Aerodactev
28.03.2003 18:36:45 (muokattu 28.03.2003 18:39:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin Barre
Santana
Monet tilukitaristit
Clapton
Teemu Riihonen
 
Veres! Ajaa sinun etsiä edelleen. Ajaa Google Kierrellä.
Ei eläinkokeille!
AoA
28.03.2003 18:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis lähinnä tarkoitan sitä, että ku olette oman historianne eläneet jonku lempi muusikkonne innoittamana, niin kuka se teillä mahtaa olla? Itselleni suuren muokkauksen on tehny tämä Radiopään kitaristi Jonny Greenwood.. Siltä olen tekniikan ihmeet ja mielikkuvitukselliset melodia soolojen työstämiset opetellu.
niin siis että onko joku kitaristi vaikuttanu siihen ett miten soitat nykyään ja että minkälaisia melodioita lähtee päästä

 
hehe meikä pöllii juttuja kas kummaa iso-veljeltäni ja jotain perusblues hommia tulee kikkailtua vaikka kuinka.
 
Full Volume or Double Volume
Kitarajeesus
28.03.2003 21:28:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klassisella puolella yritän tehdä kaiken kuin Timo Korhonen.
Hevijutuissa en ole vielä kehitellyt niin omaperäistä soundia ja kikkoja ettei soitossa ne suurimmat vaikuttajat kuten Laiho,Lindroos,Ranta,Wylde ja Latvala kuuluisi läpi.
 
Musiikki on elämä.
tekemällätehtywannabe
28.03.2003 21:51:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiemmin Metallica, Iron maiden & GnR, myöhemmin Laiho, yngwie ja petrucci
 
Meitä tähän muottiin valettujahan riittää...
 
silhouette
28.03.2003 22:00:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näiltä:
Larry Carlton
Scott Henderson
Steve Lukather
Vinnie Moore
Eric Johnson
Steve Morse
Pat Metheny
John Scofield
Mike Stern
Al Di Meola
Eric Clapton
Jimi Hendrix
Jeff Beck
John Mclaughlin
John Petrucci
Jason Becker
Greg Howe
Marty Friedman
Frank Gambale
Michael Lee Firkins
Craig Erikson
Mike Landau
Steve Vai
Joe Satriani
Buddy Guy
SRV
BB King
Freddie King
Albert King
 
Noin alkajaisiksi ; )
 
Elämä on parasta huumetta!!!
Fletch
29.03.2003 03:07:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne Tony Iommin pentatooniset & luonnolliset mollit aina puskee läpi meikän soitossa, vaikka mitä tekis! Muita vaikuttajia tietoisella ja tiedostamattomalla tasolla lienevät Ritchie Blackmore (jos omistaisin Straton, vaikutteet varmaan tulisivat selkeämmin läpi), David Gilmour, Heikki Silvennoinen...(lista vois jatkua, mut jätetään tähän tässä vaiheessa)
 
"Gongiton bändi ei ole mitään." (Töysäläinen sanaparsi vuodelta 1257)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «