Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppoja sooloja AC/DC:ltä.
1
L4r3
27.10.2016 21:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä AC/DC:n soolon opettelitte ensimmäiseksi?
 
Jucciz
28.10.2016 02:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ajattelit hyödyntää tätä tietoa?
Shredator
28.10.2016 07:55:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän jokainen aloittaa Thunderstruckista...
 
Ei vaiskaan, taisi olla Highway to Hell tai You Shook Me All Night Long.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
L4r3
28.10.2016 15:52:43 (muokattu 28.10.2016 15:54:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Miten ajattelit hyödyntää tätä tietoa?
 
Valitsen soolon, tietenkin;) Kiinnostaisi opetella joku soolo AC/DC:ltä ja mietin, minkä biisin soolosta muut ovat lähteneet liikkeelle.
 
hallu
28.10.2016 16:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L4r3: Valitsen soolon, tietenkin;) Kiinnostaisi opetella AC/DC:ltä joku soolo ja mietin, minkä biisin soolosta muut ovat lähteneet liikkeelle.
 
Ihan hyvä idis. Itse lähtisin liikkeelle kuuntelemalla sitä musaa sitten kun joku kiinnittää huomion tai tuntuu kiinnostavalta, niin alkaa tutkia sitä lähemmin. Ensin ihan kuuntelemalla ja miettimällä mikä siinä on se "koukku" ja miksi se tuntuu erityiseltä ja lopuksi sitä voi lähteä purkamaan ihan nuotti nuotilta opettelemalla ja tekee niinkö ruumiinavauksen sille soololle tai vakka koko biisillekin.
 
Mä vaan ajattelen niin, että kun oikeastaan se oma tyylitaju on soittajan keskeisin yksilöllinen piirre, joka ohjaa oikeastaan sitäkin miten me lopulta päädymme soittamaan, niin itse kuuntelemalla ja havainnoimalla ja analysoimalla tulee samalla myös havainnoineeksi omia mieltymyksiä ja itseään ja matka kohti omaa musiikillista identiteettiä ja aidosti omaa ilmaisua alkaa siinä samalla.
 
Sitähän me optetellaan mikä meitä kiinnostaa joten olennaista ei ole se mikä minua kiinnostaa vaan se mikä sinua kiinnostaa. Musiikki on nimittäin siinä mielessä hieno juttu, että et voi opetella liian vaikeita juttuja vaan opit asian aina vasta sitten kun olet kypsä osaamaan sen. Kun opit avaamaan jonkin rasian, niin olet myös kypsä ymmärtämään sen sisällön. Joten jos jokin rasia ei avaudu, niin ei huolta siirryt seuraavan kimppuun ja palaat myöhemmin yrittämään uudelleen, niin joku kerta se sitten avautuu.
 
Mä voisin kertoa mikä minua on kiinnostanut ja mitä olen opetellut ekana ja tokana, mutta en usko että se hyödyttää sinua oikeasti.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
L4r3
28.10.2016 16:30:15 (muokattu 01.11.2016 22:43:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ihan hyvä idis. Itse lähtisin liikkeelle kuuntelemalla sitä musaa sitten kun joku kiinnittää huomion tai tuntuu kiinnostavalta, niin alkaa tutkia sitä lähemmin. Ensin ihan kuuntelemalla ja miettimällä mikä siinä on se "koukku" ja miksi se tuntuu erityiseltä ja lopuksi sitä voi lähteä purkamaan ihan nuotti nuotilta opettelemalla ja tekee niinkö ruumiinavauksen sille soololle tai vakka koko biisillekin.
 
Mä vaan ajattelen niin, että kun oikeastaan se oma tyylitaju on soittajan keskeisin yksilöllinen piirre, joka ohjaa oikeastaan sitäkin miten me lopulta päädymme soittamaan, niin itse kuuntelemalla ja havainnoimalla ja analysoimalla tulee samalla myös havainnoineeksi omia mieltymyksiä ja itseään ja matka kohti omaa musiikillista identiteettiä ja aidosti omaa ilmaisua alkaa siinä samalla.
 
Sitähän me optetellaan mikä meitä kiinnostaa joten olennaista ei ole se mikä minua kiinnostaa vaan se mikä sinua kiinnostaa. Musiikki on nimittäin siinä mielessä hieno juttu, että et voi opetella liian vaikeita juttuja vaan opit asian aina vasta sitten kun olet kypsä osaamaan sen. Kun opit avaamaan jonkin rasian, niin olet myös kypsä ymmärtämään sen sisällön. Joten jos jokin rasia ei avaudu, niin ei huolta siirryt seuraavan kimppuun ja palaat myöhemmin yrittämään uudelleen, niin joku kerta se sitten avautuu.
 
Mä voisin kertoa mikä minua on kiinnostanut ja mitä olen opetellut ekana ja tokana, mutta en usko että se hyödyttää sinua oikeasti.

 
Kiitos todella hyvästä kommentista! Kuuntelen musiikkia vaikka kuinka paljon, mutta enpä ole ajatellut asiaa ennen noin.
 
Tästä eteenpäin musiikkia kuuntelee varmasti eri tavalla;)
 
The Jack
28.10.2016 19:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

You Shook Me All Night Long oli ensimmäinen opettelemani soolo AC/DC:ltä. Se on myös mielestäni selvästi Anguksen paras ja mieleenjäävin soolo. Ei ole edes vaikea soittaa.
 
barclay
10.12.2016 15:26:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Touch Too Muchin soolo on sieltä helpoimmasta päästä. Mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan toimii.
 
Alkaa ajassa 02.16 https://www.youtube.com/watch?v=JGftIcp2SC0
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «