Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittokamuja Jkl:ssä?
1
Sotmest12
08.02.2016 15:58:13 (muokattu 08.02.2016 15:58:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve. Olisiko kellään tiedossa Jyväskylässä pientä porukkaa tai bändinpoikasta jossa tämmönen vanhahko mutta nuorekas kitaransoitosta kiinnostunut saisi soitella ja opetella porukassa ja / tai jonkun opastuksella. Eli soittotunteja pienryhmässä ja pientä bändiharjoittelua tms.?
Olen jo viiskymppinen joten oppimisen tahti on jo vähän verkkaista. Kokeilin aloittaa kitaransoittoharrastusta joskus nuorena 18 v mutta se jäi oikeastaan ihan alkumetreihin. Nyt muutaman vuotena taakseppäin olen aika-ajoin soitellut ja apinoinut yotubesta jotain alkeita ja etupäässä jotain helpposointuisia säestyksiä. Kiinnostavaa olisi tosiaan osata säestää jotakuta laulajaa tai vaikkapa pikku bändissä jotain perusbiisejä eli helpposoittoisia swenggaavia biisejä ainakin aluksi. Vaikeuttahan voi ajan kanssa sitten lisätä kun taito karttuu sen minkä se nyt enää tässä iässä tekee..
Bluesrock -tyylilaji kiinnostaa kuten ZZ Top, Lynyrd Skynyrd, Ac/Dc, samoin perus blues soitanta. Rock tyyli laajalti on kiinnostuksen aihe musiikkisuuntauksena siis. Sooloja en osaa juurikaan mutta olen kyllä niitäkin vähän yrittänyt apinoida youtubesta. Vähän jotain pentatonic skaaloja opetellut mutten oikeen osaa soveltaa niitä vielä yksinkertaisiinkaan sooloihin. Kävin pari talvea sitten kansalaisopistossa talven yli niillä "sähkökitara" soittotunneilla. Nehän olivat lyhyitä n50 minuutin sessioita, ei niissä paljoa oppinut.. Eteneminenkin oli kuitenkin minulle toisinaan joissakin biisivalinnoissa vähän liian vauhdikasta. Toisaalta kun mielekkäitä biisejä sattui kohdilleen niin niitä kyllä ehti optetella ja niitä tietty soitteli enemmän mielellään kun sellaisia biisejä jotka eivän niinsanotusti kolahtaneet.. Eli pieniä taidonjyväsiä osaan sieltä täältä ja vähän sitäsun tätä mutta kokonaisuus puuttuu. Kokonaisia biisejä alusta loppuun haluaisin opetella soittamaan / säestämään. Nyt on ollut parivuotta väliä soittamisesta mutta tässä muutama viikko sitten hankin Squier Strato sähkökitaran ja pienen mallintavan Fenderi Mustang vahvistimen. Teknisesti välineet ovat ihan toimivia ja mageita saundeja tuosta vahvarista kyllä saa ulos. Kitarakin sattui onneksi hyvä yksilö jossa suora kaula ja toimivat virittimen ym. Säädin kaulan kaularaudasta kohdilleen ja madalsin kieliä sekä säädin hienovireen kohdilleen. Ihan riittävät välineet minun käyttöön. Eli soittokavereita siis about saman tasoisia etsiskelen..??
 
skadap
09.02.2016 21:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonne wanted palstalle voi jättää tälläsiä ilmoituksia, kokeileppa löytyiskö sen kautta :)
 
Born to lose, live to win
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «