Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kuunteleminen
1
leevi
16.03.2003 13:47:31 (muokattu 16.03.2003 14:08:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulle tuli muutama päivä sitten shokkihoitoa, kun olin kaverin luona soittamassa riffejä tietokoneelle. soitin ihan perusliksejä ja sit jälkeenpäin kuunneltiin ne läpi. se mikä pisti silmään oli et kun kuunneltiin koneelta, se kuulosti täysin erilaiselta kuin soittaessa. siis kun nauhotti pätkän ja kuunteli jälkeenpäin, siit oli paljon helpompi erottaa niitä asioita mihin soittaessa oli panostanut. kun taas soittaessa, omat jutut tuntuu paljon suoraviivaisemmilta, ajatuksettomammilta, vaikka juuri niitä asioita yrittää korostaa.
 
eli siis soittaessa ei kuule, sitä miltä soitto oikeasti kuulostaa..
 
onko tämä sitä paljonpuhuttua tyylitajua ja onko ainoa keino sen parantamiseksi se, että ajattelee sitä mitä soittaa? ja toisinpäin kun kuuntelee, niin ajattelee sitä mitä kuulee.. heh-ehe
 
kalkkuna
16.03.2003 14:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli siis soittaessa ei kuule, sitä miltä soitto oikeasti kuulostaa..
 
jep!
 
Diagnostica
16.03.2003 15:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nauhoittaessa se totuus paljastuu, omia kokemuksia löytyy. Itselläni on komppauksen kanssa ongelmia, kun nauhoittaa akustista soittoa, niin se kuulostaa ihan perseeltä jälkeenpäin kuunneltaessa, vaikka soiton aikana se kuulosti hyvältä.
 
pitkätukka
16.03.2003 18:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nauhoittaessa se totuus paljastuu, omia kokemuksia löytyy. Itselläni on komppauksen kanssa ongelmia, kun nauhoittaa akustista soittoa, niin se kuulostaa ihan perseeltä jälkeenpäin kuunneltaessa, vaikka soiton aikana se kuulosti hyvältä.
 
Sama homma mulla.
 
Tony Narrows
12.05.2003 02:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu niin se on....sanoin johonkin muuhunkin otsikkoon samaa...että kun nauhoittaa omaasoittoa niin vasta silloin huomaa että kuinka paska sitä oikeesti on....ja silloin ilmenee itsekritiikkiä......ja se auttaa taasen reenaamaan paremmin.
On hyvä että nauhoittaa omaa soittoa.....on helpompi perehtyä mitä pitäisi reenata paremmaksi.
 
Toni A Salmi
Snowblind
12.05.2003 15:16:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nauhoittaessa se totuus paljastuu, omia kokemuksia löytyy. Itselläni on komppauksen kanssa ongelmia, kun nauhoittaa akustista soittoa, niin se kuulostaa ihan perseeltä jälkeenpäin kuunneltaessa, vaikka soiton aikana se kuulosti hyvältä.
 
Niinpä. Itsekkin olen vasta äskettäin huomannut miten surkea tekniikka minulla on, nyt kun on innostunut noita nauhoitteluja tekemään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «