Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielikuvaharjoittelulla mestariksi
1
Kipander
20.08.2014 07:11:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Kirjoitin kolumnin mielikuvaharjoittelusta. Tekniikka on ollut todella hyödyllinen minulle jo vuosien ajan. Olen opetellut tai palauttanut mieleen sen avulla monta kappaletta ilman soitinta:

http://backstage.custom-sounds.com/ … /mielikuvaharjoittelulla-mestariksi

Lukekaa ja kommentoikaa, onko tekniikka teille tuttu ja uskotteko, että siitä voisi olla hyötyä.

Parhain terveisin

Kimmo Aroluoma

silhouette
20.08.2014 16:27:30 (muokattu 20.08.2014 16:28:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika mielenkiintoista, että kirjoitat tästä aiheesta juuri kun olen itsekin ajatellut asiaa paljon viime päivänä. Ja uskon muuten täysin kolumnisi sanomaan: olen jo vuosia ajatellut, että olen suht kehno pikkaaja kitaralla, mutta muutama päivä sitten rupesin juuri neuvomallasi tavalla "näkemään mielessäni" itseni pikkaamassa hyvin, ja se alkoi toimimaan melkein heti: muutaman tunnin päästä pystyin pikkaamaan hyvin ajoittain myös joitain Paul Gilbertin vaikeimpia likkejä ja jopa samalla nopeudella! Koko soitto homma siis loppui siihen, että koin suuren onnistumisen ilon normaalin pettymksen sijaan =)

Eli, olen todellakin samaa mieltä koluminisi kanssa: mielikuva harjoittelu on todella hyödyllistä ja auttaa paljon. Näin ainakin minulla. Plussaa! =)

Aina voi yrittää.
Kipander
20.08.2014 19:14:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Kiitos kommenteista, olen huomannut saman klassisen kitaran sormisoitossa ja etenkin arpeggioiden kanssa, kun rauhassa "näkee" itsensä soittamassa ja etenkin nopeammassa temmossa on itse soittimella soittaminen tuohon verrattuna lasten leikkiä.

Terveisin

Kimmo

silhouette: Aika mielenkiintoista, että kirjoitat tästä aiheesta juuri kun olen itsekin ajatellut asiaa paljon viime päivänä. Ja uskon muuten täysin kolumnisi sanomaan: olen jo vuosia ajatellut, että olen suht kehno pikkaaja kitaralla, mutta muutama päivä sitten rupesin juuri neuvomallasi tavalla "näkemään mielessäni" itseni pikkaamassa hyvin, ja se alkoi toimimaan melkein heti: muutaman tunnin päästä pystyin pikkaamaan hyvin ajoittain myös joitain Paul Gilbertin vaikeimpia likkejä ja jopa samalla nopeudella! Koko soitto homma siis loppui siihen, että koin suuren onnistumisen ilon normaalin pettymksen sijaan =)

Eli, olen todellakin samaa mieltä koluminisi kanssa: mielikuva harjoittelu on todella hyödyllistä ja auttaa paljon. Näin ainakin minulla. Plussaa! =)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti