Muusikoiden.net
02.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "betcha cant play this"-ajatus/ehdotus
1 2
silhouette
27.08.2014 17:30:26 (muokattu 27.08.2014 17:47:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen törmännyt aika usein Youtubessa "betcha cant play this"-videoihin ja sain idean, että olisiko muusikoidennetissä mahdollista jollain tavalla toteuttaa samaa ideaa/ajatusta? Eli, ketjuun kirjoittajat laittaisivat omatekemiään "betcha cant play this"-likkejä vaikkapa Powertab-muotoon ja nettiin niin, että ne olisivat kaikkien nähtävissä ja opittavissa ja käytettävissä? Minun mielestä se on aika hyvä ajatus, mutta, mitäpä te muut olette mieltä tästä jutusta? Ja, jos se osoittautuu hyväksi ideaksi, niin miten se olisi parhaiten mahdollista toteuttaa? Ehdotuksia ja ajatuksia otetaan vastaan, ja toteutuessaan "betcha cant play this"-likit olisivat varmasti kaikille osallistujille erittäin kehittävä ja soittamisessa eteenpäin vievä juttu. Niin luulisin =)

Aina voi yrittää.
Jucciz
27.08.2014 18:19:52 (muokattu 27.08.2014 18:25:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ehdottomasti hauskempaa ois se, jos jätettäisiin tabulatuurit pois ja jaettaisiin sen sijaan itsenauhoitettuja äänipätkiä. Iso osa tuommoista "etpäs osaakaan soittaa tätä"-hommaa on mun mielestä se, ettei näe, miten joku sen tekee - tai tiedä mistä pitää painaa - vaan joutuu vähän itse näkemään vaivaa päästäkseen samaan. Ennen internetiä ja YouTubea, C-kasettien kulta-aikaan, tämmöistä tehtiin paljonkin.

Huono puoli toki on se, että moni joutuisi käyttämään korviaan - se ei oikein ole nähdäkseni tätä päivää ainakaan nuorten kitaristien keskuudessa.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
silhouette
27.08.2014 18:50:05 (muokattu 27.08.2014 18:54:29)

Jucciz: Mun mielestä ehdottomasti hauskempaa ois se, jos jätettäisiin tabulatuurit pois ja jaettaisiin sen sijaan itsenauhoitettuja äänipätkiä. Iso osa tuommoista "etpäs osaakaan soittaa tätä"-hommaa on mun mielestä se, ettei näe, miten joku sen tekee - tai tiedä mistä pitää painaa - vaan joutuu vähän itse näkemään vaivaa päästäkseen samaan. Ennen internetiä ja YouTubea, C-kasettien kulta-aikaan, tämmöistä tehtiin paljonkin.

Huono puoli toki on se, että moni joutuisi käyttämään korviaan - se ei oikein ole nähdäkseni tätä päivää ainakaan nuorten kitaristien keskuudessa.

Minun mielestä tuokin on ihan hyvä idea. Mutta, katsotaan vielä, että mitä mieltä muut ovat. Ja, siitä huolimatta, että ehdotin tabulatuureja, niin minäkin olen elellyt ja soittanut kitaraa C-kasettien aikaan jolloin kaikki piti opetella korvakuulolla, mutta en silti pidä tabulatuuria yhtään huonona keksintönä, vaikka se tekeekin kaiken hieman helpommaksi. Riippuu vähän miten asioita ajattelee: ei kaiken tarvitse aina olla niin helppoa, muttei silti aina tarvitse välttämättä lähteä Siperiaan oppiakseen kaiken kaikkein vaikeimman kautta. =)

Aina voi yrittää.
Jucciz
27.08.2014 19:03:13 (muokattu 27.08.2014 19:04:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: ...lähteä Siperiaan...

Heh, tääkin on jotenkin tätä päivää, että korvien käyttäminen rinnastetaan Siperiaan lähtemiseen. Muistan vielä ajan, jolloin se oli soittajien keskuudessa arkipäivää - siis korvien käyttäminen, ei Siperian reissut. ;)

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
silhouette
27.08.2014 19:08:57 (muokattu 27.08.2014 19:11:42)

Jucciz: Heh, tääkin on jotenkin tätä päivää, että korvien käyttäminen rinnastetaan Siperiaan lähtemiseen. Muistan vielä ajan, jolloin se oli soittajien keskuudessa arkipäivää - siis korvien käyttäminen, ei Siperian reissut. ;)

Korvien käyttäminen on musta ehdottomasti yksi tärkeimpiä asioita soittamisessa ja musiikissa ylipäänsä ja itse olen hionut jo vuosia aina korvakuuloani blokkaamalla mahdollisimman vaikeita kappaleita pelkästään kuuntelemalla niitä laskettiimpa minut sitten "nykyajan kitaristiksi" tai ei.

Aina voi yrittää.
tender.insanity
27.08.2014 19:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuis ois "betcha cant find a työpaikka and buy a omakotitalo for your perhe"?

www.enfarce.com
freakingenius
27.08.2014 19:23:10

Ehdottomasti mielummin niin että vedetään itse nauhalle. Eikös koko betcha can't play this idea ole se että soitetaan nimen omaan itse jotain mitä mukamas muut eivät osaa eikä vain sävelletä. Voihas siiten pistää jonkun linkin tabulatuuri versioonkin laittaa jos jaksaa/haluaa. Mutta hyvä ja hauska idea muuten!

Kampela77
27.08.2014 19:25:44 (muokattu 27.08.2014 19:26:39)

tender.insanity: Kuis ois "betcha cant find a työpaikka and buy a omakotitalo for your perhe"?

Tuohon nyt pystyy alkoholisoitunut duunarikin. Ensin pannaan vahingossa kännissä muija paksuksi ja sitten otetaan asuntolaina.

Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Funkånaut
27.08.2014 19:30:42

Munsta ihan ok idea.

Ois hienoa nähdä, kuinka tyylikkäitä covereita nähtäisiin John Cagen teoksesta 4:33. Jotenkin tunne, että orkkikseen tyylikkyydessä ja vähäeleisyydessä verrattavia ei koettaisi kitaransoiton harrastajilta.

"Äly ei ole aina parhaimmillaan, kun on päissään. Tämmöistä se on välillä." Laatumusaa
tender.insanity
27.08.2014 19:35:28

Kampela77: Tuohon nyt pystyy alkoholisoitunut duunarikin. Ensin pannaan vahingossa kännissä muija paksuksi ja sitten otetaan asuntolaina.

Mitäs muuta oot touhuillut? :-P

www.enfarce.com
Kampela77
27.08.2014 19:44:59

tender.insanity: Mitäs muuta oot touhuillut? :-P

Kai sitä tekemistä riittää. Voi vaikka WoWittaa gnomeilla, mutta ei penskat eikä akka nurkissa pyörimässä kiinnosta. Se on joidenkin juttu ja jotkut tekee sen velvollisuuden tunteesta. Meitä on moneen junaan.

Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
samii
27.08.2014 20:40:13

Hauska idea!

Ja mulle tabit/nuotit on ok, mutta korvalla soittaminen ehdottomasti on kehittävämpää...

Killeri likkinsä jälkeen vois vaikka soittaa sen hiukan hitaammassa temmossa, että ehtii plokkaamaan kaikki sävelet

Kampela77
27.08.2014 20:43:03

samii: Ja mulle tabit/nuotit on ok, mutta korvalla soittaminen ehdottomasti on kehittävämpää...

Onko väliä kummalla korvalla soittaa. *ba-dum-tssh* vanha vitsi, öheiss.

silhouette
27.08.2014 20:50:25

samii: Hauska idea!

Ja mulle tabit/nuotit on ok, mutta korvalla soittaminen ehdottomasti on kehittävämpää...

Killeri likkinsä jälkeen vois vaikka soittaa sen hiukan hitaammassa temmossa, että ehtii plokkaamaan kaikki sävelet

Mitenköhän tämä sitten onnistuu käytännössä? Laitetaanko likit johonkin yhteiseen dropboxiin vaiko miten?

Aina voi yrittää.
freakingenius
27.08.2014 21:03:09

silhouette: Mitenköhän tämä sitten onnistuu käytännössä? Laitetaanko likit johonkin yhteiseen dropboxiin vaiko miten?

Eikö se ois helpompi nähä aina kun tulee uus betti jos pistettäis ne youtubeen ja siitä linkki tänne m.net "betcha can't play this" ketjuun taijtn?

silhouette
27.08.2014 21:41:57

freakingenius: Eikö se ois helpompi nähä aina kun tulee uus betti jos pistettäis ne youtubeen ja siitä linkki tänne m.net "betcha can't play this" ketjuun taijtn?

Joo, se voisi olla ihan ok.

Aina voi yrittää.
freakingenius
27.08.2014 22:24:58

silhouette: Joo, se voisi olla ihan ok.

Ei siinä Dropboxissakaan mitään vikaa oo, mutta mun mielestä se on kätevää, että jos seuraa jotain tällasta musanet keskustelua niin siitä näkee jo heti onko tullut uusia viestejä, ilman että pitää mennä itse keskusteluun, saati sitten Dropboxin vastaiseen palveluun.

freakingenius
28.08.2014 14:48:32

Kukahan uskaltaa heittää ekan videon narulle?

Chunga
28.08.2014 17:34:46

Olisko sellanen kompromissiratkaisu mitään että ensin video/soittonäyte jakoon, jos kukaan ei "can play this" esmes viikkoon, niin sitte tablatuurit esiin? ja siis nopeuskilpailustahan tässä kai on kyse. plokkaus + soitto. ah, musiikilla kilpaileminen. niin ihanaa. osallistun silti.

We've gone full circle.
freakingenius
28.08.2014 19:05:49

Chunga: Olisko sellanen kompromissiratkaisu mitään että ensin video/soittonäyte jakoon, jos kukaan ei "can play this" esmes viikkoon, niin sitte tablatuurit esiin? ja siis nopeuskilpailustahan tässä kai on kyse. plokkaus + soitto. ah, musiikilla kilpaileminen. niin ihanaa. osallistun silti.

Kuulostaa hyvältä. Oisko se sitte sillai, että on aina samaan aikaan vaan yks "betcha" käynnissä ja tyylin jos joku sen blokkaa niin saa vetää uuden vai voiko laittaa videoita ihan oman mielensä mukaan?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti