Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Country kitararointia aloittelijalle
1
silhouette
18.05.2014 17:32:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut ottaa päivittäiseen harjoitusohjelmaani mukaan kantri-kitaroinnin opettelmisen, mutta en oikein tiedä mistä ja miten sen aloittaisin. Jonkin verran olen haparoiden soitellut ja treenaillut ihan vaan netistä löytyviä kantri-likkejä tai sitten keksinyt itse niitä, mutta se ei oikein tunnu olevan mun juttu, millä siis tarkoitan sitä, että haluaisin soittaa mielummin kokonaisia kantri-kappaleita/standardeja pelkkien likkien sijaan. Vaikkakin nuo pelkät likitkin kuulostaa aika hyvälle ja on sinäänsä ihan hauskaa soitettavaa.

Eli, osaisiko joku minua enemmän kantri-kitarointiin perhetynyt neuvoa mulle kokonaisia kantri-kappeleita/klassikoita ja lisäksi, että mistä saan tabulatuureja tai pelkkiä nuotteja niihin? Kiitoksia paljon =)

Aina voi yrittää.
Chunga
18.05.2014 18:24:13

Lyhyesti:

James Burton - Workin' man blues. Sillä on monet hurjapäät alottaneet.

Sitten, jos oppia tahtoo, niin Jarmo Hynnisen kirja Country Guitar Workshop on erittäin hyvä! Hynninen opettaa myös Rockwayllä.

https://www.youtube.com/watch?v=AhDQJsLul1k

We've gone full circle.
silhouette
18.05.2014 18:38:39 (muokattu 18.05.2014 18:42:27)

Chunga: Lyhyesti:

James Burton - Workin' man blues. Sillä on monet hurjapäät alottaneet.

Sitten, jos oppia tahtoo, niin Jarmo Hynnisen kirja Country Guitar Workshop on erittäin hyvä! Hynninen opettaa myös Rockwayllä.

https://www.youtube.com/watch?v=AhDQJsLul1k

Kuuntelin tuon James Burtonin "Workin Manin" ja hieno kappale on kyseessä, mutta artikuloin ehkä hieman huonosti tuossa aloitusviestissäni eli tarkoitin ehkä enemmän instrumentaalia kantria enkä sellaista missä on vokaalit mukana. Kiitos kuitenkin paljon vinkeistä Chunga!

EDIT: tosin tuossa kappaleessa on kyllä aika hieno ja maukas soolo, jonka opetteleminen ei olisi varmaan haitaksi mulle. Mutta, siihen tuskin saa nuotteja/tabeja mistään.

Aina voi yrittää.
Chunga
18.05.2014 18:48:10

Jaa, no sitten ns. Alkulähteitä voi käyttää seuraavia nimiä:

Albert Lee, Jerry Reed, Johnny Hiland, Brent Mason, scotty anderson...erityisesti Masonin kappale "Hot Wired" on aika hyvä kantrikitaroinnin kirjoa esittelevä biisi, aika vaikee tosin :) tabeja löytynee googlella

We've gone full circle.
Chunga
18.05.2014 18:50:13

silhouette: Kuuntelin tuon James Burtonin "Workin Manin" ja hieno kappale on kyseessä, mutta artikuloin ehkä hieman huonosti tuossa aloitusviestissäni eli tarkoitin ehkä enemmän instrumentaalia kantria enkä sellaista missä on vokaalit mukana. Kiitos kuitenkin paljon vinkeistä Chunga!

EDIT: tosin tuossa kappaleessa on kyllä aika hieno ja maukas soolo, jonka opetteleminen ei olisi varmaan haitaksi mulle. Mutta, siihen tuskin saa nuotteja/tabeja mistään.

Joo, sitä sooloa siitä nimenomaan meinasin. Kyllä kai varmasti Google löytää siihen nuotit.

We've gone full circle.
silhouette
18.05.2014 18:54:30 (muokattu 18.05.2014 18:55:08)

Chunga: Jaa, no sitten ns. Alkulähteitä voi käyttää seuraavia nimiä:

Albert Lee, Jerry Reed, Johnny Hiland, Brent Mason, scotty anderson...erityisesti Masonin kappale "Hot Wired" on aika hyvä kantrikitaroinnin kirjoa esittelevä biisi, aika vaikee tosin :) tabeja löytynee googlella

Ei hitto, tuo Masonin "Hot Wired" on aika loistava kappele joka on kyllä pakko lisätä treenattavaksi! Mies soittaa todella hyvin eli kiitos tästäkin neuvosta, seuraavaksi tsekkaan nuo muut nimet mitä laitoit, hienoa/plussaa!

Aina voi yrittää.
WeetM
29.05.2014 17:26:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Ei hitto, tuo Masonin "Hot Wired" on aika loistava kappele joka on kyllä pakko lisätä treenattavaksi! Mies soittaa todella hyvin eli kiitos tästäkin neuvosta, seuraavaksi tsekkaan nuo muut nimet mitä laitoit, hienoa/plussaa!

Jos tuollainen kitarointi miellyttää niin koko Hot Wired -albumi voi olla siinä tapauksessa aika messevää kuunneltavaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti