Muusikoiden.net
07.10.2022

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ultimate-Guitar PRO -tilaajia?
1
PekkaM
07.09.2022 15:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.

Onko joku tilannut tätä palvelua? Kiinnostaisi Official- sekä Pro-tason tabit tuolta kun tietäisi jotain tasosta. Official ei kai kuitenkaan ole mikään vanha kunnon Hal Leonard Publishing, kitaristin itse tarkastamana vaan saitin omat tekijät asialla?

Saako tuolta noita parempia tabeja printattua paperille/pdf-muotoon tai ladattua omalle koneelle suoraan? Ilmeisesti taustanauhajuttuja ei saa eikä noille ole mitään appiä, joka noita näyttäisi offlinessa? GuitarPro lienee ihan erillinen juttu ja kahdesta nyt ei ainakaan tekisi mieli maksaa..

dajackal
07.09.2022 15:24:37

Olen tilaaja. 25 euroa vuodessa ei ole paha raha siitä, että valikoimaa on (ainakin vähänkään enemmän valtavirtabändeille) melko paljon.

Tarkkuudesta en mene sanomaan, kun en ole mikään kultakorva enkä läheskään aina soita muutenkaan justiinsa niin kuin biisi on ylöskirjoitettu - johtuen taitojen rajallisuudesta sekä fiiliksestä. Varsin hyvät aihiot noista kuitenkin saa, tarkempikorvaiset voi sitten korjailla itse.

PekkaM
07.09.2022 17:37:01 (muokattu 07.09.2022 17:37:50)

Näkyis olevan kuukausi yksittäin ottaen tuon 25€ ja vuoden saisi alennuksella noin 65€ hintaan.

Sikälikin kiinnostaisi tuo että saako tabeja ladattua tai printattua muuten kuin ruutukaappauksia tekemällä että omilla tottumuksilla tuo 65€:kin voi olla vuodessa aika monta kuukautta kun en kaipaa saitilta oikeastaan mitään. Ilmaiset .txt tabitkin ajavat tuolla yleensä asian eli saan niistä perusajatuksesta kiinni ja loput sitten itse. Saisi edes kaapattua sitten talteen tulevaa potentiaalista soiteltavaa.

dajackal
08.09.2022 08:50:01

Ainahan niillä on joku "80% off" diili tarjolla, kuten tätäkin kirjoittaessa. En nyt pääse näkemään mikä on hinta, mutta 25 euroa maksoin aikanaan ja samaan hintaan tuo näkyy vuosittain uusiutuvan ellei pistä erikseen poikki.

Käytän tällä hetkellä vain UG:n älypuhelinapplikaatiota enkä tietokoneella ollenkaan (hämmästyttävää, yleensä tykkään tehdä about kaiken koneella), mutta kyllä tuolta ainakin print-valikko löytyy. Appi on vähän niin kuin guitar pro puhelimessa, saa säädettyä tempoa, metronomia päälle/pois jne. Tallennettua ei (kai?) saa, mutta apin "favorites" osioon saa merkittyä nopeasti löydettäväksi olikohan 100 veisua.

milgromsegal
08.09.2022 11:58:51 (muokattu 08.09.2022 12:02:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän asti on itselle riittänyt leijonanosaan matskusta ihan ne ilmaiset transkriptiot mitä sieltä löytyy. Valikoima saattaa tilaajalle olla laajempi, joka voi olla ihan mukava juttu.

Tarkkuuden joutuu joka tapauksessa itse verifioimaan jos kappaleen haluaa opetella äänestä ääneen oikein (se vanha "kitaristin tarkistama" -leima niissä fyysisissä nuottikirjoissakaan ei mikään huippulaadun tae nimittäin ollut).

"... joku vahvistin ja särö, mut kyl nyt akkarillakin voi vetää."
VesQ1986
08.09.2022 18:43:21 (muokattu 08.09.2022 18:45:37)

Itse ostin joitakin vuosia sitten mobiiliapin ehkä 2e kertahintaan, sillä toimi sekä verkko että mobiiliversio, joku vuosi sen jälkeen muuttui tuohon vuosimaksulliseen jota olen pitänyt kalliihkona ainakin nyt kun ei tarvitse maksaa siitä, tosin hintavia taitaa muutkin olla songsterit yms

Official versiot on pääosin ollut tarkkoja ja ainakin maailmalla yleisesti tiedossa olevat biisit saavat välillä ankaraa arvostelua ja vinkkejä kuinka menevät ja noita ovat sitten korjanneet, hyvin lähellä kai, sanoisin

Official versioissa on myös se kiva puoli että niissä on myös "backingtrack" oikeilla soittimilla soitettuna jota saa seurattua tabina

Offical versioita ei voi ladata koneelle, toimii vain apissa tai selaimella, ei official versiot taas voi ladata guitarpro tiedostona ja soittaa sillä/muokata

Aika monista löytyy esim 10x perusversiota joihin aina seuraava käyttäjä korjannut enemmän ja enemmän, monesti tuntuu että official versiot on copy/paste näistä suosituimmista versiosta

Oliko myös niin että ilmaisversiossa ei voi eri soittimia/raitoja mutettaa tai volumeita muokata, en muista mutta se on aika ehdoton ominaisuus, samaten tempo ja sävelkorkeus muutos

PekkaM
18.09.2022 07:36:05

Tutustuinkin tässä Songsterr-palveluun. Täällä saa soitettua taustalla ja luettua tabit asiallisessa formaatissa maksamatta mitään ja rahalla sitten pääsisi printtaamaan ja säätämään tempoa, korkeutta, mutettamaan raitoja jne. Pikaisella kuuntelulla hyvät soundit browserissa plussaa. Enkähän tällä ja UG:n txt-tabeilla pärjäile.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2022, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti