Muusikoiden.net
06.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä aloittelevalle kitaristille
1
rokki taristi
08.02.2014 12:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi kun olen niin en tiedä yhtään mihin tämä pitäisi laittaa, mutta

Olisko kellään heittää mitään vinkkejä aloittelevalle kitaristille? Olen siis alkanut soittamaan sähkökitaraa, mutta akustista on tullut rämpättyä aiemminkin.

Mitä nyt muualta olen saanut kuulla, niin ainoastaan biisien opettelu on todella huono ja hidas tapa oppia, joten olen alkanut kehittämään nopeuttani ja näppäilemään jotain pentatonista skaalaa aina vähän nopeutta lisäten. Tottakai opettelen myös hyviä biisejä siinä sivussa ettei ihan pelkäksi reenaamiseksi tuo mene vaan pääsen ihan musisoimaankin.

Joten, mitä muita juttuja on millä voi kehittää sorminäppäryyttä ja soittamistekniikkaa ihan yleisesti? Miten te, konkarikitaristit siellä, aloititte kitaran opettelun? Niin tunneilla tai ilman.
Ja onko juttuja jota monet opettelee väärin ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota jne.

Jos joku on kysynyt samaa niin linkatkaa vaan alle niin pääsen lukemaan.

calf
08.02.2014 17:51:17 (muokattu 08.02.2014 17:51:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisien opettelu on minun mielestä erittäin hyvä keino. Heti kun korva antaa myöten, kannattaa opetella plokkaamaan yksinkertaisia sooloja - niissä se tekniikkakin ja asteikkojen käyttötaito kehittyy. Plokkailua varten erittäin hyvä ohjelma on Transcribe, johon investointi ei varmasti mene hukkaan. :)

http://www.seventhstring.com/

There are no wrong notes
steelduck
09.02.2014 10:06:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta kun lähdet käymään tunteja läpi muun soittelun ohessa, niin on kehittyy mukavasti. Siellä on myös intermediatekurssi:

http://www.justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php

Jyrken
09.02.2014 20:25:48 (muokattu 09.02.2014 20:27:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä biisien opettelu on paras keino oppia soittamaan, kunhan opettelet biisejä, jotka ei oo niin helppoja, että niillä on antaa sulle jotain uutta, ja jotka ei oo niin vaikeita nykyiseen tasoosi nähden, että et kuole tylsyyteen kun reenaat samaa kohtaa päivittäin vuosikaudet :D Ajan myötä myös kehittyy taito valita itselleen sopivia biisejä reenattavaksi.

Oman suosikkibiisin soitto motivoi ihmistä paljon paremmin kuin jonkun asteikon sahaaminen.

Kun alat opiskelemaan jonkun soittajan vaikka jotain sooloa, niin saatat hoksata mukavia likkejä joita alat käyttää myöhemmin, sormituksia joita et tullut aiemmin ajatelleeksikaan ja niin edelleen. Tai saatat jopa ajatella että onpa tylsä soolo, keksinpäs itse siihen paremman. Ja soitat sitten mitä päähän tulee tai sävellät uuden.

Ainakin Paul Gilbert ja Guthrie Govan, älyttömän hyviä kitaristeja molemmat, tietääkseni suosittellee nimenomaan biisien ja musiikin soittamista varsinaisten harjoitusten sijaan.

if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti