Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dave Mustainen Dean
1
silhouette
28.08.2015 00:37:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska en tosiaankaan suhtaudu musiikkiin kovinkaan vakavasti, niin ajattelin hommata itselleni Megadethin Dave Mustainen Dean-signature kitaran siitäkin huolimatta, että monet täällä varmaan nauravat koko kitaralle ja ylipäänsä ajatukselle hommata sellainen. Mun mielestä tämä on kuitenkin aika helkatin hienon näköinen kitara ja se ulkonäkö onkin oikeastaan ainut syy miksi kitaran todennäköisesti hommaan:
 
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dave_mustaine_rust_in_peace.htm
 
Tässä on kuitenkin yksi mutta. Kuvan Dean on valmistettu käsittääkseni Indonesiassa ja itse haluaisin Made in USA-version tästä, mutta vaikka tutkin nettiä ja googlettelen, niin en löydä sellaista. Saisiko tässä asiassa apua ja neuvoja? Ja, voisitte muutenkin kertoa mielipiteenne ko. kitarasta ja mitä ajatuksia se teissä herättää. Kiitoksia =)
 
Aina voi yrittää.
santakasa
28.08.2015 05:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Koska en tosiaankaan suhtaudu musiikkiin kovinkaan vakavasti, niin ajattelin hommata itselleni Megadethin Dave Mustainen Dean-signature kitaran siitäkin huolimatta, että monet täällä varmaan nauravat koko kitaralle ja ylipäänsä ajatukselle hommata sellainen. Mun mielestä tämä on kuitenkin aika helkatin hienon näköinen kitara ja se ulkonäkö onkin oikeastaan ainut syy miksi kitaran todennäköisesti hommaan:
 
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dave_mustaine_rust_in_peace.htm
 
Tässä on kuitenkin yksi mutta. Kuvan Dean on valmistettu käsittääkseni Indonesiassa ja itse haluaisin Made in USA-version tästä, mutta vaikka tutkin nettiä ja googlettelen, niin en löydä sellaista. Saisiko tässä asiassa apua ja neuvoja? Ja, voisitte muutenkin kertoa mielipiteenne ko. kitarasta ja mitä ajatuksia se teissä herättää. Kiitoksia =)

 
Kuuluu ehkä enemmän tuonne kitarakamat-ketjuun tämä, mutta vastataan kuitenkin jotain.
 
Itse soitan deanin kitaroilla. Noiden deanin skebojen kaulat on ainakin omaan makuun hyvät soittaa. Tuossa on d-muotonen kaula, joka mulla on yhessä skebassa, ja hyvin kulkee.
 
Mun ymmärtääkseni suuri osa deanin skeboista on tehty Koreassa. Ainakin mun deanit on siellä tehty. Varsinkin noi massatuotteet on tehty siellä päin (vahva mutu tässä).
Deanin sivuilla pitäis olla omat katalogit aidoille jenkkideaneille. Se kans näkyy noissa hinnoissa heti.
 
Mitäs sitten tuohon kyseiseen mustainen signatureen. Muotohan on varsin silmiä hivelevä, vaikka täällä taitaa olla moni sitä mieltä ettei noita deanin v- tai x-mallisia kitaroita voi pitää juuri tyylikkäinä. Ite en tykkää taas noista kuvista, mitä noihin on laitettu. Tekee noista kitaroista jotenkin lelumaisia.
 
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
The Jack
28.08.2015 09:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseistä Deania ei ole tehty Rust In Peace värityksellä Yhdysvalloissa kuin muutama kymmenen kappaletta yli viisi vuotta takaperin. Yhteensä Daven signatureja tehtiin silloin USA:ssa 150 keppiä. Saadaksesi juuri kyseisen kitaran saat varautua etsimään sitä amerikkalaisista nettihuutokaupoista, maksaa tullit ja pulittaa ehkäpä 4000 euroa. Sillä saat tässä hintaluokassa hyvin vähän vastinetta. MegaDaven kovimmille faneille suunnattu elvistelyvehje, ei niinkään soittokitara. Jälleenmyynti kyllästyttyäsi saattaa olla Suomessa hankalaa.
 
Dave on käyttänyt keikalla jonkin verran itsekin indonesialaisia signaturejaan eli ei ne ihan ritsoja ole. Hemmetin kova hintalappu näissäkin, ja 1100:lla saa paljon parempiakin kitaroita. Minusta aivan liian kova hinta maksettavaksi hienosta kitarasta. Lisäksi aika räikeän näköinen omaan silmään.
 
silhouette
28.08.2015 13:04:01 (muokattu 28.08.2015 13:07:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukakohan on Deanin jälleenmyyjä suomessa? Itse en löydä sellaista netistä vaikka yritänkin etsiä.
 
Ja, tuota en tiennytkään, että Mustaine on itsekin soitellut noilla halpisversioilla, kai niiden sitten on pakko olla ihan kohtuullisia kitaroita.
 
Ja, mitä vielä tulee ko. kitaran ulkonäköön, niin vaikka tuo Rust In Peace-kuviointi onkin kaikinpuolin ihan ihan hieno ja magea, niin ehkä silti ostaisin itselleni punaisen tai keltaisen Deanin. Ne on mun mielestä vielä enemmän silmiä hiveleviä kuin tuon mun laittaman linkin kitara. Ainut harmi puoli on se, että ainakaan Thomannilla ei näytä olevan Mustaineja sellaisilla väreillä. Ehkä jossain muualla on?
 
Kiitos paljon hyvistä vastauksista!
 
edit: Voisiko tämän keskustelun siirtää tuonne kitarakamojen puolelle, kun tuli vahingossa laitettua tämä ketju väärälle alueelle?
 
Aina voi yrittää.
santakasa
28.08.2015 14:02:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kukakohan on Deanin jälleenmyyjä suomessa? Itse en löydä sellaista netistä vaikka yritänkin etsiä.
 
http://www.topsound.fi/kitarat/sahk … t/dean-guitars/?sef_rewrite=1&sl=fi
Helsingissä majaa pitävä
 
http://www.smi-music.com/index.php?manufacturers_id=20
Kitaroiden maahantuoja. Tuon kautta tilasin yhden jenkeistä. Hoitivat kaikki paperityöt tullin kanssa jne. Sääli ettei ole varsinainen kivijalkakauppa, joten testaus ei ole mahdollinen
 
http://www.soitinasema.fi/category/19/dean
Tämän löysin googlettamalla. Ei muuta sanottavaa
 
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
Metalkallo
28.08.2015 16:01:36 (muokattu 28.08.2015 16:03:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli made in china eli kiinassa tehty endgame vmnt mustaine v ja se oli kyllä hyvä kitara vaikka olikin kiina versio. Todella hyväntuntuinen kaula ja jämäkkä, myös kun vaihdoin kitaraan duncanin jazz/jb mikkisetin niin soundi parani huomattavasti ja suosittelenkin noita mikkejä juuri näihin vmnt skittoihin.
 
Mutta toki itsekin sanon ja varoittelen, että noissa saattaa olla niitä eroja laadussa varmasti hiukan, ehkä. Rust in peace vmnt näyttää todella haluttavalta minunkin mielestäni, mutta en maksaisi siitä varmaankaan yli tonnia.
 
Täällä torilla on juuri nyt rust in peace skitta myynnissä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1034692
 
800e olis tuolle oikeampi hinta mun mielestä, tai sitten 850e enintään.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
The Metal
02.09.2015 21:55:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: http://www.topsound.fi/kitarat/sahk … t/dean-guitars/?sef_rewrite=1&sl=fi
Helsingissä majaa pitävä

 
Kyllä Topsound taitaa olla kuitenkin seinäjoella.
 
santakasa
02.09.2015 23:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Metal: Kyllä Topsound taitaa olla kuitenkin seinäjoella.
 
Eiku nyt sekotin johonkin toiseen liikkeeseen, joka piti majaansa Helsingissä!
 
googlen haulla ei enää löytynykkään muita kuin tuo SMI-liike. no pöh...
 
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
silhouette
03.09.2015 14:23:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta, tietääkö ketään, että mistä noita jenkki Mustaine Deaneja saa? Ihmettelen, että Thomannilla ei ole niitä.
 
Aina voi yrittää.
santakasa
03.09.2015 14:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Mutta, tietääkö ketään, että mistä noita jenkki Mustaine Deaneja saa? Ihmettelen, että Thomannilla ei ole niitä.
 
Suosittelen ottamaan yhteyttä SMI-liikkeeseen. Sitä kautta voisi onnistua jenkeistä tilaamalla.
 
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
heviäijä
04.09.2015 14:47:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kukakohan on Deanin jälleenmyyjä suomessa? Itse en löydä sellaista netistä vaikka yritänkin etsiä.
 
Ja, tuota en tiennytkään, että Mustaine on itsekin soitellut noilla halpisversioilla, kai niiden sitten on pakko olla ihan kohtuullisia kitaroita.

 
Käyttääkö "isot nimet" paljonkin halpismaiden kitaroita? Monilla ESP soittajilla näkee myös LTD:tä, Dave soittaa näillä, Onko esim schecter soittajilla vastaavia kapistuksia. Scott Ian taisi käyttää jollain kiertuuella Jacksonin X-sarjan kitaraa osana settiä. Varmasti on osa mainostarkoituksena kiertueelle otettua kitaraa, mutta olisi kiva kuulla soittajien rehellinen mielipide eikä sitä jonka firma pyytää sanomaan.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Metalkallo
04.09.2015 20:10:26 (muokattu 04.09.2015 22:30:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: olisi kiva kuulla soittajien rehellinen mielipide eikä sitä jonka firma pyytää sanomaan.
 
Tuota tuskin tulet ikinä kuulemaan täysin rehellisesti soittajan suusta jolla on sopimus tietyn valmistajan kanssa, sehän olis katastrofi jos soittaja sanoisi signature kitarastaan ettei se ole kummoinen.
 
Nykyään kuulee joka uuden levyn ja muun tuotteen olevan se "paras", "upein" ja muuta saissea kun jotain soittajaa haastatellaan. Tietty niiden pitää mainostaa noilla lauseilla jotta tulee myyntiä, mutta on se vähän masentavaa kuultavaa silti, varsinkin jos haastateltava tuulettaa mutta samalla näyttää siltä ettei tullut tehtyä kummoista. Esim. children of bodomin haastattelu uuden levyn tiimoilta kun ne käy läpi biisejä, koko ajan awesome sun muuta mutta jätkät näyttää etteine välittäis pätkääkään. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
daredevil
04.09.2015 21:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Tuota tuskin tulet ikinä kuulemaan täysin rehellisesti soittajan suusta jolla on sopimus tietyn valmistaja kanssa, sehän olis katastrofi jos soittaja sanoisi signature kitarastaan, että se ei ole kummoinen.
 
Nykyään kuulee joka uuden levyn ja muun tuotteen olevan se "paras", "upein" ja muuta saissea kun jotain soittajaa haastatellaan. Tietty niiden pitää mainostaa noilla lauseilla jotta tulee myyntiä, mutta on se vähän masentavaa kuultavaa silti, varsinkin jos haastateltava tuulettaa mutta samalla näyttää siltä ettei tullut tehtyä kummoista. Esim. children of bodomin haastattelu uuden levyn tiimoilta kun ne käy läpi biisejä, koko ajan awesome sun muuta mutta jätkät näyttää etteine välittäis pätkääkään. :)

 
Eikös noilla maailman parhailla supersankarikitaristeilla ole just mittojen mukaan tehdyt kitarat. Sitähän saa sitten vaan syyttää itseään, jos se ei olekaan hyvä skitta.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
mrk
05.09.2015 11:13:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Käyttääkö "isot nimet" paljonkin halpismaiden kitaroita? Monilla ESP soittajilla näkee myös LTD:tä, Dave soittaa näillä, Onko esim schecter soittajilla vastaavia kapistuksia. Scott Ian taisi käyttää jollain kiertuuella Jacksonin X-sarjan kitaraa osana settiä. Varmasti on osa mainostarkoituksena kiertueelle otettua kitaraa, mutta olisi kiva kuulla soittajien rehellinen mielipide eikä sitä jonka firma pyytää sanomaan.
 
Opeth taitaa käyttää PRS SE malleja livenä.
 
"Short On Long Term Goals"
Sooth
05.09.2015 19:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary Holt (Exodus/Slayer) käyttää ESP LTD Eclipsejä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «