Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittaja vs kitaristi vs muusikko?
1 2 3
Osteri
08.07.2018 20:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Muusikko on kaveri joka tavalla tai toisella ilmaisee itseään omaa musiikkia tekemällä ja/tai tekee elantoa lavoilla tai studioissa.
 
Ajattelen samalla tavalla. Joka kerta kun itse soittajana/kitaristina kirjaudun muusikoiden.nettiin, mielessäni pyydän tunkeilua anteeksi...(vitsi,vitsi)
Mutta koska kitaroita on nippu, tunnen oloni ainakin kitaristiksi. :-)
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Jones_
12.07.2018 16:39:44 (muokattu 12.07.2018 16:39:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miellän itseni kitaristiksi; ehkä siksi, että "osaan" soittaa sitä (määritelkööt joku muu mitä osaaminen tarkoittaa). Soitan myös jonkin verran koskettimia, haitaria, rumpuja ja laulan, mutta en missään nimessä ole kiippari(sti), hanuristi, rumpali(sti) tai solisti. Ehkä rajan voisi vetää siihen, että en menisi noiden jälkimmäisten instrumenttien kanssa keikalle esiintymään, ellei kyseessä ole jamit. Tai että on jossakin kokoonpanossa kitaristina tai laulajana.
 
Muusikko lienee ammattinimike, jolloin siitä musiikin tekemisestä kaiketi pitäisi saada rahaa. Jos siitä ei saa rahaa, on vain taitelija. Toisaalta virallinen, koulut käynyt, muusikko voi olla työtön muusikko. Muusikko ei siis välttämättä ole taiteilija.
 
Muilla taiteenaloila määrittely ei ole sen helpompaa; miettikääpä nyt vaikka sitä, että milloin kirjoittajasta tulee kirjailija? Onko se sitten, kun ensimmäinen kirja on painettu vai sitten kun niitä on myyty tuhansia kappaleita?
 
Tai kuka lasketaan taiteilijaksi? Pidän itseäni taiteellisena, mutta taiteilija-titteli vaatinee vielä vähän sitä näyttöäkin. Tarkoitan siis työn tulosta. Vai onko taiteilijan pakko olla jonkun tason päihderiippuvainen ja kärsiä jostakin MT-häiriöstä?
 
Perunamuusikko
Jarmo_S
13.07.2018 09:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtökohtanahan on perussana nisti eli sis riippuvaisuus jostakin.
 
Pianisti, mutta siis myös kitaristi ja niin edelleen monet muut. Kelaavat juttujaan hullun lailla päivästä toiseen. Soittotaidot eivät tähän mitenkään suoranaisesti liity.
 
Soittaja ja muusikko eivät ilmaise riippuvuussuhteessa olemista ihan näin suoravivaisesti.
 
hallu
13.07.2018 11:47:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmo_S: Lähtökohtanahan on perussana nisti eli sis riippuvaisuus jostakin.
 
Pianisti, mutta siis myös kitaristi ja niin edelleen monet muut. Kelaavat juttujaan hullun lailla päivästä toiseen. Soittotaidot eivät tähän mitenkään suoranaisesti liity.
 
Soittaja ja muusikko eivät ilmaise riippuvuussuhteessa olemista ihan näin suoravivaisesti.

 
Minä olen siis kitarinisti :-) vai pitäisikö sanoa kitaranisti :-D
 
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
Funkånaut
21.07.2018 17:08:46 (muokattu 22.07.2018 10:25:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittelu on vähän kuin shakkia. Parhaimmillaan, kun osallistujat ovat suhteellisen samalla tasolla taitojensa ja tietämyksensä suhteen.
 
Itse pidän itseäni korkeintaan amatöörimuusikkona, mitä itseni profiloimiseen musiikin suhteen tulee. Tykkään soittelusta ja hauskaa ajankulua, mutta vain yksi (miellyttävä) osa elämääni. Yhtä hyvin jammailemisen sijaan voin olla kavereiden kanssa potkimassa palloa tai jotakin muuta miellyttävää yhteisharrastetta suorittamassa.
 
Ja lisäksi mulle soitin x ei ole itseisarvo vaan väline, jolla osallistua "sopan" keittelyyn. Sinänsä sama onko työkalunani sillä kertaa perkut, kitara, ukulele tai basso. Palvelen musiikkia, en soitinta.
 
"A real gentleman, even if he loses everything he owns, must show no emotion. Money must be so far beneath a gentleman that it is hardly worth troubling about." - Fyodor Dostoevsky (The Gambler)
opel99
24.07.2018 14:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Soittaja: Saa äänen instrumentista
Kitaristi: Ei välttämättä oo saanut ääntä vielä, mutta selailee toria
Muusikko: Vitun ekstrovertti.

 
mä olen sitten varmaan soittaja/rämpyttelijä,plussan pamautin
 
ei se ikä vaan asenne
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «