Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Konsakysymyksiä; tiedot ja taidot
1
Musical Nerd
26.07.2015 15:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teoriat olen suorittanut 3/3:seen asti, mutta itse instrumentilla (kitara), en ole tehnyt yhtäkään tutkintoa. Tällöin mun pitää siis todistaa pääsykokeessa (mikäli sinne asti selviän) kitaralla 3/3:sen tiedot ja taidot. Kysymys kuuluukin: riittävätkö pelkät pakolliset prima vista -tehtävä ja kaksi esitettävää kappaletta osoittamaan pätevyyteni tutkinnon sisällön suhteen, vai aletaanko paikanpäällä käymään tutkinnon asioita vielä tarkemmin läpi (kyselläänkö nelisointuja ja moodeja yms. tutkintomateriaalia)? Jos aletaan, niin edessäni on lista (jonka taitavasti ruotsin kielestä onnistuin suomentamaan :D) sähkökitaran 3/3:sen käytännön suorituksen sisällöstä ja vielä pidempi lista siitä, mitä tutkinto pitää sisällään. Kannattaako mun siis opetella kaikki asiat mitä tutkinto sisältää, vai vaan ne käytännön suorituksen asiat?
Huomasin sen jälkeen, kun olin eräällä toisella soittimella tutkinnon suorittanut, että tutkinto piti sisällään enemmän asioita (asioita, joita en välttämättä koetilanteessa olisikaan hallinnut, sillä en ollut varautunut niihin) kuin mitä itse koetilanteessa vaadittiin. Meneeköhän konservatorion sisäänpääsykoe samalla lailla?

Rock ja roll.
Thubby
26.07.2015 17:38:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, vaikken olekkaan missään musiikkikoulun pääsykokeissa ollukkaan, niin sanosin että eiköhän se soitto merkihe eniten. Pitäs kyllä itekkin mennä pääsykokeisiin. Monesti on haettu, muttei jotenkin kantti oo riittäny.

Over thinking, over analyzing separates the body from the mind.
Swan
27.07.2015 12:56:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auttaahan se omaa suoritusta, jos ko. tutkinnon tekniset asiat on hallussa, mutta ei raadilla siinä soittokokeessa ole aikaa alkaa erikseen asteikoita tai sointukäännöksiä tenttaamaan. Se riittää, että kutsukirjeessä ohjeistetut asiat treenaa kunnolla.

"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
Musical Nerd
27.07.2015 16:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos neuvoista!

Rock ja roll.
sympxgtr
27.07.2015 20:12:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Auttaahan se omaa suoritusta, jos ko. tutkinnon tekniset asiat on hallussa, mutta ei raadilla siinä soittokokeessa ole aikaa alkaa erikseen asteikoita tai sointukäännöksiä tenttaamaan. Se riittää, että kutsukirjeessä ohjeistetut asiat treenaa kunnolla.

Tänä keväänä OAMK:n musiikkipedagogilinjalle pyrkineenä, yhdyn tähän.

Pääsykokeen ohjeen mukaan kaksi kappaletta (yksi listalta, yksi omavalintainen) ja prima vista + improvisointi. Prima vista oli ainakin suht yksinkertaista kamaa ja luonnistui jopa omalla hataralla nuotinlukutaidolla. Improvisointi samaan biisiin, yhden soinnun (B7 tai johdannainen) päälle. Biisi oli muistaakseni bossanovaa.

Alkoi itselläkin jännittää nuo sointukäännökset ja muut, ja siinä ~30 minuttia ennen koetta hirviällä kiireellä kertaamaan noita. Mutta mitään sen tyylistä ei tosiaan ainakaan näissä pääsykokeissa (omalla kohdallani) tentattu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti